Gå til innhold

Om du måtte velge


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

La oss si du traff 2 menn

den ene er fattig og har ingen penger

den andre er rik

men de er begge fantastiske menn synes du og du er like tiltrukket av dem

Og begge tilfristeler deg seksuell på alle måter

De er altså begge 2 fantastike og perfekte for deg.

men du kan bare velge en av dem

hvem velger du

han med penger eller han uten penger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Den jeg traff først, for da hadde jeg ikke truffet den andre.

Jeg har ikke sex med flere menn på en gang, ei heller dater flere.

Men, som voksen økonmisk uavhengig kvinne, er jeg ikke så interessert i å ha et forhold til en mann som ikke kan styre økonomien sin. Hvis han som er fattig er det fordi han har spilt bort pengene, har masse inkassokrav hengende over hodet sitt eller lignende, så hadde jeg tenkt meg om to ganger, er han uansvarlig med penger, er han da også uansvarlig med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har aldri gått etter penger når jeg har blitt kjent med en mann. Men jeg har levd med en mann som tjente godt, men aldri hadde penger, fordi han spilte dem bort, kjøpte bare tull osv....Dermed måtte jeg som fattig student og alenemor, bære hverdagsøkonomien. Ikke bruktbart.

Jeg har også vært sammen med en som var arbeidsledig, sosialklient. Ergo går jeg ikke etter penger når jeg blir forelsket.

Men jeg ønsker meg en mellomting. En som ikke er fattig, og heller ikke rik. En rik mann ville aldri kunne skjønne at jeg ikke har råd til det samme som han. Og jeg vil ikke la meg forsørge.

En mann med normal, sunn økonomi er det beste. Men det var jo ikke noe alternativ her, så jeg velger ingen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladlaks

La oss si at de var helt identiske... Da hadde jeg valgt han med penger. Men i realiteten hadde jeg nok ikke klart å velge nei. Er fryktlig dårlig på å ta valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nursy

Godt svar glamourgirl.

Jeg tjener mine egne penger, og løper ikke etter andres lønningsposer. Men en som ikke kan styre penger kan fort bli veldig belastende.

Men det er jo ikke pengene som styrer hvem du passer best sammen med. Er ikke pengene som holder deg varm om natten vet du. Tror uansett ikke jeg kunne funnet to som jeg hadde passet like godt sammen med, så det hadde blitt den som passet best. Penger eller ingen penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gladlaks
Det er inntersangt hvordan dere ungår og svare på spørsmålet

Ja, hva hadde du valgt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nursy

Hmmmm...jeg ber ikke om en kontoutskrift før jeg forelsker meg. Noen ting faller ikke på vektskålen. Men jeg hadde vært forsiktig hvis han var helt skakkjørt økonomisk. Ellers betyr det ingenting. Svar godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går ut i fra at følelsene mine var helt identiske for disse to (noe som aldri har skjedd før, og som trolig aldri vil skje heller) .. og det eneste overhodet som skilte de var rik/fattig - så ville jeg valgt rik.

Jeg ser ikke noen grunn til å velge seg til dårligere økonomi enn hva man trenger å ha.

Litt merkelig med slike tenkte spørsmål, siden det blir så usannsynlig.. vanskelig å se for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Martin_*

Heh..morsomt at noen av dere klarer å komplisere spørsmålet og ta inn atferds- og personlighetstrekk som den rike og den pengeløse mannen kan være befengt med - men som det ikke opplyses om. Det spørres om to like fantastiske menn rent personlighetsmessig og seksuelt sett, og det er det. Hordan man unngå å svare han med penger? Penger er da tross alt bedre enn ikke penger.

Svar med betingelser à la "ja, men de med masse penger er ofte sånn og sånn.." er å svare på feil premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får velge om man vil ha penger eller ikke vil ha penger vil jo de aller aller fleste ta imot pengene. Man kan gjøre mye med penger, og et forhold med god økonomi er jo nødvendigvis bedre enn et identisk forhold bare uten penger.

Jeg synes det var et dumt spørsmål, en veldig urealistisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den jeg traff først, for da hadde jeg ikke truffet den andre.

Jeg har ikke sex med flere menn på en gang, ei heller dater flere.

:klappe:

Dette spørsmålet går jo bare an å svare på for de som tar for seg av flere på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg må bare appludere dere for å vri dere unna og svare. Det har ingenting med og gå ut med mange på en gang

du treffer begge sammtidig.

Vel det viser jo at kvinner ikke kan svare uten og vri seg unna og forklare ting som ikke trenges og forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladlaks
Jeg må bare appludere dere for å vri dere unna og svare. Det har ingenting med og gå ut med mange på en gang

du treffer begge sammtidig.

Vel det viser jo at kvinner ikke kan svare uten og vri seg unna og forklare ting som ikke trenges og forklare

Uff ja, vi kvinner er ikke helt gode i toppen... Skjønner ikke hvordan du holder ut på KVINNEguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er HELT HELT HELT like, så hadde jeg sikkert valgt han med penger, hvis jeg hadde greid å velge, rett og slett fordi det ville bragt med seg mindre økonomiske problemer enn en fattig mann.

Mulig han rike hadde vært for rik, men det har jeg visst ikke lov å spekulere i i denne tråden, så da antar jeg bare at begge er perfekte med forskjellig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hvor fattig er han fattige, og hvorfor? Jeg kunne fint valgt en som har lav inntekt, men ikke en som var fattig fordi han ikke gadd å jobbe og gikk på sosialen selv om han kunne fått seg jobb om han ville, eller ikke hadde styring på økonomien. Så jeg ville kanskje valgt han med pengene - det er jo et pluss uansett om de ellers stiller likt personlighets- og utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den situasjonen hadde jeg selvfølgelig valgt han med penger - og ha penger er alltid mye bedre enn og være lutfattig - så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg treffer begge to samtidig så ville jeg ikke hatt sex med dem begge, så om vi ser på det som et tankeeksperiment hvor disse to er helt identiske på alle punkter (uten at jeg må ha meg med dem begge), rent bortsett fra at den ene hadde penger og den andre ikke, så hadde jeg valgt han med pengene. Derom hersker ingen tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror kanskje jeg hadde endt opp med ingen av de. For hadde jeg møtt to menn jeg absolutt hadde forgudet, og den ene ikke hadde vært "bedre" enn den andre... så hadde jeg ikke klart å velge. Og hadde jeg valgt den ene så hadde jeg bare gått og tenkt på den andre.

Det beste hadde vært hvis vi kunne vært sammen alle tre!

Nå forstår jeg jo at meningen bak dette er at du vil høre jenter si "Vi velger penger" for å tilfredstille et eller annet i deg.

Hvis ikke så hadde du ikke blitt så sur når de "vrir seg unna" din høyst urealistiske problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...