Cloudberry Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #21 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Innom med en gratulasjon Så artig med spire nr 2 Tusen takk for det! Vi brukte litt tid på nr. 1, så vi hadde aldri drømt om at nr. 2 skulle komme så lett og ikke minst så kjapt (selv om vi visste at det kunne skje). Men nå er det bare moro! Endret 13. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. juli 2008 #22 Del Skrevet 13. juli 2008 Det må jo være veldig moro da hvis dere brukte litt tid på nr. 1 :-D Virker litt gøy med to tette (jeg har jo ikke prøvd en enda, men tenker for senere i livet) Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #23 Del Skrevet 13. juli 2008 Det må jo være veldig moro da hvis dere brukte litt tid på nr. 1 :-D Virker litt gøy med to tette (jeg har jo ikke prøvd en enda, men tenker for senere i livet) Ha en fin søndag! Jeg skal nok finne ut av hvor gøy to tette er, så skal du få beskjed. Men har forhørt meg litt, og det virker som de fleste sier at det er mye arbeid så lenge begge er bleieunger. Etter det er det bare stas! Får håpe det stemmer. Synes ikke det var så moro da jeg sto der med positiv test akkurat. Eller, det var mer hipp hurra og HERREGUD på en gang. Er jo nesten litt ironisk at når man prøver og prøver så ta det litt tid. Mens når man lar det stå til og satser på at det ikke blir unge, da kommer det så sannelig en. Kjenner at jeg begynner å glede meg mer og mer. Nr. 1 var veldig snill (og er det fortsatt) så vi satser på en gjentagelse. Men som pappa'n min sa: "søtgenene har dere nok ikke brukt opp, jeg er mer i tvil om det er igjen noen legger-seg-uten-å-kny-gener" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. juli 2008 #24 Del Skrevet 13. juli 2008 Hvordan er formen nåda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #25 Del Skrevet 13. juli 2008 Hvordan er formen nåda? Nå er jeg KVALM! Ikke spykvalm, men mer bakruskvalm. Så godt at samboern min endelig sto opp slik at jeg kan legge meg på sofaen litt. Også vil jeg egentlig jeg heeeele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. juli 2008 #26 Del Skrevet 13. juli 2008 Huff da..Husker tilbake til min kvalmeperiode med avsky! Er ikke noe særlig å gå rundt å være kvalm og uvel og trøtt nei. Spesielt ikke om man har barn fra før sikkert! Håper kvalmen ikke blir verre da hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. juli 2008 #27 Del Skrevet 13. juli 2008 Huff, kvalme. Håper ikke du blir plaga lenge med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #28 Del Skrevet 13. juli 2008 Huff da..Husker tilbake til min kvalmeperiode med avsky! Er ikke noe særlig å gå rundt å være kvalm og uvel og trøtt nei. Spesielt ikke om man har barn fra før sikkert! Håper kvalmen ikke blir verre da hvertfall.. Huff, kvalme. Håper ikke du blir plaga lenge med det. Nei, kvalme er ikke moro. Føler at jeg går med noe som burde kommet opp i halsen hele dagen. Synes kvalmen er verre nå enn sist, men det kan vel også skyldes at jeg ikke kan ligge på sofaen hele helga lenger. Men, men regner med at kvalmen avtar innen et par tre uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #29 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Dette har ikke vært en spesielt god dag! Har vært kvalm helt siden jeg sto opp i åttetida med lillemann og det er først nå den er bedre. Den generelt dårlige formen + at jeg har vært i hele dag har definitivt virket inn på humøret. Eller er jeg en smule hormonell? Jeg har vært og :gråte: om hverandre. Spesielt ille ble det da samboeren min presterte å si at det kanskje ikke var noen god ide å grille (siden det er litt arbeid med sånn matlaging) når jeg var så sliten. Da rant det definitivt over og jeg begynte å stortute ute på verandaen. Håper virkelig ikke at noen naboer så meg og at morgendagen blir bedre. Men ellers går det bra, og