Gå til innhold

Fotball EM


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg må si jeg er rimelig lei av fotball EM nå. Ønsket derfor å høre litt hvordan andre har det.

Hvordan er det med mennene deres? Har de sittet klistret foran tv-skjermen under EM?

Jeg er så lei at jeg har lyst til å spy.........nå vil sikkert noen si at jeg må da unne typen min såpass. MEN, saken er den, at sist jeg var singel, var jeg så ærlig med meg selv at jeg fant ut at en fotball entusiast ville jeg ikke orke å være sammen med. Derfor var noe av det første jeg spurt min nåværende samboer om når vi møttes om han var interesesrt i fotball, og svaret var " ikke særlig...."

Vel, det siste året har det tatt helt av, i mine øyne. tidligere så han en kamp nå og da, men det siste året har han sett nesten alle LIverpool kampene, og alle delfinalene i champions league, for alle kampene er SÅ viktige. Og i Fotball EM har han fått med seg så mye som mulig. Han har sett kamper nesten hver dag.

Så, jeg føler meg egentlig litt lurt. For jeg var veldig klar på at jeg ikke ønsket eller orket en fotball interesesrt mann, og han har holdt dette "skjult" for meg hittil. Jeg vil definere det å se nesten alle liverpool kamper pluss følge med og se de fleste em kamper som mer enn "ikke særlig interessert."

Føler dette er i ferd med å ødelegge følelesene mine for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_meg_*

Vi har det slik at begge er interessert i fotball, og begge spiller aktivt. Så vi følger selvsagt med på EM.

Men jeg skjønner din frustrasjon :/

Har du prøvd å "følge med" på kampene? (Vil ikke få deg fotballfrelst og følge med på spillet, altså)

Men, kommenter de flotte kroppene og se hvordan han reagerer. Hvis ikke fotball er så viktig for ham, tror jeg han vil bli sjalu og ikke se så ofte hvis du plutselig er blitt interessert i fotball(spillerne) ;-)

Noen av mine venninner gjør dette. Noen av gutta ser lite på fotball, mens andre ser mye. Noen er glad for damas interesse, mens andre blir sjalu.

Så det kan selvsagt slå begge veier. Han kan bli sjalu på de kjekke spillerne du ser på, eller bli glad for at du "endelig" har skjønt hva fotball er.

Alternativt kan du gjøre noe som du har lyst til når han ser på fotball. Ta et langt bad, plei deg selv, gå ut med venninner e.l.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det slik at begge er interessert i fotball, og begge spiller aktivt. Så vi følger selvsagt med på EM.

Men jeg skjønner din frustrasjon :/

Har du prøvd å "følge med" på kampene? (Vil ikke få deg fotballfrelst og følge med på spillet, altså)

Men, kommenter de flotte kroppene og se hvordan han reagerer. Hvis ikke fotball er så viktig for ham, tror jeg han vil bli sjalu og ikke se så ofte hvis du plutselig er blitt interessert i fotball(spillerne) ;-)

Noen av mine venninner gjør dette. Noen av gutta ser lite på fotball, mens andre ser mye. Noen er glad for damas interesse, mens andre blir sjalu.

Så det kan selvsagt slå begge veier. Han kan bli sjalu på de kjekke spillerne du ser på, eller bli glad for at du "endelig" har skjønt hva fotball er.

Alternativt kan du gjøre noe som du har lyst til når han ser på fotball. Ta et langt bad, plei deg selv, gå ut med venninner e.l.

Lykke til :)

Nja, å kommentere fotballspillerne føler jeg er litt slemt. Jeg gjøre jo mine ting når han ser fotball, men problemet er bare at det er jo nesten hver kveld over en lang periode, og man blir jo overhodet ikke prioritert heller. Det er ikke det at han ikke får ha sin interesse, men når det blir så mye så lenge, tærer det litt. Hadde jo vært hyggelig om han da satt av tid til oss frivillig når alt er slutt.

Det er også hele innstillingen og personen han blir når det gjelder fotball. Som om fotballe er det viktigste i hele verden. Og en selvfølge at han skal ha første rett på tv, fordi det er EM.........det fikk han klar beskjed om at han bare kan glemme. Vi har to tv`er og jeg ser ikke hvorfor han skal ha første rett på den beste fordi det er EM, og hvorfor jeg skal tilpasse meg han hele EM.

Når det gjelder å prøve å vise interesse er jo ikke det så lett når man ikke blir dratt inn i det. Hadde han prøvd å påvirke meg litt hadde det jo vært lettere. Men jeg har ikke overskudd til å både være den som prøver å få han interessert i mine ting, og så skal jeg være den som får meg interessert i hans ting.........

En annen ting er jo det at jeg ikke vil ha en fotball interessert mann, og at jeg var ærlig på det i starten. Derfor føler jeg meg litt "lurt.". Hadde jeg visst om denne interessen og hvor mye det var, og fått tatt et valg selv, hadde det vært annereledes, men nå er jeg bare "lurt" inn i det.

Sa ifra i dag tidlig at jeg faktisk er iferd med å miste interessen i han, fordi jeg synes ikke noe om den personen som er kommet frem under fotball EM. Jeg prøver å vise hensyn, og har svelget mange kameler, men føler at det bare blir forventet, det skulle bare mangle liksom. men andre veien skal men ikke gi noe. Han kunne jo også gitt litt, og satt pris på alle kamelene jeg har svelget under EM pga han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Jeg prøver å vise hensyn, og har svelget mange kameler, men føler at det bare blir forventet, det skulle bare mangle liksom. men andre veien skal men ikke gi noe. Han kunne jo også gitt litt, og satt pris på alle kamelene jeg har svelget under EM pga han.

Jeg er helt enig i at han burde gi litt tilbake. Han kunne jo prioritert deg de dagene/tidene det ikke er kamper, eller feks, laget frokost til deg en morgen eller to. Gjort ting for å vise at han setter pris på deg. Og takke deg for at du lar ham se alle kampene (og alle kampene er slettes ikke like spennende og viktige å få med seg!)

Jeg skjønner at du føler deg lurt når han sier at han ikke er "noe særlig" interessert i fotball. Han burde sagt at han vil se EM og Liverpoolkampene i tillegg til CL-kampene. Dette er ganske mange kamper i løpet av et år, og jeg vil jo kalt det å være interessert i fotball.

Selv vi som spiller selv, ser ikke alle disse kampene. Vi ser kampene til vårt norske favorittlag, det lokale laget og de "spennende" kampene. Vi har ikke sett alle EM-kampene.

Jeg håper du får ham til å innse hva dette gjør med forholdet. Prat med ham om det (skjønner du har prøvd det) og be ham vise litt mer forståelse. Og be ham overbevise deg om at det er deg han vil ha. Prat om hverandres gode og dårlige sider. Få et litt annet perspektiv på tingene. Kanskje han ser det fra an annen side enn deg?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at han burde gi litt tilbake. Han kunne jo prioritert deg de dagene/tidene det ikke er kamper, eller feks, laget frokost til deg en morgen eller to. Gjort ting for å vise at han setter pris på deg. Og takke deg for at du lar ham se alle kampene (og alle kampene er slettes ikke like spennende og viktige å få med seg!)

Jeg skjønner at du føler deg lurt når han sier at han ikke er "noe særlig" interessert i fotball. Han burde sagt at han vil se EM og Liverpoolkampene i tillegg til CL-kampene. Dette er ganske mange kamper i løpet av et år, og jeg vil jo kalt det å være interessert i fotball.

Selv vi som spiller selv, ser ikke alle disse kampene. Vi ser kampene til vårt norske favorittlag, det lokale laget og de "spennende" kampene. Vi har ikke sett alle EM-kampene.

Jeg håper du får ham til å innse hva dette gjør med forholdet. Prat med ham om det (skjønner du har prøvd det) og be ham vise litt mer forståelse. Og be ham overbevise deg om at det er deg han vil ha. Prat om hverandres gode og dårlige sider. Få et litt annet perspektiv på tingene. Kanskje han ser det fra an annen side enn deg?

Lykke til :)

Takk, det er godt å høre at andre som er fotballinteressert skjønner min side i dette.

Noe av problemet nå er at vi holder på å pusse opp også, så all ledig tid går med til å pusse opp, og tiden som brukes til avslapping, da ser han kamp. Han har riktignok prioritert meg en kveld, fordi jeg "krevde" det. Og det er jo fint det, men jeg mister litt lysten på å være med han når jeg må "kreve" og kjempe for det. Da kan det være det samme.

Han drar det da til det ekstreme og mener jeg ikke unner han noen interessert, og at jeg krever at han kun bruker tid på meg......det er jo helt tåpelig. Det må da finnes en mellomting.

En annen ting er at vi da er litt uenig om hvor viktig det er å prioritere oppussingen. saken er at vi pusser opp utleiedel, som vil generer inntekter for oss. I hans øyne er det viktigere å få med de "viktige" EM kampene, som har vært ganske mange, enn å bli ferdig og få inn leieboere, og alle fotballinteresserte ville mene det samme som han. Det er helt opplagt mener han, at å se fotballkampene han ønsker i EM er viktigere enn å bli ferdig, så får vi heller gå glipp av 1 mnd med flere tusen ileieinntekter. Noe som også vil gå utover min økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
En annen ting er at vi da er litt uenig om hvor viktig det er å prioritere oppussingen. saken er at vi pusser opp utleiedel, som vil generer inntekter for oss. I hans øyne er det viktigere å få med de "viktige" EM kampene, som har vært ganske mange, enn å bli ferdig og få inn leieboere, og alle fotballinteresserte ville mene det samme som han. Det er helt opplagt mener han, at å se fotballkampene han ønsker i EM er viktigere enn å bli ferdig, så får vi heller gå glipp av 1 mnd med flere tusen ileieinntekter. Noe som også vil gå utover min økonomi.

Jeg ser også dette fra begges sider. Jeg ser at han trenger å slappe av (og bruker denne tiden på det han har lyst til), men jeg ser at det er viktig å bli ferdig.

Er dere avhengig av å få inn disse pengene? I såfall burde han/dere prioritere dette foran "alt". Utrolig kjipt å plutselig ha for lite penger og ikke klare seg uten økonomisk hjelp fra venner og familie :(

Men det er også viktig å ikke jobbe så mye at man blir utslitt og ikke får tid til å bruke tid på seg selv og hverandre. Det er fort å "jobbe forholdet bort" når man jobber "hele tiden".

Vi hadde en periode hvor vi var på jobb og pusset opp hver dag etter jobb. Vi måtte stoppe med det, da vi så at det gikk for langt. Nå prøver vi å pusse opp /gjøre noe fornuftig minst 1 time hver dag. Det fungerer kjempegreit for oss. I tillegg prioriterer vi hver vår trening og kamper (som vi spiller selv) i uka. Andre ting er vi tålig fleksible på. Vi kan gjerne ta opp en kamp på tv og se den seinere.

Men synes absolutt han skal kunne prioritere deg uten at du må "kreve" det. Han bør bruke tid på deg fordi han har lyst, og ikke fordi han blir fortalt at han må.

Synes han bør jobbe litt med forholdet han også, for det virker som det er du som holder det hele igang :/

Tror nok han tar feil når han sier at alle fotballinteresserte mener det samme som han ;)

De ekstreme er nok enige, men oss dødelige deler nok ikke samme mening.

Det er viktigere å ta vare på forholdet og vedlikeholde dette, enn fotballkamp på tv.

Men det er klart at dersom han mener dette så intenst, så er han kanskje ikke den rette for deg? Hvis dere er veldig forskjellige kan det være vanskelig å holde liv i et forhold hvis ikke begge gir og tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skrev du bare samboere i overskriften din, så kanskje det ikke gjelder oss gifte?? men uansett mannen her i huset ser alt, sammen med sønnen, jeg går i kjelelren og ser på det jeg vil se, hvis jeg ikke vil se fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte på jobb

Nå er det to kamper igjen av EM, både PL og CL er ferdig for i år. Du holder nok ut i 180 minutter til... :-P

Mannen ser alt av fotball, jeg blir gretten når kampene går til ekstraomganger siden det føles som de aldri blir ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer ser ALT, sendingene før kamp, selv kampen + oppsummering etter :ler: Han er sikkelig fotballgal! Ser kampene sammen, syns det er litt artig med EM jeg og da, så det er ikke noe problem :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig i at det er viktig å slapp av og koble av når man jobber og jobber med oppussing etter jobb.

Men de ter det som sårer meg, som er et slag i ansiktet, når han sier; jeg må få lov å gjøre som jeg vil" når han skal slappe av. Joda, det er greit, men da vil han tydeligvis ikke slappe av sammen med meg da. Og det er greit nok det, men hvorfor er vi sammen da..............??????

Jeg er enig i at folk må få gjøre som de vil, men man skulle jo da håpe at det de ville var å gjøre ting med kjæresten av og til også. Men det virker som om mange menn er så bortskjemt med at kjæresten bare er der, at det å aktivt prioritere kjæresten av og til gidder de ikke.

Frem til fotball EM begynte var jeg sikker på at han er mannen for meg, nå er jeg ikke så sikker lenger. Og det synes jeg er trist. Det som er enda tristere er at jeg tror ikke han hadde vært slik dersom han jobbet med andre mennesker. Flere av de han jobber med er veldig fotball interessert, og det er etter at han begynte i den jobben og ble kjent med de at denne interessen har blomstret og tatt helt av. Slik det var før kunne jeg leve med, men dette........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snadderochsnop
Jeg må si jeg er rimelig lei av fotball EM nå. Ønsket derfor å høre litt hvordan andre har det.

Hvordan er det med mennene deres? Har de sittet klistret foran tv-skjermen under EM?

Jeg er så lei at jeg har lyst til å spy.........nå vil sikkert noen si at jeg må da unne typen min såpass. MEN, saken er den, at sist jeg var singel, var jeg så ærlig med meg selv at jeg fant ut at en fotball entusiast ville jeg ikke orke å være sammen med. Derfor var noe av det første jeg spurt min nåværende samboer om når vi møttes om han var interesesrt i fotball, og svaret var " ikke særlig...."

Vel, det siste året har det tatt helt av, i mine øyne. tidligere så han en kamp nå og da, men det siste året har han sett nesten alle LIverpool kampene, og alle delfinalene i champions league, for alle kampene er SÅ viktige. Og i Fotball EM har han fått med seg så mye som mulig. Han har sett kamper nesten hver dag.

Så, jeg føler meg egentlig litt lurt. For jeg var veldig klar på at jeg ikke ønsket eller orket en fotball interesesrt mann, og han har holdt dette "skjult" for meg hittil. Jeg vil definere det å se nesten alle liverpool kamper pluss følge med og se de fleste em kamper som mer enn "ikke særlig interessert."

Føler dette er i ferd med å ødelegge følelesene mine for han.

vel, nå kan du jo tenke på at EM ikke varer hele året. Når menn er interesert i noe, så nærmest brenner de for det. Synes det er fint å la de holde på med sitt så lenge det varer. Det betyr i allefall en god del for de hvis de atpåtill blir støttet og ikke at vi blir sint på de pga mangel av oppmerksomhet.

Synes vi bør unne de såpass.. Ikke ille i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ser akkurat like mye, da jeg er minst like fotballintreressert som ham.

Om det er noen trøst, så er det jo kun to kamper igjen..! Og de bør du får med deg, for det blir spennende! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, nå kan du jo tenke på at EM ikke varer hele året. Når menn er interesert i noe, så nærmest brenner de for det. Synes det er fint å la de holde på med sitt så lenge det varer. Det betyr i allefall en god del for de hvis de atpåtill blir støttet og ikke at vi blir sint på de pga mangel av oppmerksomhet.

Synes vi bør unne de såpass.. Ikke ille i det hele tatt..

Har du lest hele tråden? Hvorfor er det alltid slik at menn skal unnes så mye rart, mens vi kvinner bare skal tilpasse oss og være glad til for at de vil være sammen med oss? Hvorfor skal jeg støtte han i å se fotball EM og at det er viktigere enn vår økonomi? Hvorfor er det greit at han har holdt skjult sin fotballinteresse for meg men likevel skal det være greit? Jeg var ærlig helt fra starter av.

Dessuten, er enig i at dersom vi ikke hadde noe viktig vi måtte bli ferdig med, eller det var kun snakk om EM, greit nok, men de ter jo fotball hele året!!!!!Er det ikke den en ligaen så er det den andre. og så er det Fa-cupen og champions league og serieavslutning osv, osv, og du mener da det er helt i orden at fotballen blir prioritert og det er viktig å "støtte" de i å se kamp og tilpasse alle andre aktiviteter til kampene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som går. Jeg liker foppall selv, men må innrømme at det har blitt litt mye i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like mange som meg, dvs alle kamper som vises. :)

Bare at det er sagt, hvis samboeren ikke hadde vært interessert i å se fotball og hadde klaget at jeg vil se kampene, hadde jeg gjort skikkelig opprør.

EM/VM, CL i fotball + vintersport + Olympiske lekene og kanskje også VM i friidrett + noen etapper på TdF, la Fuelta og Giro (har som oftest ikke tid å se alle) er viktige :-D

Herregud, å lese alt dette, jeg er nok litt gal, ja. Virker som om jeg ser litt for mye.

Men heldigvis har jeg og samboer akkurat like interesser.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Samboern liker ikke fotball. HELDIGVIS! verken han eller jeg har sett en eneste kamp gjennom hele EM.

Men til TS; nå er det bare noen dager igjen da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...