Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Peugeot 308: Sexy, sexy, og atter sexy. Herlig kjørecomfort. Billig å forsikre, lavt co2 utslipp.

Peugeot mot: Noen sier at franske biler har mer feil. Usikker på om jeg syns setene er 100% comfy

Golffor: behagelig, sies å være pålitelig

Golf mot: dyr å forsikre, personlig dårlig erfaring med golf mye på verksted. Dyre deler. Kjedelig utseende, alle har den.

Audi A3 for: Fin, skal være stabil

Audi A3 mot: dyr å forsikre, dyre deler. Dyr å kjøpe

Nissan Qashqai for: Veldig anvendelig, fåes også som SUV. Har aldri prøvekjørt, men tror de skal være veldig behagelige å kjøre. Japansk, ergo bør det være driftsikkert. Fin å se på utenpå og inni. Kan få plass til hundebur bak når jeg en gang skal få meg en hund.

Nissan Qashqai mot: for høyt co2 utslipp. Vet ikke priser på forsikring. Tror den er en del dyrere en peugeot.

Vi hadde golf da jeg var barn. Mine foreldre var ikke fornøyd, den var alltid på verksted.

Min bror har hatt Audi A4, og han var veldig fornøyd med den. Det er ikke det samme som A3, greit nok, men jeg innbiller meg at Audi generelt er ganske bra.

At franske biler har mer feil tror jeg er en myte.

Personlig ville jeg valgt Audi eller Peugeot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde golf da jeg var barn. Mine foreldre var ikke fornøyd, den var alltid på verksted.

Min bror har hatt Audi A4, og han var veldig fornøyd med den. Det er ikke det samme som A3, greit nok, men jeg innbiller meg at Audi generelt er ganske bra.

At franske biler har mer feil tror jeg er en myte.

Personlig ville jeg valgt Audi eller Peugeot.

Det er nok noe i at franske biler har mer feil, men jeg vet at de har blitt bedre. Dessuten tenker jeg at så lenge jeg kjøper bil av nyere dato, så har jeg nybilgaranti læll.

Hva syns du om bmw 1? Jeg klarer aldri bestemme meg for om jeg liker den eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe i at franske biler har mer feil, men jeg vet at de har blitt bedre. Dessuten tenker jeg at så lenge jeg kjøper bil av nyere dato, så har jeg nybilgaranti læll.

Hva syns du om bmw 1? Jeg klarer aldri bestemme meg for om jeg liker den eller ikke.

Nybilgaranti kan være flott å ha ja. :) Det er bra du vurderer dette nøye. :jepp:

Jeg likte ikke den bilen. :riste: Den så litt rar ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybilgaranti kan være flott å ha ja. :) Det er bra du vurderer dette nøye. :jepp:

Jeg likte ikke den bilen. :riste: Den så litt rar ut.

Jeg tenker alltid på Donald Duck når jeg ser den bilen.

Jeg tror første bud er å prøvekjøre bilene skikkelig før jeg begynner å dagdrømme :jepp:

Jeg skal snart lage lapskaus, har du lyst på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Hvor mange av de har du prøvekjørt?

:riste: men :helen: for tilbudet.

Nå skal jeg :dusje: og så skal jeg lese litt.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem :skratte:

Altså, jeg har kjørt A3 og Golf for flere år siden, men ikke nyere varianter. Og jeg har kjørt Peugeot 307, men ikke 308.

Ha en god dusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med ny jobb, Kitten :)

Herlig! Når begynner du i ny jobben?

:helen:

Jeg begynner etter at jeg har vært i Praha. Første arbeidsdag er 16. februar. :hoppe:

I likhet med Pjukset lurer jeg også på hvordan det går med deg, og om du trives i den nye leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Det var bursdag til tantebarnet mitt :nigo:

Det var veldig hyggelig!

Nå har jeg og :bigfoot: ryddet og vasket i en time. Jeg oppe og han nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på jobben har den. Hun var litt usikker i begynnelsen, men nå er hun stoooooooooorfornøyd. Det er jo upåklagelig kjørekvalitet i bmw, som man ikke finner i noen andre merker.

Ei anna ei på jobben er A3-avhengig. Hun har en 5- dørs. Litt uvanlig, men om jeg skulle hatt en liten bil som en A3, så måtte jeg hatt 5 dører.

Ellers så er peugeot en bil som er helt ok. Har faktisk kjørt en 308, og de er ikke så sexy da lengre.

