Gå til innhold

Kjære dagbok


The Kitten

Anbefalte innlegg

:vinke:

Da var jeg hjemme igjen. :)

Turen var kjempefin! Vi så innsjøen i Dijon, alle sennepsbutikkene og alle smågatene. Det er forresten veldig mange sennepsbutikker i Dijon. Jeg kjøpte sennep og en sennepskje. Sennepen er smakstilsatt med blant annet ingefær.

Vi bodde jo hos venninnen min,og første kvelden var foreldrene hennes hjemme. Så da spiste vi en skinkerett med dem. Jeg er egentlig ikke så glad i skinke, men den retten var veldig god. :sikle:

Dijon er forresten også kjent for kir, som er hvitvin blandet med solbærlikør. Det er ganske godt, selv om det kanskje høres litt rart ut.:opplyser:

Fredag kveld var vi ute med fetteren til venninnen min, og noen venner av ham. De var veldig hyggelige og lett å snakke med. :skravle:

Vi hadde litt trøbbel med toget vi skulle ta hjem i dag. For de holdt på å utføre noe arbeid på det. Så da tok vi buss til et sted i ødemarken, og toget videre derfra. Jeg synes det bare var bra at vi måtte ta et annet tog. For på den måten fikk vi sett litt mer. i tillegg havnet vi vis-a-vis et kjærestepar som delte morellene sine med oss. Han var kabbalahmedlem, men jeg torde ikke spørre om hun også var det.

På toget fra Paris, satt vi oss først på førsteklasse. Dessverre var det kontroll, så vi ble kastet vekk etter nesten halvannen time. Noe som førte til at vi fikk se en liten jente med nydelig øyne. Hun hadde ett brunt og ett blått øye. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en fin tur! :rodmer:

Så det var liksom en slags sennep-by? :Hehe:

Fikk veldig lyst på skinke med sennep på, faktisk. Jeg pleier å spise det når det er jul! :tree:

Og Kitten da, hadde dere ikke billetter...? :omg:

Nå er det bare en uke til du reiser! :hoppe: Gleder du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun liker det litt røft? :jepp:

Noe som førte til at vi fikk se en liten jente med nydelig øyne. Hun hadde ett brunt og ett blått øye. :rodmer:
Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fin tur! :rodmer:

Så det var liksom en slags sennep-by? :Hehe:

Fikk veldig lyst på skinke med sennep på, faktisk. Jeg pleier å spise det når det er jul! :tree:

Og Kitten da, hadde dere ikke billetter...? :omg:

Nå er det bare en uke til du reiser! :hoppe: Gleder du deg?

Vi hadde billetter, men ikke til første klasse. :sjenert:

Og ja, jeg gleder meg kjempemasse. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så heldig som skal backpacke! Gleder meg til å høre referat fra den turen også! :jepp:

Minn meg på at jeg skal fortelle et gullkorn som :cool: sa om min eldste bror. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

:hallo:

Så koselig at du har vært innom og sjekket dagboken min, Trulta. :)

Det går bra med meg, og jeg koser meg på tur.

Jeg skal skrive mer utfyllende senere, men kan ta hurtigversjonen nå.

Thailand har vært veldig fint, samme med Laos og Singapore. Singapore minner veldig om USA, men jeg liker jo USA, så jeg synes det er bra.

Bali var også fint, men ellers likte jeg meg ikke noe særlig der. Lokalbefolkningen synes nemlig det er greit å rope ting som "big pussy" etter jenter. :roll: Hun ene jeg reiser med S sa "det kan jo være de så en katt stor katt." :fnise:

Hanoi i Vietnam er et kapittel for seg selv, for det er den verste byen jeg noen sinne har vært i.

I morgen drar J og jeg til Kuala Lumpur i Malaysia, mens S drar til Bangkok-

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut Kitten! Gleder meg til å høre mer! Håper du koser deg masse! :klem:

Kuala Lumpur har jeg alltid hatt lyst til å dra til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg gleder meg masse til Kuala Lumpur. Malaysia er et land jeg har hatt lyst til å besøke lenge.

Er det teit av meg å tenke at S er egoistisk som drar til Bangkok? Hun sier hun trives mye bedre der enn i Kuala Lumpur, men hun kan da ikke vite det når hun aldri har vært der.

Jeg har holdt en tigerunge, forresten. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. merkelig.. kanskje greit å dele seg hvis man har forskjellige interesser, men det er litt langt å dele seg mellom Bangkok og Kuala Lumpur vel.. :klo:

Åååh så heldig du er!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Bangkok bank. De har gitt meg 5150 bath, eller 1000 NOK. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Det er kanskje på tide at jeg oppdaterer litt om hvordan turen var. :jepp:

VI hadde litt startproblemer med flybillettene våre, så S og J ble ikke sjekket inn hele veien med en gang. Heldigvis hadde vi god tid til å sjekke inn på nytt i Amsterdam, men det var ikke bare enkelt. De hadde nemlig problemer med bokstaven S i systemet sitt, så de fant ikke personer med fornavn på den bokstaven. Etter en stund ordnet det seg, og alle hadde billett.

