Gå til innhold

Røya skal få fin rompe

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, da var det vel på tide å planlegge uka. Etter det som ble en restitusjonshelg, er det frisk start igjen i morgen!

Mandag: Kondisprogram, og deretter det nye styrkeprogrammet. Av en eller annen grunn har jeg alltid kjørt kondisprogrammet som oppvarming til styrken. Kondisen er jo en økt i seg selv, men det lissom så bortkasta å ikke gjøre det når jeg først er i studio... vet ikke hvorfor jeg tenker sånn, men jo mer kondistrening, jo bedre. Rompa syns det er fint, hvertfall ;)

Tirsdag: Høypuls på Domus kl 8. Hvis jeg ikke kommer meg opp til denne, så skal jeg kjøre mitt eget løp i studioet, men seriøst, skal prøve. Må bli pushet litt på denne kondistreninga.

Onsdag: Mitt sedvanlige ellipseprogram i studio

Torsdag: Kondisprogrammet på ellipse, og mitt nye styrkeprogram. Få det skikkelig inn i kroppen før jeg varierer med det gamle :)

Fredag: Kondis.

Hu hei, det var det. Helgen blir nattevaktsjobbing, og dermed treningsfri :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... dårlig søvn i natt. Følte at pulsen vibrerte som trommevirvel til tider, tror det var blodsukkeret som spilte meg et puss igjen. Minner meg selv på at jeg ikke skal spise usunt før jeg legger meg. Delte en bolle selvpoppet popcorn med min kjære. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg meg god tid :) Kom meg på Domus kl 10.30 og gikk derfra kl 13. :hoppe:

Jeg var trøtt og ikke helt fornøyd med hva jeg hadde spist, men gjorde nå så godt jeg kunne. Der er forbedringspotensiale, kan man vel si ;)

Utfall m. vekt, 15 kg:

2 sett, 10 reps

Knebøy m. vekt, 15 kg:

1 sett, 10 reps.

Her skulle det egentlig være 3 utfall, men slet litt med knærne. Jeg skal vri de utover, for å "trene de på plass" igjen. (Sa veilederen) Men var litt ukonsentrert, og knærne ville ikke samarbeide. Så jeg safet litt med knebøy, før knærne begynte å klikke. Like greit. (De klikker bokstavelig talt, klikk klikk, sier de noen ganger)

Stående benhev, 8 kg:

10 reps til siden

10 reps på skrå bak

10 reps rett bak

Litt problemer med balansen, og ville da finne en stang å holde meg fast i. Å holde seg fast i apparatet oppleves ikke helt optimalt, men ikke noe krise for teknikken. Står bare ørlite grann på skrå. Må lete litt bedre neste gang, tror jeg. Brukte den sist, så et eller annet sted er den vel. (Liker ikke at folk ikke legger ting på plass noen er utrolig rotete!!!)

Nordic hamstrings:

3 sett med 10 reps. Hva kan jeg si.... denne på jeg venne meg til. Funket godt med pute under knærne, kom godt opp i høyde med knehasene. Men er usikker på rompa. Syns youtube-mannen hadde rompa litt ut, men det kunne ikke jeg ha. Da fikk jeg skikkelig vondt i korsryggen. Var bedre å være helt strak i overkroppen, og stramme kjernemuskulaturen for harde livet. Jeg har funnet ut at jeg liker øvelsen, og vil fortsette, men langt ned kommer jeg ikke ;) Støl kommer jeg til å bli og. Kjenner det allerede....

Rumpehev med benløft:

3 sett, 10 reps. Kan med fordel gjøres saktere. Vet ikke hvorfor jeg begynte å stresse her.... :klø:

Planken:

1 min

30 sek

10 sek på hvert ben

:fnise: Ikke helt som planlagt

Resten er fra det gamle programmet:

Nedtrekk 32,5 kg:

3 sett, 10 reps

Her hadde jeg økt med 2,5 kg. Gikk veldig bra, fornøyd med teknikken.

