Gå til innhold

Kan sambo bestemme?


Gjest mummi_gjest

Anbefalte innlegg

Ta tatoveringen du.

Dersom han reagerer uakseptabelt respekterer han deg ikke, og det er på tide å avslutte forholdet uansett.

Skal ikke respekt liksom være gjensidig i et forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Man lever jo faktisk bare én gang. Om man ikke tar tatovering nå, når man har sjansen, får man ingen ny mulighet. Dumt å angre på å ikke ha prøvd da, om man har skikkelig lyst? Synes eventuelle partnere bør tenke over det. Nekte folk noe kommer det vanligvis aldri noe godt ut av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lever jo faktisk bare én gang. Om man ikke tar tatovering nå, når man har sjansen, får man ingen ny mulighet. Dumt å angre på å ikke ha prøvd da, om man har skikkelig lyst? Synes eventuelle partnere bør tenke over det. Nekte folk noe kommer det vanligvis aldri noe godt ut av...

Har man ikke mulighet til å ta tatovering hele tiden?

Får man ingen ny mulighet til å gjøre det senere hvis man ikke gjør det NÅ?

Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tatoveringer synes jeg er ditt eget valg. De skal være personlige for deg, og det er ikke sikkert noen andre forstår hva og hvor og hvorfor. De kan være viktige for deg likevel, og da er det du som bestemmer.

To av mine fire tatoveringer har vært motiver/størrelse som min kjære ikke har vært "enig i". Det har ikke blitt noen større konsekvenser av det enn at jeg har fått litt slengkommentarer i ny og ne, men i det store og det hele er hun helt vant til dem nå. (Når det skal sies har også hun en som jeg ikke syntes var det lureste valget, men nå har den absolutt blitt en del av henne og det plager meg ikke det minste lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har man ikke mulighet til å ta tatovering hele tiden?

Får man ingen ny mulighet til å gjøre det senere hvis man ikke gjør det NÅ?

Merkelig.

Altså, misforstå meg rett.. Med "nå" mente jeg i dette livet, det *ene* livet vi får/har. Ofte har man et ønske om å tilbringe resten av det sammen med nåværende kjæreste/samboer. Dermed for man ingen flere sjanser om man skal innrette seg etter sambos ønsker for resten av livet, skjønner?

Skal man pga nåværende, og kanskje også "resten-av-livet"-værende, partner gå glipp av opplevelsen av å ta en tatovering hvis man har *veldig* lyst? Det høres sært ut, spør du meg. Er man sammen med noen bør man holde seg unna slike personlige valg som en tatovering faktisk er, mener jeg. Ellers er kanskje ikke forholdet det rette? Er enig med bryllupsTwisted over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har enormt lyst på piercing i brystvortene. Har hatt før og savner dem veldig. Samboeren har sagt sin mening om det, at han synes det er totalt turn off. Det var bare en kort samtale, jeg bestemte meg for å ikke ta de piercingene der og da. Han er viktigere for meg enn et par ringer av kirurgisk stål og jeg har faktisk lyst på sex nå og da, noe jeg ikke ville fått med piercinger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt forskjell på piercinger og en liten tatovering nederst på korsryggen (som er så diskret at du fremdeles kan gå i fine teselskaper til sviger-grandtanten din uten å sjokkere noen (joda, det kan du med piercingene også)).

Jeg hadde ikke likt om samboeren min hadde fått piercing i brystvorten, men jeg hadde ikke nektet. Men et visst annet sted hadde jeg nektet... En godt synlig tatovering hadde jeg protestert på, men ikke nektet. Tatovering i ansiktet hadde jeg "nektet" han. Eller tatoveringer som dekte hele overkroppen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Han kan ikke bestemme, men du må jo avgjøre om dette er så viktig for deg at du evt risikerer at han finner deg mindre attraktiv. Selv får jeg helt spader av å se tatoveringer, må nesten snu meg bort. Finner det frastøtende, men hvordan jeg ville reagert hvis jeg alt var sammen med en som plutselig dukket opp med tatovering, vet jeg ikke.

Hjelpes, så du mener mannen ikke har noe stemmerett/meninger i et forhold. Ja, så kan det gå når man er singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hjelpes, så du mener mannen ikke har noe stemmerett/meninger i et forhold. Ja, så kan det gå når man er singel.

Enten har du sitert feil innlegg, eller misforstått innlegget totalt? Jeg mener absolutt at hun bør ta hensyn til mannens ønsker, selv om det til slutt er hun selv som må bestemme hva som er viktigst for henne. Har igrunnen vanskelig for å se hvorfor noen vil sette en tatovering foran partnerens ønsker. Men så blir jeg også kvalm av å se tatoveringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...