Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Hørtes ut som en veldig koselig dag, kattungen :-)

I går hadde vi besøk av et vennepar. Vi lagde oss sushi, drakk masse vin og så film. Det var utrolig koselig. Den ene filmen vi så het "step brothers" med bl.a. Will Ferrel (usikker på hvordan navnet skrives). Den var utrolig morsom. Anbefales om dere ikke har sett den!

I dag tok jeg og samboeren med oss sønnen vår på "Åpen gård". faren min ble også med. Da fikk sønnen min hilse på alle dyrene og det syns han jo var utrolig morsomt :jepp: Han fikk komme inn i båsen til geitene og fikk klappet den ene. Stor stas!

I morgen skal jeg gjøre klart til 2-årsdag. Gjøre masse :husarbeid: og bake Trultas sjokoladekake :jepp:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte tullegave til min arbeidskollega som blir 60år i morgen, kjøpte ei brus (lokalbrusa har fått cupfinallogo på) Ananasbrusa

1 fox,1 nox. 1 rox, 2 pk sokker og en morsom pez figur, pluss 6 kronestykke. 1 kr pr tiår.

:lol: skal være en morsom gave.

I dag har jeg sett "De gales hus" jeg har lest boken, men det er ganske mange år siden. Så husket helt handlingen, Ingrid Bolsø Berdal er flink. Men jeg ser henne best for meg i Fritt Vilt filmene, det kommer en 3`er til den neste år. Nr 3 handler logisk nok om begynnelsen.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: The Kitten

Så kjekk turen med din far høres ut :) Spennende å høre fra oppveksten hans og tiden i Afrika også.

Og så må jeg bare si at jeg hadde sansen for gaven din Trulta :fnise:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:bursdag: til sønnen til Bahia som fyller år i dag. Likte han kaken?

Åpen gård høres flott ut. Jeg skjønner godt at han storkoste seg. :jepp:

Så stilig :gave: trulta_ :tommelopp:

Ulva: Ja, det var en veldig fin tur og spennende historier. :jepp:

I dag er det :sol: her.

Jeg har et jobbintervju for en jobb jeg har veldig lyst på. Det er som kundekonsulent for en bedrift her i Bergen. Det er bare deltid da, annenhver helg + ferier. :opplyser:

Jeg er veldig nervøs, men prøver å huske på at det ikke hjelper. Det går sikkert fint. Jeg skal jo ikke i dommeravhør heller. :fnise:

Senere i kveld skal jeg på russiskkurs, og når jeg kommer hjem skal jeg se Grey's Anatomy.

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krysset fingrene for deg, så da går det helt sikker bra med jobben :fnise: Det blir iallefall veldig spennende å høre om du får den eller ikke :jepp:

:fnise: Så morsom gave, Trulta. Bakte du kake til han da?

:helen: for det, Kattungen.

:jepp: Han likte veldig godt gaven fra oss. I tillegg fikk han seg bl.a.en bil som han syns var stor stas, men den overlevde dessverre ikke kvelden like hel :fnise:

Han fikk spise masse kake, drikke brus og fikk MASSE oppmerksomhet. Han var jo helt i 100! :ler:

Det har vært en utrolig bra dag :)

Håper du har en fin kveld og at det ordner seg med jobben :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det overskyet i dag, og det er meldt :regn: i ettermiddag, men siden vi har hatt :sol: lenge så gjør det ikke noe. :)

Planen for i dag er: lese pensum, gå en lang tur, spanskkurs i kveld og så skal jeg slappe av med en episode av House i kveld. :jepp:

Intervjuet gikk så-som-så. Det kunne sikkert gått bedre, men hvem har ikke gått ut fra et jobbintervju og tenkt at de burde ha nevnt noe? Jeg får svar om halvannen uke, på om jeg får den. :opplyser:

Så kjekt at dagen i går gikk så bra, Bahia. :) Jeg er glad for at dere koste dere alle sammen. :klem:

Ha en fin dag alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på et nytt jobbintervju. Denne gangen er jeg mer foreberedt enn jeg var sist gang. :jepp:

Jeg har lagret de tingene jeg vil ha frem om meg selv i en reiserute fra huset mitt til arbeidsstedet. :opplyser:

Det største problemet er hva jeg skal ha på meg. :fnise:

Det er for en butikk som selger tilbehør som skjerf, slips, vesker osv.

Noen tips anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende med jobbinterju :jepp:

Jeg er ikke så flink med sånne tips og sånt, men ville tatt på meg noe som viser at du har stil i den sjangeren. Et sjerf som matcher det du går med eller noe?

Lykke til ihvertfall :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende TK :jepp:

vet ikke om du allerede har dratt til intervjuet, men enig med TittTitt at du kan benytte ting de selger der :)

Et lite silkesjerf knytet i halsen f.eks? Det er jo et "inne-skjerf" som du kommer til å sitte med under intervjuet også. Det livner jo opp antrekket.

