Gå til innhold

Jeg slo kjæresten min,


Gjest Gjest_Ida_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Absolutt like ille samme om det er kvinne eller mann som slår... Synes det var positivt overraskende at han stakk ifra stedet jeg. Noen menn er jo så kuet at de tolererer et slag av sin "kjære".

menn har jo et overtak som gjør det både farligere og skumlere. De er sterkere, rett og slett.

Ikke nødvendigvis! Det finnes menn som ikke er særlig sterke, og det finnes kvinner som ikke er særlig svake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ida_*
De som bruker vold har alltid en "god" unnskylding- uavhengig av om det er menn eller kvinner. Det er skremmende at flere her synes det er ok å bruke vold fordi man er frustrert.

Jeg har ingen "god" unnskyldning. Jeg vet at det jeg gjorde var jævlig dumt. Likevel mener jeg at det finnes værre ting man gjøre enn å klappe til noen. Og etter å ha pratet med samboeren min (som heldigvis fremdeles er samboeren min), har jeg sett at han er enig.

Alle kan feile. Og engangstilfeller kan ofte være nettopp engangstilfeller.

Alle kan feile ja. Dette var ikke noe som skjedde basert på én krangel, det ligger mer bak, selv om jeg kanskje ikke skjønte det i natt.

Nå har vi pratet ut, og han har bedt om unnskyldning for å ha nedprioritert meg, og jeg har bedt om unnskyldning for å ha slått ham. Også har vi bedt hverandre om unnskyldning for å ha kommunisert dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt. De aller fleste går gjennom livet sitt uten å slå partneren sin, uansett hvor sinte og provoserte de blir.

vel, nå var det vel ikke akkurat det jeg sa heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt. De aller fleste går gjennom livet sitt uten å slå partneren sin, uansett hvor sinte og provoserte de blir.

Personlig ville jeg pakket sakene mine og dratt umiddelbart. Ikke nødvendigvis fordi slaget er så ille i seg selv, men fordi det indikerer at personen har en ustabil psyke. Man sparer seg selv mye trøbbel ved å avslutte forholdet med en gang.

De aller fleste som slår selv én eneste gang under heftige krangler er irrasjonelle, sinnsforvirrede og hysteriske som personer. Det er sånne ting som ikke er så lett å få øye på med en gang, men når man ser varselsignalene bør man handle umiddelbart.

Alt dette gjelder for øvrig uavhengig av personens kjønn.

Syns forøvrig det er totalt absurd å påstå at alle som tar hardt i eller lapper til partneren sin én gang har ustabil psyke, og at vi alle er irrasjonelle, sinnsforvirrede og hysteriske personer. Det kan være så mange grunner til at man er i en uhyre fortvilet og opprørt situasjon, som fremkaller sider av en selv som man ikke var klar over at man hadde en gang. Som f.eks når min mor fant ut at min far hadde vært utro med 12 forskjellige damer i løpet av et halvt år og i tillegg gjort dette uten beskyttelse og utsatte henne for div. tingtang, tatt med damene hjem til vårt hus og drevet et utrolig sykt dobbeltliv. da syns jeg overhode ikke at det var "sinnsykt" at hennes spontane reaksjon var å fike til han.

edit: skrivefeil :)

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vedde på at tonen hadde vært annerledes om det var han som fikte til henne fordi ikke maten sto på bordet når han kom hjem. Fordi han følte seg nedprioritert e.l

De som bruker vold har alltid en "god" unnskylding- uavhengig av om det er menn eller kvinner. Det er skremmende at flere her synes det er ok å bruke vold fordi man er frustrert.

Jeg sier overhode ikke at det er OK å bruke vold, det skrev jeg også meget tydelig. Jeg sier bare at jeg til en viss grad kan forstå henne, noen ganger kommer man i en så fortvilet situasjon at det kan renne over. Vi er bare mennesker.

Veldig så bastante folk er her da.

Alle kan feile. Og engangstilfeller kan ofte være nettopp engangstilfeller.

Selv slo jeg til min kjære en gang da vi hadde vært sammen i noen måneder. Jeg var fullstendig utslitt psykisk og fysiskt og det rant over.

Han tilgav meg (heldigvis!) og vi har nå levd lykkelig sammen i over 9 år etter det. Uten at noen av oss har slått den andre.

helt enig med deg. vi er bare mennesker, for både menn og kvinner kan det renne over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Å slå er IKKE greit, verken når mannen slår eller kvinnen slår og det finnes INGEN unnskyldning for å ha slått kjæresten sin! Vi er ikke huleboere lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Den mannen/dama? som skrev at folk som slår svært ofte er mennesker som tenderer til å få sterke følelsesmessige reaksjoner fra situasjoner, får min støtte.