Skulderpress, 12,5 kg:

10 reps

10 reps

8 reps

:ler: Wow, fremgang jo. Sist var det 10, 10, 6 ;)

Rygghev:

Igjen, irritert på at folk ikke rydder etter seg. Fant ikke 2,5 kg vekta... så jeg kjørte uten

Brystpress, 25 kg:

10 reps

7 reps

5 reps

Her hadde jeg økt med 2,5 kg siden sist. :)

Total abdominal, 50 kg:

10 reps

10 reps

7 reps

:ler: Tror planken gjorde meg sliten i magemusklene, jeg. Ikke så rart, ikke vant til denne øvelsen i programmet. :)

Sånn, dett var dett.

Merker at stivheten i leggene og lårene fra helgen kommer igjen. Det er pga den festlig hamstringen, så da vet jeg vel hva jeg har å vente i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble hviledag i går, var veldig støl. Som forventet ;) Men det blir en tur på ellipsen i dag :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din flinkis! :skya:

Og hvordan lagde du tilbehøret til den kyllingen? Hørtes iallefall godt ut!! :sikle:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oppskriften :)

2 kyllingfiléter, eller 8 kyllingklubber

Marinade:

1 ss paprikapulver

1,5 ts malt spisskummen eller karve

1 krm kajennepepper (Jeg vet ikke hva krm betyr.... vet noen? Jeg tror det betyr "dæsj")

1 ts salt (natriumredusert, dette er tross alt en Fedon-oppskrift)

1/4 ts pepper

5 ss kaldpresset rapsolje

3 fedd hvitløk

3 ss sitronsaft

Ved siden av har jeg blomkålpuré, noe som er et vanvittig bra alternativ til poteter og annen stivelsesrik tilbehør, som f.eks ris og sånn.

Her er Fedons oppskrift, men jeg har variert for hver gang, kommer an på hva jeg har:

1 stort blomkålhode, delt i buketter

3 ss lettrømme eller avsilt youghurt naturell

1,5 dl revet cheddar

3/4 dl revet parmesan

1/2 ts salt (natriumredusert)

1 krm (dæsj) hvit pepper

hakket persille

Kok blomkål i 10 min, mos med stavmikser eller foodprosessor, sammen med rømme, ost, salt og pepper. dryss persille over før servering.

Dritgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen i dag er jeg veldig fornøyd med :)

Utfall med vekt, 12 kg:

2 sett, 10 reps. Knærne tålte bedre 12 kg enn 15. Likevel anstrengende teknikk, siden jeg har skjeve knær jeg skal rett opp. Men det går bedre.

Knebøy med vekt, 15 kg:

2 sett, 10 reps. Gikk bra. Merket litt irritasjon i andre settet, og lot det bli med det.

Stående benhev, 8 kg:

Bak, skrå bakover, og rett til siden. Bra!

Planken:

3 x 20 sekunder. Kan gjøre bedre enn dette. Var lat og ukonsentrert.

Nordic hamstrings:

3 sett, 10 reps. Kom lenger ned enn sist. Men hadde bedre teknikk og. Liker den bedre og bedre. Svir på de rette stedene!

Rumpeløft med benhev:

3 sett, 10 reps. Helt greit.

Nedtrekk, 32,5 kg:

3 sett, 10 reps. Fullført, greit teknikk. Ok!

Skulderpress, 15 kg:

Hehe, jeg er så lei av 12,5 kg, at jeg bare gikk videre.

1. sett: 10 reps

2. sett: 6 reps

3. sett: 5 reps

Leste et sted at det var bare å øke hvis man stagnerte, så lenge teknikken er bra :)

Rygghev m. vekt:

1. sett: 2,5 kg, 10 reps

2. og 3. sett: 5 kg, 5 reps

Brystpress, 25 kg:

3 sett, 10, 8 og 5 reps

Roing, 25 kg:

3 sett, 10 reps

Total abdominal, 50 kg:

3 sett, 10 reps. Bare såvidt ;)

