Gå til innhold

Å være glad i noen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Alså holder ikke din teori mål. Det er variabelen med kjemi du glemmer, og den er helt unik og individuell!

Ja, er den det? Hva nøyaktig er det du ser i mannen din da? Jeg hadde en kvinne som så på meg som et geni, vi tok bl.a eksamen sammen og hadde kontakt via jobben en stund. Eksene hennes var matematiker, geolog, og lege. Hun hadde da funnet noe ved meg som ga henne tenning, samtidig som vi begge var veldig glade i å spille sjakk. Jeg kan da godt gjette meg til hva hun fant attraktivt ved meg, det er ikke sikkert dette er så unikt skjønner du, selv om kanskje vektleggingen av visse trekk var høyere hos denne kvinnen enn hos resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mulig å dele det opp slik. Ikke er vi noe så enkelt som 50/50 heller. Uten ham er ikke jeg min del og uten meg er ikke han sin del heller. Vi to sammen blit om til noe helt nytt og unikt som sammen passer 100%. Det er ikke mulig å dele opp hvem som er hva og hvilke egenskaper som teller for hva. Jeg passer ham 100% og han passer meg 100%.

Her uttrykket jeg meg upresist. Jeg mener at det du tenner på er såpass uvanlig at du ikke er statistisk representativ. Du er en 1%-kategori, mens 99% av kvinner tenner på andre egenskaper og er mindre kompliserte i toppen enn hva du er. Nå bare fant jeg på 1-99, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, er den det? Hva nøyaktig er det du ser i mannen din da? Jeg hadde en kvinne som så på meg som et geni, vi tok bl.a eksamen sammen og hadde kontakt via jobben en stund. Eksene hennes var matematiker, geolog, og lege. Hun hadde da funnet noe ved meg som ga henne tenning, samtidig som vi begge var veldig glade i å spille sjakk. Jeg kan da godt gjette meg til hva hun fant attraktivt ved meg, det er ikke sikkert dette er så unikt skjønner du, selv om kanskje vektleggingen av visse trekk var høyere hos denne kvinnen enn hos resten.

Men om jeg ikke har fått denne samme kjemien med noen andre menn, selv med menn som kanskje har hatt mer av de spesifikke trekkene jeg liker, så må det jo være noe ekstra spesiellt med ham som er så unikt. Det er ikke bare trekkene hans, han hadde nok ikke passet like godt med noen andre enn meg heller, fordi hvordan vi passer sammen som er så unikt. Jeg har jo hatt mange andre kjærester, og møtt et enda større antall menn. Ingen kan måle seg med det akkurat vi to har sammen. Så igjen, kjemi er unikt. Han kan være så snill, høy, mørk, intelligent, rik eller samme hva, men kjemien vil ikke være den samme som den jeg har med min mann. Den kunne sikkert vert god med en annen og jeg motsier ikke det, men den kunne aldri være nøyaktig det jeg har med min mann akkurat fordi det er helt individuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men om jeg ikke har fått denne samme kjemien med noen andre menn, selv med menn som kanskje har hatt mer av de spesifikke trekkene jeg liker, så må det jo være noe ekstra spesiellt med ham som er så unikt. Det er ikke bare trekkene hans, han hadde nok ikke passet like godt med noen andre enn meg heller, fordi hvordan vi passer sammen som er så unikt. Jeg har jo hatt mange andre kjærester, og møtt et enda større antall menn. Ingen kan måle seg med det akkurat vi to har sammen. Så igjen, kjemi er unikt. Han kan være så snill, høy, mørk, intelligent, rik eller samme hva, men kjemien vil ikke være den samme som den jeg har med min mann. Den kunne sikkert vert god med en annen og jeg motsier ikke det, men den kunne aldri være nøyaktig det jeg har med min mann akkurat fordi det er helt individuellt.

