Gå til innhold

Marc Spector - Mann på forumet deres

Marc Spector

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

House?!! Så stilig! Jeg hørte masse Acid House på slutten av åttitallet. Var ikke mange som delte musikksmaken min den gangen.. Husker jeg var på klassefest en gang og hadde laget den feteste "mixedtape'n" men fikk vel spilt ei halv låt før det ble satt på U2 isteden.. Litt senere ble jeg inspirert av en kompis og ble fascinert av Ozzy og Dio med mer og siden ble det litt mer alminnelig rock og punkrock og slikt og acid house fadet ut.. (Og så begynte alle å høre på Techno..) Men kult med litt gamle minner da! :)

Husker du denne (mer acid enn house da men..):

Jesus Loves the Acid

Eller disse:

Dr. Acid & Mr. House

Lil Louis - French Kiss :lol::sjenert:

S'Express - Theme from S'express

Bomb the Bass - Beat Dis

Hvilken genre dette er er jeg vel litt usikker på, men jeg husker disse veldig godt fra samme tiden:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig da! Rene trendstarteren du jo! Jeg begynte å høre på tekno(da tenker jeg på house, dance, elektronika osv) rundt 1995, tror jeg. Så da du hørte på acid'n din, hørte jeg på AC/DC, Waterboys, Kate Bush osv osv, Clash, Ramones osv igjen. :) Men så ble det tekno for alle penga, og her er jeg fortsatt, selv om jeg synes mye annet også er bra.

http://www.youtube.com/watch?v=RoaBOIQuk80...feature=related

Her er det mange små klipp fra en fantastisk samling av house på sitt beste! Hør gjennom den, da ser du hvilken musikalsk planet jeg er på for øyeblikket. :)

Komisk med klassefesten! Og så så irriterende, her lager du DEN mixen, og så får du ikke spille den en gang!

Men nå er jeg litt sur assa, for jeg finner søren ikke en hel housesang på youtube, argh. Jeg er veldig glad i å spre musikken skjønner du, og kan ikke forstå det hvis den ikke faller i smak for andre. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen. Husk å hør gjennom alt! For du vet jo at sånn musikk byr på flere kapittel, eller hva jeg skal si. Og der er jeg i gang igjen. :ler: Disse er også fra den housesamlingen, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe Margareth. Jeg har nok stort sett vokst fra dette, men det er gøy med gamle minner og stemninger som kommer tilbake. :)

Noen tips som kanskje faller i smak hos flere her:

Carpark North - The Beasts - Utrolig deilig låt med flere stil- og temposkifter.

- God gammal Offspring :)

3 Doors Down - Here Without You - Snufs! :grine:

- Får bare SÅ lyst til å kjøpe meg snowboard og altfor store skiklær og digre hodetelefoner og sette nedover i puddersnøen med denne på full guffe! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Margareth. Jeg har nok stort sett vokst fra dette, men det er gøy med gamle minner og stemninger som kommer tilbake. :)

Stemning fra gågata i Drammen på tur bort til Gjerde eller på andre siden for å gå på gymnaset? Eller dinglet du på bussen til yrkesskolen?

Jeg sier som Margareth, trekker meg stille og rolig tilbake og lurer på om jeg byttet cd på gymnaset, he he.

Endret av Frk Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frk Johansen vaskekte Drammenser?? :)

Stemning som i turen fra Drammen gym med Toshiba "walkman'en" lystig summende bort gågata via Oppland musikk i gågata på jakt etter nye musikalske pærler, og videre bort til Gjerde for å slå følge med kompisen derfra.

Senere ble forresten det meste av vinyl kjøpt på platesjappa i Risto-senteret. :)

CD på gymnaset? Jo'a jeg fikk faktisk også min første CD-spiller siste året på gymnaset, men det som fikk kjørt seg mest var nok det doble kassett-decket som flittig produserte mixed-tapes med godbitene fra samlinga. Og ikke minst opptakene fra nattradioen som lå klart neste morgen med 45 minutter med godsaker klare til å overføres til neste kassett med nesten perfekte overganger uten prat fra "hva var det nå han het igjen han på nattradioen"? (Forberg?..)

Det var tider det, som vi gamlinga sier.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei ikke radio Spiralen.. Ikke radio fakta eller kanal blå heller. :fnise:

Nattradioen på NRK P1/P2(/P3). Dere vet hvem jeg tenker på. Han har jo hatt masse programmer på TV også. Bare jeg som er elendig på å huske sånt..

La meg google...

Leif-Erik Forberg :)

Men dere, nå som jeg er lykkelig bruker av Spotify, og har nærmest ubegrenset tilgang til musikk. Hva skal jeg søke etter? Dere har vel noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Sein tilbakemelding på musikktipset ditt Margareth..

Jeg har hørt på litt forskjellige låter av Slipknot nå, men jeg må innrømme at jeg ikke fant så mye som fengte. :( Det er ikke helt feil gate altså, men ikke helt allikevel. Psychosocial var ikke så verst da. :)

Ble til at jeg hørte på litt System of a Down igjen også, og det er snodige greier, men allikevel så utrolig bra innimellom!! :) Spesielt "Chop Suey!" er inmari kuul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Burde kanskje holde anbefalingene mine for meg selv, men skitt au!

Er ikke så oppdatert på det nyeste, så jeg drar frem en klassiker da;

Kruder Dorfmeister K&D Session. Vet ikke om du har hørt de før?

Skal lete frem noen smakebiter....

Digger denne samlingen! :hjerte:

Men det er kanskje råkkenråll du er ute etter? Prøver å tenke på hva tenåringen hører på...men det er nok litt i Slipnot-gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Kan hende jeg er litt mer råkkenråll ja ;)

Plutselig fikk Spotify seg en knekk forresten!.. Idag var flere av godlåtene i spillelistene mine fjernet fra biblioteket!!?? Er det forno'a?! Hrmf!! Jaja, jeg gir dem vel en sjanse til jeg.. Ække helt som en kompis av meg som ble glemt bort i burgerkøen en kveld og dermed er det kroken på døra for alltid for den butikken for hans del.. :-o Jeg er vel "altfor" forståelsesfull av meg jeg da.. men det hender det betaler seg også, slik som på jobben så har vi et verksted som har service og kalibrering på noe av utstyret vårt, og da de sliter voldsomt med for dårlig kapasitet og lang ventetid så har vi tilogmed fått servert splitter nytt utstyr som vi får låne til neste år når det skal inn til kalibrering igjen. Tror neppe jeg hadde fått den servicen om jeg hadde banna og steika og vist null forståelse.. Jeg er ihvertfall litt sånn selv også.

Men gir det avkastning i kjærlighetslivet? Ehh.. nei. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så Jakten på Juleskurken idag! Anbefales på det varmeste!! :) Passer for alle.

Er du min ex, he he??? Han tar alltid med barna på den så jeg holder meg til Plutti Plutti Plott... Men har skjønt at Juleskurken er et bra stykke for de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...