Gå til innhold

Ett glass (2 dl) med oliven olje til dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har tenkt litt på dette mens jeg har lest - den eneste måten dette rådet kunne finne på å virke må være at du blir utrolig kvalm og dårlig av å drikke olje, så du ikke orker mat etterpå?

Endret av Suzy
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:spy: Jeg blir kvalm av bare tanken, det holder for meg :fnise:
Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som har lyst til å prøve, å få i seg et glass med olje er visst ikke så vanskelig.

Leste i Det Nye i dag at en kebab inneholder et glass fett, som ett eksempel. Og sist jeg spiste hos mamma laget hun en salat som nærmest skvalpet av olje. Men om maten "sklir" igjennom av den grunn er vel heller tvilsomt...

Gjest Raptuza
Skrevet

Venninna di har lurt deg....no feitar ho deg opp!

Gjest Gjest
Skrevet
Til dere som har lyst til å prøve, å få i seg et glass med olje er visst ikke så vanskelig.

Leste i Det Nye i dag at en kebab inneholder et glass fett, som ett eksempel. Og sist jeg spiste hos mamma laget hun en salat som nærmest skvalpet av olje. Men om maten "sklir" igjennom av den grunn er vel heller tvilsomt...

Eh, jo det er vanskelig å få i seg et glass ren olivenolje. Ikke at jeg har prøvd å drikke et helt glass, men jeg har av uvisse grunner smakt på en spiseskje av denne oljetypen. Og det smaker aldeles grusomt. :spy:

Man kan ikke sammenligne dette med å spise en kebab. Trådstarter snakker jo om å drikke oljen ren!

Gjest Gjest_Mathilde_*
Skrevet

når jenter i trådstarters alder slanker seg- så er det definitivt for guttas skyld ja ;) o lykksalige pubertetstid. Grøss og gru! :ler:

Ja, for når jenter slanker seg så er det selvsagt for guttas skyld... :sukk:
Gjest Gjest
Skrevet
når jenter i trådstarters alder slanker seg- så er det definitivt for guttas skyld ja ;) o lykksalige pubertetstid. Grøss og gru! :ler:

Vås, jeg slanka meg masse i puberteten, og skjenket aldri gutter en tanke. Jeg tenkte på klærne jeg skulle se bra ut i, de kvinnelige idolene mine som så så slanke og fine ut, at jeg skulle bli like fin som venninnene jeg beundret...jeg var faktisk ikke opptatt av gutter i puberteten i det hele tatt. Det er en lykksalig tid, ja, med så mange aktiviteter at gutter kommer helt i bakgrunnen.

Gjest Gjest
Skrevet
har ei venninne som pleier å drikke ett glass med olivenolje vær dag, og hu er kjempetynn. hu har sagt at det er hemmelighetnen bak hvorfor hun er så tynn.

jeg har også begynt å gjøre det (gjort det ei uke nå, men har ikke funka til nå :( )

noen som har positive erfarginer med det??? vurderer å slutte, for det smaker helt jævlig.

men venninna mi sier vertfal at olja gjør tarmene skikkelig glatte liksom, og at maten bare sklir gjennom uten å legge seg på kroppen :D genialt da :P

med sånne venner trenger du i all fall ingen fiender. Det er nå sikkert.

Du vil ikke bli tynn av å drikke olje. Kroppen vil ta opp den energien den trenger fra oljen, og skille ut resten.

Du vil kanskje heller ikke legge på deg; fordi så mye olje signaliserer til kroppen at "her er det mat nok", ikke noen grunn til å spare på energien. Du vil kanskje få få flott hår og fin hud, og kanskje dårlig mage, og kanskje du får så dårlig matlyst at du ikke får i deg nok annen mat med andre vitaminer, mineraler og proteiner.