Jeg vil ikke ha ei dame som slår.

Kom deg på Anger Management Class.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Syns forøvrig det er totalt absurd å påstå at alle som tar hardt i eller lapper til partneren sin én gang har ustabil psyke, og at vi alle er irrasjonelle, sinnsforvirrede og hysteriske personer. Det kan være så mange grunner til at man er i en uhyre fortvilet og opprørt situasjon, som fremkaller sider av en selv som man ikke var klar over at man hadde en gang. Som f.eks når min mor fant ut at min far hadde vært utro med 12 forskjellige damer i løpet av et halvt år og i tillegg gjort dette uten beskyttelse og utsatte henne for div. tingtang, tatt med damene hjem til vårt hus og drevet et utrolig sykt dobbeltliv. da syns jeg overhode ikke at det var "sinnsykt" at hennes spontane reaksjon var å fike til han.

edit: skrivefeil :)

Det fins faktisk folk som ikke slår mannen sin når de finner ut slike ting, det er gjerne mennesker som er mer stabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mannen/dama? som skrev at folk som slår svært ofte er mennesker som tenderer til å få sterke følelsesmessige reaksjoner fra situasjoner, får min støtte.

Jeg vil ikke ha ei dame som slår.

Kom deg på Anger Management Class.

Ja, men jeg mener det er forskjell på de som en gang i livet opplever at det renner fullstendig over og de som slår gang på gang og har vold i sitt reaksjonsmønster.

Uansett er vel igrunn ikke dette en debatt om det er OK å slå eller ikke, tror alle er helt enige at vold er ALDRI ok. TS skrev fordi hun var fortvilet og helt opplagt visste det hun hadde gjort var grusomt, og derfor søkte råd.

TS skriver jo ikke akkurat: Jeg slo til kjæresten min jeg. Det er vel greit nok det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå, jeg har vært der
Veldig så bastante folk er her da.

Alle kan feile. Og engangstilfeller kan ofte være nettopp engangstilfeller.

Selv slo jeg til min kjære en gang da vi hadde vært sammen i noen måneder.

Jeg vet at det jeg gjorde var jævlig dumt. Likevel mener jeg at det finnes værre ting man gjøre enn å klappe til noen. Og etter å ha pratet med samboeren min (som heldigvis fremdeles er samboeren min), har jeg sett at han er enig.

Alle kan feile ja. Dette var ikke noe som skjedde basert på én krangel, det ligger mer bak, selv om jeg kanskje ikke skjønte det i natt.

Alle kan gjøre feil sier dere, og jeg er enig, jeg har også gjort den feilen.

Ikke mot noen i familien, ikke en kjæreste eller et barn, men jeg har vært voldelig en gang.

Men i motsetning til dere har jeg ingen unnskylding for det jeg gjorde. jeg har tusen forklaringer og bortforklaringer.

At det var et engangstilfelle, at jeg var trukket til bristepunktet, at han slo først, han var større og sterkere enn meg, han var full og aggressiv... at dette forklarer hvorfor jeg fikk lyst til å slå, men det forklarer ikke hvorfor jeg mistet besinnelsen, og heller ikke hvorfor jeg utøvde vold mot et menneske!

Jeg ble så skremt over at jeg kunne miste besinnelsen så totalt, at jeg oppsøkte psykologhjelp for å forstå min reaksjon, for å forstå hvordan jeg kunne bli så rasende at jeg mistet all kontroll for en kort stund, og for å finne ut hvordan jeg kunne unngå å miste kontrollen i framtiden.

Det er 22 år siden denne hendelsen nå, og jeg har aldri vært voldelig igjen, men følelsen sitter fremdeles igjen.

Og jeg lurer virkelig på hvordan dere som har slått noen som dere er glad i kan unngå å være skremt over reaksjonen deres, at dere er i stand til å slå når forholdene ligger til rette for det.

For jeg føler at dere bortforklarer ved å si "alle kan gjøre en feil", for så å godta at "slik er det" og så gå videre uten mere om og men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Jeg synes ærlig talt mange av dere er for raske med å dømme. Det er ikke noe galt med meg, jeg er ikke sinnsyk eller hysterisk, jeg har ingen problemer med sinne. Jeg var ikke engang sint da jeg slo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily1
Jeg synes ærlig talt mange av dere er for raske med å dømme. Det er ikke noe galt med meg, jeg er ikke sinnsyk eller hysterisk, jeg har ingen problemer med sinne. Jeg var ikke engang sint da jeg slo.

