Gå til innhold

Utro menn angrer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Og om mannen blir veldig forelsket, så kan en banne på at han alltid, som en boomerang, vender tilbake til kona igjen, uansett om alternativet var mye bedre. Fordi menn er lojale og står ved sin last som plikttro tjenere :)

Eller fordi det å være sammen med en du er forelsket i ikke er det eneste saligjørende i livet. Hvis du har det å være sammen med en du er forelsket i på den ene vektskåla sammen med dårligere økonomi, skam og skyldfølelse, tap av venner og familie, usikkerhet for framtiden, osv mens du på den andre vektskåla har: Bedre økonomi, en hustru som tar vare på deg og som sørger for bursdagspresanger, julemiddager og det sosiale nettverket, daglig samvær med barna, trygghet, osv så sier det seg selv hvilke skål som oftest vil veie tyngst.

Det er ikke slik at det beste i et helhetsperspektiv alltid er å velge den man er mest glad i. Kjærlighet er ikke den eneste variabel som veier tungt når noen skal ta et viktig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Eller fordi det å være sammen med en du er forelsket i ikke er det eneste saligjørende i livet. Hvis du har det å være sammen med en du er forelsket i på den ene vektskåla sammen med dårligere økonomi, skam og skyldfølelse, tap av venner og familie, usikkerhet for framtiden, osv mens du på den andre vektskåla har: Bedre økonomi, en hustru som tar vare på deg og som sørger for bursdagspresanger, julemiddager og det sosiale nettverket, daglig samvær med barna, trygghet, osv så sier det seg selv hvilke skål som oftest vil veie tyngst.

Det er ikke slik at det beste i et helhetsperspektiv alltid er å velge den man er mest glad i. Kjærlighet er ikke den eneste variabel som veier tungt når noen skal ta et viktig valg.

Dette var en praktisk tilnærming, men det er vel slik nordboere flest er: praktiske. :)

Det finns jo menn som ikke har en kone som sørger for det hyggelige du skriver om her, og som ikke føler skam når de er utro - og som ikke har små, men store, barn. Og som blir forelsket utenfor ekteskapet - og likevel velger det praktiske og trygge vante, som de egentlig ikke er fornøyd med. Sånn sett er menn forutsigbare og en vet at de alltid velger kona! Det er kjempeflott å vite, da behøver jo ikke gifte kvinner å frykte utroskap på dette forumet da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Jeg kjenner en mann som er utro mot sin kone, og han sier at det ikke bare er på grunn av sex, han sier at han savner en partner han kan ha fine samtaler med, en å være mentalt på nett med og grei nok sex kom på siste plass for ham. Det har han også fortalt sin elskerinne (som er en kollega av meg...) og de har et forhold mens han sannsnynligvis tar ut skilsmisse i høst.

Ja, du kjenner EN mann som har det sånn. Sikkert flere også som har det sånn. Men generelt sett tror jeg ikke det er sånn.

Og man burde ideelt sett rydde opp i det man har, før man går videre til noe annet. Men da ville jo ikke utroskap eksistert, og vi hadde fått lite og skrive om på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men så blir han uglesett av samtlige felles venner, familie og bekjente. Han må flytte ut av familiens hjem og bo stusselig og trangt. Barna får han være sammen med annenhver helg og noen timer hver onsdag. Han betaler rundhåndet til exen fordi han ikke orker å ha på samvittigheten at hun og barna må flytte til noe billigere fordi at han har forlatt dem. Den nye kjæresten går ikke så godt sammen med barna som har fått beskjed fra sin mor om at hun er en heks som har røvet pappan dems. Og vips så angrer han seg og er tilbake i god tid før julemiddagen. Akkurat slik det står i Dagbladet.

