Gå til innhold

Marc Spector - Mann på forumet deres

Marc Spector

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første dag etter ferien i barnehage og SFO idag. Tenkte at minst en av de skulle henge fast i beina på meg når jeg måtte forlate de, men det gikk jo kjempefint!! :) Deilige, flinke, nydelige, gode barna mine! :hjerte:

Endret av Marc Spector
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forfriskende (og veldig bra forøvrig) å ha en mann her på forumet som virker så glad i barna sine. Synes fedre generelt burde skryte mer av seg selv og barna, for min opplevelse at det finnes så mange flotte fedre som blir litt forstummet av mor (ihvertfall her på forumet, hvor det kakles i vei). Ikke at det er feil for kvinnene å skryte altså, men jeg savner litt menn på den arenaen (og her bør kvinner også bli flinkere til å gi mannen rom, like mye som mannen må "kreve" det). :) Og godt å høre at det går an å være venner med eksen. Det er nemlig ikke alltid like vanlig her på KG. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tilbakemelding Yvonne! :)

Jeg føler på ingen måte at jeg er verdens beste pappa (selv om sønnen min sier det stadig vekk.. (hva vet vel han.. ;) )), men jeg er ihvertfall uendelig glad i barna mine! Jeg har aldri vært særlig "flink" til å skryte av meg selv, men det blir liksom sjelden feil å skryte av barna sine. Janteloven biter på en måte ikke der..

Jeg og eksen er venner ja, men det er mange følelser som preger vennskapet og stemningen også da.. Men da vi prøver å svelge litt stolthet og noen kameler samt prøver å bevare litt god gammeldags folkeskikk blir det lettere å forholde seg til hverandre. Om vi skulle komme trekkende med gamle diskusjoner og vonde følelser hver gang vi møttes, hadde det ikke blitt så mye til vennskap igjen. (Vi har vært der også da.. Og da spesielt jeg som absolutt ville prøve å snakke oss igjennom alle problemene..) -Når man har vært "bestevenner" og kjærester siden videregående må det jo være noe mellom oss som er verdt å ta vare på selv om man ikke tillater hverandre å være kjærester lenger? Min eks-kone er vel det mennesket i verden jeg kjenner best, og hvorfor risikere å ødelegge et potensielt livsvarig vennskap ved å la alt det vonde ødelegge det også? Vi har hatt mange runder med diskusjoner og grining i prosessen vi har vært igjennom, og selvsagt har vi begge såret hverandre dypt. Men hvis vi klarer å komme oss igjennom denne første vanskeligste tiden uten å legge hverandre for hat, er det mye større mulighet for å bevare vennskapet OG et godt forhold til det beste for barna våre!

Vi har mange utfordringer foran oss i mange år fremover, men jeg håper vi klarer det! :)

EDIT: Hmm, må presisere litt her..: Hørtes jo ut som jeg mente det var lett for oss å bevare vennskapet da, men det skal jeg innrømme; dét er det ikke! Det er kjempevanskelig! Men hva gjør man ikke for å bevare et vennskap?

Endret av Marc Spector
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste mener jeg er at man har kjærligheten på plass, da er jo mye gjort. Banalt som det nå enn sikkert høres ut som. Samtidig er jeg veldig enig med deg. Men jeg tror egentlig det er det som gjør en god - at man ser sine egne feil og samtidig aksepterer at man ikke er ufeilbarlig. Det finnes ingen fasiter på det å være forelder, men man kan lære av hverandre.

Jeg har riktignok ingen barn selv, litt for ung føler jeg (er 21), men jeg føler allikevel veldig sterkt når det gjelder dette med barn og oppdragelse. Er selv lærerstudent (skal begynne siste året) og føler jeg har veldig mye å lære av foreldre - både mammaer og pappaer. :) Nå er jeg jo jeg veldig glad i å jobbe med barn og unge da, fantastiske små mennesker som de er - på godt og vondt. ;)

Det er klart at vennskapet mellom to som tidligere har delt svært mye av livet sitt sammen - eller i det minste har skapt et eller flere barn sammen, vil alltid bli preget av det. Nå har jeg personlig ingen erfaring med å være verken separert eller skilt forelder - ei være barn av det, men jeg ser jo på mine egne venner hvor viktig deres foreldres forhold til hverandre er. Og det at man prøver å være venner, eller i det minste gjøre det beste ut av situasjonen, tror jeg kan spare både barn og vokse mange frustrasjoner og vonde minner senere. Samtidig er det vel ikke til å legge skjul på at det kan ta på og være smertefullt for begge parter. I alle vennskap handler det jo om å gi og ta - og i slike forhold som dette er vel dette intet unntak.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kona (vi er jo "bare" separert..) var til samtale hos familievernkontoret igjen igår. Vi snakket mest om hvordan vi skal komme oss igjennom deling av hus og ting og tang, og fortsatt bevare vennskapet. Det er viktig for oss at denne prosessen er veloverveid og rettferdig slik at ingen sitter igjen etter delingen og føler at den andre stakk av med mer enn den andre eller noe.

