Gå til innhold

Marc Spector - Mann på forumet deres


Marc Spector

Anbefalte innlegg

Vel; noen av oss KLER ALT! Slik er det bare og resten får finne seg i det, hehe... Rett skal være rett: jeg bare lånte bilen en stund, men gleden var ikke noe mindre av den grunn. Husker at den het SLK 200 Kompressor...men ikke årstall o.s.v. Men gøy, gøy, gøy å kjøre en slike en som limer seg fast til veien i høy hastighet.

Gulp! Insinuerte jeg at jeg kjørte fort nå? :sjenert: Ok. Det må vel innrømmes bittelittegranne da. Jeg er normalt sett en rolig og kontrollert dame, men når jeg setter meg inn i slikt noe - da kommer den sydlandske delen i meg frem fortere enn jeg kan si "se-opp-for-kontroller-bak-store-reklamskilt-i-veien-frøken"!!!

Det kiler i hele meg og jeg eier verden i slike stunder...*sukk*

Ja, jeg skal øyeblikkelig gå inn i mitt jomfruelige lønnkammer, gremme meg, mumle frem 200 "Ave Maria`er"...og drømme meg tilbake til en tid i vidunderlig syndige aktiviteter. lol

Artig liten bil det ja! Har ikke hatt gleden av å kjøre en slik jeg, men den ser jo snerten ut. -Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk aldri kjørt en kabriolet av noe slag.. Hrmf! Du svinger vel innom neste gang du får låne slikt et kjøretøy og tar meg med på en liten svipptur på noen altfor svingete veier? :)

Fart er spennende ja! Jeg går med løse tanker om å kjøpe en gokart eller to til neste år så jeg får blåst av meg litt støv uten fare for intetanende bilister. Gutten min blir også syv år neste år, og da kan han også kjøre gokart, og det tror jeg han ville elsket.. Drømmer om at det kunne vært en flott "familieaktivitet" om enn bare for en "halv" familie. Men til neste år er det selvsagt ny kjæreste "på plass" og da er jo familien hel igjen! (Lov å fantasere.. )

Hvor mange Ave Maria har du kommet til nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er viktig at slike utblåsninger foregår på lukket område. Jeg har blåst ut litt på crossbanen med crosser ved et par anledninger i sommer. Gøy det, men jeg vet ikke hvor sunt det nødvendigvis er for en gammel mann... Jeg er dessuten altfor pinglete og tør ikke satse fullt, og det er jo egentlig vanskeligere å kjøre sakte enn fort.. og da blir det jo endel tryning. Om enn ikke like heftig som om jeg hadde gitt full gass kanskje? Er gøy altså, men jeg skjønner at jeg nok egner meg best på bakken og da på deilig flat asfalt.. :)

Ellers har jeg fått utløp for litt "need for speed" på wakeboard i sommer. Hadde aldri trodd jeg skulle komme opp engang jeg, men det gikk jo kjempefint. Ikke de mest avanserte triksa på meg ennå, men jeg klarer da å holde meg på beina til jeg blir så sliten at jeg dovner bort, og da er jeg jo egentlig ganske imponert over meg selv jeg. Nå er det vel også en uskrevet regel som sier at man slipper aldri "tauet" (eller hva de nå kaller det..) før man tryner, så dermed blir det alltid forsøk på noe triks når beina er fulle av melkesyre og da må det jo gå galt.. Kanskje lurt å prøve de triksa mens det ennå er liv i beina eller?.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at du bør begynne å tenke på den saken nå ja. Det er en kjent sak at etter førr, begynner "ting" å ramle av. Det kan like godt være beina dine,- så sett i gang du! :D

Jeg leste i en avis for en del år siden: en familie var på en slik gocart-bane og skulle hygge seg. Mor satt i bilen og kjørte, og hennes rumpelange hår (i hestehale) satt seg fast i motoren bak, og hun ble regelrett skalpert... Jeg blir kvalm ved tanken. :/

Grøsser ved tanken på alt som kan ramle av! :tristbla: Er ikke nødvendigvis beina som er det værste å miste da..

