Gå til innhold

Gutter som ikke danser


Gjest Vegard

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard

Hei

Hva synes dere jenter egentlig om menn som ikke liker å danse?

Jeg kan gjerne danse one-to-one til rolige låter, men jeg klarer bare ikke å hoppe rundt til raskere låter. Jeg respekterer at andre gjør det, men jeg føler meg bare som en fjott hvis jeg skulle gjøre det selv.

For det første synes jeg dette er et problem når jenter spør om jeg blir med og danser. Dette skjer bl.a. ofte på julebord og firmafester, og jeg føler egentlig at det er uhøflig å si nei. Spesielt ille er det når en jente jeg merker liker meg er litt full og gira, og prøver å dra meg med ut på gulvet. Skikkelig teit å måtte stå der og stritte imot og prøve å spøke meg ut av situasjonen, men hva skal jeg gjøre? Det er bare ikke meg å danse slik.

Enda værre er det å takke nei til noen jeg liker kjempegodt, selv da får jeg sperrer. Dette skjedde nylig på en fest. En jente jeg lenge har flørtet med kom stadig vekk og skulle dra meg ut på dansegulvet, men siden jeg ikke er med på det var det andre gutter som kastet seg over henne. Og som vanlig går det over fra rask låt til rolig låt, og da er det vedkommende som allerede har henne på dansegulvet som også får den rolige dansen. Og hver gang vi var på tomannshånd var det mas om dansing, enten fra henne, eller fra andre gutter som spurte henne.

Nå anser ikke jeg min aversjon mot dansing som et selvtillitsproblem. Selvtillit har jeg nok av på andre områder, og jeg har alltid hatt lett for å få kontakt med jenter. Det er bare det at jeg synes dansing er en meningsløs aktivitet. Jeg er 29 år og for tiden singel. Nå er jeg er redd for at hun nå synes jeg er trøtt og humørløs, men det stemmer ikke, jeg er stort sett med på alt, bare ikke dansing...

Hva er det egentlig med dere jenter og denne evindelige dansingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg aner ikke. Vi er bare slik.

Mannen min kan virkelig ikke danse. Det plager meg ikke. Selv om jeg liker å danse selv. Derfor danser jeg med andre menn, mens han ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv deg rundt å øv.. det er flott med gutter/menn som danser.. det vet jeg, for de jeg har vært sammen med har ikke danset, ikke engang pardans som du uten at de hadde blitt skjenkt grundig først. :klø: Jeg lurer på hva det er med disse band og f.h.v. rocke-gutta som gjør at de bare vil sitte på scena og se på.. :klø: . Men du ser av dette innlegget at det er fullt mulig å finne seg dame, selv om du ikke danser, men denne "dystre" siden til mine ekser, kom ikke frem før vi hadde vært sammen en stund, vi hadde nemlig bare vært på konserter sammen. ;)

Jeg synes egentlig at det er fint at du danser pardans i det minste, det er antagelig det jeg har savnet mest ihvertfall, men likevel.. jeg ville ha øvd meg gradvis opp til å danse til andre ting også. Gjerne til noe musikk du bare røre deg til, dersom du har det på den måten.

Ellers.. lykke til! :)

Edit: Og hva det er med meg og dansing..?

Tja.. jeg synes at det er befriende deilig å røre seg til musikk, spesielt med flotte rytmer i.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansing er ikkeno kult!

Det ser jo helt latterlig ut med alle de fulle jentene som står på dansegulvet uten å ha tatt en eneste dansetime i hele sitt liv. Sån dansing man ser ute på byn er like kult som å høre tonedøve jenter synge karaoke på byn. Folk som ikke kan danse burde ikke danse... Hvertfall ikke når folk ser på :P

Halvparten av dem greier ikke holde takta, mens resten bare beveger seg til rytmen. Teit.

Jeg kommer nok aldri til å danse før jeg har blitt god i det, å man blir ikke god i noe om man ikke øver/tar timer.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å danse. Det hender at jeg prøver meg på dansegulvet, føler at jeg har skikkelig rytme, og svinger meg i takt med melodien. Av og til går folk litt unna meg på dansegulvet jeg tror jo dette er fordi at en danseløve som meg skal få benplass, men jeg ser av ansiktene til de omkringstående et slags geip alias "har du vondt i magen" mimikk, eller de ser ned fordi "det ser ut som noen har mistet noen klinkekuler"på gulvet.

Skal jeg få meg noe fangst må jeg bruke andre metoder som å late som jeg er kul og grei eller se forståelsefull og snill ut.

Begynner liksom ikke samtalen med å innrømme at jeg er en tulling eller fortelle hvor lite fattet jeg egentlig er!

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dansekurs 1. (for alle søte gutter... ja jeg er i godlune, antagelig er jeg overtrøtt)

Det er slike rytmer vi danser mest til her jeg bor og det er lettere å danse til enn mye annet. Kan varieres ette golvplass, det funker ok å bare følge hovedstrukturen for folk som er litt usikre.

...så nå er det bare å oppsøke nærmeste dj av denne typen ;)

Edit: en til link.. fra selveste konservatoriet:

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lamia Lenis

Jeg HATER å bli spurt om å danse, det blir alltid pinlig. Jeg kan godt danse litt når jeg er på rockabilly-konserter, for da er det helt umulig å la vær ;) Men ellers hater jeg det, det er bare en sånn ting jeg ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikket på linket absinthia,og det eneste jeg klarer å se er denne parringsdansen av mennesker som opptrer og "vil vise seg".

Hvis man skal ha et parringsrituale hvorfor kunne man ikke heller kastet spyd, eller sett hvem som fortest klatrer opp en vegg?

Men neida, man skal absolutt bruke sosiale koder, sosial intelligens, flørting, narremekanismer som dansing for å se hvorledes man er på rangstigen.

Dama er bortreist så jeg benytter anledningen til å innøve meg steps til reaggeabsinthia-videon hvor jeg studerer denne kvinnen på videoen lenge og ser hans bevegelser samtidig, alle menn må lære seg denne teknikken av å kunne betrakte et dansepar på avstand, vil kvinnen knulle ham i natt, eller er han bare dansetidrøye hvor kvinnen mens hun utmerker seg hannen for natten? For en dreven mannlig obsverant vet han at denne hannen kan være ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikket på linket absinthia,og det eneste jeg klarer å se er denne parringsdansen av mennesker som opptrer og "vil vise seg".

Hvis man skal ha et parringsrituale hvorfor kunne man ikke heller kastet spyd, eller sett hvem som fortest klatrer opp en vegg?

Men neida, man skal absolutt bruke sosiale koder, sosial intelligens, flørting, narremekanismer som dansing for å se hvorledes man er på rangstigen.

Dama er bortreist så jeg benytter anledningen til å innøve meg steps til reaggeabsinthia-videon hvor jeg studerer denne kvinnen på videoen lenge og ser hans bevegelser samtidig, alle menn må lære seg denne teknikken av å kunne betrakte et dansepar på avstand, vil kvinnen knulle ham i natt, eller er han bare dansetidrøye hvor kvinnen mens hun utmerker seg hannen for natten? For en dreven mannlig obsverant vet han at denne hannen kan være ham.

Ja.. og vanligvis foregår denne typen parringsdans i svææære lokaler med mange folk .. og nå har menneskearten oppi nord begynt å ta til seg dette. Huff og huff, hvordan skal dette gå? :fnise:

Men etter mitt syn, så er dette en fin måte å kombinere musikk jeg faktisk hører på og dans (vanligvis spiller mange utesteder ting som jeg ikke ville ha hatt innenfor mine kjære mapper med mp3 filer).

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansekurs 1. (for alle søte gutter... ja jeg er i godlune, antagelig er jeg overtrøtt)

Det er slike rytmer vi danser mest til her jeg bor og det er lettere å danse til enn mye annet. Kan varieres ette golvplass, det funker ok å bare følge hovedstrukturen for folk som er litt usikre.

...så nå er det bare å oppsøke nærmeste dj av denne typen ;)

Edit: en til link.. fra selveste konservatoriet:

Søte gutter? Søt er ikke et veldig maskulint trekk, absinthia hehe

Egentlig syns jeg at det meste dans ser ganske teit ut. Jeg kan bli imponert om jeg ser folk som er skikkelig gode, men det meste av dans som ikke er i show og på tv ser bare dumt ut.

Når jeg sitter på utesteder (aleiene i en krok mens jeg gråter for megselv) og ser folk danse med hverandre og ha det kult, tenker jeg "for en fantastisk måte å IKKE bli kjent med nye folk på!" man får jo ikke snakka med folk en gang :P

Hvis jeg møter folk jeg vil bli kjent med må jeg dra dem med ut av utestedet så det går ann å snakke sammen(pga høy musikk osv) å det er teit at man må det... Men nå sporer jeg litt av... En ting er hvertfall sikkert, å det er at ingen kommer til å se meg danse (hvertfall ikke på en seriøs måte) om jeg ikke blir proff, å det kommer jeg aldri til å bli med den klossete og lite smidige kroppen min. Jeg egner meg best til å tegne nakne damer! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey

Det er utrolig kjedelig med menn som ikke danser. I andre land er det helt vanlig at menn danser ute med venner, kvinner og menn, kolleger og privat, på fest og på byen, gjerne sosialt "i ring". De gjør det for å ha det gøy...det er uformelt og kontaktskapende.

