Gå til innhold

Kan sambo bestemme?


Gjest mummi_gjest

Anbefalte innlegg

Gjest mummi_gjest

Jeg har i mange år ønsket meg en liten tatovering nederst i korsryggen, og har endelig funnet tegnene jeg vil ha og motet til å gjøre det.

Når jeg fortalte det til sambo endte det i en kjempekrangel for han ville ikke at jeg skulle gjøre det. Hvis jeg gjorde det visste han ikke hvordan han kom til å reagere sa han.... Hmmm....

What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bubba

Hei :)

jeg syns ikke dette er noe din samboer kan bestemme,det er tross alt din kropp og ditt liv... Hvordan er han ellers og hvordan er forholdet deres? På meg så høres han litt vel kontrollerende ut som henger seg opp i en så liten ubetydelig ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel litt kontrollerende ellers også, må vel innrømme det....

Føler liksom kommentaren om at han ikke visste hvordan han kom til å reagere som en trussel. Mulig det bare er oppe i hodet mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo få ytre sin mening, men han bestemmer ikke over hva du gjør med din egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han kan ikke bestemme, men du må jo avgjøre om dette er så viktig for deg at du evt risikerer at han finner deg mindre attraktiv. Selv får jeg helt spader av å se tatoveringer, må nesten snu meg bort. Finner det frastøtende, men hvordan jeg ville reagert hvis jeg alt var sammen med en som plutselig dukket opp med tatovering, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det virker litt skummelt at han prøver å kontrollere deg sånn. Så klart kan han si sin mening, at han ikke liker det, men å starte en kranger, å si at han ikke vet hvordan han reagerer? Det hadde for meg vært uakseptabelt.

Det blir som om kjæresten min skulle ha klikket på meg fordi jeg kanskje skal bytte til et prevansjonsmiddel hvor man ofte ikke får mensen. Han sier han ikke liker det fordi at da får han ikke bekreftelse hver mnd. på at jeg ikke er gravid. Jeg sa det er min kropp, og min avgjørelse, han sa "jaja". Og der var vi ferdig med den saken.

DU bestemmer over din kropp, det bør ikke være snakk om at han kan presse deg til å droppe deg om du virkelig vil det, men så klart, nå som du vet hva han føler om det, så er det jo en ide å overveie om du vil gjøre det eller ikke. Men til syvende og sist så faller avgjørelsen på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Du bør ta avgjørelsen selv, men at han sier hva han mener om det er bare rett og rimelig. Jeg er temmelig sikker på at du også ville sagt noe hvis han hadde hatt planer for egen kropp, og som du ikke hadde sansen for.

En annen ting vedrørende tatoveringer i korsryggen: jeg har lest et sted at du risikerer å bli nektet epiduralbedøvelse i fremtiden fordi anestesilegene ikke vil stikke gjennom en tatovering. Epidural gis ikke bare ved fødsler, men kan være aktuelle ved enkelte andre situasjoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta avgjørelsen selv, men at han sier hva han mener om det er bare rett og rimelig. Jeg er temmelig sikker på at du også ville sagt noe hvis han hadde hatt planer for egen kropp, og som du ikke hadde sansen for.

En annen ting vedrørende tatoveringer i korsryggen: jeg har lest et sted at du risikerer å bli nektet epiduralbedøvelse i fremtiden fordi anestesilegene ikke vil stikke gjennom en tatovering. Epidural gis ikke bare ved fødsler, men kan være aktuelle ved enkelte andre situasjoner også.

Det har jeg også hørt, men er det noen som vet om det gjelder midt i korsryggen eller på siden også? Tanken var å ha den på siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ytre sin mening, men han burde ikke ha stemmerett i denne saken. Som alle har sagt, din kropp, ditt valg, din kunst. Om han faktisk vurderer å droppe deg for en liten tatovering i korsryggen, så hadde i alle fall jeg revurdert ting litt.

Dessuten er det lettere å dekke til tatoveringer enn folk ser ut til å tro. Brunkrem. Lat som om det er en kvise. En veldig stor kvise, riktignok. 8D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting vedrørende tatoveringer i korsryggen: jeg har lest et sted at du risikerer å bli nektet epiduralbedøvelse i fremtiden fordi anestesilegene ikke vil stikke gjennom en tatovering. Epidural gis ikke bare ved fødsler, men kan være aktuelle ved enkelte andre situasjoner også.

