Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!

Anamelona

Anbefalte innlegg

Likte nostalgien du hadde et øyeblikk her. Haha. Jeg hadde faktisk en Miss Sixty bukse, og det var etter å ha vært den som aldri hadde moteting på skolen i alle år. Forferdelig bukse når man nå tenker tilbake på det, men wow så kule de var. Var jo nesten malt på jo...

Buffalosko hadde jeg aldri, og det er jeg stolt av. Prøvde et par en gang hos ei venninne og det er det vondeste jeg har hatt på meg noen gang. haha. Så faktisk en som gikk i det her for noen uker siden, huffda.

Og med telefon så savner jeg Nokia 5110 (min første) og 3330 (den hadde mms og wap, og fargene var omvendt i forhold til 3310) haha:) vanvittig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det nynorsk, så heter det vel skeiseis. Men da kjære skulle spørre lillesøs om det var gøy på "skjesser" så hun på ham med to store øyne og svarte - "det har jeg aldri gjort" :ler: (og hun hadde nettopp gått på skøyter :tunge1: )

Både og. Men forklaringa på skøyteis er "skeiseis" i Nynorskordboka. :fnise:

Pøff - byfolk! :tunge1:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er galt med skeiseis nå då? :snurt: På ekte dreia-dialekt heiter det å gå på "skjesser". :sjenert: Men i Trøndelag går eg stort sett på skøyter, altså. Trønderar forstår jo ikkje norsk. :tunge1:

Og den parkeringsdama - ho er jo verre enn meg, i den etter mi meining altfor lange Passaten vår! :overrasket:

Ingenting er galt med skeise, men jeg har faktisk ikke hørt det før. Til tross for maks uttelling i nynorsk! Og at jeg bor med en fra nynorskland! ;) Sier ikke det er feil, men det er så mye vittig på nynorsk: Nyhende, vindauge og nå skeise!

Og så høres det litt tysk-snusk ut! :ler:

Trøndere er håpløse. Hehe...

Skal det være nynorsk, så skal det være nynorsk! :ler:

Joda, helt klart! Det som irriterer meg mest er medier som varierer mellom nynorsk og såkalt "lovlige" ord i nynorsken. Som da kan glimte til med både vindu og vindauge i samme artikkel! ;)

DIGGER nynorsk! :nigo: Og man oppdager stadig nye gullkorn! Tror faktisk min kjære nynorskmann hadde hevet øyenbrynet et øyeblikk om jeg forklarte han om skeiseis!

Er det nynorsk, så heter det vel skeiseis. Men da kjære skulle spørre lillesøs om det var gøy på "skjesser" så hun på ham med to store øyne og svarte - "det har jeg aldri gjort" :ler: (og hun hadde nettopp gått på skøyter. )

:ler: Gullkorn!!

Akkurat som det heter å sile (skli ned en sklie) disse (huske) og bikkedisse (dumphuske - eller hva det nå egentlig heter. :roll: ) her i området!

Likte nostalgien du hadde et øyeblikk her. Haha. Jeg hadde faktisk en Miss Sixty bukse, og det var etter å ha vært den som aldri hadde moteting på skolen i alle år. Forferdelig bukse når man nå tenker tilbake på det, men wow så kule de var. Var jo nesten malt på jo...

Buffalosko hadde jeg aldri, og det er jeg stolt av. Prøvde et par en gang hos ei venninne og det er det vondeste jeg har hatt på meg noen gang. haha. Så faktisk en som gikk i det her for noen uker siden, huffda.

Og med telefon så savner jeg Nokia 5110 (min første) og 3330 (den hadde mms og wap, og fargene var omvendt i forhold til 3310) haha:) vanvittig bra:)

Da Buffalo kom på moten var jeg sjeleglad, siden jeg er såvidt over 160cm. :roll: Skulle ønske det fortsatt var på moten kun av den grunn! Men til den prisen var de ikke særlig gode nei. :riste: Og de ble like fort ødelagt som prisen var høy! Rart det der. Jeg hadde de skoene til sålen var halvveis borte og løsnet fra selve skoen, bare pga prisen. Ca halvannet år.