Jeg har vært en av dem som sa at en gang kan "unnskyldes" to ganger kan det ikke, ogsom mente dette kunne være en dum, men forståelig episode, et engangstilfelle. men nå blir jeg temmelig sjokkert...

Du var ikke sint da du slo, du mistet ikke besinnelsen, du bare VALGTE å slå for å oppnå noe (en reaksjon)?

Vet du, å ta et slikt valg synes jeg faktisk er mange ganger verre enn å miste kontrollen i affekt en gang.

Lagt til:

Jeg må bare kommentere noe jeg oppdaget akkurat nå: i åpningsinnlegget sier du at du mistet besinnelsen og ikke skjønner hvordan det kunne skje, men nå sier du at du ikke var sint i det hele tatt... var du sint eller ikke?

Det er enda en ting jeg må si i forbindelse med det du har skrevet over her...

Det er ingen som har sagt at du har problemer med sinne, at du er hysterisk eller sinnsyk.

At jeg, og noen andre, har foreslått sinnemestringskurs er mye for å bevise overfor kjæresten din at du gjør det du kan for at det ikke skal skje igjen mot ham eller noen andre (evt barn senere). En annen "bivirkning" er at du du selv kan få en større forståelse av hvorfor du slo, hva som trigget deg, hvordan du kan unngå å havne i samme situasjon på nytt igjen, og få tips om hvordan løse frustrasjoner uten å ty til slag igjen.

Endret av Lily1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ærlig talt mange av dere er for raske med å dømme. Det er ikke noe galt med meg, jeg er ikke sinnsyk eller hysterisk, jeg har ingen problemer med sinne. Jeg var ikke engang sint da jeg slo.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt mange av dere er for raske med å dømme. Det er ikke noe galt med meg, jeg er ikke sinnsyk eller hysterisk, jeg har ingen problemer med sinne. Jeg var ikke engang sint da jeg slo.

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo du for å provosere frem en reaksjon? HVA SOM HELST, bare ikke en kald skulder, korte svar og samme reaksjon som alltid (at han ikke "bryr" seg og bare fortsetter i samme spor) ?

Det er vanskelig å føle at man ikke blir sett og hørt. Når man prøver å kommunisere så er det bare å stange og stange i veggen.

Forsvarer ikke at du gjorde det, det er en veldig siste utvei. Men jeg kan også forstå hvorfor det skjedde.

Håper det beste for dere fremover, at han virkelig forstår hva det betyr for deg, og at dere kan kommunisere uten like drastiske virkemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er enda en ting jeg må si i forbindelse med det du har skrevet over her...

Det er ingen som har sagt at du har problemer med sinne, at du er hysterisk eller sinnsyk.

At jeg, og noen andre, har foreslått sinnemestringskurs er mye for å bevise overfor kjæresten din at du gjør det du kan for at det ikke skal skje igjen mot ham eller noen andre (evt barn senere). En annen "bivirkning" er at du du selv kan få en større forståelse av hvorfor du slo, hva som trigget deg, hvordan du kan unngå å havne i samme situasjon på nytt igjen, og få tips om hvordan løse frustrasjoner uten å ty til slag igjen.

jo, det er det. det var en gjest over her, som nå har blitt moderert bort. derfor folk responderer på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins faktisk folk som ikke slår mannen sin når de finner ut slike ting, det er gjerne mennesker som er mer stabile.

vel, det er kanskje vanskelig å forbli stabil i en slik absurd og grusom situasjon.

med mindre du er superwoman da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
vel, det er kanskje vanskelig å forbli stabil i en slik absurd og grusom situasjon.

med mindre du er superwoman da.

Alle kan gjøre feil, men man har faktisk trådd over en viktig terskel når man bruker vold mot et annet menneske.

Og det som kanskje er mest skremmende er om man forsøker å rettferdiggjøre det - det er det samme om vedkommende har vært utro med 100 andre personer.

Ja - man kan bli sint og skjelle vedkommende ut, men det finnes ALDRI noen unskyldning for å bruke vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
*venter spent på hva slags svar som kommer denne gangen, da det er en dame som slår.. :popcorn: *

I alle fall en journalist som trenger fyllmasse til en story om kvinner som slår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...