Selve flyturen gikk fint, vi fløy med China airlines og var veldig fornøyd. Vi hadde god plass, og alle hadde egen skjerm på setet foran seg.

Da vi ankom Bangkok, måtte vi gjennom passkontrollen, men vi slapp å stå i kø. Vi gikk nemlig rett til skranken for dem med thailandsk pass, selv om vi har norske pass alle sammen. :lur:

Neste problem vi opplevde var på hotellet. S hadde skrevet feil måned da hun bestilte. Noe verken J eller jeg hadde oppdaget. Rommet vi egentlig skulle ha var dermed opptatt, og vi måtte betale for et nytt et. Det var egentlig bare bra, for vi fikk et mye bedre rom. Vi fikk t.o.m rabatt på det, for de syntes synd på oss. Rommet kostet egentlig 12 000 THB (2 400 NOK) for to personer, men vi fikk det for 7 000 THB (1 400 NOK) inkludert ekstraseng.

S gikk ut ganske med en gang, mens J og jeg sov til det var kveld. Deretter gikk J og jeg og spiste så møtte S oss senere.

VI var ute med noen venner av S om kvelde. De fleste var thailandske, men bodde i Norge. R var halvt thailandsk og halvt britisk, og han hadde med seg en britisk kamerat. Så samtalene gikk på engelsk.

De har et utested i Bangkok hvor de har senger istedenfor stoler, og R spurte om vi ville bli med.

"Do you girls wanna go to bed with us?" sa han.

"Oh, are you tired?" svarte S.

Han lot som han ble veldig fornærmet. "I ask you if you want to go to bed with me, and all you say is oh are you tired!"

VI endte imidlertid opp på en takterrasse på et hotell, og tok noen drinker der før vi gikk hjem for å legge oss.

Vi var i Bangkok noen dager før vi dro videre til Hanoi. De dagene gjorde vi egentlig ikke så veldig mye,

Vietnam derimot er et interessant kapittel som jeg skal skrive om iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Så amatørmessig å skrive feil måned da.. :lol: Men det er vel sånt som kan skje.. Derfor synes jeg det er lurt å bestille hoteller der man betaler når man forlater hotellet.. ;) F.eks på booking.com.

Utested med senger ja. :lur:

Gleder meg til å lese mer om turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Vietnam ja, Hvor skal jeg begynne?

Hanoi er den verste byen jeg noen gang har vært i. Det eneste positive med byen var at det var fine parker der, det var lett å finne frem og de hadde godt flaskevann.

Ellers har jeg kun negative ting å si om byen. Folkene var sure, uvennlige og lite hjelpsomt. Det var skittent over alt, og ingen kunne verken engelsk eller fransk.

Gatene var full av motorsyklister, som holdt på å kjøre på oss hver gang vi skulle krysse gaten. De kjørte på fortauet også, så det var umulig å unnslippe dem.

VI bestemte oss for å rømme byen noen dager, og dro til Ha Long Bay på en organisert tur.

Selve turen der var ganske bra, Til tider var det litt vel tettpakket program, men vi fikk i det minste gjort mye forskjellig.

Vi padlet i kano, var i en grotte, sov i bungalow, var på en to timers lang fjelltur. Da var jeg veldig glad for all tiden jeg har brukt på trening i Frankrike.

På turen var det flere grupper med britiske ryggsekkturister. Vi ble ganske godt kjent med et par av gruppene.

På den ene var det tre gutter og ei jente. De kjente ikke henne fra før, men hadde truffet henne en gang på fest. De fortalte oss at de angret på at de hadde invitert henne med. Hun var hyggelig nok, men veldig asosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å fortelle om massasjen vi tok i Vietnam.

Massasje skal jo være avlappende og behagelig. Eventuelt kan det være litt vondt-godt, slik at man føler at de løser opp knuter.

Den massasjen vi fikk der var ingen av delene. Den var bare vond. Vi ble nemlig ikke massert, men slått. Jeg tåler fysisk smerte ganske bra, men når noen slår deg i en time gjør det ganske vondt.

Laos!

Laos er et kjempevakkert land med veldig hyggelig og hjelpsom befolkning. De snakker thai der, så S kunne kommunisere med dem.

Den ene dagen skulle vi prøve tubing, men jeg presterte å besvime av dehydrering. :flau: Så da fikk vi ikke gjort det.

En artig ting i Laos er at på alle restauranter viser de Friendsepisoder, så vi så alltid på det mens vi spiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du er hjemme og har oppdatert, joooo! :hoppe:

Høres ut som du har hatt det fint! Hvilket sted var din favoritt av stedene der var?

Hanoi hørtes veldig slitsomt ut, takk for advarselen...

Er du klar for skolestart, nå da? Og funnet deg tilrette i Bergen?

