Gå til innhold

Han betaler huset, jeg tar husarbeidet


Gjest Gjest_Kine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kine_*

Hva synes andre inne her om den fordelingen? Jeg syns det er helt greit jeg! :)

Og til dere som tror jeg kommer til å sitte på bar bakke hvis det blir slutt, nei det gjør jeg ikke, for jeg har spart opp masse penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du selv synes det er greit, så er det vel greit.

Men jeg ville ikke hatt det sånn.

Jeg kommer hjem fra jobb og er sliten, han gjør også det, og jeg vil ikke at hele ansvaret for alt husarbeid da skal ligge på meg. Og om jeg sluntrer unna noen dager, så kan han da "minne meg på" mine plikter, og at jeg ikke oppfyller kontrakten?

Dette har også med kjønnsroller å gjøre for min del, og selv om det innebærer å bo gratis, synes jeg ikke det er noen god deal.

Nei, da betaler jeg meg heller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Hvis du selv synes det er greit, så er det vel greit.

Men jeg ville ikke hatt det sånn.

Jeg kommer hjem fra jobb og er sliten, han gjør også det, og jeg vil ikke at hele ansvaret for alt husarbeid da skal ligge på meg. Og om jeg sluntrer unna noen dager, så kan han da "minne meg på" mine plikter, og at jeg ikke oppfyller kontrakten?

Dette har også med kjønnsroller å gjøre for min del, og selv om det innebærer å bo gratis, synes jeg ikke det er noen god deal.

Nei, da betaler jeg meg heller inn.

Noe jeg ikke skrev i første innlegget er at min samboer er kronisk syk, noe som gjør at det meste faller på meg uansett om jeg hadde kjøpt meg inn eller ikke. Derfor dette passer greit for oss :)

Og han krever ikke at jeg skal gjøre noe, han sier ikke noe selv om det er leeeenge siden jeg har vasket. Gjør det når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ikke skrev i første innlegget er at min samboer er kronisk syk, noe som gjør at det meste faller på meg uansett om jeg hadde kjøpt meg inn eller ikke. Derfor dette passer greit for oss :)

Og han krever ikke at jeg skal gjøre noe, han sier ikke noe selv om det er leeeenge siden jeg har vasket. Gjør det når det passer meg.

Kanskje like greit å skrive det i første innlegget da, at det er derfor dere har det sånn.

Jeg synes likevel ikke det er noen god deal, og ville kjøpt meg inn likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler dere på alle andre felles utgifter da? Jeg ville ihvertfall spart meg opp like mye som jeg ellers ville brukt på å bo hver måned.

Men det er jo bare bra å ha en løsning begge er fornøyd med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Verdistigning over tid.

-Han får igjen rentene på lånet for huset.

Jeg ville også kjøpt meg inn.

Hva om dere flytter og selger huset? Huset har sansynlig større verdi om noen år.

Tenk økonomi jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Gloria_*
Kanskje like greit å skrive det i første innlegget da, at det er derfor dere har det sånn.

Jeg synes likevel ikke det er noen god deal, og ville kjøpt meg inn likevel.

Beklager, glemte å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gloria_*
Deler dere på alle andre felles utgifter da? Jeg ville ihvertfall spart meg opp like mye som jeg ellers ville brukt på å bo hver måned.

Men det er jo bare bra å ha en løsning begge er fornøyd med:)

Deler på de andre utgiftene ja. Og ja, jeg sparer tilsvarende beløp som han betaler i leie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
-Verdistigning over tid.

-Han får igjen rentene på lånet for huset.

Jeg ville også kjøpt meg inn.

Hva om dere flytter og selger huset? Huset har sansynlig større verdi om noen år.

Tenk økonomi jenter!

Verdien har begynt å stagnere. Jeg sparer tilsvarende beløp som han betaler så jeg får rentene i banken.

Ja, hva så om vi selger og flytter, da flytter vi forhåpentligvis sammen og da er det jo det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

...men hva er egentlig vitsen?

Hvorfor ikke bare betale seg inn og eie huset begge to hvis tilsvarende beløp blir lagt til side uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, glemte å skrive det.

Du var kine i sted, og nå gloria. Hva er saken?

Skulle du "provosere"?

Dvs skrive førsteinnlegget og så se reaksjonene uten å si at mannen din er kronisk syk, og at det er sånn at du må ta husarbeidet uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Du var kine i sted, og nå gloria. Hva er saken?

Skulle du "provosere"?

Dvs skrive førsteinnlegget og så se reaksjonene uten å si at mannen din er kronisk syk, og at det er sånn at du må ta husarbeidet uansett?

Hjelpe meg, beklager at jeg skrev feil nick, men har en tråd inne her hvor jeg bruker gloria. Dette skrev jeg et par hakk under svaret ditt.

Provosere? Hva med mitt første innlegg er provoserende? Jeg ville bare høre hva andre mener. Greit, du ville ikke gjort det, men det er slik vi har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kine_*
...men hva er egentlig vitsen?

Hvorfor ikke bare betale seg inn og eie huset begge to hvis tilsvarende beløp blir lagt til side uansett?

Fordi vi synes det er en grei måte å gjøre det på. Jeg har ingen godt betalt jobb, så ikke hver måned jeg får satt av det eksakte beløpet og da ville det vært dumt å hatt lån. Han har råd til å ta det alene, og jeg må uansett gjøre en del hjemme, derfor syns vi det er en grei måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det er en god løsning for dere, så er det vel greit.

Vi eier huset sammen, og deler på husarbeidet, men så er vi da også gift, har fellesøkonomi (så med andre ord, "jeg" kan ikke spare, og "han" kan ikke betale, vi har ikke egne penger, vi har felles alt vi har) og er friske begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Om du synes det er en god løsning for dere, så er det vel greit.

Vi eier huset sammen, og deler på husarbeidet, men så er vi da også gift, har fellesøkonomi (så med andre ord, "jeg" kan ikke spare, og "han" kan ikke betale, vi har ikke egne penger, vi har felles alt vi har) og er friske begge to.

Ja, jeg syns det er en grei løsning, slik som situasjonen er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så om du (og han) synes det er en god løsning for dere, hvorfor bryr du deg om hva andre mener da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Så om du (og han) synes det er en god løsning for dere, hvorfor bryr du deg om hva andre mener da?

Jeg hadde bare lyst til å se om det var andre som gjorde det på denne måten og hvilke reaksjoner jeg fikk på det. Virker som det er litt teit i følge andre, men det får jeg bare ikke bry meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er en løsning de fleste vil synes er lite gunstig, men så er jo deres situasjon spesiell ettersom du visstnok gjør alt husarbeidet uansett... De fleste andre ville uansett ikke likt å være sånn "betalt hushjelp", men det er jo utfra at vi har friske menn som det er normalt å forvente at kan bidra med husarbeidet, på lik linje med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Vel, det er en løsning de fleste vil synes er lite gunstig, men så er jo deres situasjon spesiell ettersom du visstnok gjør alt husarbeidet uansett... De fleste andre ville uansett ikke likt å være sånn "betalt hushjelp", men det er jo utfra at vi har friske menn som det er normalt å forvente at kan bidra med husarbeidet, på lik linje med oss.

Ja, det er vel også mye av grunnen til at vi har valgt å gjøre det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...