Gå til innhold

"Snille og gode" Norge


Gjest Gjest_Kalle_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, for alle menn er potensielle overgripere og alle innvandrermenn er potensielle mordere i tillegg.

:ironi:

Get a grip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Motstand_*

Det er liten tvil om at møtet med den norske vaginalstaten må være et ekstremt belastende kultursjokk for mannlige innvandrere når mor vil ut av forholdet. Så det er ikke det minste rart at mange av dem klikker. Dette kommer vi til å se mer av i fremtiden. Spesielt ettersom de politiske myndigheter legger opp til at vi i løpet av neste tiårsperiode blir dobbelt så kulturberiket som det vi er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1999 skjedde det er trippeltdrap i Norge. Det skjedde på Orderud gård og de siktede var nordmenn.

I 2001 så ble to barn voldtatt og drept. De som gjorde det var nordmenn.

Det er to av de mest kjente sakene i Norge, begge begått av nordmenn.

Kanskje vi skal kastrere alle nordmenn også? Har du lyst å bli kastrert fordi naboen din slo sin egen kone til døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke i artikkelen, men det kom frem senere, i andre artikler.

Jeg syns utsagnene som kommer i denne tråden er ganske hårreisende. Vaginalstat? Kasterer og send dem ut? Møkkafolk? Dette er utsagn som sier atskillig mer om dere som kommer med dem, enn det sier om gjerningsmannen i dette tragiske tilfellet.

Hvor er dere nå, dere som forteller om stresset insraelske soldater er under, stresset som forklarer og rettferdiggjør drap av uskyldige, det være seg reportere eller sivile? Hva med stresset flyktninger er under? Er det formildende, eller er et bare dette vi må forvente?

Jeg blir så oppgitt over fremmedhatet som dukker opp som paddehatter når tragiske ting som dette skjer.

Jeg er ganske enig med deg. Jeg mener at slike drap som begås av menn i krise kan unngås. Men da må det etableres en kriseberedskap også for menn. Idag er det i praksis kun kriseberedskap for kvinner her i landet.

Å gjøre dette til en innvandringssak er etter min mening usmakelig. Vi sitter her på berget, feite over rævva og er selvgode og høyverdige fordi vi tilfeldigvis ikke har vært utsatt for krig og konflikter på mange år. Vi har en uendelig materiell rikdom og er fast bestemt på å trekke opp stigen etter oss. Så når folk med krigstraumer får opphold på humanitært grunnlag ikke får oppfølging og krisehjelp, tupper vi dem ut istedenfor å hjelpe dem til å klare seg selv.

Hvis noen skulle straffes i slike saker, er det unnfallenhet fra div. myndigheter som ikke tar problematikken på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lotta_*
Jeg er ganske enig med deg. Jeg mener at slike drap som begås av menn i krise kan unngås. Men da må det etableres en kriseberedskap også for menn. Idag er det i praksis kun kriseberedskap for kvinner her i landet.

Å gjøre dette til en innvandringssak er etter min mening usmakelig. Vi sitter her på berget, feite over rævva og er selvgode og høyverdige fordi vi tilfeldigvis ikke har vært utsatt for krig og konflikter på mange år. Vi har en uendelig materiell rikdom og er fast bestemt på å trekke opp stigen etter oss. Så når folk med krigstraumer får opphold på humanitært grunnlag ikke får oppfølging og krisehjelp, tupper vi dem ut istedenfor å hjelpe dem til å klare seg selv.

Hvis noen skulle straffes i slike saker, er det unnfallenhet fra div. myndigheter som ikke tar problematikken på alvor.

