Gå til innhold

::Minnie om nett-etikette::

Fremhevede innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

MYE bedre!! Forsett sånn du!! :D

Minnie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*føle meg veldig snill i dag*

Lillian

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
*føle meg veldig snill i dag*

Lillian

Det har ikke noe med snillhet å gjøre- det heter "å vise hensyn".

Minnie

Skrevet

Nei, jeg er snill!! Bare innrøm det!! :ler:

Jeg er vel snill når jeg viser hensyn! Men det er ikke å vise hensyn, det heter "har lyst til at folk skal gidde å lese innleggene mine - snill" :blunke:

Men nå skal jeg slutte, skal ikke ødelegge tråden din med piss.

Lillian

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er faktisk overasket over at så mange protesterer på dette. Jeg trodde det var en generell oppfatning at man har visse regler for bruk av farger/fonter/størrelse. Jeg har arbeidet ti år i et større datafirma som webmaster, og det er her helt utenkelig å kommunisere med f.eks. store bokstaver og uthevet skrift i mailer osv.  

Er vi på jobb nå ? eller er vi på et diskusjonsforum ? synes det er tåpelig å bruke eksempler fra jobbsammenheng i denne tråden :roll:

Gjest Tristessa
Skrevet

Prinsippet er det samme, gjest.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Prinsippet er det samme, gjest.

Nøyaktig det samme- alt handler om kommunikasjon.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

*Lillian* jeg synes ikke du trenger å skifte til en "lysere farge" eller droppe fargene. er det for vanskelgi for leserne å skimte fargene, så kan de vel MARKERE setningen / innlegget og lese alt i perfekt lyssetting :wink:

Skjønner ikke problemet...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Så budskapet ditt Gjest er; Ikke vis hensyn til de som skal lese og evt. svare på det du skriver? :o

Minnie

Skrevet

Herregud, kan det være så vanskelig da?!

Ønsker man at flest mulig skal gidde å lese innlegga, så dropper man farger, fonter, sms-språk, dialekt pluss 15 utropstegn etter hverandre og overdreven smiliebruk. Gir man blaffen i om folk leser det man skriver, så er det selvsagt fritt fram for alle de nevnte uhumskhetene.

Skrevet

Det verste eksempelet jeg har sett på ikke forstått nettetikette var den personen som "skrek" med gul skrift og hadde en hel masse utropstegn etterpå. Hender jeg stusser over alle smiletegnene som noen absolutt må ha med i et hvert innlegg. Virker som noen ikke klarer å uttrykke seg klart nok i tekst, men må understreke alt de mener.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Overdreven bruk av smileys er noe av det mest slitsomme som finnes- det mest seriøse innlegg blir seende ut som noe en fjortis kunne ha komponert.

Minnie

Gjest Dilla
Skrevet

Fet skrift, store bokstaver, masse smileys, feil farge. Jada, det er så mye som kan irritere. Mangel på vanlig folkeskikk irriterer meg.

Skrevet

Noe som jeg reager på her inne er alle de lite beskrivende

temaene. I andre fora jeg har vært har tråder med meningsløse

emner blitt stengt umidelbart av moderatorer. Eksempler

på meningsløse temaer er: "Hjelp", "Jeg lurer", "Vanskelig spørsmål",

"Kan gutta svare på dette.." o.s.v. Disse er det helt umulig å

gjette hva handler om.

Ellers er jeg enig med de som er negative til SMS/BBS-språk, store

bokstaver, farger o.s.v. Hvis de fleste andre opplever det som

slitsomt så burde man tilpasse seg andres reaksjoner og ikke

være sta på at slik vil en gjøre det og foresøke å "omvende" de andre.

Gabriel

Gjest Lott@
Skrevet

..... og så er alle enige om "etiketten"?? :ler:

Ærlig talt, dere profilerte og uprofilerte, har dere virkelig ikke annet å ta dere til enn å diskutere hvilke farger andre brukere skal få lov til å benytte???

Skrevet
..... og så er alle enige om "etiketten"?? :ler:

Ærlig talt, dere profilerte og uprofilerte, har dere virkelig ikke annet å ta dere til enn å diskutere hvilke farger andre brukere skal få lov til å benytte???

Nei. :sjarmor:

Skrevet

Nei takk dette er jeg ikke enig i , som jeg tidligere har sagt i denne tråden men som har blitt slettet,

Gjest Lott@
Skrevet

FINT!!!

Hold på deres særegenheter, det er det som gjør oss individuelt spennende.

JA TIL :sjarmor: :o :roll::briller: :blunke: :kul: 8)

Skrevet
FINT!!!

Hold på deres særegenheter, det er det som gjør oss individuelt spennende.

JA TIL

:briller: Dette var velplaserte ikon Lott@ Stå på :kul:

Skrevet

ja!! og jeg skal prøve å sitte å hyle på kafe i dag, så får jeg jo se hvor akseptert det er med "særegenheter" irl.... :roll:

hvorfor skal man være mindre medmennskelig på nettet en irl? ta mindre hensyn pga?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...