Det er digg å kjenne at jeg ikke kommer til å bli så støl som sist. Kjenner ingenting, faktisk! :) Bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det svømming. Hadde tenkt å ta 2000 meter, men måtte nøye meg med 1500. Det kom en symøtegjeng etterhvert, og da blir alt så stakkato, de skal jo blokkere svømmebanen for å snakke om gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så irriterende det, har noen av de der jeg svømmer og. Og selv om jeg virkelig forsøker å svømme på tidspunkter det er liten sjanse for å møte de så dukker de opp hver gang. Og jeg blir like :frustrert: hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det svømming. Hadde tenkt å ta 2000 meter, men måtte nøye meg med 1500. Det kom en symøtegjeng etterhvert, og da blir alt så stakkato, de skal jo blokkere svømmebanen for å snakke om gardiner.

hehe, jeg har nesten gitt opp svømmingen helt pga at det alltid er så mange folk der. er jo klin umulig når jeg må svømme sikk-sakk rundt 5 personer hver vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så irriterende det, har noen av de der jeg svømmer og. Og selv om jeg virkelig forsøker å svømme på tidspunkter det er liten sjanse for å møte de så dukker de opp hver gang. Og jeg blir like :frustrert: hver gang.

Ja, for ikke å snakke om den merkelig greia med at man ikke skal svømme helt bort til enden. De snur lissom litt forbi midten..... Så de sirkler midt på hele tiden. For en gjeng.

Og den skulderpressen med 15 kg var kjempebra da! :klappe:

Takk :hoppe: Det syns jeg og!

hehe, jeg har nesten gitt opp svømmingen helt pga at det alltid er så mange folk der. er jo klin umulig når jeg må svømme sikk-sakk rundt 5 personer hver vei..

Ikke sant!

Koselig å se nye folk her forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg målte meg på mandag, veide jeg 75. Det har jeg gjort i en evighet nå..... men på torsdag veide jeg 73.... :klø: Og enda ventet jeg på mensen, og da pleier jeg å være oppblåst og full av vann... snodig. Det var den samme vekta ja. 2 kg på en uke, og jeg har slurvet med maten til og med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare ta vare på denne linken, siden jeg vil ha en vekt som måler fettprosent. Denne har fått best i test på TV2 hjelper deg.

Og så er jobbehelgen over, og treninga kan begynne igjen. Planen for uka er som følger:

Tirsdag: Kondis og styrke i studio. Har ikke bestemt meg for om jeg skal ta det nye eller det gamle programmer, det tar jeg på feelingen, hva jeg har lyst til. Ikke lenge til jeg bestiller meg en ny veiledningstime tror jeg. Vil spiltte programmet og begynne med frivekter.

Onsdag: Svømme! Herrrlig! Gjøre det så tidlig som mulig, kanskje jeg slipper unna symøtegjengen.

Torsdag: Skal på seminar med jobben på et eller annet hotell. Hotellets svømmehall er visst tilgjengelig for oss, så jeg tar med badedrakta sånn i tilfelle jeg får tid.

Fredag: Aner ikke når jeg kommer hjem fra seminar. Skal på bursdagsfest etterpå. Skal være moderat med whiskyen og ikke ødelegge alt ;)

Lørdag: Yoga

Søndag: Kondis og styrke i studio. Ser an styrkeøvelsene. Yogaen har en tendens til å gjøre meg støl når det er lenge siden sist.

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har den vekten hjemme, faktisk. Den har estimert meg til en fettprosent på rundt 26-27, som er mer realistisk IMO enn disse kalkulatorene på internett. Når man får en % på nærmere 20 hos damer begynner mageruter å titte frem, er en stund til det enda hos meg i hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekten ønsker jeg meg og! :legge til i favoritter:

Og fikk du sjekket ut shapelink? Etter et tips her inne ifra har jeg funnet et ny sted og logge trening nå. Den er på norsk og er mye lettere og bruke, spesielt til å logge styrketrening. Mye større utvalg i øvelser bl.a. www.mylog.no Si ifra om du registrerer deg, så kan vi bli venner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...