Gå til innhold

bare venner..


Malcolm

Anbefalte innlegg

Jeg er forelsket i en jente som jeg har vært mye sammen med og støttet henne 100%, men nå vil hun at vi bare skal være venner, hun er psykisk nede og går til behandling. Hun sier at hun ikke kan prøve å bygge et forhold med meg når hun er slik og er egoistisk. Det eneste hun trenger nå er venner rundt seg for å bli frisk. Hvordan skal jeg klare å bare være venn med henne når jeg elsker henne. Og hun sier til meg at hun ikke kan love at det blir oss i fremtiden og hva hun vil når hun blir frisk igjen. Sier at hun er veldig glad i meg, men nå er det bare vennskap hun er ute etter..men, vil ikke miste meg i livet sitt.

Jeg skjønner at det ikke er rett tidspunkt for oss å bli sammen, men synes det er tungt at hun ikke vil ha meg så nærme lengre og jeg savner henne så utrolig mye. Hun er det eneste jeg tenker på og uansett hva jeg gjør så er hun i tankene mine. Nå kan det gå 2 uker mellom hver gang vi møtes og kan gå flere dager uten at jeg hører fra henne. Kontakten vi har nå er når hun tar kontakt med meg. Når vi møtes så oppfører vi oss ikke som venner som gjør det enda vanskeligere for meg og hindrer meg å gå videre slik at jeg kan være den vennen hun trenger, for jeg føler at det er håp at det kan bli oss igjen, et håp som gjør at jeg ikke klarer å gi slipp. Jeg vil gjøre det rette for at det skal være størst mulig sjanse for at det blir oss en gang i fremtiden. Skulle ønske hun ville innse at hun vil ha meg som mer enn en venn.

Tror nok jeg har vært for snill med henne og hele tiden gitt etter for hennes ønsker slik at jeg har vist meg svak og gjort til at hun har mistet interessen...spenningen er borte overfor meg..dette er antakelser jeg har gjort selv..

Er det noen som har noen gode å råd å komme med? Er det allerede for seint til at det kan bli oss igjen? Hva kan jeg gjøre for at det skal bli oss igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte bare å lage en litt kortere versjon..sikkert en del som ikke gidder å lese hele stykket på den andre.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hvor gamle er dere?

Hvorfor ønsker du så veldig et forhold til en som ikke vil være i et forhold med deg?

Tror du at hvis du får "overtalt" henne til å date igjen, så blir alt bra?

Hun har tydeligvis nok med seg selv akkurat nå, og da har man gjerne ikke overskudd til å innlede et forhold til noen andre.

Hun er ærlig overfor deg, og det skal du være glad for. Vær en god venn, uten å stille krav til noe annet. Krav takler man dårlig når man har det tungt. Da er det fort gjort å kutte kontakten helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Leste den andre tråden, litt fort, så er ikke sikkert jeg fikk med meg alt helt riktig.

Men jeg tenker egentlig at hun er ganske fornuftig og ærlig - hun har det tøft psykisk, og har ikke nok å gi til å holde liv i et forhold, og istedenfor å prøve å få et forhold til å funke, sier hun det som det er.

Hun vil ha deg som en venn, og litt mer enn en venn noen ganger, når det passer sånn, virker det som - og det kunne sikkert fungert fint hvis du synes det var ok å ha det sånn. Men siden du har så sterke følelser for henne er det vel best for deg å kun være venner - uten noen form for kosing/klining/sex. Hvis du klarer det.

Ikke håp for mye - du kaster bort tida de hvis du går rundt og håper og venter på at hun skal bli frisk, så det kan bli dere to - det kan jo være det blir det, men hun sier selv at hun ikke kan love noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge mellom 25-30 år.

Jeg har på ingen måte planer om å "overtale" henne og jeg respekterer at hun ikke vil at vi skal bli sammen nå..og jeg har jo heller ikke lyst å bli sammen med henne nå når hun har det slik.