Vennina mi går gravid nå og har tatovering på korsryggen. Hun fikk beskjed om at de rett og slett setter den lengre opp, og jo lengre opp man kommer jo vondere er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan helt ærlig ikke forestille meg at det er spesielt mange som bekymrer seg for hvor vondt bedøvelsen kommer til å gjøre før man skal føde. Jeg vil tippe den skal være gaaanske vond før den ikke er verdt det. x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, han kan ikke bestemme, men jeg kan forstå han. Selv liker jeg ikke tattiser. Hadde typen komt å sagt han ville ta tattiser, hadde jeg blitt rådvill. Jeg har aldri tent på personer som har tattiser, og finner det TURN OFF til de grader. Det er vel derfor jeg ikke ville at han skulle gjort det eventuelt..... Men jeg hadde aldri nekta ham. Men er ikke sikkert jeg hadde blitt tent av han igjen.....Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke liker det, men det sier bare KRÆSJ i hodet mitt. Og det blir så kunstigt.....

Men....gjør som du vil, han kan ikke nekte deg. Men spm er jo om det er verdt det dersom du vet at han synest det ser stygt ut på deg`? He he:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kunne kanskje få protestert om tatoveringen var et hjerte med en annen manns navn, eller du skulle tatovere hele kroppen din. Men en liten nederst på korsryggen kan han ikke legge seg bort i. Ikke bestemme ihvertfall. Hvis han seriøst mener at forholdet deres kun er avhengig av den lille tattoo-løse flekken på korsryggen din, så er han ikke noe å samle på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart kan ingen nekte deg

MEN når man er i et forhold, mener jeg at man skal høre på partneren sin.. og ta det med i regninga når man tar store valg som det å ta tattoo..

jeg hadde ikke tatt min om typen hadde sagt at han ikke likte det..

men vi satt oss ned og snakket om det, og ble enig om at siden den skulle være så enkel så gikk det greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde spur hvorfor. Hadde det vært at han forbandt tattoveringer med noe ubehagelig, eller at han var redd for helsen min så hadde jeg hørt på han i mye større grad enn om det var at han bare ikke likte det.

Men jeg har latt han "bestemme" over håret mitt. Jeg vil gjerne ha det kort, praktisk pga jobb osv, men jeg vet han sannsynligvis ikke hadde tent på meg lengre om jeg hadde klippet meg. Så siden det er viktigere for meg at han tenner på meg enn å ha det kort lar jeg det vær.

Til deg som hadde en skeptisk samboer pga prevensjonsbytte: Graviditestest en gang i måneden, så slipper han stresse? Jeg hadde gjort det selv om jeg gikk på hormoner (stoler ikke på de), så jeg forstår godt at han er nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Mim*

Synes det er et dårlig tegn at du i det hele tatt spør om han kan bestemme dette. Selvfølgelig bestemmer du over din egen kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lemona_*

Det er klart at samboeren din ikke kan nekte deg en tatovering, men jeg synes kanskje det er rart at hans mening ikke betyr noe for deg.

Jeg hadde blitt skuffa, og kanskje litt irritert hvis min mann kom hjem med en tatovering. Han vet at jeg synes det er svært lite fint, og ganske harry.

Men hvis en tatovering er veldig viktig for deg, på tross av at han ikke liker det, kan han jo ikke stoppe deg. Men da kan du vel ikke forvente at han tar hensyn til hva du liker/ikke liker hos han heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo egen kropp, eget valg. Men når man er i et forhold mener jeg man ikke er monopolist lenger. Det vil si, jeg kommer ikke til å gjøre noe med kroppen min dersom dama ikke hadde likt det. Jeg ville veid opp hvor mye jeg ønsker modifiseringen mot hvor mye hun motsatte seg det, og om det i det hele tatt var verd å gjøre henne ubekvem over. Greit at det er min kropp, men hun har da bruksrett på den, hun også.

Jeg kunne da aldri bare gi faen i hva hun mente. Og lik ens, om mine meninger betydde null og niks for henne, måtte jeg seriøst revurdere forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har i mange år ønsket meg en liten tatovering nederst i korsryggen, og har endelig funnet tegnene jeg vil ha og motet til å gjøre det.

Når jeg fortalte det til sambo endte det i en kjempekrangel for han ville ikke at jeg skulle gjøre det. Hvis jeg gjorde det visste han ikke hvordan han kom til å reagere sa han.... Hmmm....

What to do??

Ta tatoveringen du.

Dersom han reagerer uakseptabelt respekterer han deg ikke, og det er på tide å avslutte forholdet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...