Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #61 Skrevet 31. mai 2003 MYE bedre!! Forsett sånn du!! :D Minnie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #63 Skrevet 31. mai 2003 *føle meg veldig snill i dag* Lillian Det har ikke noe med snillhet å gjøre- det heter "å vise hensyn". Minnie
*Lillian* Skrevet 31. mai 2003 #64 Skrevet 31. mai 2003 Nei, jeg er snill!! Bare innrøm det!! Jeg er vel snill når jeg viser hensyn! Men det er ikke å vise hensyn, det heter "har lyst til at folk skal gidde å lese innleggene mine - snill" :blunke: Men nå skal jeg slutte, skal ikke ødelegge tråden din med piss. Lillian
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #65 Skrevet 31. mai 2003 Jeg er faktisk overasket over at så mange protesterer på dette. Jeg trodde det var en generell oppfatning at man har visse regler for bruk av farger/fonter/størrelse. Jeg har arbeidet ti år i et større datafirma som webmaster, og det er her helt utenkelig å kommunisere med f.eks. store bokstaver og uthevet skrift i mailer osv. Er vi på jobb nå ? eller er vi på et diskusjonsforum ? synes det er tåpelig å bruke eksempler fra jobbsammenheng i denne tråden
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #67 Skrevet 31. mai 2003 Prinsippet er det samme, gjest. Nøyaktig det samme- alt handler om kommunikasjon. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #68 Skrevet 31. mai 2003 *Lillian* jeg synes ikke du trenger å skifte til en "lysere farge" eller droppe fargene. er det for vanskelgi for leserne å skimte fargene, så kan de vel MARKERE setningen / innlegget og lese alt i perfekt lyssetting Skjønner ikke problemet...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #69 Skrevet 31. mai 2003 Så budskapet ditt Gjest er; Ikke vis hensyn til de som skal lese og evt. svare på det du skriver? :o Minnie
Retz Skrevet 31. mai 2003 #70 Skrevet 31. mai 2003 Herregud, kan det være så vanskelig da?! Ønsker man at flest mulig skal gidde å lese innlegga, så dropper man farger, fonter, sms-språk, dialekt pluss 15 utropstegn etter hverandre og overdreven smiliebruk. Gir man blaffen i om folk leser det man skriver, så er det selvsagt fritt fram for alle de nevnte uhumskhetene.
ringblomst Skrevet 31. mai 2003 #71 Skrevet 31. mai 2003 Det verste eksempelet jeg har sett på ikke forstått nettetikette var den personen som "skrek" med gul skrift og hadde en hel masse utropstegn etterpå. Hender jeg stusser over alle smiletegnene som noen absolutt må ha med i et hvert innlegg. Virker som noen ikke klarer å uttrykke seg klart nok i tekst, men må understreke alt de mener.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #72 Skrevet 31. mai 2003 Overdreven bruk av smileys er noe av det mest slitsomme som finnes- det mest seriøse innlegg blir seende ut som noe en fjortis kunne ha komponert. Minnie
Gjest Dilla Skrevet 1. juni 2003 #73 Skrevet 1. juni 2003 Fet skrift, store bokstaver, masse smileys, feil farge. Jada, det er så mye som kan irritere. Mangel på vanlig folkeskikk irriterer meg.
Gabriel Skrevet 2. juni 2003 #74 Skrevet 2. juni 2003 Noe som jeg reager på her inne er alle de lite beskrivende temaene. I andre fora jeg har vært har tråder med meningsløse emner blitt stengt umidelbart av moderatorer. Eksempler på meningsløse temaer er: "Hjelp", "Jeg lurer", "Vanskelig spørsmål", "Kan gutta svare på dette.." o.s.v. Disse er det helt umulig å gjette hva handler om. Ellers er jeg enig med de som er negative til SMS/BBS-språk, store bokstaver, farger o.s.v. Hvis de fleste andre opplever det som slitsomt så burde man tilpasse seg andres reaksjoner og ikke være sta på at slik vil en gjøre det og foresøke å "omvende" de andre. Gabriel
Gjest Lott@ Skrevet 2. juni 2003 #75 Skrevet 2. juni 2003 ..... og så er alle enige om "etiketten"?? Ærlig talt, dere profilerte og uprofilerte, har dere virkelig ikke annet å ta dere til enn å diskutere hvilke farger andre brukere skal få lov til å benytte???
Retz Skrevet 2. juni 2003 #76 Skrevet 2. juni 2003 ..... og så er alle enige om "etiketten"?? Ærlig talt, dere profilerte og uprofilerte, har dere virkelig ikke annet å ta dere til enn å diskutere hvilke farger andre brukere skal få lov til å benytte??? Nei.
Kreps Skrevet 2. juni 2003 #77 Skrevet 2. juni 2003 Nei takk dette er jeg ikke enig i , som jeg tidligere har sagt i denne tråden men som har blitt slettet,
Gjest Lott@ Skrevet 2. juni 2003 #78 Skrevet 2. juni 2003 FINT!!! Hold på deres særegenheter, det er det som gjør oss individuelt spennende. JA TIL :o :blunke: 8)
Kreps Skrevet 2. juni 2003 #79 Skrevet 2. juni 2003 FINT!!! Hold på deres særegenheter, det er det som gjør oss individuelt spennende. JA TIL Dette var velplaserte ikon Lott@ Stå på
aline Skrevet 2. juni 2003 #80 Skrevet 2. juni 2003 ja!! og jeg skal prøve å sitte å hyle på kafe i dag, så får jeg jo se hvor akseptert det er med "særegenheter" irl.... hvorfor skal man være mindre medmennskelig på nettet en irl? ta mindre hensyn pga?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå