Gå til innhold

Utro menn angrer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi at mange menn er veldig korttenkte, de ser rett og slett ikke konsekvensene på lang sikt, mens kvinner ofte er mer reflekterte og ofte tenker dem over konsekvensene før de gjør noe. Når det gjelder det å bryte ut av forhold, så bruker kvinner ofte lang tid på å finne ut av dette, så når de først bryter ut, er de ferdig med mannen.

Er så klart ikke alle, men dette er noe som har skjedd gang på gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn tenker sikkerhet og base framfor romantikk, kjemi, god sex og samtaler. Det vil si at de vil trygge sin alderdom ved å sikre seg at de ikke blir alene. Å være alene er det verste som kan skje mange menn. Derfor bryter de aldri opp selv om det er aldri så dårlig. I så måte er kvinner tøffere, da de forlater noe dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, dette var litt dumt ts, men hvis du finner deg en som er singel så er kanskje sjansen større for at han blir hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Just Wonder

Prinsessen Märtha Louise var sammen med en gift mann i Nederland - der kona gikk til rettsak mot prinsessen fordi hun ødela ekteskapet deres, ifølge kona.

Celina Midelfart var åpenlyst sammen med en gift mann (Ole Robert Reitan) over flere måneder der de klinte offentlig - mens kona måtte ta skittentøyvasken etterpå.

I ukens Se og Hør står det om gifte prinsesse Rosario som har barn og har vært gift i 18 år, og som nå er utro åpenlyst med Hugh Grant.

Er det mer akseptabelt med utroskap blant kjendiser, kongelige og rike - mens på KG blir slikt dømt nedeom og hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Prinsessen Märtha Louise var sammen med en gift mann i Nederland - der kona gikk til rettsak mot prinsessen fordi hun ødela ekteskapet deres, ifølge kona.

Celina Midelfart var åpenlyst sammen med en gift mann (Ole Robert Reitan) over flere måneder der de klinte offentlig - mens kona måtte ta skittentøyvasken etterpå.

I ukens Se og Hør står det om gifte prinsesse Rosario som har barn og har vært gift i 18 år, og som nå er utro åpenlyst med Hugh Grant.

Er det mer akseptabelt med utroskap blant kjendiser, kongelige og rike - mens på KG blir slikt dømt nedeom og hjem?

Er dere kongelige da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Carsten O. Five gikk tilbake til det trygge: kona - etter at han hadde vært utro og hatt affære, blottet ut for all media. Det samme med Midelfart og Reitan. Men affærer er affærer, menna går alltid tilbake. Sånn sett kan koner alltid være trygge uansett hvor dårlig ekteskapet måtte være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at savn etter barn og dårlig samvittighet for barn kan være en årsak til at menn vil tilbake. Det er vel ofte slik at mannen er den som flytter fra familien, og helgesamvær med barna sine på en trist hybel er sikkert en grell kontrast til et velordnet liv i et hyggelig hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Tja, dette visste vi vel alle fra før, men hvorfor er det slik egentlig, at menn alltid vil tilbake til kona etter utroskap og sidesprang? Dette gir hvertfall håp til alle som er gift :)

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/12/15/417619.html

Jeg tror menn av og til ønsker litt spenning, og når de har fått den ønsker de å gå tilbake til den trygge rammen familien ga. Derfor tror jeg en del menn går tilbake til familien.

Og jeg vil nå ikke si at dette gir håp for de gifte, for jeg vil ikke være i et forhold med en som har vært utro. Og jeg regner med at jeg også ahr noe jeg skulle ha sagt, eller mener du at kvinnen bare skal sitte pent og vente til han er ferdig med å rote rundt? Sikkert ikke det du mente, men den siste kommentaren der ble litt feil og kunne tolkes slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realist

Enig med Piper, høres ut som om alle gifte kvinner skal prise seg lykkelige over at mannen sansynligvis kommer tilbake etter en heftig affære med en elskerinne når savnet etter barna og etter den hjemlige atmosfæren blir for stor.. Selv ville jeg følt det utrolig ydmykende. Det ville ikke vært et kompliment til meg at han savnet familielivet og den trygge familierammen. Jeg ville følt at han ikke elsket meg som person men at han var avhengig av den stabiliteten som et liv sammen med meg tilførte ham, og at det å gi avkall på den han var forelska i og leve sammen med meg ble prisen han måtte betale for å få det trygge gode familielivet sitt. Ellers takk!

Han skulle fått jobbet hardt for å overbevise meg om at han elsket meg som person etter at han først hadde flytta ut for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi menn, i større grad enn kvinnene, tenker med kjønnsorganet.

Jeg synes folk her klager over at menn er så kvinnefiendtlig alt for ofte. Men når det er negativt om menn, så er det liksom en "sannhet" og ingen reagerer...

Men tilbake til temaet, så tror jeg det er viktig for forholdet at livet ikke blir en rutine og kun det. Etter å ha lest en del slike artikler og tråder om utroskap så er det ofte tilfellet at et par har det bra generelt sett, men gnisten er borte. Når ingen jobber med det (og her er faktisk kvinner og menn like dårlige på mange måter), så blir det ofte til at en av partene søker spenning utenfor forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det må da være en stor trygghet for gifte kvinner å vite om at mannen er temmelig forutsigbar: han vil alltid komem tilbake til kona uansett hvor forelsket og utro han måtte være: selv om han traff "kvinnen i sitt liv" vil han altså returnere til kona, uansett om hun står klar med kjevlen i hånda og hårruller og morgenkåpe i frotté: mannen er så lojal av natur at han blir livet ut til døden skiller en ad. Dette må da være trygt og godt å vite for kvinner som frykter brudd? Kjekt å vite at mannen er som en boomerang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med P?P. Når kvinner har en affære på si så kaller man det forelskelse med dype følelser. Hun har et dårlig forhold og trenger bekreftelse hun ikke får fra mannen sin stakkars. Når en mann har en affære på si så kaller vi det at han tenker med pikken og at han bare er ute etter ekstra spenning.