Rett etter fødselen i februar gikk jeg mase ned i vekt og kjøpte meg nye klær, inkl sko. Disse skoene ga jeg 399,- for i slutten av mars, og de er brukt DAGLIG siden da. Så å si. De er jo like pene! :vetikke:

-----------------

Mine neste sko kjøpte jeg forøvrig igår, og prøvde de idag. Babymelona og jeg trillet til svømmehallen. Da vi kom dit hadde jeg ett gnagsår på hver hæl, 2 cm i diameter. :sjokkert: Så vondt at jeg brukte 10 min på å få av meg skoene. Fysj. Så badet vi, i 20 min. Da kom badevakten og sa at et eller annet krapyl hadde bæsja i bassenget og de måtte stenge! :kjefte: Jaja.. Så da ble vi stående i varm dusje i 10 minutter isteden da! :nigo: Koste oss og ble skikkelig rene. Praktisk med sånn badestol de har der! ;) Bare setter henne der og trykker jevnlig på dusjknappen, så holder hun seg varm og fin, og jeg kan dusje meg ren!

da vi var ferdige der sleit jeg med å få på meg skoene igjen, og vi måtte trille til nærmeste butikk og kjøpe nye! IGJEN! Så nå har jeg flotte sko, et nummer for små til meg, til salgs! Brukt i 45 minutter! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Sikkert alt for små til meg :lol:

Der S er fra, har de noen sære ord i dialekta... Vønnøyet = vindu, trebjønn = ekorn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert alt for små til meg :lol:

Der S er fra, har de noen sære ord i dialekta... Vønnøyet = vindu, trebjønn = ekorn :ler:

Trebjønn.. :skratte: Ah.. Kjør på med andre morsomme dialekt-ord folkens! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Denne er fra traktene der du bor, Anamelona ;)

I he, men ho hi, ho hekje.

Mao, jeg har, men hun andre, hun har ikke.

Enda morsommere når det blit sagt muntlig med pappa sitt overdrevne ansiktsutrykk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er fra traktene der du bor, Anamelona ;)

I he, men ho hi, ho hekje.

Mao, jeg har, men hun andre, hun har ikke.

Enda morsommere når det blit sagt muntlig med pappa sitt overdrevne ansiktsutrykk :fnise:

:ler: Har noen slektninger innover i fjorden her med skikkelig dialekt.. Og det er så moro å høre den setningen! :fnise: Men det er ikke "I" ;)

Kjørelæreren min fortalte meg da jeg drev med kjøretimer for...oj..5 ÅR SIDEN :dåne: (Lappenjubileum 15 februar! :sjokkert: ) Anyway.. Han fortalte om barnebarnet som var bosatt i innlandet et sted, at hun sa noe i retning: "..men dom andre barna, dom e domme dom." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

"Dom som seie dom e dommme, dom e domme dom" eller noe sånt :fnise:

Pappa sier det nå hvertfall med "I", jeg vet ikke hva som er riktig jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dom som seie dom e dommme, dom e domme dom" eller noe sånt :fnise:

Pappa sier det nå hvertfall med "I", jeg vet ikke hva som er riktig jeg :P

Ja, men det er ikke her vettu. Ganske stor dialektforskjell selv om det er "borti høgget" ;) Men det er noe lignende ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og bladde gjennom tiden før, under og etter fødsel. Kjenner følelsene kommer.. :rødme:

Men:

Nå da? :klø:

Fikk aldri de skikkelige ribbeinssparkene jeg. En sjelden gang fikk jeg noen, men tror det var bare 2-3 stk. :vetikke: Så alle spark var koselige synes jeg. :rødme: Så nå legger jeg henne på magen min isteden og lar henne ligge og sprelle der. :strix: Reserveløsning....