Ikke noe stas å miste skalpen heller!! Supergrøss! Jeg skal passe på å stappe hestehalen opp i hjelmen. Går fint det da nymånen gir litt ekstra plass i hjelmen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Nei, sykling har da vel aldri vært godt for noe, hvertfall ikke siden det får folk i alle aldre og kroppsfasonger til å trykke seg inn i supertighte klær! Uff og uff.

Så spennende å få sniktitte på en manns tanker, skikkelig fin bok du har sålangt :) Hvilke kjønn er barna dine, og hvem er eldst? Flinke de var som gikk til første barnehage/SFO-dag uten problemer! Ikke som min eldste lillebror, han gråt en uke i strekk alle årene i barnehagen når det var sommerferieslutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sykling har da vel aldri vært godt for noe, hvertfall ikke siden det får folk i alle aldre og kroppsfasonger til å trykke seg inn i supertighte klær! Uff og uff.

Så spennende å få sniktitte på en manns tanker, skikkelig fin bok du har sålangt :) Hvilke kjønn er barna dine, og hvem er eldst? Flinke de var som gikk til første barnehage/SFO-dag uten problemer! Ikke som min eldste lillebror, han gråt en uke i strekk alle årene i barnehagen når det var sommerferieslutt :P

Så sant så sant! Jeg er sikkert kjip, men jeg sykler i shorts eller olabukser. Har tenkt at jeg jo skulle kjøpt meg noe mer sporty, men sykkelbukse vil jeg ikke ha.. Det går da an å kjøpe sånt gelétrekk til setet isteden dersom man sitter vondt! :)

Så hyggelig at du liker "dagboka" mi! :) Er jo stort sett bare vas jeg skriver da, men trivelig med tilbakemeldinger ihvertfall!!

Jeg har en jente på tre og en gutt på seks. Har hatt vår dose med klebrige hylende unger som har sittet fast i beina når de skulle forlates i barnehagen, men vi fant etterhvert ut at de bare manipulerte oss. Hadde foreldresamtale i barnehagen og de fortalte oss at vi ikke skulle ha dårlig samvittighet for å gå fra barna i barnehagen selv om de gråter. De sa også at rett etter at vi hadde gått så var barna i full lek og lykkelige. Barna hadde bare lært seg at hvis de gråt og hang i fingrene på oss så ble vi lengre. Vi tok til oss rådene selv om det føltes slemt å rive oss løs og bare gå. Tok ikke mange dagene før det gikk over da! Har gjentatt seg etter ferier noen ganger da.. -Vi hadde en morgen med sutring i SFO forrige torsdag og den morgenen hadde vi vært og levert i barnehagen først. Han fikk nok litt "hjemlengsel" til barnehagen han gikk i tidligere da, og da virket ikke SFO så forlokkende den morgenen. Han sa at det var morsommere i barnehagen. Jeg var hard og brukte ikke mange minuttene med trøsting før jeg rev meg løs og sa at nå må jeg gå. Leverte i SFO først noen morgener etter det, og da gikk det fint. Idag tok vi barnehagen først uten problemer. :) Han kjenner flere av barna i SFO fra før og det hjelper jo veldig! Flere av barna gikk han i barnehagen med ifjor, og noen for ett og to år siden, samt noen nabobarn som også begynner på skolen i år. Jenta mi har bare vært litt stille om morgenene, men ikke vist noe tendenser til å prøve å manipulere meg til å bli. Både SFO og barnehagen sier at det går kjempefint med de begge!

-Utrolig kjip følelse å forlate gråtende barn uansett setting, men husk at det som oftest går over etter få minutter, og at det ikke oppleves traumatisk på noen måte selv om det kan se slik ut for oss voksne..