Finns jo menn som har god økonomi, store, voksne barn og en kone med egen jobb og inntekt - der felles venner og bekjente ikke vil vende dem ryggen, men at det går seg naturlig til. Bare for å nyansere svartmalingen på KG litt...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kjenner en mann som er utro mot sin kone, og han sier at det ikke bare er på grunn av sex, han sier at han savner en partner han kan ha fine samtaler med, en å være mentalt på nett med og grei nok sex kom på siste plass for ham. Det har han også fortalt sin elskerinne (som er en kollega av meg...) og de har et forhold mens han sannsnynligvis tar ut skilsmisse i høst.

Det var noen ting jeg reagerte på i dette innlegget:

1: han sier at han savner en partner han kan ha fine samtaler med, og være mentalt på nett med...

Dette er vel noe mange kvinner og menn sier når de er utro... det er kjent for å være den mest kjente standardfrasen! ("Min kone/mann forstår meg ikke")

2: han kommer sannsynligvis til å ta ut skilsmisse i høst.

Hvorfor vente til høsten? Hvorfor ikke ta det nå i sommer? Eller hvorfor ikke da de innledet forholdet?

Det å si at de skal ta ut skilsmisse når "barna har blitt større", "når den rette tiden kommer" osv er også en av de mest kjente standardfrasene.

Når skal de lære seg at det er ikke ord som betyr noe, men handlingen som følger ordene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Piper
Dette var en praktisk tilnærming, men det er vel slik nordboere flest er: praktiske. :)

Det finns jo menn som ikke har en kone som sørger for det hyggelige du skriver om her, og som ikke føler skam når de er utro - og som ikke har små, men store, barn. Og som blir forelsket utenfor ekteskapet - og likevel velger det praktiske og trygge vante, som de egentlig ikke er fornøyd med. Sånn sett er menn forutsigbare og en vet at de alltid velger kona! Det er kjempeflott å vite, da behøver jo ikke gifte kvinner å frykte utroskap på dette forumet da ;-)

Så koner skal da bare akseptere at mannen har seg på si, for han kommer jo hjem igjen likevel? Det er det du sier når du sier da behøver jo ikke gifte kvinner å frykte utroskap på dette forumet da

Tror du virkelig at frykten for utroskap bare handler om å miste partneren sin?

For å si det slik så er det mye mer enn som så, og utroskap er faktisk noe av det verste man kan gjøre mot partenren sin. Det er egoistisk, respektløst og ufattelig nedverdigende for den andre. Men dette skal de gifte konene bare akseptere, så lenge mannen blir i forholdet?

De mennene som ønsker seg ut av forholdet, får være voksne nok til å gjøre det før de innleder et forhold til noen andre. Og det finnes ingen gode unnskyldninger for å være utro, uansett hva hsitorien bak er.

Og de mennene som ønsker det trygge og vante får gjøre det, for det er da virkelig noe de selv velger. Eller mener du at mannen er fritatt for alle valg, for det høres nesten slik ut. Om mannen velger å bli hos konen er det hans valg, og hva som er årsaken får så være. Alle må vi stå for våre valg, og de mennene som får lov til å komme tilbake til konen etter å ha vært utro bør kanskje være glad for at de har en kone som ønsker å ta han tilbake. Det hadde ikke vært meg.

Så mannen går ikke alltid tilbake, for det er faktisk noe konen skal bestemme også. Han tar ikke valgene helt på egenhånd, men må faktisk få lov av konen å komme tilbake. Og det er nok ikke like ofte konen ønsker han velkommen tilbake, som det er tilfeller der den utroe ønsker å komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så blir han uglesett av samtlige felles venner, familie og bekjente. Han må flytte ut av familiens hjem og bo stusselig og trangt. Barna får han være sammen med annenhver helg og noen timer hver onsdag. Han betaler rundhåndet til exen fordi han ikke orker å ha på samvittigheten at hun og barna må flytte til noe billigere fordi at han har forlatt dem. Den nye kjæresten går ikke så godt sammen med barna som har fått beskjed fra sin mor om at hun er en heks som har røvet pappan dems. Og vips så angrer han seg og er tilbake i god tid før julemiddagen. Akkurat slik det står i Dagbladet.