Må bli veldig rart å være fast i Norge fremover?

Håper du har en fin kveld!!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nå har jeg laget meg en kopp te, og er klar for nest siste oppdatering. :kaffekopp:

Etter å ha vært i Laos tok vi nattbuss til Bangkok, for så fly til Koh Samui.

Å ta nattbuss i Asia er ikke bare-bare. Vi måtte skifte buss hele fire ganger, og det var stress. For vi fikk ingen beskjed om hvilke buss vi skulle på. Bare at det definitivt ikke var den vi satt på. :filer:

Vi kom oss vel frem til Koh Samui, og der nøt vi dagene. Det var kjempevarmt i vannet, så det var deilig å bade der. I tillegg bodde vi rett ved stranden, så det var superkjekt.

Vi var jo der fordi vi skulle på fullmånefesten på Koh Phangan, som ligger ca en times båttur fra Koh Samui. Ettersom ingen av oss ønsket å reise frem og tilbake til festen samme natt som den var, ble vi enig om å overnatte noen netter på Koh Phangan.

Første kvelden vi var der, som var natten før fullmånefesten, traff vi en gjeng med veldig hyggelige (og kjekke) austaliere. Jeg flørtet ganske mye med han ene, men det var han som startet. Han var litt søt, for han la tingene sine ved meg, før han gikk for å ta noe kroppsmaling. Så kom han tilbake og sa "Did you notice that I left my things with you, so that you would wait for me?".

Jeg fikk litt dårlig samvittighet ovenfor ham, for jeg klarte å kaste sand på øyet hans. Så da fikk han ganske vondt, men han skjønte jo at jeg ikke hadde gjort det med vilje. I tillegg så han det som en unnskyldning til å "plage" meg hele kvelden. :fnise:

Alt i alt var det en veldig vellykket kveld.

Det var derimot ikke selve fullmånefesten, for venninnene mine ødela den helt for meg. De klagde over absolutt alt!

Først var det for få folk på stranden - så var det for mange.

Så var det feil musikk og ikke plass til å danse - så var det for riktig musikk, men for høyt, og da ville de ikke danse.

Alle var høye - men så hadde ingen drukket og alle var kjedelige.

And the list goes on.

Vi satt oss ned på stranden, og S valgte å sette seg litt bortenfor J og meg. Så klagde hun over at hun ikke hørte hva vi sa, og jeg valgte å ikke si ting videre til henne. Det ble hun sur for, hun ville nemlig ikke sette seg nærmere for det så dumt ut!?

Til slutt ble jeg lei av klagingen deres, og sa til dem at ingenting ble bedre av at de klagde på alt.

"Synes du vi klager?" spurte J i en skikkelig offensiv tone.

Tenker: Eh, ja. Dere har jo knapt gjort noe annet.

"Synes du det er noe gøy da?" spurte hun videre.

Jeg hadde mest lyst til å svare: "Nei, ikke når dere skal klage på alt og være så negative, det ødelegger ganske mye for meg." Istedenfor svarte jeg at det ikke svarte helt til forventningene. Det var jo sant for jeg hadde ikke forventet at de skulle syte hele kvelden.

Etter en stund kom J og jeg i snakk med en av de rareste personene noen av oss har møtt. Jeg lurer på om jeg har fortalt om ham, men husker ikke helt. Så jeg skriver det like gjerne en gang til.

Han introduserte seg selv ved å si at han var veldig aggressiv, og at han hadde 60 damer på en uke. Dette ganget han med 4 for å forklare at han hadde 240 damer på en måned. Så kunne vi selv få lov til å regne ut hvor mange det ble på ett år. Han hadde også 1,6 milloner i enten britiske pund eller amerikansk dollar.

Han begynte å snakke til J om at hun måtte slå opp med kjæresten sin. For hun skjønte ikke før etterpå at hun egentlig ikke var lykkelig sammen med ham. Jeg sa at det klarte hun helt fint å avgjøre selv, og da ble han skikkelig irritert på meg. "Du, du skal bare holde kjeft! For du er jomfru, og du har bare vært med 20 gutter i ditt liv!" At han motsa seg selv i en og samme setning var ikke så viktig for ham, tydeligvis.

Jeg var på dette tidspunktet overbevist om at han gikk på noe, så jeg spurte "ikke for å være frekk, men hva pokker går du på?" "Jeg går ikke på noen ting! Jeg er russer!" var det geniale svaret jeg fikk.

Han spurte meg hvor mange russiske gutter jeg kjenner, og jeg måtte svare at jeg ikke kjente noen. Men om alle var som ham, var det kanskje like greit."

Det tok forresten lang tid før han ville fortelle oss hvor han var fra, for om han sa det, kom vi til å tro at vi var mye bedre enn ham.

Til slutt fikk jeg i oppgave å forestille meg at jeg var ham. Det måtte jeg si var en umulig oppgave, for han var den rareste personen jeg noen sinne hadde møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...