Gå til innhold

Ingeborg og Øyvind skal gifte seg!

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Hei og takk for hilsener!

Nå er jeg hjemme hos mamma og pappa i Trondheim. Kommer rett fra prøvetime hos frisøren. Kjempedreven dame, tidligere mester i brudefrisering (fant jeg ut da jeg var der) som så NØYAKTIG hva som vil passe til meg. Tok kanskje en halvtime, gjorde ting bare sånn røft og omtrentlig, men jeg vet at dette vil bli bra. Hadde med bilde av meg i kjolen, og selvfølgelig tiaraen min.

Har time kvart på tolv bryllupsdagen, bare lurer fælt på hva jeg skal gjøre med meg selv før den tid. Ser for meg at jeg våkner klokka fem og må ut og løpe for å få av meg litt nerver... :ler: Heldigvis fritt fram for å ta med både mat og vin til frisøren, så det gjør vi sikkert. Hun skal sette opp håret til forloveren min også.

På veien fra frisøren stakk jeg også innom den lokale blomsterbutikken. Spurte dekoratøren der om hun kan gjøre brudebukett, og det kan hun. Snakket litt om hva jeg kan tenke meg, og vi fant tonen kjempefint, så tror det kan bli bra. Skal bort dit igjen på tirsdag med mamma samt masse bilder av buketter jeg liker, så skal hun i mellomtiden sjekke med grossisten hvilke vinrøde blomster det er mulig å få tak i til bryllupsdagen.

8 uker igjen i dag - er det mulig at tida skal gå såååå fort?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vært en skikkelig bryllupsplanleggingsdag. Mamma og jeg var i byen og fant kjole til henne, en lekker dusgrønn sak i flere deler som blir kjempestilig. Sko og veske har vi også skaffet henne, så brudens mor blir ikke noe problem!

Så gikk vi og bestilte bryllupskake. Fikk snakke med verdens KJEKKESTE konditor som til alt overmål er fransk. Flaks for meg som har fransk muntlig eksamen i overimorgen, jeg fikk øvd litt. Skryt for aksenten min fikk jeg også! Uansett, kaka: Fem etasjer pasjonsfruktmousse-kake, frisk og deilig. Fikk smake - tynn sjokoladekakebunn, så et lag frisk mousse, et lag bringebær, mer mousse og et tynt lag gele på toppen. Pynt oppå der. Jeg er så luta lei av marsipan og krem at dette passer utmerket. Men dyrt, det var det.... 3750 for 5 etg kake, pluss depositum på kakestativ og gebyr for levering. Men det blir bra.

Undertøy har jeg også kjøpt i dag. BH og truse i hvite blonder, noe av det dyreste jeg har kjøpt noen gang (men så kjøper jeg vanligvis på H&M, så det sier jo egentlig ikke så mye). Strømper i tillegg. Gleder meg jo nesten til å ta av brudekjolen, jo!

Stakk innom folkeregisteret og skaffet meg fødselsattest, og så dro vi innom blomsterbutikken på hjemveien. Nå er brudebukett, to corsager og seks borddekorasjoner bestilt, og både mamma og jeg synes dekoratøren virker veldig flink og dyktig. Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi - her skjer det mykje jo! Men så er det ikkje så veldig lenge att heller no lenger... Det virkar i alle fall som de har full kontroll - håpar de får slappa litt av fram mot bryllaupet, og slepp å stresse!

Takk for lukkeynskje i dagboka mi forresten - no har eg jammen sommarferie! :hoppe: Veit jo ikkje enno korleis det gjekk, men det vil vise seg i morgon...

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Se her ja, nå begynner det å dra seg til! Men så er det jammen ikke lenge igjen heller!!

Gru-gleder meg til fredag, må innrømme at jeg synes sånt er litt skummelt.... Men også veldig, veldig morsomt!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

... og takk for at du har holdt liv i dagboken min mens jeg var borte - jeg fniste godt da jeg leste den i går ettermiddag!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kaka hørtes så god ut at jeg ble sulten!

Høres ut som om du er i rute, lykke til på eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kaka hørtes så god ut at jeg ble sulten!  

Høres ut som om du er i rute, lykke til på eksamen!

For din del skulle jeg tro den hørtes kjent ut, tror det er den samme som dere hadde...

Takk for hilsener, alle sammen! Har nettopp snakket fransk med lillesøster i telefonen i en halvtime, sånn for å psyke meg opp til muntlig. Så skal jeg ha en skikkelig usunn kveld m kjæresten. Potetgull, øl og film passer bra med eksamensforberedelser... :ler:

Om 19 timer er jeg ferdig med å være student!

Og lmari - jeg grugleder meg også. Men gleder meg mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to!

Jeg er ikke student lenger! Vanskelig å tro, men jeg er faktisk ferdig. Fransk muntlig gikk som en drøm, og så dro jeg omtrent rett til Oslo. Overrasket min kjære søster på hennes eksamenskonsert i går. Og hun ble jammen skikkelig overrasket! Hatt mini-ferie jeg nå, så det virker helt greit å begynne på jobb igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Så flott at overaskelsen ble vellykket!!

Og nå som du ikke er student lenger er du vel fryktelig kaffetørst?? Det er jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer så mye som ikke-student!

Er det ikke herlig?

SOMMERFERIE! ... selv om du vel skal jobbe en del i sommer i den vanlige jobben din?

Nå må jeg se til å legge meg. Er kjempetrøtt... Har skrevet rapport fra praksisperioden min i kveld.

Lykke til videre med all bryllupsplanleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

lmari: Takk for kryssingen. Vet ikke hvor mye effekt det hadde, men har en god følelse. Får vite rett før eller rett etter helga om jeg går til intervjurunde 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går svarfristen på invitasjonene våre ut. Ikke overraskende er det noen av kaffegjestene som ikke har somlet seg til å svare. Men det gledelige er at alle middagsgjestene har takket ja til å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Hei på deg!

Nå er kofferten pakket og jeg reiser på ferie!

Blir borte i to uker :)

Let me know hvordan intervjuet gikk! det er nemlig dekning på mobilen i gokk også!

Mange klememr fra Madley :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...