MASSE LYKKE TIL :klem::hug::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet er i ettermiddag. Det gir meg god tid til å forberede meg, men også til å bli å bli nervøs. :fnise:

Tipsene deres var veldig bra, så :helen: for dem. :jepp:

Jeg har bestemt meg for å satse på fargene grå og mørkeblå til antrekket. Tidligere ville jeg brukt hvitt og svart, men det synes jeg blir litt kjedelig, og jeg føler meg litt livløs i det.

Faktisk leste jeg om at blå er den fargen som gir størst suksess på jobbintervju. Ja, jeg vet. Desperate tiltak osv... Men det er viktig å føle seg vel. :opplyser:

Jeg har tro på at dette skal gå bra. Særlig siden jeg har memorert det viktigste jeg vil ha frem om meg selv i en reiserute. :jepp:

:helen: for lykkeønskninger!

Ha en fin dag alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp: Det er veldig viktig å føle seg vel. Føler man seg fin, øker selvtillitten :jepp:

Og bra selvtillitt er jo positivt (så lenge det ikke blir FOR god selvtillitt da :) ).

Jeg er sikker på at det gikk kjempebra med deg. Bedriften du var på intervju til blir utrolig beriket om de får tak i en medarbeider som deg :klemmer:

Hold oss oppdatert når du hører noe da. Sa de noe om når de tar en avgjørelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang jobbintervju fikk jeg et tips av min søster en gang:

Før et intervju skal du konsentrere deg om hva du vil fortelle om deg selv, istedet for (som jeg gjør) tenke på hvilke spørsmål som vil bli stilt.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang jobbintervju fikk jeg et tips av min søster en gang:

Før et intervju skal du konsentrere deg om hva du vil fortelle om deg selv, istedet for (som jeg gjør) tenke på hvilke spørsmål som vil bli stilt.

:tommelsmil:

:helen: Det var et godt tips. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med intervjuet i går??

Spennende tid du er inni.

Angående klær på ett jobbintervju, så er det viktig å være kledd skikkelig, jeg har sett folk kommet i miniskjørt og kort topp :sjokkert: og det imponerer ikke noen sjefer. Gå for det enkle med antrekk, men jeg hadde nok valgt noe litt moderne tilbehør hvis det er jobb innen mote.

Viktigste er vel å ha noe du føler deg konfirtabel i.

Og være blid og hyggelig, NB ikke snakke dritt om tidligere arbeidsplasser.

Planer for helgen?

Jeg skal på kino i morgen, se Fame. Og så er det fotballkamp på søndag. Årets siste hjemmekamp.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært :sol: i dag, så jeg fikk gå meg en tur i nydelig vær. :strix: Før det gjorde jeg litt :husarbeid: og ellers har jeg ikke gjort på så veldig masse i dag.

Intervjuet i går gikk ganske bra. Jeg er enig med deg, trulta_ at miniskjørt o.l. ikke passer å komme i. Det ser sikkert veldig dumt ut. Jeg gikk i en grå dressbukse, en mørkeblå bluse og en grå cardigan. :opplyser: I tillegg hadde jeg på meg et skjerf fra butikken, men det tok jeg av da vi satt oss ned. (Siden man ikke sitter med yttertøy på seg inne.)

Jeg fikk ingen ekle spørmål, men fikk det spørsmålet jeg hater mest på jobbintervju. "Hva tror du din tidligere arbeidsgiver kommer til å si om deg?" Det er mye verre enn "hva er dine negative sider?" :opplyser:

Det er visstnok to runder med intervjuer da, så jeg må i første omgang bli innkalt til andregangsintervju. Når jeg blir innkalt (legg merke til den optimistiske når) så kan jeg få frem enda flere positive egenskaper om meg selv. :jepp:

Denne helgen har jeg ingen planer, og det er litt deilig. I kveld skal jeg se X-factor og nyte en :ol:

Trulta: Du må si hva du synes om Fame! Kos deg med :ball:

Ulva: Så bra at du ikke ble dårlig av vaksinen. :jepp:

Ha en fin kveld alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du på spørsmålet "Hva tror du din tidligere arbeidsgiver kommer til å si om deg?"

Hadde jeg fått det, hadde jeg nok først sagt "eeeh"

Runde 2 er spesielt ja, ikke alle kommer dit og selfølgelig stiger selvtilliten og sjansen for at akkurat den jobben, den blir din. Jeg har vært 1 gang på ett intervju nr 2, og den fikk jeg. Mange plasser har bare 1 intervju. Det skjønner jeg for det tar jo lang tid å avholde jobberintervjuer.

Fysj, for ett kjedelig innlegg.Flaks det kommer nederst.

Skal si hva jeg syns om Fame, jeg regner med at du har sett den gamle Fame? Det har jeg også, men husker ikke så mye av den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...