Jeg tror det som regel handler om samme sak. Jeg tror både kvinner og menn som søker ut har behov de ikke får dekket hjemme, og det behovet tror jeg hos begge kjønn handler om å bli sett og verdsatt. Det er godt mulig at menn finner denne bekreftelsen i sex mens kvinnen finner den i ros og komplimenter, men det handler da om det samme likevel. Likedan tror jeg mange kvinner lurer seg selv til å tro at de er forelska og at de har funnet sjelevennen sin når de treffer en hyggelig mann som gir dem det de syns de mangler hjemme. Og jeg tror at menn ofte er ærligere enn kvinner om dette. Jeg tror at menn lettere innrømmer at de får for lite sex hjemme og at de derfor søker ut for å få tilfredstilt dette behovet, mens kvinner luller seg inn i fantasier om forelskelse og sjelevenn når det i realiteten ofte handler om at hun også har udekte "egoistiske" behov som hun higer etter å få tilfredsstilt ute fordi hun ikke får det hjemme. Jeg tror kvinner med forelskelse på si like gjerne er forelsket i spenningen og feedbacken og følelsen av at hun er attraktiv som hun får fra den andre mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Menn tenker ikke med kjønnsorganet, bokstavelig talt. Men menn skiller sex og kjærlighet mer enn kvinner gjør, tror jeg.

En mann kan ha sex med en kvinne uten at det ligger noe som helst mer bak. Et knull, rett og slett. Spenning, bekreftelse, mangel på sex hjemme, hva som helst.

Kvinner knytter ofte sex og kjærlighet mer sammen, og legger mer følelser i sex. Derfor tror jeg også at menn blir mer fortvilte når partneren deres er utro, for de vet at for kvinnen ligger det mer enn bare sex i utroskapen.

Min teori. Så får de som er uenig, skrive så blekket spruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Guri_*

Jeg kjenner en mann som er utro mot sin kone, og han sier at det ikke bare er på grunn av sex, han sier at han savner en partner han kan ha fine samtaler med, en å være mentalt på nett med og grei nok sex kom på siste plass for ham. Det har han også fortalt sin elskerinne (som er en kollega av meg...) og de har et forhold mens han sannsnynligvis tar ut skilsmisse i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Menn tenker ikke med kjønnsorganet, bokstavelig talt. Men menn skiller sex og kjærlighet mer enn kvinner gjør, tror jeg.

En mann kan ha sex med en kvinne uten at det ligger noe som helst mer bak. Et knull, rett og slett. Spenning, bekreftelse, mangel på sex hjemme, hva som helst.

Kvinner knytter ofte sex og kjærlighet mer sammen, og legger mer følelser i sex. Derfor tror jeg også at menn blir mer fortvilte når partneren deres er utro, for de vet at for kvinnen ligger det mer enn bare sex i utroskapen.

Min teori. Så får de som er uenig, skrive så blekket spruter.

Min teori: Kvinner har også spenning, bekreftelse eller mangel på sex hjemme som grunn for utroskap, men de tillegger følelser av forelskelse eller soulmate for å forklare handlingen for seg selv. Fordi kvinner er oppflasket med at det bør være dype følelser med i spillet.

Min teori: Både kvinner og menn som er utro gjør det for å få bekreftelse som de ikke får hjemme. Men kvinnen blir sansynligvis forelsket i sin reddende engel som endelig gir henne bekrefelsen hun savner, mens mannen ikke blir det i like stor grad. Jeg tror at dette er kulturelt betinget og at det i bunn og grunn er samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men kvinnen blir sansynligvis forelsket i sin reddende engel som endelig gir henne bekrefelsen hun savner, mens mannen ikke blir det i like stor grad.

Og om mannen blir veldig forelsket, så kan en banne på at han alltid, som en boomerang, vender tilbake til kona igjen, uansett om alternativet var mye bedre. Fordi menn er lojale og står ved sin last som plikttro tjenere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kjenner en mann som er utro mot sin kone, og han sier at det ikke bare er på grunn av sex, han sier at han savner en partner han kan ha fine samtaler med, en å være mentalt på nett med og grei nok sex kom på siste plass for ham. Det har han også fortalt sin elskerinne (som er en kollega av meg...) og de har et forhold mens han sannsnynligvis tar ut skilsmisse i høst.

Men så blir han uglesett av samtlige felles venner, familie og bekjente. Han må flytte ut av familiens hjem og bo stusselig og trangt. Barna får han være sammen med annenhver helg og noen timer hver onsdag. Han betaler rundhåndet til exen fordi han ikke orker å ha på samvittigheten at hun og barna må flytte til noe billigere fordi at han har forlatt dem. Den nye kjæresten går ikke så godt sammen med barna som har fått beskjed fra sin mor om at hun er en heks som har røvet pappan dems. Og vips så angrer han seg og er tilbake i god tid før julemiddagen. Akkurat slik det står i Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...