Du ser på det som noe helt individuelt. Men det tror jeg ikke noe på, det er bare det at den sammensetningen dere har passer deg veldig godt. Det er en spesiell sammensetning av trekk som veldig få har i befolkningen. Den dagen det kommer en som er litt høyere, har litt bedre lønn, men har akkurat de samme egenskapene, men bytt ut noe spennende mannen din har med noe annet spennende, f.eks endurokjøring som nevnt over her med surfing, så har du et problem. Du vil kanskje velge å overse dette, men dersom du er veldig forelsket, så er det ikke sikkert du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke gjør det, hva er det som hindrer dere? Siden dere ikke er bundet i like stor grad til utseende, men forelsker dere i såpass vanlige trekk som Cata under deg nevner.

Tja, vi er vel forskjellige vi også, som dere menn er. Hva Cata har som kriterier og hva hun faller for, er ikke nødvendigvis det som stemmer på alle kvinner. Forresten tror jeg Cata var nokså generell her.

Joda, på mange måter var jeg generell, men samtidig er det jo nyanser som gjør at man ikke faller for "hvermansen". At humor er et trekk som jeg lett faller for, betyr jo ikke at alle former for humor går rett hjem hos meg. Det må være en type humor som stemmer noenlunde med min egen. Så jeg faller ikke nødvendigvis for en mann bare for det han kan lire av seg en vits.

Men er selvsagt enig med Nabodama i at mine kriterier ikke nødvendigvis stemmer med alle andre kvinners (og det er jo bra for meg... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Da finner du deg en ny mann som tenner på eldre kvinner/har spesiell fetisj

Tanken var jo at man eldes sammen med den man er glad i. Men det er visst ikke snakk om kjærlighet i denne tråden, så da kaster jeg inn håndkledet.

I min villfarelse trodde jeg at når man faller for noen, så handler det om kjærlighet, ikke bare sex eller umiddelbar tiltrekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Er det ikke vanlig at både kvinner og menn kan falle for en rekke forskjellig personer da? Hadde vi vært kjempesære i valg av partner hadde det blitt veldig vanskelig for menneskeheten å overleve. Jeg tror alle har en masse folk man kunne blitt sammen med, og ikke bare en eller noen få. Men tilfeldigheter fører til at man finner en spesiell, og ikke alle de andre som også kunne vært bra. Det betyr ikke at forholdet har noen mindre verdi, eller at man vil gå fra partneren sin straks man finner en annen som også er tiltrekkende.

Jeg syns min partner er unik og ville ikke bytte ham ut for alt i verden. Men hvis livet mitt hadde blitt slik at jeg ikke hadde møtt ham, men en annen som jeg også hadde det veldig bra sammen med tror jeg at jeg hadde følt det på samme måten.

Jeg ser ikke helt hva som er galt i at kvinner finner menn tiltrekkende, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du ser på det som noe helt individuelt. Men det tror jeg ikke noe på, det er bare det at den sammensetningen dere har passer deg veldig godt. Det er en spesiell sammensetning av trekk som veldig få har i befolkningen. Den dagen det kommer en som er litt høyere, har litt bedre lønn, men har akkurat de samme egenskapene, men bytt ut noe spennende mannen din har med noe annet spennende, f.eks endurokjøring som nevnt over her med surfing, så har du et problem. Du vil kanskje velge å overse dette, men dersom du er veldig forelsket, så er det ikke sikkert du kan.

Så tiltrekkning gjør altså at man er villig til å overse en hel fortid men en mann som man er veldig glad i, og en mann man elsker? Du lever i en kjedelig verden ser jeg. I min verden er det faktisk slik at det er mulig å holde sammen med en partner, fordi dette er langt bedre enn å gi inn til den neste tiltrekkningen og den neste og den neste. Noen av oss er faktisk glad i stabilitet og det vanlige kjedlige. Noe mer spennende kan nok komme, men det vinne rlikevel ikke over historien jeg har med en mann som har vært mitt liv og min støtte i mange år. Jeg har mange i familien min som har vært sammen i over 30 år, og de har lært meg verdien i et stabilt samliv hvor man elsker hverandre og ikke gir opp bare fordi det kommer en ny tiltrekkende potensiell partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Så tiltrekkning gjør altså at man er villig til å overse en hel fortid men en mann som man er veldig glad i, og en mann man elsker? Du lever i en kjedelig verden ser jeg. I min verden er det faktisk slik at det er mulig å holde sammen med en partner, fordi dette er langt bedre enn å gi inn til den neste tiltrekkningen og den neste og den neste. Noen av oss er faktisk glad i stabilitet og det vanlige kjedlige. Noe mer spennende kan nok komme, men det vinne rlikevel ikke over historien jeg har med en mann som har vært mitt liv og min støtte i mange år. Jeg har mange i familien min som har vært sammen i over 30 år, og de har lært meg verdien i et stabilt samliv hvor man elsker hverandre og ikke gir opp bare fordi det kommer en ny tiltrekkende potensiell partner