På mandag er det skolestart og jeg gleder meg stort! :) (Håper det går bra med barna på skolen og at ingen av de vil slite med å henge med!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

På det trinnet gutten din går på så er det ikke vanskelig å henge med. Førsteklasse er jo det som tidligere var førskolen, så det er en god blanding mellom lek og læring. En myk overgang fra barnehagen. Mellombroren min er 6 og begynner i første klasse i år også, skulle ønske jeg kunne være der :) Det er jo så spennende for dem!

Jeg elsker barn på den alderen! Mens de fortsatt er søte og uskyldige :fnise: Med en gang de nærmer seg ti blir de litt skummelt veslevoksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er jeg ikke egentlig redd for at sønnen min ikke skal henge med på skolen. (Henge med var nok litt dårlig ordvalg..) Han er en, i mine øyne, utrolig smart liten gutt og det er også noe vi har fått tilbakemeldinger på fra omtrent alle vi kjenner. Han har alltid vært veldig verbalt sterk (helt siden han var to) og har ofte hatt større interesse i å snakke med de voksne enn å leke med barna. Nå som barna rundt han har tatt litt innpå så trives han også mye bedre sammen med andre barn, og jeg er ikke lenger bekymret for om han vil ha problemer med å få venner. I barnehagen sier de også at han er veldig populær blant de andre barna og at han alltid har tilbud om å bli med å leke.

Jeg vil ikke utrope han som noe "vidunderbarn", men jeg observerer at han på mange felt skiller seg fra andre barn, og da spesielt hans enorme interesse i hvordan ALT henger sammen og hvorfor ting er som de er. Det går knapt en dag uten at han spør om ting som jeg kommer til kort med å forklare (ihvertfall med få ord..). Ikke det beste eksempelet; men det siste spørsmålet jeg bet meg merke i kom i butikken idag: Vi var på den lokale matbutikken hvor kjølevarene er i et eget kjølerom, og det blir selvsagt behørig kommentert hver gang vi går inn der siden det er så kaldt. Barna hadde fått velge middagen idag og vi skulle finne pølser. Han spør da hvorfor pølsene må ligge kaldt? Jeg svarer at de må ligge kaldt for at de ikke skal bli sure og dårlige. "Men vi varmer de jo når vi skal spise de, blir de ikke dårlige da?.." Gruble gruble.. Jeg blir nok en gang litt svar skyldig, da jeg føler at et kort "nei" ikke er nok. Jeg ender dermed opp med å måtte forklare at bakteriene (som han vet så masse om fra tidligere undring ;) ) liker seg best i romtemperatur, men at de ikke liker å bli varmet opp så mye som de blir når de ligger i det varme pølsevannet. -Jeg blir bare så imponert av hvor raskt han kobler ting og hvor mange "voksne" problemstillinger han funderer på. Dette ser jeg egentlig bare på som positive egenskaper, men da vi jo har registrert at alle voksne kommenterer hvor verbal og smart han er, så kan jo barna på skolen også etterhvert legge merke til at han skiller seg ut dersom ikke dette jevner seg ut i forhold til de andre barna i løpet av relativt kort tid. Samtidig vet jeg at han er en ganske følsom gutt som lett tar ting inn over seg.

OBS - Nå tar jeg ikke problemene på forskudd her altså, men når jeg nå sitter her og taster og vi er inne på temaet, så kommer jo noen dypere tanker til overflaten. :)

PS! Han er verdens beste, nydeligste og snilleste gutt da! :):hjerte: Noen kan jo prøve å påstå at deres barn er bedre enn mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Marc, hadde jeg vært noen år eldre og ikke skulle gifte meg neste sommer, tror jeg at jeg hadde blitt forelska i deg bare pga kjærligheten din til barna :fnise: Det er så herlig å lese om! Gleder meg til vi skal få våre egne små engang i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marc, hadde jeg vært noen år eldre og ikke skulle gifte meg neste sommer, tror jeg at jeg hadde blitt forelska i deg bare pga kjærligheten din til barna :fnise: Det er så herlig å lese om! Gleder meg til vi skal få våre egne små engang i fremtiden :)

