Gå til innhold

Han betaler huset, jeg tar husarbeidet


Gjest Gjest_Kine_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er et par som bor sammen, vi har ikke barn, men begge jobber. Som jeg har skrevet i en tråd tidligere er min samboer kronisk syk. Det betyr at mye faller på meg, og er det noe jeg syns er kjedelig så er det husvasken og ikke minst støvtørking! Jeg har lekt med tanken på å få en vaskehjelp hver 14 dag.

Så til saken. Er det dumt av meg å gjøre, siden vi ikke har barn, ikke har så stort hus og jeg har jo egentlig tid til det, men jeg gjør masse annet også og kunne tenke meg å slippe akkurat det. Klesvasken er jo grei å ta for det er jo bare å henge opp og tar jo ikke lange tiden motfor husvasken.

Jeg går ut fra at dette er deg, trådstarter? Her virker det jo ikke som om du synes det er så greit å ta husarbeidet :klø:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Jeg går ut fra at dette er deg, trådstarter? Her virker det jo ikke som om du synes det er så greit å ta husarbeidet :klø:.

Jeg syns det er kjedelig med husvasken og slikt, derfor jeg tenkte på å få noen til å ta det. Slik som situasjonen er nå så faller det på meg uansett, derfor vi har den ordningen vi har med huset. Jeg må ta det enten jeg syns det gøy eller ikke. Og derfor lurte jeg også på det. Koster jo ikke allverden med en vaskehjelp hver 14 dag som tar det ordentlig, så holder jeg det i orden mellom de to ukene.

Selv om situasjonen er slik den er og vi har denne ordningen med huset er det ikke dermed sagt jeg syns det er gøy, men det er bare slik det er. Klart det er tungt og vanskelig noen ganger å være sammen med en som er kronisk syk, men jeg er så glad i han at jeg tar på meg husarbeidet selv om det ikke er gøy.

Beklager, ikke sikkert dere skjønner tankegangen min, men vi er i en litt spes situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjedelig med husvasken og slikt, derfor jeg tenkte på å få noen til å ta det. Slik som situasjonen er nå så faller det på meg uansett, derfor vi har den ordningen vi har med huset. Jeg må ta det enten jeg syns det gøy eller ikke. Og derfor lurte jeg også på det. Koster jo ikke allverden med en vaskehjelp hver 14 dag som tar det ordentlig, så holder jeg det i orden mellom de to ukene.

Selv om situasjonen er slik den er og vi har denne ordningen med huset er det ikke dermed sagt jeg syns det er gøy, men det er bare slik det er. Klart det er tungt og vanskelig noen ganger å være sammen med en som er kronisk syk, men jeg er så glad i han at jeg tar på meg husarbeidet selv om det ikke er gøy.

Beklager, ikke sikkert dere skjønner tankegangen min, men vi er i en litt spes situasjon

Jeg har ingen problemer med å skjønne at du ønsker deg vaskehjelp, det kunne jeg sikkert ha svart i den andre tråden, men gjør det for enkelhets skyld her :).

Likevel vet jeg ikke om jeg synes det er så klokt å ikke eie noe av huset, men det er opp til deg å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklager, er litt enig med innlegget om hushjelp her? Kan jeg spørre om hva slags kronisk sykdom mannen din har? Det er virker risky å ikke være med på å eie, men så lange du klarer å spare tilsvarende verdiøkning går det vel opp i opp.

Det høres fornuftig ut med vaskehjelp, vi har heldigvis det selv om begge deler på husarbeidet. Samboer betaler for øvrige alle boutgifter selv om vi eier sammen, men han tjener til gjengjeld mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som damene som er kjøpt og betalt fra utlandet jo.. Bor gratis, sparer sine EGNE penger og gjør husarbeid.. Hørtes jævlig frekt ut spør du meg!

Og ufattelig ugunstig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...