Jeg lurer rett og slett på hvordan jeg best skal oppføre meg overfor henne slik at det kanskje kan bli oss en gang i fremtiden når tiden er rett. Jeg vil på ingen måte legge press på henne om at vi må bli sammen nå. Jeg vil jo gjerne være der for henne og støtte henne gjennom denne perioden mer enn jeg gjør i dag...før var vi sammen hver dag. Er det beste av meg å bare trekke meg tilbake og la henne være den som holder kontakten eller skal jeg vise oftere at jeg er her for henne. Har sagt til henne at om hun trenger meg så er det bare å si ifra. Og etterpå har jeg trukket meg tilbake for å gi henne tid for seg selv og lar henne være den som holder kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

har hun aldri hatt følelser for deg, men allikevel "holder dere på", tviler jeg på at hun plutselig skal bli forelska i deg for og si det sånn.... hun bruker deg antakeligvis mens hun går gjennom denne perioden av livet sitt, og når den slutter så finner hun seg noen andre....

syns du skal glemme henne og prøve og finne deg noen som elsker deg for den du er, og som faktisk vil være med deg på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hun aldri hatt følelser for deg, men allikevel "holder dere på", tviler jeg på at hun plutselig skal bli forelska i deg for og si det sånn.... hun bruker deg antakeligvis mens hun går gjennom denne perioden av livet sitt, og når den slutter så finner hun seg noen andre....

syns du skal glemme henne og prøve og finne deg noen som elsker deg for den du er, og som faktisk vil være med deg på ordentlig.

Hun har følelser for meg, det merker jeg når vi møtes...hvis ikke må hun være en veldig god skuespiller.. hun sier selv at hun ikke tørr å gi slipp på de følelsene hun har for meg nå. Det blir for mye for henne å måtte tenke på et forhold nå som ting er for henne.

Er det jeg lurer på da, bruker hun meg bare nå i denne perioden og så sitter jeg igjen med skjegget i postkassen når hun blir frisk igjen...

Tror ikke hun er en person som bruker en person på denne måten, men det kan jeg jo ikke være 100% sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hun har følelser for meg, det merker jeg når vi møtes...hvis ikke må hun være en veldig god skuespiller.. hun sier selv at hun ikke tørr å gi slipp på de følelsene hun har for meg nå. Det blir for mye for henne å måtte tenke på et forhold nå som ting er for henne.

Er det jeg lurer på da, bruker hun meg bare nå i denne perioden og så sitter jeg igjen med skjegget i postkassen når hun blir frisk igjen...

Tror ikke hun er en person som bruker en person på denne måten, men det kan jeg jo ikke være 100% sikker på.

Men sa du ikke i den forrige tråden at du kjente henne før hun ble syk, og at hun ikke ville være sammen med deg da heller?

Hun sier vel at hun ikke vil gi slipp på følelsene for deg, fordi hun er redd for at du skal dra mens hun føler seg deprimert! Hun vil ha deg ved siden av henne fordi du er en god støtte, ikke fordi hun ser seg for seg med deg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

forresten så synes jeg ikke du burde gjøre andre ting enn det venner gjør, og hvis hun hinter frempå om at hun har lyst til noe, kan du rett og slett bare fortelle henne at du ikke er interessert i slike ting med en som skal være kun som en venn for deg. For det er jo det hun vil!? Ha en venn!? Så hvis hun da slutter og ta kontakt med deg, vet du jo hvorfor hun vil ha deg ved sin side..

Du kan ikke la deg bli tråkket på på denne måten, kun fordi hun er blitt syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sa du ikke i den forrige tråden at du kjente henne før hun ble syk, og at hun ikke ville være sammen med deg da heller?

Hun sier vel at hun ikke vil gi slipp på følelsene for deg, fordi hun er redd for at du skal dra mens hun føler seg deprimert! Hun vil ha deg ved siden av henne fordi du er en god støtte, ikke fordi hun ser seg for seg med deg i fremtiden.

Jeg kjente ikke henne så veldig lenge før hun ble syk nei...kjente henne i ca. 6 mnd og vi datet i ca. 1 mnd før hun ble syk.

Er det jeg er redd for...at hun bare vil ha meg ved siden av henne fordi jeg er en god støtte og at jeg ikke er en hun ser for seg med i fremtiden.

Men, hun har sagt til meg at hun håper at det blir oss i fremtiden da, og jeg er en gutt som er veldig riktig for henne, er en fantastisk gutt, kjekk, morsom, snill..en hun klarer å være seg selv 100% med og som tar henne for det hun er. Og at hun hadde sett for seg å gifte seg med meg.

Men, slik ting er nå så kan hun ikke tenke på forhold og holde seg borte fra alt styr og bare fokusere på seg selv og bli frisk. Er veldig frustrert over hvordan hun har det og er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Hun har følelser for meg, det merker jeg når vi møtes...hvis ikke må hun være en veldig god skuespiller.. hun sier selv at hun ikke tørr å gi slipp på de følelsene hun har for meg nå. Det blir for mye for henne å måtte tenke på et forhold nå som ting er for henne.

