Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Så morro at du koste deg på fest hos fremmende og at det var snille folk :jepp:

Biffmåltidet var kjempegodt, for dette var en av de gangene der jeg faktisk stekte biffen virkelig bra :jepp: Fra en venninne som er kokk, har jeg lært at det er viktig at kjøttet får hvile mellom stekingen :tommelopp:

I dag var hele familien på lang tur igjen. Det er så godt å komme seg ut. Vi var ikke tilbake før det var mørkt og sengetid for minstemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steker du biffen flere ganger?

Jeg innrømmer at jeg ikke kan steke biff, jeg velger heller da å lage biffsnadder.

Det var en tykk biff, så da stekte jeg den 3 min på hver side, lot den hvile i 12 min, før jeg stekte den i ca 3 min på hver side igjen, og til sist lot jeg den hvile i 8 min :jepp:

Den ble kjempemør :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bahia vil du komme til meg og lage biff til meg? Jeg kan stå for :vin: Alle andre er selvfølgelig :velkommen: også. :jepp:

Så flinke dere er til å gå tur. :klappe:

Trulta: Jeg er heller ikke noe flink til å steke biff. :riste:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

I dag har det vært :sol: og ca 7 grader her, men nå begynner det å skye til. Jeg håper det ikke blir :regn: senere i kveld.

I dag har jeg vært litt slapp. Jeg har bestemt meg for ikke å drikke :kaffekopp: på noen dager, fordi jeg begynner å bli litt lei :kaffekopp:. Jeg skjønner ikke at det er mulig, jeg trodde aldri jeg kom til å bli lei av det. Jeg har elsket den drikken siden jeg var 14 år. :dåne:

Ellers har jeg ikke gjort så masse. Jeg har jobbet med spansk og tatt :sol: i 20 minutter.

Nå gleder jeg meg til Top Model (eller Top Molde som trulta_ kaller det). :skya:

Ha en fin kveld alle sammen. :klem:

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Kattungen.

Jeg har ikke gitt opp :kaffekopp: , men sitter å slapper av med en kopp nå :)

Jeg sitter å venter spent på at klokken skal bli 2, for da er det et nytt jobbintervju. Jeg skal møte to av sjefene i bedriften, og det blir vel kanskje litt skummelt når man sitter der :) Gleder meg bare til å bli ferdig med det, og så er det bare å vente i spenning om man får jobben eller ikke :jepp:

:Nikke: Jeg kan selvfølgelig stå for biffen, om du står for :vin::nigo:

Håper du har en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei Kattungen.

Jeg har ikke gitt opp :kaffekopp: , men sitter å slapper av med en kopp nå :)

Jeg sitter å venter spent på at klokken skal bli 2, for da er det et nytt jobbintervju. Jeg skal møte to av sjefene i bedriften, og det blir vel kanskje litt skummelt når man sitter der :) Gleder meg bare til å bli ferdig med det, og så er det bare å vente i spenning om man får jobben eller ikke :jepp:

Håper du har en fin dag :klem:

:hallo:

Så spennende med jobbintervju. :jepp: Jeg synes det er bedre å møte to sjefer enn en. Da har de fokus på hverandre også, og ikke bare på meg. :fnise:

Jeg er sikker på at det går kjempefint. :klem:

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tykk biff, så da stekte jeg den 3 min på hver side, lot den hvile i 12 min, før jeg stekte den i ca 3 min på hver side igjen, og til sist lot jeg den hvile i 8 min :jepp:

Den ble kjempemør :sikle:

Skal prøve å huske dette til neste gang.

Hvor lenge skal jeg steke den hvis jeg vil ha den gjennomstekt?

Trulta: Jeg er heller ikke noe flink til å steke biff. :riste:

Ellers har jeg ikke gjort så masse. Jeg har jobbet med spansk og tatt :sol: i 20 minutter.

Det hørtes deilig ut å ta sol nå.