Golf er jo en generasjonsbil som aldri går av moten (om man er opptatt av slik)

Golfen med sånn I sak ;) er nok faktisk den dyreste av disse bilene å forsikre. Det er jo litt avhengig av motorstørrelse og antall HK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Det var bursdag til tantebarnet mitt :nigo:

Det var veldig hyggelig!

Nå har jeg og :bigfoot: ryddet og vasket i en time. Jeg oppe og han nede :)

:vinke:

Så bra dere hadde det hyggelig. Hvor gammel ble hun?

Har sønnen din sagt noe morsomt i det siste? Nå er det lenge siden vi har fått høre noe fra ham. :jepp:

Så flinke du og :bigfoot: er. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra dere hadde det hyggelig. Hvor gammel ble hun?

Har sønnen din sagt noe morsomt i det siste? Nå er det lenge siden vi har fått høre noe fra ham. :jepp:

Så flinke du og :bigfoot: er. :klappe:

HAN ble 13 år :)

Han har sagt to litt morsomme ting.

En morgen sa han at han hadde hatt MALE-RITT!

Og i går snakket vi om at vi har lyst på en hund etterhvert. Så sa jeg at da må kattene dø først, og at det kanskje kan ta 10 år.

Da sa han: Oi, da har jeg kanskje fått skjegg da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAN ble 13 år :)

Han har sagt to litt morsomme ting.

En morgen sa han at han hadde hatt MALE-RITT!

Og i går snakket vi om at vi har lyst på en hund etterhvert. Så sa jeg at da må kattene dø først, og at det kanskje kan ta 10 år.

Da sa han: Oi, da har jeg kanskje fått skjegg da... :ler:

:fnise: Sorry, jeg fikk av en eller annen grunn for meg at det var en jente. :ler:

:hoho: Så morsom han er. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på jobben har den. Hun var litt usikker i begynnelsen, men nå er hun stoooooooooorfornøyd. Det er jo upåklagelig kjørekvalitet i bmw, som man ikke finner i noen andre merker.

Ei anna ei på jobben er A3-avhengig. Hun har en 5- dørs. Litt uvanlig, men om jeg skulle hatt en liten bil som en A3, så måtte jeg hatt 5 dører.

Ellers så er peugeot en bil som er helt ok. Har faktisk kjørt en 308, og de er ikke så sexy da lengre.

Golf er jo en generasjonsbil som aldri går av moten (om man er opptatt av slik)

Golfen med sånn I sak ;) er nok faktisk den dyreste av disse bilene å forsikre. Det er jo litt avhengig av motorstørrelse og antall HK :)

Jeg hadde Golf, kjørte en bmw, og syns det var helt forjæææævlig og gå tilbake til Golf igjen. BMW var fløyel, herregud så herlig. Men jeg vil ikke ha sedan, og jeg er veldig usikker på denne 1 serie altså. Den er så klumpete!

Jeg syns 308 er sexy jeg da, jeg er litt sånn at jeg stopper og ser etter de når de passerer :fnise: Kjørecomforten her er jo også upåklagelig!

Jeg har vel et litt anstrengt forhold til Golf da min konstant stod på verksted og blakket meg for et eller annet.

Jeg liker godt Nissan Qashqai også, men jeg lurer på om den blir litt for stor til mitt bruk.

Edit: hvordan er det med BMW og bakhjulsdrift, merker man stor forskjell til dette ved kjøring? Stor overgang?

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg hadde Golf, kjørte en bmw, og syns det var helt forjæææævlig og gå tilbake til Golf igjen. BMW var fløyel, herregud så herlig. Men jeg vil ikke ha sedan, og jeg er veldig usikker på denne 1 serie altså. Den er så klumpete!

Jeg syns 308 er sexy jeg da, jeg er litt sånn at jeg stopper og ser etter de når de passerer :fnise: Kjørecomforten her er jo også upåklagelig!

Jeg har vel et litt anstrengt forhold til Golf da min konstant stod på verksted og blakket meg for et eller annet.

Jeg liker godt Nissan Qashqai også, men jeg lurer på om den blir litt for stor til mitt bruk.

I forhold til Qashqai så tror jeg at det ikke er den bilen du egentlig ønsker? Sånn i forhold til at du har golf, a3, bmw 1 og 308 i tankene.

Sats på a3 eller bmw, det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...