Er det jeg lurer på da, bruker hun meg bare nå i denne perioden og så sitter jeg igjen med skjegget i postkassen når hun blir frisk igjen...

Tror ikke hun er en person som bruker en person på denne måten, men det kan jeg jo ikke være 100% sikker på.

Jeg har selv vært gjennom akkurat dette for ikke lenge siden, og sitasjonen mellom oss var akkurat slik dere har det. Vet godt hvordan du føler det.

Jeg ble sittende igjen med skjegget i postkassa, for å kalle det det. Vi ble vel enig om å kutte ut, men etterpå klarte jeg ikke fri meg fra tanken om at jeg hadde blitt utnyttet. Tror kanskje ikke han gjorde det bevisst, men det var nok enkelt for han å ta i mot alt han fikk. Og da snakker jeg ikke om sex, bare for å understreke det.

Jeg er glad jeg kom meg unna, for det kan være veldig nedbrytende å være i en slik relasjon. I vårt tilfelle, har vi telefonkontakt, og jeg prøver å støtte han så godt jeg kan. Men uten å ha noen baktanker med det, jeg håper ikke på at det skal bli oss igjen.

Hva du bør gjøre, er ikke lett å svare på. Jeg tror ikke du bør være tilgjengelig hele tiden. Du bør sette klare grenser for hva du selv ønsker å by på av deg selv. Ikke la henne ta deg som en selvfølge. Vis at du har følelser, du også. Fortell henne hva du syns er vanskelig. At dere kan klare å være åpne og ærlige med hverandre, vil være bedre enn å gå rundt grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært gjennom akkurat dette for ikke lenge siden, og sitasjonen mellom oss var akkurat slik dere har det. Vet godt hvordan du føler det.

Jeg ble sittende igjen med skjegget i postkassa, for å kalle det det. Vi ble vel enig om å kutte ut, men etterpå klarte jeg ikke fri meg fra tanken om at jeg hadde blitt utnyttet. Tror kanskje ikke han gjorde det bevisst, men det var nok enkelt for han å ta i mot alt han fikk. Og da snakker jeg ikke om sex, bare for å understreke det.

Jeg er glad jeg kom meg unna, for det kan være veldig nedbrytende å være i en slik relasjon. I vårt tilfelle, har vi telefonkontakt, og jeg prøver å støtte han så godt jeg kan. Men uten å ha noen baktanker med det, jeg håper ikke på at det skal bli oss igjen.

Hva du bør gjøre, er ikke lett å svare på. Jeg tror ikke du bør være tilgjengelig hele tiden. Du bør sette klare grenser for hva du selv ønsker å by på av deg selv. Ikke la henne ta deg som en selvfølge. Vis at du har følelser, du også. Fortell henne hva du syns er vanskelig. At dere kan klare å være åpne og ærlige med hverandre, vil være bedre enn å gå rundt grøten.

Det jeg også frykter, men så er det vanskelig å gi slipp så lenge jeg føler at det finnes håp for at det kan bli oss igjen..

Hadde jeg visst at hun kun utnytter meg så hadde jeg forsvunnet for lenge siden. Men, dette er vel noe hun også vet og derfor ikke er 100% ærlig med meg, selv om jeg spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze
Det jeg også frykter, men så er det vanskelig å gi slipp så lenge jeg føler at det finnes håp for at det kan bli oss igjen..

Hadde jeg visst at hun kun utnytter meg så hadde jeg forsvunnet for lenge siden. Men, dette er vel noe hun også vet og derfor ikke er 100% ærlig med meg, selv om jeg spør..

Det håpet er jo det som gjør det vanskeligst å kutte. For min del syns jeg det var best å kutte helt. Ga beskjed om at nå vil jeg ikke snakke med eller se han på to uker. Vi måtte begge finne ut hvor dette bar hen.

Så gjenopptok vi kontakten pr sms og telefon. På et vennskapelig nivå, og der har vi holdt det. Men selv om det var best for oss, trenger det ikke være sånn for dere.

Den største faren for deg, vil være at så snart hun begynner å komme seg ovenpå igjen, har hun fortsatt bare vennskapelige følelser igjen for deg. Også finner hun seg en annen kjæreste.

Derfor må dere ha klare linjer hele veien, mener jeg. Hvis ikke, blir du såret, hun føler seg råtten, og vennskapet er også ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...