Ha ha ha;) ja ikke sant.. Mulig det ikke er så ille for alle? Men du sier noe der.. mannen har kanskje vanskelig for å se frem i tid.. på hvordan det egentlig blir i praksis med den nye kvinnen.. Og de har vel ikke forutsetningene for det heller akkurat;) Men ingen kan spå hvordan det vil bli eller hva som vil skje og det er nok dumt å generalisere selv om statistikken taler for seg... Min barndom gikk fra bra til super... og hva som ville skjedd om man ikke gikk? Om man ikke forfulgte følelsen? Bedre å krype hjem angrende og med en erfaring rikere enn å sitte hjemme bitter og jævlig resten av livet? ( sorry svensken der på slutten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
og hva som ville skjedd om man ikke gikk? Om man ikke forfulgte følelsen? Bedre å krype hjem angrende og med en erfaring rikere enn å sitte hjemme bitter og jævlig resten av livet? ( sorry svensken der på slutten... ;)

Ja, bedre å være lykkelig med en ny enn bitter og misfornøyd hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fornøyelig å lese her hva kvinner tror de vet om menn.

De aller fleste menn som har seg på si, gjør det på en slik måte at kona aldri får vite det. (Bare som et apropos til den utrolig glupe kommentaren om at menn tenker med pikken). Menn er langt sluere og mer beregnende enn det dere mener å vite. Akkurat like slu og beregnende som alle de gifte kvinnene de har seg med.

Det eneste utro kvinner og menn angrer på, er å bli avslørt. Det er rimelig blåøyd og tullete å påstå at kvinner ikke har glede av uforpliktende sex. Kvinner har like mye glede av uforpliktende sex som menn. For hvorfor skulle de ellers ta initiativet til slik sex hvis de ikke har glede av det?

Dere vil sikkert bestride dette på det mest harniske nå. Men da kan dere spørre dere selv: Hvem av dere og meg har hatt mest uforpliktende sex med kvinner? Hvem har størst forutsetning til å vite noe om realitetene?

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia
Det er ganske fornøyelig å lese her hva kvinner tror de vet om menn.

De aller fleste menn som har seg på si, gjør det på en slik måte at kona aldri får vite det. (Bare som et apropos til den utrolig glupe kommentaren om at menn tenker med pikken). Menn er langt sluere og mer beregnende enn det dere mener å vite. Akkurat like slu og beregnende som alle de gifte kvinnene de har seg med.

Det eneste utro kvinner og menn angrer på, er å bli avslørt. Det er rimelig blåøyd og tullete å påstå at kvinner ikke har glede av uforpliktende sex. Kvinner har like mye glede av uforpliktende sex som menn. For hvorfor skulle de ellers ta initiativet til slik sex hvis de ikke har glede av det?

Dere vil sikkert bestride dette på det mest harniske nå. Men da kan dere spørre dere selv: Hvem av dere og meg har hatt mest uforpliktende sex med kvinner? Hvem har størst forutsetning til å vite noe om realitetene?

Nå synes jeg du er litt for skråsikker og undervurderer kvinnenes intelligens sterkt. Hvorfor skulle ikke kvinnene vite om realitetene? Tror de fleste vet, men velger å lukke øynene for sånne tåpeligheter og heller fokusere på viktigere ting, så lenge det er flest gode sider og ikke dårlige sider ved mannen.

Men apropo sex og kjærlighet leste jeg et sted at kvinner bruker sex for å få kjærlighet mens menn bruker kjærlighet for å få sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Første gangen (som jeg vet om) kom/tok jeg han tilbake, andre gangen (som jeg vet om) kom han ikke tilbake. Nå vil jeg ikke ha han tilbake heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være for skråsikker om hverken kvinners sexlyst eller menns emosjonelle intelligens, men vil allikevel poste følgende sjokkerende påstand: hvorvidt mannen angrer eller ei, kommer i stor grad an på forholdet til kona. Er det bra, og utroskapen var et øyeblikks lidenskapelig galskap, så angrer han selvsagt. Er han utro av andre grunner, så hjelper det ikke om elskerinnen ble overkjørt av en buss- han vil fremdeles ikke tilbake.

