The Kitten Skrevet 25. september 2009 Forfatter #361 Del Skrevet 25. september 2009 The Kitten Det russiske alfabetet Jøss så flink du er da Kan jeg få spørre hva du skal med det? Har du en spesiell interesse for språk eller skal du bruke det i jobbsammenheng? *bare nysgjerrig jeg* Ha en kjempefin dag Jeg har meldt meg på russiskkurs. Har alltid hatt lyst til å lære det språket. Så snart kan jeg sikkert skrive "hei Ulva" på russisk til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 26. september 2009 #362 Del Skrevet 26. september 2009 Flinke kattungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. september 2009 Forfatter #363 Del Skrevet 26. september 2009 Flinke kattungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 26. september 2009 #364 Del Skrevet 26. september 2009 Hva kur er det dere snakker om? Jeg har prøvd en kur som heter "renser kroppen" i 30 dager, siste dag i dag faktisk. Jeg synes du bør ta 3 en dag. Hvorfor? Fordi alle gode ting er tre. Dessverre, jeg tok 2 i går, og 1 i dag. Så dette er den siste dagen. Har ikke merket så mye, har hatt flere kviser enn vanlig. Kanskje det kommer fra kuren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. september 2009 Forfatter #365 Del Skrevet 26. september 2009 Det kan komme fra kuren ja. Føler du deg renere i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 27. september 2009 #366 Del Skrevet 27. september 2009 Innom for å ønske deg en nydelig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. september 2009 Forfatter #367 Del Skrevet 27. september 2009 Innom for å ønske deg en nydelig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. september 2009 Forfatter #368 Del Skrevet 27. september 2009 Her er det :regn: og atter . Det er ikke glimt av verken i den ene himmelretningen eller den andre. I dag har jeg lest i Panserhjerte. Den er veldig spennende, og jeg anbefaler den på det varmeste. Jeg har også tenkt å få jobbet litt med russisk og spansk i dag. Så skal jeg gå en tur i :regn:været. Av en eller annen grunn føler jeg meg ekstra flink, sunn og sprek når jeg har gått tur i dårlig vær. I kveld skal jeg ta meg et langt varmt bad, og kanskje spandere på meg en hårkur. Ha en fantastisk søndag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. september 2009 Forfatter #369 Del Skrevet 29. september 2009 I dag er det i Bergen by. Det kom som er stor men selvsagt har vi hatt litt også da. Jeg gikk en tur i ettermiddag, og tror dere ikke det var én sky som fant ut at den skulle åpen seg rett over meg? I kveld har jeg skal jeg på russisk kurs. Det gleder jeg meg til. Har kjøpt bøkene og begynt å lese litt. Det første man må gjøre er jo å lære alfabetet. Det er litt vanskelig. Noen bokstaver som vi er vant med i norsk, uttrykker helt andre lyder på russisk. F.eks så er B i russisk et uttrykk for lyden V. I tillegg så er det enkelte ganger stor forskjell på hvordan de trykte bokstavene er, og hvordan de er håndskrevet, og fra stor til liten bokstav. En trykt D ser slik ut: Д. En stor D ser ut som vår vanlige D, når den er håndskrevet og når den er liten ser den ut som en liten g. Middag i dag blir lasange, rester fra i går. Ha en fin dag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 29. september 2009 #370 Del Skrevet 29. september 2009 Kattungen Så en enslig sky midt i det blå, laget og falt ned akkurat på deg Herlig her også nå, men har hatt regn før i dag. Det der russiske greiene høres ekstremt vanskelig ut. Imonert av deg som beynner på det Lykke til på kurset og ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TittTitt Skrevet 29. september 2009 #371 Del Skrevet 29. september 2009 Jøss, høres jo dritvanskelig ut det her russisk greiene. Hadde blitt gal i hode av de bokstavene Men e rjo helmax at du gjør noe du vil da Jeg jobber med en som også studerer russisk. Så da måtte jeg inn på fb hennes for å se om hun hadde bursdag snart og ble 21. Men