For deg har det nok blitt en liten vane ja. Mine planer er å vente noen år på nr 2.. Tror jeg! Orker ikke liten mini, magekul og kvalme alene de ukene Pappamelona er på sjøen! :dåne:

:skratte:

Sånn kan det gikk! ;)

Joa, visst var det tungt disse ukene, men jeg lever fortsatt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Du får kanskje heller satse på å vente litt med nr 3? :fnise:

Blir sikkert koselig for småtrolla å være såpass nære hverandre i alder da! :jepp: Ihvertfall i blant, mellom søskenrivaliseringa som sikkert også kommer når de blir så tette.. ;) Koselig når de blir større da ihvertfall! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Du får kanskje heller satse på å vente litt med nr 3? :fnise:

Blir sikkert koselig for småtrolla å være såpass nære hverandre i alder da! :jepp: Ihvertfall i blant, mellom søskenrivaliseringa som sikkert også kommer når de blir så tette.. ;) Koselig når de blir større da ihvertfall! :Nikke:

Det blir bare kanskje en nr 3, og isåfall om minst 3-4 år! Tre på rappen tror jeg ikke er noe særlig når jeg har så lite familie rundt meg. Er jo tre timer til nærmeste besteforeldre (Babymelonas). Jeg har litt tanter og slikt her, men det er jo ikke akkurat slik at jeg henger der hele tiden. :roll:

Tenker det blir kjekt for dem å være i nær alder, for da kan de jo gjøre ting sammen som jeg og søss ikke kunne f.eks. Ikke særlig kult for meg som 11-åring å finne på ting med en 5-åring! Riding kanskje, skogsturer. De blir jo nesten på samme nivå. Gleder meg til hyttebygging med mose og kvister!! :nigo:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale

:vinke:

Etter å ha vært ute på en kort pysj-jakt kan jeg fortelle deg at på Lindex og Kappahl (til dels Cubus) har de en del pysjer med glidelås :nigo: Så mistemelona kan nok få slike iallfall ;) Det er sånne tynne og de fleste har nok føtter :) Og jeg kjøpte nettopp en pysj på Lindex som hadde ca. 3 cm. mellom hver knapp! :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Etter å ha vært ute på en kort pysj-jakt kan jeg fortelle deg at på Lindex og Kappahl (til dels Cubus) har de en del pysjer med glidelås :nigo: Så mistemelona kan nok få slike iallfall ;) Det er sånne tynne og de fleste har nok føtter :) Og jeg kjøpte nettopp en pysj på Lindex som hadde ca. 3 cm. mellom hver knapp! :lur:

:klemmer:

Så bra!! :hoppe: Tøtta her er nødt til å ha fløyelspysjer hun.. Eller noe i den tykkelsen. Hun nekter å ligge med teppe og/eller dyne på fortsatt. :roll: Så nå ligger hun med bleie, strømpebukse og fløyelspysj! :fnise: Prøvde en periode med ullbody og ullongs+sokker også, men ikke helt suksess..

Hun har vært ganske trøblete om nettene i det siste. Våknet hver natt mellom 0330 og 0430 en gang, og holdt det gående i 1-2 timer. Og jeg ligger (selvfølgelig) våken i MINST en halvtime etter hun har sovnet. Jeg må inn og plukke henne ned fra rekkverket og legge henne ned 4-5 ganger hver gang! Håpløst!

Men natt til idag våknet jeg ikke før halv syv, av et lite skrik. Det var et lekeskrik, og uhn satt i senga og lekte med nattabamsene sine. :ler: Så gikk det noen minutter før hun datt sammen og sovnet igjen. Så våknet hun 0815 og ropte tydelig ut at NOK ER NOK!! Så da stod vi opp! :)

Jeg tror jeg fant grunnen til at det var en rolig natt, det er bare en tolkning, men den sjette tannen ankom idag, så da plages hun ikke av den mer! :nigo:

Søta mi! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest faerytale

Har du prøvd ullpysjer? Vi kommer nok til å kjøre det på vinteren :) Og om vi får en bebis som ikke liker å sove med dyne må jeg lage en slik :lur: Mamma vinner alltid :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ullpysjer? Vi kommer nok til å kjøre det på vinteren :) Og om vi får en bebis som ikke liker å sove med dyne må jeg lage en slik :lur: Mamma vinner alltid :tunge1:

:sjokkert: SÅNN vil jeg ha!!! Men hun klarer vel å reise seg opp i den også, og da blir det et himla styr. :roll:

Ullpysj har jeg faktisk ikke funnet enda. :vetikke: Tar gjerne imot tips om pysj str 74-80 altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, der var det jo mye å hente. Jeg har jo bare valset rundt på babybutikker.. :klø: På tide å handle på nett skjønner jeg! :)

Tuuusen takk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...