Skal ikke snakke så mye om disse samtalene eller våre planer, men terapeuten sa noe som jeg syns var veldig bra sagt og som passer til mange situasjoner i livet:

"Når man mister noe blir det plass til noe nytt"

På mange måter virker det kanskje litt kaldt og kynisk, men samtidig gir det en et håp om at livet skal fylles med nye fine ting i fremtiden.

Gleder meg til fremtiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med plutselig dagbok!

Dette kan det bli mye god lektyre for oss andre å lese i. :)

Sender forøvrig to skiver grovbrød, med sirlig kaviarskrift på - håper de faller i smak! :jepp:

Takk! :) Tør ikke love at det blir mye god lektyre egentlig, da jeg vet at jeg ofte blir litt hekta på sånne forum som dette, men plutselig skjer det nye ting i livet og så blir jeg borte.. Jeg har noen blogger jeg prøver å holde liv i også (f.eks. strikkmotor.no), men jeg er jo så "ujevn" .. Men hyggelig at noen liker det jeg skriver da! :) (Holder sikkert ut her litt til da! ;) (Ihvertfall hvis jeg får positive tilbakemeldinger, for det er jo så hyggelig!! :-D ))

Gleder meg stort til den signerte skiva! Den skal rammes inn og henges opp! (Mulig jeg må vakuumpakke den så ikke gjestene lurer på hvor den fiskelukta kommer fra.. ;) )

Ellers 'a? Alt bra på Hitra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatakk, alt er vel hos meg. Jeg er veldig tidlig oppe om morgenen og lever mitt A-menneskeliv som seg hør og bør. Det er et ensomt liv i grunnen...for det finnes udiskuterbart flest B-mennesker, i alle fall her jeg bor. Savner bydeler med oppsamlede folk som har samme legning som meg. Liker å prate jeg, serru! Liker å være i godt humør om morran. (b-mennesker liker ikke for mye futt og fart når de våkner, en gang utpå der...)

Må bare få gi en positiv tilbakemelding på ditt bilde, inne på strikkmotors side: velkledd, pertentlig herremann i sin beste alder - i full fart med snasen, velpolert bil!!!

Det aner meg at det ikke er mulig å la humla suse og neglene gro på tærne, om man skal fortsette å kjøre en slik bil til daglig... Den var noe kort, syns jeg. :sjenert:

Som kjent er Månebaronen mest ute om natten, og aller helst i måneskinn, og da nytter det ikke å være A-menneske her i gården..

Angående det flatterende bildet må jeg nok innrømme at det er en stand-in.. Hvis det kom ut at det var Marc Spector som var skribent på den bloggen, ville trafikken blitt så stor at blogger.com hadde kræsjet (og ikke usannsynlig hele internett for den saks skyld..). :overrasket:

Når det gjelder kjøretøy ville jeg nok heller satset på denne: Tesla :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, fortell hvilken Mercedes du føk rundt i med krøllene på slep da! :)

Artig med skinnlue (sikkert.. ;) ). Noen kler nå ALT også da!! :briller:

Selv har jeg gravd fram rattet og pedalene til xboxen igjen og bestemt meg for å øve meg på å kjøre litt. Mye snasne biler der også! Men det kan vel neppe måle seg med en toppløs tysker på ekte landeveier?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere med ny dagbok:)

Det er deilig å få ut litt tanker her inne.. luftet hjernen litt.

:popcorn: Følger spent med her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Er mye luft som skulle vært luftet ut her ja.. burde vel sette opp litt skikkelig gjennomtrekk snart. ;) (Huff nei da kan det komme mye skumle hybelkaniner fykende!..)

..Ble fysen på popcornet ditt jeg nå.. Hrmf.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Er mye luft som skulle vært luftet ut her ja.. burde vel sette opp litt skikkelig gjennomtrekk snart. ;) (Huff nei da kan det komme mye skumle hybelkaniner fykende!..)

..Ble fysen på popcornet ditt jeg nå.. Hrmf.. :gjeiper:

:popcorn: Popcorn er godt:) Lite fett og mindre kalorier enn vanlig potetgull:)

100 gram blir masse popcorn :) Du vet, man må passe litt på hva man inntar så sent om kvelden.

Endret av Lissi33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur på kjøkkenet ja.. men det ble et par gulrøtter isteden! *Knask knask*

(Imponert over egen viljestyrke! :-D )

EDIT: Måtte visst ha litt Pepsi Max også gitt.. (Ikke like imponert :roll: )

Endret av Marc Spector
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Måtte en tur på kjøkkenet ja.. men det ble et par gulrøtter isteden! *Knask knask*

(Imponert over egen viljestyrke! :-D )

EDIT: Måtte visst ha litt Pepsi Max også gitt.. (Ikke like imponert :roll: )

åååååå Pepsi Max, jeg har akkurat vært på avvenning. Det er såå godt, og jeg har ikke drukket det på to uker nå. Går egentlig bra, men iskald Pepsi Max... mmmmmmmmm :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er deilig.. men jeg kunne nok hatt godt av litt avvenning selv jeg..

Men egentlig har jeg trøstet meg med at det på en måte har vært "røyken" min i tiden etter samlivsbruddet.. Sunnere enn Prince vil jeg da ihvertfall tro!? ;) *snodig skrue..* :sukk:

Be strong! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...