nå som Lillemann sover søtt skal jeg slappe av, :lese: og kose meg litt. Samboer'n har nettopp servert meg en nydelig smoothie og muffinsene mine er akkurat ferdig. Jeg skal starte et nytt og sunnere liv i morra (ferien offisielt ferdig) og da kan jeg tillate meg å skeie ut litt i kveld. Skal prøve å legge på meg litt mindre enn 20 kg denne gangen. Ikke at det var noe problem å bli kvitt kiloene, men det skader jo ikke. Synes allerede jeg begynner å bli litt rundere hist og pist, men foreløpig er det nok "holiday weight". Nei, nå skal jeg spise! Kiloene kan jeg bekymre meg for i morra! Endret 13. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. juli 2008 #30 Del Skrevet 13. juli 2008 Du får ikke til å kaste opp, da? Jeg var superkvalm, men kasta opp masse, og det er jeg egentlig litt glad for selv om det var tungt. Nei, det går nok over. Kose deg i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. juli 2008 #31 Del Skrevet 13. juli 2008 Eller er jeg en smule hormonell? Jeg har vært og :gråte: om hverandre. Spesielt ille ble det da samboeren min presterte å si at det kanskje ikke var noen god ide å grille (siden det er litt arbeid med sånn matlaging) når jeg var så sliten. Da rant det definitivt over og jeg begynte å stortute ute på verandaen. Håper virkelig ikke at noen naboer så meg og at morgendagen blir bedre. Sorry at jeg ler altså, men jeg så for meg situasjonen, og kjente meg godt igjen=) Håper morradagen blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #32 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Sorry at jeg ler altså, men jeg så for meg situasjonen, og kjente meg godt igjen=) Håper morradagen blir bedre! Bare le du. Ler litt selv også, egentlig. Jeg håper også at morgendagen blir bedre, for kvelden ble ikke så trivelig som jeg håpet på. Hadde nemmelig glemt at jeg måtte fylle ut søknad til NAV om graderte foreldrepenger i kveld. (Er alt for sent ute allerede siden NAV har rota bort den opprinnelige søknaden min om foreldrepenger som jeg leverte i høst helt plutselig og de kan visstnok ikke gjøre noe uten en søknad. Enden på visa var at jeg måtte skrive en ny søknad, selv om jeg har mottatt penger lenge for at de skal ha sitt på det tørre.) Denne søknaden om gradert uttak var mer innviklet enn forventa. Ikke lett å skjønne de der skjemaene og da jeg spurte NAV om hjelp fikk jeg beskjed om at det bare var å fylle inn antall uker. DET VAR DET IKKE! Nok en gang og . Tror ikke de folka der kan det selv engang jeg. Har alliert meg med samboer'n slik at han skal bli med meg opp dit i morra and kick som ass. :slåss: Synes det ikke har vært annet enn rot med disse foreldrepengene (De glemte nemmelig også å videresende min sak da de endret utbetalingssystem, noe som førte til at jeg fikk pengene mine over 2 uker for sent). Men nå skal jeg før jeg hisser meg enda mer opp. Natti! Endret 13. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. juli 2008 #33 Del Skrevet 13. juli 2008 Åh! NAV folka er noen duster (nesten)hele bunchen..*grrr* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #34 Del Skrevet 14. juli 2008 Jepp, det ser ut til at dagen i dag blir mye bedre enn den i går. *takk og pris* Var litt spent også i dag, siden samboer'n er ferdig med ferien, noe som betyr at tilgangen på dagsoving er betraktlig mindre. På morran i dag måtte vi gå en tur på legekontoret, siden de ikke kunne ta blodprøvene da jeg var på første kontroll. Også en tur innom NAV da. Fikk faktisk en beklagelse i dag for alt rotet. Helt utrolig! Siden jeg faktisk ikke var kvalm da jeg våkna i dag (og er fremdeles ikke blitt det ) gikk jeg og lillemann en liten tur i samme slengen. Tusla innom butikken også og kjøpte noe godt og sunt til lunsj. Jeg har jo tross alt begynt et nytt og bedre liv. Da vi kom hjem var jeg blitt utrolig sliten. Tåler jo ingen ting om dagen. Så jeg og lillemann la