Så utrolig hyggelig sagt! :rosasmil:

Dere kan bare glede dere ja! Hvis du noen gang har fundert på meningen med livet, trenger du ikke fundere lenger den dagen du ligger på sykehuset med et nyfødt barn på brystet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, og har alltid vært, en "tøysetante". Unger i alle aldre har pleid å finne veien til mitt fang ganske fort. Jeg kan nemlig brukes til så mangt. Og noe av det jeg har satt mest pris på i samvær med unger, er å snakke alvorlig med dem. Unger har mange tanker som ikke kommer frem i det daglige og jeg legger opp samtaler etter hvor de befinner seg i utvikling og ordforråd. Jeg tror på læring gjennom å snakke. Gjenta og gjenta, til de har funnet ut og plassert det de lurer på - og så er vi klare til å gå videre. Det kan være skikkelig utfordrende og veldig givende å samtale med unger. :skravle:

Tøysetante er ingen dårlig tittel!

Slike får man aldri nok av. :)

Gutten min skulle du nok fått pratet deg svett med! :fnise:

Endret av Marc Spector
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar det som en invitasjon og setter av en kveld til din sønn, samtidig med at du får luftet deg i cab`en som jeg kommer forbi i , i løpet av høsten. :)

Konge! Men jeg må låne han med meg en tur også etter at han har gitt deg en innføring i Super Mario, Supermann, Thailand, Spania og alt annet han er opptatt av for tiden.. Tror han ville digget en tur i en cabriolet! Vi får ta med en cd i bilen også med litt "skikkelig rockemusikk" som han sier. :) Da får du mulighet til å slippe til og prate litt med datter'n min også. ;) Hos henne går det mest i dukker, rosa(!) kjoler, butikk, stable møbler.., tømme lekekassene, og grave i søla.. :-D

...og det er noe alle vet: enslig mann med unge® som han tar seg godt og faderlig av: en ren damemagnet, det der, hehe...

Mulig det.. Kan ikke si jeg har merket så mye til det ennå.., men jeg burde vel kanskje følge rådet fra "Purple Haze" i en annen tråd her inne: "Lag t-shirt til barna med påskriften: MIN PAPPA ER SINGEL " :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker t-skjorte-idèen her! Massevis som kan uttrykkes diskret, men alikevel fullt synlig...og er man heldig; med effekt, også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo utstyrt'n med den skjorta på skolen idag! Kanskje en og annen alenemor der da! ;) Da hadde det sikkert også ryktes fort at pappa'n hans er ledig (OG DESPERAT!! :overrasket: ). :-D

Det var veldig hyggelig og rart å se gutten vår gå alene frem til rektor med den altfor store skolesekken, og håndhilse og bukke til rektor. Kjempehyggelig da dette selvsagt er en stor dag han har gledet seg til, og en milipæl i livet. Rart da dette jo skulle vært en av de store dagene for kjernefamilien vår! Vi var der alle altså, og vi hygget oss og var i "selskap" hos foreldrene mine etterpå. Vi har det bare hyggelig sammen vi, men jeg har hele tiden en liten følelse av skuespill.. Ikke at jeg tror hun spiller et falskt spill overfor meg, men vi skjuler vel begge mye følelser, og da blir det en litt kunstig stemning. -Men nok om oss!!

Gutten vår er litt sjenert av seg og han sa at vi måtte være med frem til rektor, men vi sa at han kunne gå alene. Var ikke enig i det! Han ble ropt opp litt sent så det var mange barn som stod fremme ved lærerne og det virket kanskje litt mindre avskrekkende. Så da han hørte navnet sitt gikk han uten å tenke seg om. :)

Gleder meg til å høre hvordan det var med den første skikkelige skoledagen imorgen! Han er hos mamma'n denne uken så jeg ringer han og hører. (Skulle jo så gjerne hentet han på skolen isteden.. :( :tamegsammen!: :) :likeblid: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...