Skrevet

:skratte:

uff... ja ja, vi får vel skylde på ungdommens uvitenhet og så er nok ikke den siste "idiot" født enda heller

men godtroende må ungdommen gjerne får være :gjeiper:

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet
:skratte:

uff... ja ja, vi får vel skylde på ungdommens uvitenhet og så er nok ikke den siste "idiot" født enda heller

men godtroende må ungdommen gjerne får være :gjeiper:

Gjelder ikke bare ungdommen. Bestemora mi kjøper ALT av slankemidler fra postordrefirmaer! Hadde hun hørt om dette trikset, hadde hun nok prøvd det og!

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

Altså. Selv om ikke 2 dl olivenolje er noe jeg ville anbefalt noen, er det faktisk gjort forskning på om små mengder smakløs olje (olivenoljen er ikke smakløs, men f.eks. rapsolje) i perioder på døgnet der man ikke spiser særlig mye gjør at apetitten senkes naturlig. En amerikansk forsker som heter Seth Roberts har gjort forskning på akkurat dette. Jeg har skrevet litt om prinsippet bak dietten, som heter Shangri-La dietten i bloggen min

lNed i vekt med en skje olje om dagen?

Du kan også finne mer info på Sethroberts.com

Endret av Bolledeig
Gjest Helen Parr
Skrevet

Shangri-la-dietten.

Unnskyld meg men: :hoho:

(Navnet altså, jeg fikk litt sånn "blind vold mot ditt indre jeg"-følelse.)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Hehe, I know. Jeg har aldri prøvd selv, men det er ganske morsom forskning som ligger bak denne dietten, så den er vel kanskje mer som en kuriositet å regne. Men om nøkkelen til apetittkontroll lå til noe så enkelt som å ta f.eks. en skje olje i et tidsintervall der man ikke utsettes for annen smak (2 timer?) så hadde jo det vært grådig greit ;)

Seth Roberts er vel psykologiprofessor eller noe likn, og har en hang til evolusjonsforklaringer på det meste. Men det er ikke det sykeste jeg har lest, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som pøste på med olivenolje for å gå OPP i vekt. Det funket iallefall!

Det er nok mer logisk at du blir feitere av det, i og med at det inneholder enormt med kalorier. Hvis din "logikk" om at hele fordøyelsessystemet blir til en rutsjebane som all mat sklir gjennom hadde stemt, så hadde jo det betydd at kroppen ikke fikk noe næring i seg utenom oljen. Og mennesket har en tendens til å dø hvis det ikke får skikkelig næring.

Forstår ikke hvordan folk takler å drikke 2dl med det?! Jeg prøvde en spiseskje en gang (hadde hørt det gode gamle trikset om at det gjør at alkoholen ikke tas opp i blodet så kjapt) og det er det jævligste jeg har smakt i mitt liv

• 2 uker senere...
Skrevet

ts, hvordan går det med deg nå ? :)

har du prøvd? :ler:

Gjest Gjest_Malin_*
Skrevet

Jeg har en far som drikker eplecidereddik,han mener det hjelper.

Jeg vet ikke,for jeg klarer ikke svelge det men er det noen her som har prøvd?

Skrevet

Det vet jeg ikke (du får veie faren din i smug). Men jeg har hørt noen ville rykter om at trim og sunt kosthold skal funke (med færre kalorier, så her tror jeg man må droppe glasset med olivenolje). :hoppe:

Gjest poppis
Skrevet
Jeg har forresten hørt at det er et tips mot å bli stupfull å drikke olje før man bøtter nedpå sprit fordi alkoholen dermed ikke blir tatt opp like raskt fra magesekken, men tror ikke jeg kjenner noen som har prøvd det. Erfaringer noen?

Ja, nattlysolje (fås på sunkost/apotek) funker slik. Ta 2-3 kapsler før du begynner å drikke. Jeg har prøvd det og det funker. Problemet er at alkoholen vil forsatt bli tatt opp bare treigere, så du kan ende opp med å være full (eller veldig morsom og sjarmerende) til langt ut på dagen er på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...