Veldig godt svart, og my point exactly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tiltrekkning gjør altså at man er villig til å overse en hel fortid men en mann som man er veldig glad i, og en mann man elsker? Du lever i en kjedelig verden ser jeg. I min verden er det faktisk slik at det er mulig å holde sammen med en partner, fordi dette er langt bedre enn å gi inn til den neste tiltrekkningen og den neste og den neste. Noen av oss er faktisk glad i stabilitet og det vanlige kjedlige. Noe mer spennende kan nok komme, men det vinne rlikevel ikke over historien jeg har med en mann som har vært mitt liv og min støtte i mange år. Jeg har mange i familien min som har vært sammen i over 30 år, og de har lært meg verdien i et stabilt samliv hvor man elsker hverandre og ikke gir opp bare fordi det kommer en ny tiltrekkende potensiell partner

Signeres og klart mer konstruktivt enn mitt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Når hun ikke har våknet opp et halvt år etter at jeg forlot henne, så kan du fortsette å håpe.

Har du ellers noe konstruktivt å bidra med i denne tråden, annet enn å slenge dritt?

Fittekjerring.

Men du valgte å få ett barn med henne.

Det du skriver og måten du angriper på når folk realitetsorienterer deg forteller mye om deg som menneske.

Skikkelige damer ( ja, sikkert slike du faller for ;) vil forstå tegningen tidlig å løøøpe fra deg.

Du har mye å lære.

Kjærlighet har ingenting med lommebok og kropp å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var jo at man eldes sammen med den man er glad i. Men det er visst ikke snakk om kjærlighet i denne tråden, så da kaster jeg inn håndkledet.

I min villfarelse trodde jeg at når man faller for noen, så handler det om kjærlighet, ikke bare sex eller umiddelbar tiltrekning.

Det er i høyeste grad snakk om kjærlighet i denne tråden, det er til nå ingen som har snakket om sex. Men du må gjerne bytte ut kjærlighet med "det som får mennesker til å bli sammen, og det som får mennesker til å holde sammen" Jeg snakker om begge deler.

Menn faller visstnok for kvinner etter 3 sekunder, så umiddelbar tiltrekning spiller nok en stor rolle, men hvor stor rolle spiller det over tid? Tror dere det er mange menn som er sammen med kvinner de ikke fant umiddelbart tiltrekkende? Tror dere det er mange kvinner? De trenger riktignok noen minutter mer.

Jeg får en sånn snikende følelse av at flere her ikke liker å analysere hva dette kan være for noe, det virker som om dere med små slengere lager henvisninger til moral. Er dere virkelig så rigide i toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Når du utdyper så fint som du gjør her, er jeg enig i at umiddelbar tiltrekkning er helt avgjørende. X-faktoren spiller helt klart en rolle når jeg møter noen jeg blir interessert i....i de aller fleste tilfeller...

Jeg har faktisk også opplevd å innlede forhold til menn jeg i utgangspunktet ikke hadde særlig interesse for, men hvor ting utviklet seg over tid.

Utover det, syns jeg denne debatten har blitt rotete og vanskelig å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

jeg blir nok først tiltrukket/interresert av utseende, men blir forelsket i personligheten. Hvis det ikke er samsvar med utseende, dvs. at han er pen, men en drittsekk, så klarer jeg ikke å utvikle mine positive følelser for han og klarer dermed heller ikke bli forelsket i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...