oss til på sofaen for å sove som vi pleier innimellom. Min skuffelse var til å ta og føle på da han kun sov i et kvarter Heldigvis kan den lille overraske mamma'n sin. Siden jeg overhode ikke var uthvilt la jeg han i vogna og ignorerte at han surtra litt. Så sannelig sovna han ikke og sov i 1,5 time!!! Det skjer jo aldri lenger, men så utrolig beleilig det kom i dag. :banantroll: Og så uthvilt som den ungen er nå, ligger han på teppet sitt og leker seg og roper så høyt han kan, slik at jeg kan sitte å skrive litt dagbok. Men jeg må vel lage litt middag snart også. Uansett, status så langt i dag: Slett ikke verst altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 14. juli 2008 #35 Del Skrevet 14. juli 2008 Så bra at denne dagen tok seg opp da hvertfall=) Håper kvalmen holder seg borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #36 Del Skrevet 14. juli 2008 Utrolig men sant! Jeg har faktisk ikke vært kvalm i dag. I ettermiddag hadde jeg masse energi også, helt til jeg skulle gi lillemann kveldsgrøten. Da var det som om den ble blåst bort. Har brukt kvelden til scrapbooking, selv om jeg egentlig var litt for sliten. Holder nemmelig på å lage en sånn babybok til lillemannen (hans første år) og innser nå at jeg har det litt travelt siden jeg må lage en til. Nesten så jeg angrer meg for at jeg starta, men det blir ganske så bra da. Og ikke minst veldig moro å ha senere. Men nå må Cloudberry gå å legge seg, og krysser fingrene for at lillemann sover hele natta enda en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #37 Del Skrevet 15. juli 2008 Hm... Ikke kvalm i dag heller. Blir nesten litt mstenksom av sånt. Er utrolig trøtt da, så alt er sikkert som det skal (håper jeg). :klø: I dag har jeg tatt frem husmorevnene mine vasket klær og bakt brød. Tror ikke jeg har gjort det siden før lillemannen ble født og da gjorde jeg det hver uke. Det virker imidlertid som om jeg har glemt gamle kunster, for jeg synes ikke de ble like gode som før. Fikk faktisk brev om ultralyd den 22.september I DAG! De ligger altså ikke på latsida, siden jeg var hos legen på fredag og hun sa da at hun skulle henvise meg. Gleder meg allerede! Blir spennende å se om det er en liten eller der inne. Denne gangen var det ikke diskusjon om vi skulle vite eller ikke. Synes det er litt greiere å forberede seg hvis man vet. Hvis man ser bort i fra det der om at det viktgste er at ungen er frisk og sunn (som selvsagt er det viktigste) så legger jeg ikke skjul på at det hadde vært stas med nå, siden vi har en . Men på den andre siden har vi jo komplett guttegarderobe og når de blir så tette hadde det kanskje vært greit med to gutter. Er vel ikke annet å gjøre enn å "se hva som skjer". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 15. juli 2008 #38 Del Skrevet 15. juli 2008 Oh! Ultralyd innkallelse=) Så kjekt da! Er det ikke rart at vi gravide bekymrer oss først om èn ting, og om den endres, så bekymrer vi oss nesten enda mer Men elt er sikkert i sin skjønneste orden skal du se. Kanskje kvalmen er gått helt over? Lov å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 15. juli 2008 #39 Del Skrevet 15. juli 2008 Heisann! Hadde ikke fått med meg denne før nå, jeg - sånn går det når man bare bruker "mine innlegg"... Håper kvalmen er over for deg! Ting er sikkert i orden, bare det lille knøttet som skjønner at det må være snill med mamma'n sin, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 15. juli 2008 #40 Del Skrevet 15. juli 2008 Heisann.Innom og hilser på deg og da.Så spennende med to tette da. Vi skulle vel egentlig ha to som var litt tette vi og men sånn gikk det ikke.Tok utrolig lang tid å lage den her gitt. Fått henvisning til ul allerede du da, jeg har gått og ventet og ventet men må vel bare innse at legen har glemt det.Makan. Ha en hyggelig kveld da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå