Gå til innhold

Lurt trill rundt :'(


lillemeeeeeeeeeeeg

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i reiser
De møttes i september og giftet seg i desember. Men ihvertfall: Kan det være du kan få hjelp av fri rettshjelp? Jeg har egentlig ikke peiling, men det kan jo være verdt å undersøke?

Ok, da beklager jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor sier du at du ble lurt trill rundt?

Hva besto lureriet i?

For min del virker det som om du har planlagt og gjennomført et giftermål med en mann som du hverken kjente eller kommuniserte med - og dette angrer du nå på. Stå for det du har gjort i stedet for å si at du ble lurt og presset.

OK.. Saken er det at jeg bodde med hans bror her hjemme, jeg ble med han til marokko i utgangspunktet bare for ferien sin del.. Da jeg var der nede turte jeg som sagt ikke annet. Og da jeg kom hjem var det myyyyyyye press på å få han hit, Jeg fikk vite at min mann's bror ga 100000 til hans samboer for at hun skulle spleise meg og mannen. Jeg har også fått vite det at hans bror først prøvde å få sin samboer til å gifte seg med broren BARE for å få han hit. Dette er ting jeg har fått vite i ettertid. Jeg vet også i ettekant her hjemme at min mann's bror er voldelig når han ikke får det som han vil. Derfor føler jeg at jeg står midt i en klemme og tørr ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
OK.. Saken er det at jeg bodde med hans bror her hjemme, jeg ble med han til marokko i utgangspunktet bare for ferien sin del.. Da jeg var der nede turte jeg som sagt ikke annet. Og da jeg kom hjem var det myyyyyyye press på å få han hit, Jeg fikk vite at min mann's bror ga 100000 til hans samboer for at hun skulle spleise meg og mannen. Jeg har også fått vite det at hans bror først prøvde å få sin samboer til å gifte seg med broren BARE for å få han hit. Dette er ting jeg har fått vite i ettertid. Jeg vet også i ettekant her hjemme at min mann's bror er voldelig når han ikke får det som han vil. Derfor føler jeg at jeg står midt i en klemme og tørr ikke mye.

Hva er du redd for da? Det er da ingen som kan tvinge deg til å bo sammen med broren til mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du redd for da? Det er da ingen som kan tvinge deg til å bo sammen med broren til mannen din!

Jeg er redd for broren. Hva han er i stand til å gjøre. Nylig fikk han en veldig god kompis av meg sendt ut av landet pga han planet hasj på han da politiet kom passerende. Jeg er redd for hele hans familie. Jeg stoler lenger ikke på noen av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er redd for broren. Hva han er i stand til å gjøre. Nylig fikk han en veldig god kompis av meg sendt ut av landet pga han planet hasj på han da politiet kom passerende. Jeg er redd for hele hans familie. Jeg stoler lenger ikke på noen av de...

Flytt til en annen by i Norge og/eller be om politibeskyttelse hvis du seriøst tror han kan komme til å skade deg. Uansett så må du jo ut av denne utrolige smørjen du har surret deg inn i. Hvis du har noe på han så anmeld han! Og sørg selvsagt for å få skillet deg fra denne mannen du giftet deg med.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke giftet meg igjen på en god stund. Tror du hadde hatt godt av å stå på egne bein litt først. :) Og man er sjelden klar for noe nytt giftemål etter en slik opplevelse.

Synes det hele høres ganske så utrolig ut jeg :riste: "Oj, jeg giftet meg vist plutselig med en mann. Oj, vi snakker vist ikke samme språk. Oj, jeg ble lurt" :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er det noe rart du ikke vet noe om hverken mannen din eller familien hans da? Hvis du ble kjent med mannen din i september og giftet deg i januar, vil det si at du kjente han i 4 måneder før du giftet deg. Når var det du flyttet til broren hans da?

En ting jeg ikke skjønner helt; Mannen din bor i Marokko? Og broren hans bor her? Hvis broren bor i Marokko, hvordan har du "kjent" han da før du giftet deg? Har du møtt han før, bortsett fra tiden du var i Marokko? Hvor lenge var du der?

Jeg tror ikke du ble presset til noe som helst. Jeg tror du bare utnytter det til å komme deg ut av det her. Og er du sammen med han du vil gifte deg med nå? I så fall er du utro, og jeg tror ikke det er så lurt å ha et forhold mens du er gift. Har du ikke familie? Venner? Du er jo norsk, ikke sant? Du trenger ikke å bo hos broren hans. Du kunne latt være å flytte inn i det hele tatt, og var du først boende der, kunne du flyttet ut med en gang du merket noe.

Hele historien klinger feil i ørene mine hvertfall.

Men, du må skaffe deg en advokat. Vær ærlig og legg alle kort på bordet. Det er ikke noe galt i å angre på et valg man har tatt. Du er ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Ts har vært dum, hun trenger sikkert ikke høre det flere ganger. Prøv å få fri rettshjelp - du trenger en advokat til å ordne opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg studerte sammen med ei jente som giftet seg på ferie i Marokko.

Hun traff en ung marokkaner der nede og det ene ledet til det andre.

Da hun kom hjem fra ferie begynte hun å angre. Etter å ha prøvd å få ham til å ordne opp mad skilsmisse (han nektet) ble hun nødt til å ta det gjennom en norsk advokat. Det tok to år og masse penger før det ordnet seg.

Du bør starte med å skaffe en advokat som har hatt slike saker før- og som kjenner det marrokanske systemet. Myndighetene der nede ser meget alvorlig på ekteskap- og å få til en annulering kan nok by på problemer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Du dro ned til Marokk for ferie og kom hjem som gift??

Sorry, ikke mulig.

Man må søke om å få gifte seg (minimum 2 uker ventetid, om ikke lengere), man må selv bestille alle papirer for å gjennomføre giftemål i utlandet. Dette tar man så med seg, så sendes disse papirene til myndighetene i Norge.

Enten er dette bare tull, eller så er ikke giftemålet gyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Hei.. Jeg er ei jente på 23 år som giftet meg med en i Marokko 30 januar 2008.

Jeg har i ettertid funnet ut at jeg er blitt lurt trill rundt, da jeg var der nede så ville jeg jo egentlig ikke, men jeg turte ikke annet da jeg ikke var i mitt eget land.. Jeg har ikke noe bevis på dette, men jeg vil bare ut av hele greia med en gang. Jeg har nemlig funnet personen jeg vil gifte meg med.. Noen som har en aning om hva jeg kan gjøre med denne saken? Jeg har ikke hatt kontakt med mannen min siden jeg kom hjem til norge 4 februar, de kan heller ikke engelsk eller norsk, og jeg kan ikke spansk, fransk eller arabisk, så ikke enkelt og kommunissere med de.. Ekteskapet er forsåvidt heller ikke registrert her i norge.. Håper på svar...

Mvh en meget fortvilet jente

Jeg skulle gjerne ha kommet med et synsende råd, men jeg falt ut etter de to første setningene og forstår ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter.

Du har allerede startet én tråd om dette, og hvorfor følger du ikke noen av alle de gode rådene du får der? Det er skikkelig egoististisk av deg å la så mange prøve å hjelpe deg; samle informasjon og sjekke rundt på internett, uten at du engang gidder å lese tilbakemeldingene. For det kan du ikke ha gjort, siden du starter enda en tråd om dette?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten!

Syns egentlig det virker som om du har driti deg ut og prøver å unnskylde deg vekk fra det jeg.. Du gikk på en smell, så ta konsekvensene for det! Da står du registrert med en skilsmisse, men må da absolutt være bedre enn å dra til Marokko og bo med 3 randoms!

Though love :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...