Enkel logikk, og overførbart til de fleste kvinner.

For øvrig synes jeg heller ikke det er noen særlig "trøst" i at utro menn vender tilbake til deg, etter å ha hatt seg litt på grønnere enger. Faktisk er det mer tragisk... hvis det da ikke ledsages av sterkere anger enn redselen for å miste noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mann_*
Det er ganske fornøyelig å lese her hva kvinner tror de vet om menn.

Jepp, det er nesten like fornøyelig som å lese hva du tror du vet om menn.

Svært få av de mennene jeg har truffet har noen som helst likhet med den mannsfiguren du ynder å fremstille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det ikke kjekt og greit å vite om at menn er temmelig forutsigbare da:

De vil ha middag, julaften, påskekyllinger og turer til hytta selv om kona ikke er trivelig å leve med. Menn vil ikke være alene og er redd for å bli gammel alene, derfor velger de noe dårlig framfor å ta spranget ut i det mer ukjente.

I arbeidslivet derimot tar de større risiko. ;-) På hjemmebane er menn føyelige og blir fram til eldrehjemmet henter dem inn. Trygt for alle engstelige kvinner å vite ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
På hjemmebane er menn føyelige og blir fram til eldrehjemmet henter dem inn.

Vil nå heller si de er føyelige fra impotensen henter dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Og hva sier dette om alle de kvinnene som tar disse mennene tilbake?

Er det storsinn, noble hensikter eller er de like redde for det samme som mennene?

Sleng ut en dårlig dokumentert statistikk, skjær alle over samme kam og presto har du en diskusjon i lobotomiforeningen KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realist
Jepp, det er nesten like fornøyelig som å lese hva du tror du vet om menn.

Svært få av de mennene jeg har truffet har noen som helst likhet med den mannsfiguren du ynder å fremstille.

Nå er det ikke noen sjokkartet hemmelighet når man sier at de som er utro forsøker å skjule denne utroskapen. Det gjør da både menn og kvinner, så der har Jalp helt rett. Og han snakker ikke om ALLE kvinner eller menn. Han snakker om de som er utro. Og han har rett i at de fleste av dem er beregnende og slue og at de fleste aldri blir oppdaget.

Skal man imidlertid dømme etter det mange av kvinnene skriver i denne tråden, så kjenner de lite til mekanismene bak utroskapen og likeledes hvorfor menn og kvinner er utro. Det trenger overhodet ikke ha sammenheng med dårlige eksteskap. Det har nok mest sammenheng med drifter og seksuell tenning. I tillegg til anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i gjen dere menn... da er det jo sånn at dere kun er utro for sexen skyld(Tenker med store- eller var det lille mann?;))

Kvinner har en litt annen tilnærming til utroskap over lengre tid.. velger jeg å tro.. Første gang kan det nok være man bare vil ha sex og "thats it".. Men når det skal planlegges og møtes oftere.. vel da kommer det mest sannsynlig følelser inn i bildet.. for til syvende å sist kobler vi kvinner nok sex og følelser sammen sterkere enn menn...

Det å bli tatt og ikke .. ja ikke sant.. VI unngår konsekvenser så lenge som overhodet mulig..Lukker øynene og tar på skylappene for vi vil ikke innse hvorfor man faktisk har dette behovet for en annen.. som nevnt i tidligere tråder tror jeg utroskap over lengre tid er et tegn på at noe mangler i det opprinnelige forholdet ditt ( hvorfor skulle du ellers gjøre noe som kan risikere å ødelegge det???) I førhold til å ikke være ærlige med seg selv og sky konsekvenser av behov tror jeg kvinner og menn er like, vi vil ha i pose og sekk til vi må velge.

Og det valget kommer ikke før man blir ferska eller risikerer å miste endten elskerinne eller parter hjemme.. Det finnes jo også elskerinner\elskere som setter ned foten, og først da får frem en handling i form av et valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...