Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Elfrida

Hm, kan du ha bestilt for liten størrelse? Jeg har ikke opplevd lekkasjer når jeg har fått koppen ordentlig på plass, og det høres jo ut som om du får den på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fornøyd... Får den på plass uten problemer, klarer å rotere iog den sitter fint, kjenner den ikke. Men det kommer like mye på utsiden som oppi den. Og da er halve vitsen borte :roll:

Jeg har prøvd ulikebrettemetoder, men problemet er jo ikke at jeg ikke får den inn, men den tetter jo ikke :sur:

Noen tips??

Kanskje du skulle hatt en som er større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er ikke fornøyd... Får den på plass uten problemer, klarer å rotere iog den sitter fint, kjenner den ikke. Men det kommer like mye på utsiden som oppi den. Og da er halve vitsen borte :roll:

Jeg har prøvd ulikebrettemetoder, men problemet er jo ikke at jeg ikke får den inn, men den tetter jo ikke :sur:

Noen tips??

har du spesielt sterk mens? ble litt nervøs nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen som vet om man må koke den den aller første gangen man bruker den?

Eller bare vaske med såpe? synes den lukta veldig spesielt.

Har bestilt mooncup str B. Synes den så veldig liten ut! Skjønner ikke at den skal samle opp alt blodet akkurat. Får vel bare vente å se.

Gleder meg til neste mens jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kan du ha bestilt for liten størrelse? Jeg har ikke opplevd lekkasjer når jeg har fått koppen ordentlig på plass, og det høres jo ut som om du får den på plass.

Fulgte tipsene/bruksanvisningen for valg av størrelse som var på siden jeg bestilte. Kan ikke skjønne at jeg skal ha behov for str. "kvinne over 30 som har født", når jeg er ikke er over 30 og ikke har født :sjenert:

Kanskje du skulle hatt en som er større?

Syns jo denne er stor nok jeg...

Sitter den langt nok ned i skjeden?

Kan være at jeg får den for langt inn...

har du spesielt sterk mens? ble litt nervøs nå hehe

Niks, det har jeg ikke. Var bare litt blod, men litt blod er mer enn ingenting og det syns :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anie_*

Men hvordan greier dere å rotere den? Jeg har fått min, og prøvde den (har ikke mensen nå), får den fint inn, men ikke f- om jeg greier å rotere den! Bom fast...

Usj...=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat bestilt meg en Mooncup:-) Jeg visste ikke om at det fantes menskopp før i ettermiddag, og nå er den snart på vei i postkassa mi, dette blir moro.

Nesten så jeg gleder meg til enste mens, selv om det er et rent helvete..

Takk til kg jentene:-) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan greier dere å rotere den? Jeg har fått min, og prøvde den (har ikke mensen nå), får den fint inn, men ikke f- om jeg greier å rotere den! Bom fast...

Usj...=/

Min har riller rundt nederst så de er ganske lette å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Usj...=/

Jeg klarer heller ikke rotere min. :) Det spiller ingen rolle for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anie_*
Min har riller rundt nederst så de er ganske lette å få tak i.

Men det er ikke bare det å få tak i, men det å greie å få det til å gli rundt. Når jeg vrir så vrir liksom bare den nederste delen som jeg holder i seg, mens resten er stuck.

Vondt er det og, å knote med så mange fingre oppi der. Hvordan får dere det til, og ikke minst plass til fingrene mens dere knoter...? :P Er bare ubehagelig hele greia.

Men forstår jo at det må en del prøving til, husker første gangen jeg prøvde tamponger (for maaange år siden), da tenkte jeg at jeg ALDRI kunne klare det for det var såååå vondt... :roll: Et er etterpå gikk det helt fint.

Men litt starthjelp trenger jeg altså. Vil få dette til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Hei, synes det virker spenende med menskopp. Lurte bare på om det er lurt å prøve det vis man er jomfru og aldri tampong. Er redd for at det kommer til å være trangt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd mooncup to ganger og den går fint inn, men jeg får litt problemer når jeg skal ta den ut. Vakumet som oppstår vil ikke gi slipp, det er først når jeg får tak i den tykke kanten at vakumet gir slipp og det er ikke særlig behagelig.

Har dere noen tips å komme med?

Jeg bør kanskje nevne at jeg ikke har hatt koppen i så lenge om gangen, var bare for å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg prøvd mooncup to ganger og den går fint inn, men jeg får litt problemer når jeg skal ta den ut. Vakumet som oppstår vil ikke gi slipp, det er først når jeg får tak i den tykke kanten at vakumet gir slipp og det er ikke særlig behagelig.

Har dere noen tips å komme med?

Jeg bør kanskje nevne at jeg ikke har hatt koppen i så lenge om gangen, var bare for å prøve den.

Klem bunnen av koppen godt sammen før du trekker den ut, da slippes det litt luft inn som gjør at den blir enklere å ta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips??

hvilken "versjon" har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Hm. Jeg fikk den inn gitt. I begynnelsen trodde jeg det aldri skulle gå. Men tappen stakk litt ut hele tiden, så jeg tror jeg må klippe den kortere. Den var litt vond å ta ut, men det er vel som med tampiser, gjør du det raskt og slapper av å kommer den ut uten problemer. Kanskje jeg er ekstra trang i slusa mi, men jeg klarte ikke få fingrene særlig langt opp, så på en måte lirket den innenfor inngangen, også brukte jeg muskulaturen til å dra den opp. Er det ok? Jeg tror jeg ikke kommer til å klare å nå langt nok inn til å få rotert den, men den kan sitte bra likevel? Jeg kjente den ikke og det var ikke noe ubehagelig når den var satt på plass. Jeg kunne fint dra den ut med tappen, men da gjorde det så klart litt vondt ved utgangen, så må nok lære meg å klemme litt mer.

Nå har ikke jeg mensen før om 3 uker, så testet den ordentlig får jeg ikke. Men, hihi, det er litt skummelt på en måte. :ler: iiik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått mensen og er på andre dagen. den funker akkurat som den skal :D men gjør litte granne vondt å ta den ut syns jeg, for den er jo helt utvidet nesten det siste stykket.. au.. men syns egentlig det er mye vondere å dra ut en halveis tørr tampong ;) kjempefornøyd! kommer aldri til å gå tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kamilla_*

nå har jeg fått min kopp dagen etter siste mensen. :kjefte:

men jeg tør ikke å stikke den inn fordi det er så sårt der nede. og det klør og svir og stikker. jeg tror jeg har sopp igjen og tok canesten stikkpille. men jeg fikk grusomme smerter da jeg presset stikkpilla inn og dro den sprøyta ut igjen. det er så sårt. er det noe man kan gjøre med sår i hullet. jeg hadde til og med kjempevondt dagen etter jeg satt inn den canesten stikkpilla sånn at jeg ikke klarte å gå, stå, sitte eller ligge. det var grusomt sårt. er menskopp like sårt. også var den så svær. :kjefte: diger jo.

jeg er redd jeg ikke får den ut igjen. hva gjør jeg om jeg ikke får den ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...