hun hadde vist ikke bursdag før neste år og blir 23 Spennende da Trulta Hører om folk som renser tarmene sine også, hadde aldri tørd det jeg. Pyse jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. september 2009 Forfatter #372 Del Skrevet 30. september 2009 I går var det første kuret i russisk. Det gikk ganske bra. Det var ikke så vanskelig å lære bokstavene som jeg hadde ventet. Jeg kan det ikke helt skikkelig ennå, men så tok det mer enn halvannen time før jeg lærte det norske alfabetet også da. En god måte å lære det på for meg er å ikke bry meg om at det er ulogisk i forhold til det norske alfabetet. F.eks så blir det som ser ut som en liten -m for oss, ikke en liten M på russisk, men en liten T. Heldigvis er læreren veldig flink, og vi er jo alle nybegynnere. Så dette skal gå bra. I dag har jeg ikke så mange planer. Jeg skal jobbe med spansk, gjøre litt kanskje øve litt på russisk, og lage middag til min mor kommer hjem. Jeg skal også se om jeg får gått en tur, hvis bare disse skyene forsvinner og kommer frem. Middag i dag blir kylling i pitabrød med salat til. Ha en fin dag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 30. september 2009 #373 Del Skrevet 30. september 2009 Synes det høres kjempevanskelig ut jeg, og så leser du spansk også Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #374 Del Skrevet 2. oktober 2009 I dag har det vært altmuligvær her. Heldigvis var det lenge nok til at jeg kunne gå en lang og fin tur. To timer, gikk jeg. ( for meg selv). Ellers har dagen gått med til å gjøre litt og lese pensum (fikk faktisk lest mer enn jeg hadde planlagt). Etter at jeg har spist middag har jeg tenkt å gjøre spankleksen min. For hva er det de sier: Det er godt med alt som er gjort! Ha en fin helg alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 2. oktober 2009 #375 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det kan komme fra kuren ja. Føler du deg renere i det hele tatt? Ikke egentlig. Merket lite jeg. Kanskje jeg bør prøve en annen? Spiser du alger fortsatt? Her er det :regn: og atter . Det er ikke glimt av verken i den ene himmelretningen eller den andre. Jeg følte at du beskrev været her nå, akkurat sånn har det vært de siste to månedene tror jeg. Jaja, vi har jo samme været hvertfall. Det har kommet :snø: på fjelltoppene allerede NEI TIL SNØ I OKTOBER!!! I kveld skal jeg ta meg et langt varmt bad, og kanskje spandere på meg en hårkur. Har du en god hårkur å anbefale meg? En trykt D ser slik ut: Д. En stor D ser ut som vår vanlige D, når den er håndskrevet og når den er liten ser den ut som en liten g. Du, en ting jeg lurer på, hvordan klarer du å skrive russisk på tastaturet :klø: Sikkert litt teit spørsmål. Spennende da Trulta Hører om folk som renser tarmene sine også, hadde aldri tørd det jeg. Pyse jeg! Jeg merket ingenting, så tror ikke det er så farlig. Prøv da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #376 Del Skrevet 3. oktober 2009 Først av alt skal jeg svare på spørsmålene dine trulta_. 1. Jeg spiser ikke alger nå, men jeg synes de virket ganske bra. Hovedgrunnen til at jeg ikke spiser det nå er at jeg ikke har giddet å bestille nye, og jeg husker heller ikke hva siden hvor de kan bestilles fra heter. 2. Jeg bruker olivenolje for å gjøre håret blankt og mykt. Jeg synes det fungerer mye bedre enn vanlige hårkurer. Jeg gjør som følger: Har olivenolje i hele håret, mens det er tørt. (men ikke gni det ned i hodebunnen). Tar på en dusjhette og lar det virke så lenge som jeg gidder. Du bør ha det i minst 10 min. Så tar jeg shampoo i før jeg skyller ut olivenoljen. Tar du vann i først blir den nesten umulig å få ut. Det fungerer veldig bra på mitt hårker i alle fall. Jeg gjør dette ca annen hver uke. 3. Når det gjelder det å skrive russisk på tastaturet, så har jeg forløpig bare kopiert fra wikipedia. Det finnes en måte å et endre tastaturet på slik at du får russisk tastatur, men