Når norske menn ikke danser tolker jeg det som at de er selvhøytidelige, passive og formelle i en setting som er ment å være mer løssluppent enn på mandag morgenmøte. I Norge står alt for mange menn passivt rundt dansegulvet. Hva venter de på egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig kjedelig med menn som ikke danser. I andre land er det helt vanlig at menn danser ute med venner, kvinner og menn, kolleger og privat, på fest og på byen, gjerne sosialt "i ring". De gjør det for å ha det gøy...det er uformelt og kontaktskapende.

Når norske menn ikke danser tolker jeg det som at de er selvhøytidelige, passive og formelle i en setting som er ment å være mer løssluppent enn på mandag morgenmøte. I Norge står alt for mange menn passivt rundt dansegulvet. Hva venter de på egentlig?

Jeg tror egentlig bare at de ikke har lyst eller at de føler seg utilpass. Men det er jo forsøket verd å trekke flere ut på dansegulvet uten at de har drukket alt for mye først. Men jeg ser at det går et slags generasjonsskille, mange menn under ca 30-32 hiver seg utpå dansegulvet her med utrolig bra fotarbeid (har det noe med at Hip- hopen ble mer vanlig da de vokste opp..? ), mens de over driver mest på med headbanging og hopping opp og ned på konsert.

Men for all del, det er min omgangskrets jeg snakker om så den er nok ikke representativ for alle lag over hele landet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte gutter? Søt er ikke et veldig maskulint trekk, absinthia hehe

En ting er hvertfall sikkert, å det er at ingen kommer til å se meg danse (hvertfall ikke på en seriøs måte) om jeg ikke blir proff, å det kommer jeg aldri til å bli med den klossete og lite smidige kroppen min. Jeg egner meg best til å tegne nakne damer! :sjarmor:

Huff.. jeg burde nok ha sagt dødsråe duder :fnise:

Det er nok mange damer som liker menn som tegner nakne damer... så om man ikke danser er det sikkert en fordel.

Jeg har lagt merke til at mange menn som ikke danser er kunstneriske, enten det er musikk eller andre kreative estetiske sysler.. har alltid syntes det var litt påfallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. jeg burde nok ha sagt dødsråe duder :fnise:

Det er nok mange damer som liker menn som tegner nakne damer... så om man ikke danser er det sikkert en fordel.

Jeg har lagt merke til at mange menn som ikke danser er kunstneriske, enten det er musikk eller andre kreative estetiske sysler.. har alltid syntes det var litt påfallende.

Kunstneriske mennesker tenker ofte litt annerledes enn "normale" folk, og de lever på en måte litt mer inni seg... øh.. På en måte... Eller... ehm... Veit ikke hvordan jeg skal forklare det.

For å være kreativ så må man bare oppfatte verden på en annen måte rett og slett. Det er vansklig å forklare, men jeg feks ser mer med tankene mine enn med øynene... Var det skikkelig vanklig å forstå, eller? :gjeiper:

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunstneriske mennesker tenker ofte litt annerledes enn "normale" folk, og de lever på en måte litt mer inni seg... øh.. På en måte... Eller... ehm... Veit ikke hvordan jeg skal forklare det.

For å være kreativ så må man bare oppfatte verden på en annen måte rett og slett. Det er vansklig å forklare, men jeg feks ser mer med tankene mine enn med øynene... Var det skikkelig vanklig å forstå, eller? :gjeiper:

Nei, men jeg kjenner kreative mennesker som har det som mye kroppsenergi som bare må røre på seg, hoppe, danse og gjøre ting også, men de lever i tillegg mye inne i hodene sine. Eh.. begynner vi å bevege oss bort fra temaet eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg kjenner kreative mennesker som har det som mye kroppsenergi som bare må røre på seg, hoppe, danse og gjøre ting også, men de lever i tillegg mye inne i hodene sine. Eh.. begynner vi å bevege oss bort fra temaet eller..?

Det gjør vi! hehehe

Lag en ny tråd eller send meg PM om du vil snakke mer om det, så slipper alle at vi ødleger tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi! hehehe

Lag en ny tråd eller send meg PM om du vil snakke mer om det, så slipper alle at vi ødleger tråden :P

Jepp, men nå skal jeg legge meg, får besøk av mamma, som ikke danser til dancehallmusikk (for å holde litt på emnet),,men hun er jo dame da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, merker at det var en god idè! Fantastisk strategi du brukte der for å holde deg innenfor tema foresten. Jeg er misunnelig på den. Sov godt, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...