Helt Enig!! Problemet med innvandringspolitikken er ikke for mange innvandrere, men en inkompetent støtteordning. Ethver urnorsk menneske hadde hatt like mange traumer, problemer og vanskeligheter hadde en gjennomgått hva mange av innvandrere har gått gjennom. Jeg tror ingen nordmann kan forestille seg hvordan det må være å aldri føle seg trygg, å alltid måtte være på vakt. Å "kastrere" innvandrere eller "kaste dem ut av landet" er quick fix metoder som ikke løser noe. Det en trenger er ressurser til å forstå hvorfor, hvordan, når, hvor, hvor mye en må jobbe for å forebygge hendelser som kan utfolde seg i en post-traumatisk stress situasjon. Men det er jo selvfølgelig mye lettere for bortskjemte nordmenn og bare skylde på innvadrerne, for slik hadde AAALDRI Ola Nordmann oppført seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, så enig med dere to.

Posttraumatisk stressyndrom er noe som rammer mange flyktninger, og hjelpeapparatet er der ikke, det vil si, det er de, men de er overarbeidet og underbemannet.

Tragedier som dette kunne vært unngått, ikke ved å nekte vedkommende innreise, men ved å sørge for at mottaksapparatet fungerer optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, så enig med dere to.

Posttraumatisk stressyndrom er noe som rammer mange flyktninger, og hjelpeapparatet er der ikke, det vil si, det er de, men de er overarbeidet og underbemannet.

Tragedier som dette kunne vært unngått, ikke ved å nekte vedkommende innreise, men ved å sørge for at mottaksapparatet fungerer optimalt.

Og når da vår alles kjære Mor Norge, holder lommeboka tett inntil seg og ikke vil at noe skal koste penger, da får vi ramaskrik fra folket som ser konsekvensene.

Det er ikke innvandrerne sin "feil", det er politikerne, men resultatet blir akkurat det samme.

Som jeg har sagt i diverse tråder om temaet - det er ikke innvandrerne jeg er kritisk til, det er innvandringspolitikken, og skal den endres, så må det på det en eller annen måte faktisk berøre innvandrerne.

Vi har et psykiatritilbud her i landet som er så langt under pari at det er flaut, vi har ikke kapasitet til å hjelpe våre egne trengende tilfeller, men folk med enda større problemer som kan bli potensielt farlige for sine omgivelser, det skal vi ha inn. Igjen, jeg hakker ikke på krigsofrene, men på systemet, og det ER faktisk stadig noen som betaler en altfor høy pris for denne politikken. DE er også mennesker som faktisk får ødelagt SINE liv. Det har ikke noe med verken fremmehat eller rasisme å gjøre, men at man blir dritlei av at politikerne turer frem med sin agenda, med høye hurrarop fra en ganske stor skare mennesker som synes det hele er såååå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redneck
Jeg er så enig, så enig med dere to.

Posttraumatisk stressyndrom er noe som rammer mange flyktninger, og hjelpeapparatet er der ikke, det vil si, det er de, men de er overarbeidet og underbemannet.

Tragedier som dette kunne vært unngått, ikke ved å nekte vedkommende innreise, men ved å sørge for at mottaksapparatet fungerer optimalt.

Er posttraumatisk stressyndrom synnonymt med å drepe det mest dyrbare du har?

Hvorfor er det så lite voldtatte mishandlete kvinner som kommer her som dreper sin familie eller bare mannen sin da?

Dei som kom hjemm i 45 fra konsentrasjonsleirene hvorfor drepte ingen av dei barn og kone,det er vel snaut noen som har opplevd mer (traume) enn dei?

Det er vel mer slik att dei tar med seg ukultur og menneskesyn fra netopp landet dei flyktet fra.Er selv en enkel nordmann som er fredlig som nordmenn flest og jeg liker ikke å få denne agresive volden tredd over hodet av bedrevitene velmenende mennesker i ledende stillinger.Hvorfor skal vi ha andre etniske grupper her i landet som repesenterer så totalt andre verdier og respekt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Dawn
Jeg er så enig, så enig med dere to.

Posttraumatisk stressyndrom er noe som rammer mange flyktninger, og hjelpeapparatet er der ikke, det vil si, det er de, men de er overarbeidet og underbemannet.