:tommelopp: for at jeg ikke er alene om å ikke være den beste til å steke biff.

Nå gleder jeg meg til Top Model (eller Top Molde som trulta_ kaller det). :skya:

:skratte:

Kult at du fortsatt den skrivefeilen.

Likte du første program?

Tror det blir intriger i år, jeg syns hun med brannskaden var knalltøff som meldte seg på :klappe: til henne.

Hun med det lille ansiktet og de store øynene var nesten litt skummel.

Jeg er spent på hvordan det gikk med Bahia i dag.

Ha en super kveld :)

Endret av trulta_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulta: Jeg gikk ikke sett hele episoden, men likte det jeg så. Synes det er gøyest med masse inntriger. :jepp:

Enig i at hun med brannskader var tøff! Hun blodglade jenten var veldig sær. Vet ikke helt hva jeg synes om henne. :klø:

Ha en fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blodgale var ikke det hun med øynene?

Jeg er alltid glad når dem tar inn "pluss størrelsen" Høres ut som det en noen stoooore, men dem bruker kanskje M.

Men jeg syns litt synd i hun med de lange neglene, hun ikke ikke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbintervju. :jepp: Jeg synes det er bedre å møte to sjefer enn en. Da har de fokus på hverandre også, og ikke bare på meg. :fnise:

Jeg er sikker på at det går kjempefint. :klem:

Ha en fin dag. :klem:

Intervjuet gikk jo tydeligvis veldig bra, siden jeg fikk jobben da :fnise:

De to som var på intervjuet var veldig greie og det virket som en flott arbeidsplass med masse hyggelige mennesker. Det blir spennende å begynne der tror jeg :)

Skal prøve å huske dette til neste gang.

Hvor lenge skal jeg steke den hvis jeg vil ha den gjennomstekt?

:vetikke:

Jeg tror du kan steke den på samme måte som jeg gjorde, om biffen er litt tynnere. Da får du den nok helt gjennomstekt. Jeg liker best at den er middels stekt, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært nydelig :sol: i hele dag.

Dagen i dag har ikke gått med til så mye fornuftig. Jeg har lest litt spansk og gått en lang tur dag. Gikk faktisk tur i over halvannen time. :nigo:

I kveld skal jeg på spanskkurs, og når jeg kommer hjem skal jeg se House.

I morgen skal jeg treffe en venninne som jeg ikke har sett på halvannen måned. Det gleder jeg meg masse til. :jepp: Vi skal :spise: lunsj og :skravle: masse.

Trulta: Hun blodglade (eller skal jeg heller si blodgale) er hun med de store øynene ja.

Bahia: Jeg vet jeg har sagt det før men; GRATULERER SÅ MASSE MED NY JOBB! :klem:

Ha en fin ettermiddag/kveld alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to som var på intervjuet var veldig greie og det virket som en flott arbeidsplass med masse hyggelige mennesker. Det blir spennende å begynne der tror jeg :)

:vetikke:

Flott!

Er det en stor bedrift du skal begynne å jobbe i?

I kveld skal jeg på spanskkurs, og når jeg kommer hjem skal jeg se House.

Enig.

Jeg skal også se House i dag.

I morgen skal jeg treffe en venninne som jeg ikke har sett på halvannen måned. Det gleder jeg meg masse til. :jepp: Vi skal :spise: lunsj og :skravle: masse.

Å, det er veldig koselig.

Trulta: Hun blodglade (eller skal jeg heller si blodgale) er hun med de store øynene ja.

Det var det jeg trodde.

Jeg føler meg nesten uvel, jeg har sett på Fear Factor, og på slutten skulle dem spise baluegg (egg fra ei and, som ikke blir klekt eller utviklet) fysj. Det luktet j**li sa programlederen. Men det var folk som jobbet frivillig som brannmenn, og pengene de vant gikk til nytt utstyr til brannvesenet. Slike folk imponerer meg.