jeg er litt redd for å gjøre det. Tenk om jeg ikke klarer å endre det tilbake. Så: Jeg er helt enig. NEI til : :snø: i oktober. Når jeg tenker meg om kan det godt være snø kun i juledagene. Været har ikke akkurat blitt bedre her. Jeg våknet til 8 grader og Jeg og min mor skulle egentlig i svømmehallen i dag, men den var stengt "Grunnet oppussing, eller noe sånt drit" De holder faktisk stengt i en hel måned til. I går var jeg på avskjedsfest/bursdagsfest hos en venninne. Det var riktig så koselig. Vi snakket om alt mellom himmel og jord. Jeg lærte at dersom du må levere inn f.eks en mobiltelefon med GPS på til reprasjon så har du krav på å få låne en mobiltelefon med GPS på. Har de ikke det til deg, så har du faktisk krav på å låne en GPS utenom. Ellers har jeg vært skikkelig flink og fått gjort masse studiearbeid i det siste. for meg selv. Middag i dag blir mat fra Pastasentralen. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil ha ennå, men kanskje noe med pesto. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 3. oktober 2009 #377 Del Skrevet 3. oktober 2009 kattungen Nå er det lenge siden jeg har vært inne i andre tråder enn min egen. Har gått litt i ett her med besøk, reise på besøk, frisør o.l. Den hårkuren din hørtes spennende ut. Jeg bruker olivenolje til å fjerne sminken med faktisk. Har ikke gjort det så lenge, men leste at det var bra for huden og veldig bra for rynker også Akkurat det er jo ikke så aktuellt for deg da. Selv har jeg svært lite av det, men alderen tilsier jo at det kan dukke opp før en aner det, og er det noe som kan gjøre at jeg får mindre av de så prøver jeg det Også er jeg helt med på: Nei til :snø: i oktober. Faktisk vil jeg kun ha snø i juledagene. Ha en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #378 Del Skrevet 3. oktober 2009 kattungen Nå er det lenge siden jeg har vært inne i andre tråder enn min egen. Har gått litt i ett her med besøk, reise på besøk, frisør o.l. Den hårkuren din hørtes spennende ut. Jeg bruker olivenolje til å fjerne sminken med faktisk. Har ikke gjort det så lenge, men leste at det var bra for huden og veldig bra for rynker også Akkurat det er jo ikke så aktuellt for deg da. Selv har jeg svært lite av det, men alderen tilsier jo at det kan dukke opp før en aner det, og er det noe som kan gjøre at jeg får mindre av de så prøver jeg det Også er jeg helt med på: Nei til :snø: i oktober. Faktisk vil jeg kun ha snø i juledagene. Ha en fin lørdag Ulva Så kjekt å "se" deg her. Olivnolje som sminkefjerne har jeg aldri hørt om. Tar du det bare på litt bomull eller lignende og vasker ansiktet med det? Jeg olivenolje som håndskrubb av og til. Da blandet jeg det med sukker og skrubber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 3. oktober 2009 #379 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ulva Så kjekt å "se" deg her. Olivnolje som sminkefjerne har jeg aldri hørt om. Tar du det bare på litt bomull eller lignende og vasker ansiktet med det? Jeg olivenolje som håndskrubb av og til. Da blandet jeg det med sukker og skrubber. Tar det bare på litt bommull og vasker ansikt og hals med det ja. Ikke mye, men litt og lar det sitte på som en hudkrem over natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 3. oktober 2009 #380 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvilken olivenolje bruker dere? Bilde hadde vært flott. for svar Kitten Kjipt at svømmehallen var stengt, du får bare trøste deg med at når det åpner igjen har det blitt kjempebra! Her åpner det et bad i april, stort sikkert, med sklier og spa. Rett ved siden av Aker Stadion. Det er lenge siden jeg har vært i ett basseng. Jeg har vært på trening i dag jeg, skikkelig deilig å trene tidlig. Da går det bra for meg å stå opp etter klokke. Pastasentralen er en restaurant i Bergen ja? Mener at jeg har hørt at noen har vært der før. Pasta er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå