Gå til innhold

Menn! Erfaringer ang sterilisering.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Artig problemstilling. Du vil ikke ha flere barn, og for å få sex, vil du frata faren muligheten til å få noen barn som helst senere i livet, skulle det bli slutt mellom dere.

Ikke vet jeg dere, men er ikke dette ekte feminisme, så vet ikke heg

Egoisme på sitt på beste. La han ha en elskerinne, og du dra fram dildoen. Da snakker vi samme språk, eller.. er det bare mannen som er problemet?

jeg ville aldri ha tatt en slik operasjon, men en fin måte å gjøre en mann litt mer en norsk kvinne. Flott!

VI vil ikke ha flere barn, men jeg er den av oss som ABSOLUTT ikke vil bli gravid, for det innebærer at jeg IKKE vil ta abort. Derfor er JEG mer redd for graviditet enn HAN. Get it?!!! Det er tross alt JEG som skal bære frem barnet.

Jeg presser han ikke,din late tulling (ja, for du har jo overhodet ikke lest hele innlegget mitt.) Vi prøver å finne det prevansjonsmiddelet som fungerer best, vel vitende om at sterilisering er det en av oss BURDE gjøre.

Jeg har ikke tenkt å frata min mann retten til å få 10 barn med neste kone. Det er opp til han. Det er også opp til meg om jeg vil få flere barn med neste mann.

Vi drøfter og vurderer og om du ikke synes at 5 barn eller 4 for den saks skyld er nok så har du rett og slett mer energi enn meg.

Det er jo rørende at du er bekymret for sædcellene til min mann. Men jeg kan love deg at min mann kan tenke selv og til og med foreta sine egne avgjørelser. Jeg håper jeg kan la deg bevare nattesøvnen ved å si at ingen lege kommer nær ballene til min mann uten at han selv ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann steriliserte seg for tre år siden, og sexlivet har definitivt blitt bedre etter det!

Før den tid brukte jeg p-piller, og etter mange år med tilførsel av hormoner var sexlysten min nesten fraværende. Jeg luftet sterilisering noen år tidligere, men da var han ikke moden for det.

Hadde jeg vært helt sikker på at jeg ble steril etter sterilisering, hadde jeg gjort det uten å blunke. Men jeg kjenner tre stykker som har fått barn etter sterilisering, den ene til og med tvillinger! Og jeg har alltid tatt meg bare gubben har klatra over meg, så den sjansen tok jeg ikke. Når menn steriliserer seg sjekkes jo tross alt "sæden" etter tre mnd for å se at alt er dødt.

Mannen min var usikker på sterilisering pga

- hvis han skulle bli alene og evt treffe noen som ønsket seg barn

- redsel for å bli impotent

Ang den første frykte bestemte han seg etter hvert for at han ikke ønsket seg flere barn om han skulle komme i et annet forhold. Og mulighetene for å fryse ned noen doser er tilstede.

Når det gjelder frykten for å bli "tante", så snakket han med flere kamerater og bekjente som hadde gjort det før og ingen hadde noen negative erfaringer. Skrekkhistoriene hører man bare fra de som ikke har baller nok (bokstavelig talt) til å gjøre dette enkle inngrepet.

Inngrepet tok kort tid, og det var ingen store smerter, sykemeldinger eller komplikasjoner i ettertid. Sexlivet har blomstret siden. Mye av grunnen er nok at vi nå slipper hormonprevansjon, og det er helt helt sikkert at det ikke blir barn utav det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...