I kveld skal jeg på step, men så er yoga`en flyttet til onsdager også(bare for 3 uker) så da tenkte jeg at jeg skulle på yoga rett etter stepen. God og svett til yoga timen da. Bare å huske å ha med tørr skjorte og sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Er det en stor bedrift du skal begynne å jobbe i?

Det er en bedrift som eier en del andre bedrifter, så det var vel ca 12 personer tilsammen som jobbet med regnskapet (noen var på lønn også da).

Syns det er litt kjedelig at det er så lenge til jeg skal begynne, men sitter å tenker på å kanskje ta et fag innenfor regnskap, som jeg kan jobbe med frem til jeg begynner i arbeid.

I dag skal jeg støvsuge, vaske, ta badet og få ryddet en del. I morgen skal broren min ligge over til oss, så da er det greit å få det rent og pent før han kommer :)

I helgen skal jeg kose meg med :vin: og få feiret jobben :jepp: Det kjennes fortsatt ut som halve tunga mi har blitt etset bort, så jeg har enda ikke fått tatt meg et glass :vin: for å feire enda. Hittil har det bare svidd noe helt utrolig i munnen når jeg har drukket eller spist noe sterk eller surt. Jeg :vetikke: hva som har skjedd jeg, men jeg er litt bedre nå heldigvis :)

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere er innom dagboken min og oppdaterer hverandre og meg. :jepp:

I dag skulle vi egentlig få :sol: her, men det var overskyet i hele dag. :snurt:

Jeg gikk lang tur med min mor. Vi gikk over fjellet og turen varte i litt over tre timer. Vi spiste formiddagsmat/middag på en kafé i sentrum. Jeg smakte smørbrød med bøffalomozerella. :spise: Det var veldig godt! :sikle: I tillegg så drakk vi nydelig :kaffekopp:

I kveld skal jeg vi bake foccaciabrød og så skal jeg bare slappe av.

Ha en fin kveld alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står til her?

Det har faktisk vært :sol: her i dag utrolig, men sant. Det har faktisk vært fint vær de siste dagene, litt kaldt, men det går bra så lenge det ikke regner.

Jeg kom plutselig ikke på noe å skrive nå :lol:

I dag har jeg vært på step styrke, småtungt ett par ganger i dag, men utrolig godt etterpå.

I morgen skal jeg på pilates for siste gang, må huske å betale for meg da.

Det er en bedrift som eier en del andre bedrifter, så det var vel ca 12 personer tilsammen som jobbet med regnskapet (noen var på lønn også da).

Oj, det er mange. Blir spennendes da. Du kan jo ta ett fag før du begynner, kjekt å ha noe å gjøre på. Og nå får du jo bruke det du har lært med en gang, det er jo en kjempefordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært overskyet, men ikke :regn:. Jeg sto opp klokka halv ti i dag, spiste en mango til frokost (min første mango faktisk) og så gikk jeg og min far en lang tur.

Vi gikk tur over fjellet i fire timer. Han fortalte meg historier fra oppveksten sin, og fra da han jobbet i Afrika. Det er alltid koselig å høre om. :jepp:

Da vi kom til Bergen sentrum spanderte han :kaffekopp: og skillingsbolle på meg. :sikle: Så gikk vi på jakt etter noe verktøy han trengte (husker ikke hva det het), men vi fant det ikke. :sukk:

I kveld skal vi ha biff med fløtegratinerte poteter, diverse grønnsaker og :vin:.

Ha en fin lørdagsettermiddag/kveld alle sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag du har hatt, hørtes ut som en veldig koselig tur du har hatt, kjekt med kaffe og skillingsbolle etterpå :)

Fløtegratinerte poteter er snadder, spiste det i går jeg. Så i dag på butikken kjøpte jeg ei pakke som ligger i frysedisken (sammens med pommenf fritesen) Kjekt å ha en dag jeg får lyst på noe god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...