Tragedier som dette kunne vært unngått, ikke ved å nekte vedkommende innreise, men ved å sørge for at mottaksapparatet fungerer optimalt.

Og dette vet du nok om til å uttale deg?

Siden du tydeligvis har inngående kjennskap til dette så hadde det vært fint om du kunne forklare litt mer om det manglende hjelpeapparatet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er posttraumatisk stressyndrom synnonymt med å drepe det mest dyrbare du har?

Hvorfor er det så lite voldtatte mishandlete kvinner som kommer her som dreper sin familie eller bare mannen sin da?

Dei som kom hjemm i 45 fra konsentrasjonsleirene hvorfor drepte ingen av dei barn og kone,det er vel snaut noen som har opplevd mer (traume) enn dei?

Det er vel mer slik att dei tar med seg ukultur og menneskesyn fra netopp landet dei flyktet fra.Er selv en enkel nordmann som er fredlig som nordmenn flest og jeg liker ikke å få denne agresive volden tredd over hodet av bedrevitene velmenende mennesker i ledende stillinger.Hvorfor skal vi ha andre etniske grupper her i landet som repesenterer så totalt andre verdier og respekt for andre.

Det du skriver tyder på at du kjenner flyktningproblematikken dårlig og fremmedfrykten desto bedre. Hva vet du om resten av livet til de som kom hjem fra leirene i 45? Tror du bare det var en dans på roser? Tror du at familiene deres levde i et dukkehus, der gleden over at krigen var over overskygget alt annet? Da må du nemlig tro en gang til.

Endret av Marianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flyktningefamilier kommer fra land som Afghanistan og Irak hvor kriger har blitt skjøvet på dem utenfra. De har opplevd at familiene deres har blitt drept og husene deres bombet.

Folk flykter fordi de må, ikke fordi de har lyst. Mange som flykter har en anstendig levestandard der de flykter fra. Irak f.eks var et relativt rikt land før amerikanerne angrep. Flere jeg har snakket med synes ikke Norge er noe særlig. De er her fordi de må.

Norge tar imot rundt 2000 flyktninger i året. det er ikke særlig mange. Flere europeiske land er langt flinkere til å ta hånd om flyktninger.

Men de fleste flyktninger ender opp i veldig fattige land. Det er mange av verdens fattigste land som tar hånd om flyktningestrømmen i verden. ikke rike land som Norge.

Endret av Marianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

***

Hehe, jeg kan sikkert fremstå som noe mer lettantennelig enn jeg er.

Nå er det noe med måten du diskuterer på som irriterer meg, hvor du er mer opptatt av å legge alle motargumenter døde under begrunnelsen at de er personangrep, men ok.

I denne saken er det en iraker som er gjerningsmann, og dette er mine påstander. Om du greier å finne logiske feilslutninger i dem, si gjerne fra:

1. Mennesker fra krigsrammede områder lider ofte av senvirkninger fra traumatiske opplevelser.

2. Menn fra muslimske land har lettere for å benytte vold som utløp for frustrasjon enn vestlige (kristne, om du vil).

3. Helsevesenet i Norge makter ikke å fange opp "norske" psykisk syke fort nok eller å gi dem tilstrekkelig behandling/oppfølging, dette pga manglende ressurser og støre hyppighet av psykisk sykdom.

4. Helsevesenet har ingen mulighet til å fange opp psykisk sykdom hos flyktninger utover å kanskje få satt en diagnose.

5. Andelen farlige individer blant flyktninger er langt høyere enn tilsvarende for "nordmenn".

Det ironiske her er at den eneste måten disse kan få behandling på, er om innvandringsvennlige faktisk godtar at det finnes problemer med innvandring slik at vi kan utarbeide og iverksette tiltak, men det virker som det er lettere å rope "rasist"...

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Hehe, jeg kan sikkert fremstå som noe mer lettantennelig enn jeg er.

Nå er det noe med måten du diskuterer på som irriterer meg, hvor du er mer opptatt av å legge alle motargumenter døde under begrunnelsen at de er personangrep, men ok.

Noen ganger, ikke spesielt fra deg, er det personangrep, men jeg tar den, jeg skal blir flinkere til å lese to ganger før jeg går i taket. Du er ikke den eneste som lar deg rive med i diskusjonens hete.

I denne saken er det en iraker som er gjerningsmann, og dette er mine påstander. Om du greier å finne logiske feilslutninger i dem, si gjerne fra:

1. Mennesker fra krigsrammede områder lider ofte av senvirkninger fra traumatiske opplevelser.

Enig. Det har jeg vel også gitt uttrykk for tidligere i tråden.

2. Menn fra muslimske land har lettere for å benytte vold som utløp for frustrasjon enn vestlige (kristne, om du vil).

Enig og uenig. Enkelte menn fra muslimske land har lettere for å benytte vold, ikke alle, langtfra alle.

3. Helsevesenet i Norge makter ikke å fange opp "norske" psykisk syke fort nok eller å gi dem tilstrekkelig behandling/oppfølging, dette pga manglende ressurser og støre hyppighet av psykisk sykdom.

Enig. Her må en prioritering til, både for nordmenn og for flyktninger. Flyktninghelsetjenestene og psykososiale team gjør en fantastisk jobb, men de har dessverre ikke ressurser nok til å nå alle.

4. Helsevesenet har ingen mulighet til å fange opp psykisk sykdom hos flyktninger utover å kanskje få satt en diagnose.

Se svaret over.

5. Andelen farlige individer blant flyktninger er langt høyere enn tilsvarende for "nordmenn".

Det er jeg ikke så sikker på. Tragiske hendelser skjer blant nordmenn også, men om du kan vise til en statistikk som bekrefter påstanden, så skal jeg godta det.

Det ironiske her er at den eneste måten disse kan få behandling på, er om innvandringsvennlige faktisk godtar at det finnes problemer med innvandring slik at vi kan utarbeide og iverksette tiltak, men det virker som det er lettere å rope "rasist"...
Endret av Marianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig og uenig. Enkelte menn fra muslimske land har lettere for å benytte vold, ikke alle, langtfra alle.

Lettere for å benytte vold enn hvem da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere for å benytte vold enn hvem da ?

Hvis du leste sitatet jeg svarte på, så står det jo der? Enkelte menn fra muslimske land har letter for å ty til vold enn de fleste menn fra vestlige land. Beklager at jeg ikke presiserte det - er det greit nå, eller?

Det er fanken ikke lett å diskutere når man må passe på å få med hver eneste nyanse i hvert eneste svar, i tilfelle noen ikke leser alt. Jeg gir snart opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jeg er for mottak av reelle flyktninger, men begrenset til det antall vi til enhver tid har ressurser til å ta oss av på skikkelig måte.

For tida er det ikke samsvar mellom det antall vi tar imot og de vi forsvarlig kan ta imot, og det er ikke uproblematisk å være den som sier fra om det - da er man for mange en innavla, enkel og fordomsfull rasist.

Endret av Marianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette vet du nok om til å uttale deg?

Siden du tydeligvis har inngående kjennskap til dette så hadde det vært fint om du kunne forklare litt mer om det manglende hjelpeapparatet ..

Nei, det vil jeg ikke fordi jeg foretrekker å være så anonym som mulig her inne, men ja, dette vet jeg nok om til å kunne uttale meg. Hva får deg til å tro noe annet, New Dawn? :klø:

Har du et problem med at det er et manglende hjelpeapparat, og har du andre erfaringer enn meg? Det står deg da helt fritt å komme med dem.

Edit: Et par irriterende skrivefeil og et lite tillegg.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...