Gå til innhold

::Minnie om nett-etikette::


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lott@

Kan noen fortelle meg hva i h##### som er så galt med å bruke farger og smileys????

SERIØST!!!!! (ja jeg har lest gjennom tråden, og finner overhodet intet seriøst svar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja!! og jeg skal prøve å sitte å hyle på kafe i dag, så får jeg jo se hvor akseptert det er med "særegenheter" irl.... :roll:

hvorfor skal man være mindre medmennskelig på nettet en irl? ta mindre hensyn pga?

Hvis du har glede av og sitte og hyle på kafeen hele dagen må du gjerne gjøre det for meg. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Passe deg Aline når du sitter og hyler på caféen, så ikke den gule bilen kommer og henter deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hva i h##### som er så galt med å bruke farger og smileys????

SERIØST!!!!! (ja jeg har lest gjennom tråden, og finner overhodet intet seriøst svar)

Jeg svarte seriøst, og jeg gjentar det gjerne:

Herregud, kan det være så vanskelig da?!

Ønsker man at flest mulig skal gidde å lese innlegga, så dropper man farger, fonter, sms-språk, dialekt pluss 15 utropstegn etter hverandre og overdreven smiliebruk. Gir man blaffen i om folk leser det man skriver, så er det selvsagt fritt fram for alle de nevnte uhumskhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Kan noen fortelle meg hva i h##### som er så galt med å bruke farger og smileys????

SERIØST!!!!! (ja jeg har lest gjennom tråden, og finner overhodet intet seriøst svar)

Synes du ikke dette er seriøst nok for deg Lott@:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Kreps, kanskje det hadde vært greit for deg, men det hadde faktisk ikke vært greit for alle andre, det er jeg like sikker på som at de fleste faktisk synes det er greit med ett visst hensyn inne på nettet!

Kan på ingen måte fatte hva som er så vanskelig å forstå med det jeg?

Og Lott@, det er vel ikke KUN enkel og fornuftig bruk farge og smilys som det som diskuteres her inne er det? Er det det du leser ut av det så har du hoppet over helheten slik jeg leser diskusjonstemaet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk

Aline, Minnie og Retz: Jeg tror vi bare får innse at enkelte ER tungnemme!!!! Og Lott@; Det er blitt svart på temaet på en meget seriøs måte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mer det går på stahet og tverrhet jeg!

Mot alt som kommer fra en viss person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Aline' date=' Minnie og Retz: Jeg tror vi bare får innse at enkelte ER tungnemme!!!! Og Lott@; Det er blitt svart på temaet på en meget seriøs måte!!![/quote']

Godt sagt Pjusk!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@
Ønsker man at flest mulig skal gidde å lese innlegga' date=' så dropper man farger, fonter, sms-språk, dialekt pluss 15 utropstegn etter hverandre og overdreven smiliebruk. Gir man blaffen i om folk leser det man skriver, så er det selvsagt fritt fram for alle de nevnte uhumskhetene.[/quote']

hm....... hvordan kan det da ha seg at å vannvittig mange leser trådene JEG starter???? Og det til tross for fonter, farger og smileys i fleng?

Uansett, poenget mitt er at hver enkelt får gjøre som en selv vil - det er overhodet intet som er mer korrekt en noe annet.

Men, det å skrive "uff, det var leit at moren din døde" :ler: ser til og med jeg at blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Kreps, kanskje det hadde vært greit for deg, men det hadde faktisk ikke vært greit for alle andre, det er jeg like sikker på som at de fleste faktisk synes det er greit med ett visst hensyn inne på nettet!

Kan på ingen måte fatte hva som er så vanskelig å forstå med det jeg?

Og Lott@, det er vel ikke KUN enkel og fornuftig bruk farge og smilys som det som diskuteres her inne er det? Er det det du leser ut av det så har du hoppet over helheten slik jeg leser diskusjonstemaet!!

Ingen kommentar :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Lott@ skrev:

Uansett, poenget mitt er at hver enkelt får gjøre som en selv vil - det er overhodet intet som er mer korrekt en noe annet.

Selvfølgelig kan alle gjøre som de selv vil mht. layout på sine innlegg. Hvis du f.eks. vil rape etter maten isted for å takke pent, er det ingen som kan hindre deg i det. men det er ikke korrekt oppførsel.

Dessuten når man snakker om etikette, nettvett, retningslinjer (både når det gjelder dette temaet og IRL) så er dette regler man burde etterstrebe å følge. Det er et absolutt flertall som oppfører seg deretter, men det er ikke nedtegnet i Norske Lover akkurat. Det er mer som vanlig normal folkeskikk - det er også retningslinjer de fleste prøver å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett, poenget mitt er at hver enkelt får gjøre som en selv vil - det er overhodet intet som er mer korrekt en noe annet.

Og ingenting er mere korrekt en noe annet når det gjelder folkeskikk RL heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Å så mange sider man kan tyne ut av et slikt tema!! Har ikke lest alt, men etter at jeg har lest noe sitter jeg igjen med følgende tanke:

Alle dere som syns det er så usigelig dumt osv at Minnie henger seg opp i dette med nettetikette - syns dere ikke det er litt dumt å henge seg oppi at Minnie henger seg oppi... også da?

Hvorfor må man kritisere Minnies tema i tråden? En ting er at man kan diskutere synspunkter angående nettetikette, men hvorfor er dette tema så mye dummere enn et hvilke som helst tema fra hvem som helst her inne?

Jeg bare lurer litt. Noen ganger kan man få følelsen av at det har mer med person enn sak å gjøre.... Hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@
Og ingenting er mere korrekt en noe annet når det gjelder folkeskikk RL heller?

Det NEKTER jeg å svare på, da det kun vil føre til spekulasjoner omkring min sarte person! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pjusk

Hmm, ikke nok med at vi skrev omtrent likt svar samtidig, Ragnhild, men det ser jammen ut til at jeg har rappet ditt sitat ang. gress og slikt også.... Da skal jeg forandre min, må bare komme på noe annet først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm....... hvordan kan det da ha seg at å vannvittig mange leser trådene JEG starter???? Og det til tross for fonter, farger og smileys i fleng?

Uansett, poenget mitt er at hver enkelt får gjøre som en selv vil - det er overhodet intet som er mer korrekt en noe annet.

Men, det å skrive "uff, det var leit at moren din døde" ser til og med jeg at blir feil.

Korte innlegg er overkommelige selv med farger, fonter og smilies, lengre innlegg blir for slitsomme. Personlig leser jeg endel av innlegga dine fordi jeg morer meg over hvor lett du irriterer deg over saker og ting. Dessuten har kjerringkrangel alltid en viss underholdningsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer litt. Noen ganger kan man få følelsen av at det har mer med person enn sak å gjøre.... Hva vet vel jeg?

Ærlig talt, sånne uhørte spekulasjoner kan du da ikke komme med. Bare se på den dypt seriøse måten Lott@ svarer mitt siste innlegg på, så skjønner du at hennes engasjement i denne tråden overhode ikke har noe med person å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...