Gå til innhold

Lurt trill rundt :'(


lillemeeeeeeeeeeeg

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg er ei jente på 23 år som giftet meg med en i Marokko 30 januar 2008.

Jeg har i ettertid funnet ut at jeg er blitt lurt trill rundt, da jeg var der nede så ville jeg jo egentlig ikke, men jeg turte ikke annet da jeg ikke var i mitt eget land.. Jeg har ikke noe bevis på dette, men jeg vil bare ut av hele greia med en gang. Jeg har nemlig funnet personen jeg vil gifte meg med.. Noen som har en aning om hva jeg kan gjøre med denne saken? Jeg har ikke hatt kontakt med mannen min siden jeg kom hjem til norge 4 februar, de kan heller ikke engelsk eller norsk, og jeg kan ikke spansk, fransk eller arabisk, så ikke enkelt og kommunissere med de.. Ekteskapet er forsåvidt heller ikke registrert her i norge.. Håper på svar...

Mvh en meget fortvilet jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kan du som norsk statsborger lovlig gifte deg uten papirer fra det norske folkeregisteret da? Jeg tror ikke ekteskap i utlandet er gyldige i norge uten at norke papirer har vært benyttet.

Men om du allerede har gjort feil og giftet deg med en du ikke kjennte, skulle du kanskje gjøre feil å ikke gjøre det samme en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du som norsk statsborger lovlig gifte deg uten papirer fra det norske folkeregisteret da? Jeg tror ikke ekteskap i utlandet er gyldige i norge uten at norke papirer har vært benyttet.

Men om du allerede har gjort feil og giftet deg med en du ikke kjennte, skulle du kanskje gjøre feil å ikke gjøre det samme en gang til?

Jeg ordnet med papirer herfra. Fikk oversatt ting til fransk. Bodde nemlig med hans bror og hans dame. Men de har ikke gjort annet enn å mase å trakassere meg siden vi kom tilbake fra Marokko.. Men jeg har ikke vært på folkeregisteret og registrert noe som helst etter at vi kom hjem.

Han andre her er en jeg kjenner godt og har kjent lenge. Så den feilen vil jeg ikke gjøre igjen.

Forrige gang ble jeg mer eller mindre presset. Og det er jeg ikke nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med advokat?

Nei det har jeg ikke. Tror du det kan være lurt? Tror du det finnes muligheter for å få det anullert*?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men kan tenke meg at en advokat kan vite og kanskje også gi råd om hvilke rettigheter du har og hvordan skilsmisseprosessen eventuelt skal gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ordnet med papirer herfra. Fikk oversatt ting til fransk. Bodde nemlig med hans bror og hans dame. Men de har ikke gjort annet enn å mase å trakassere meg siden vi kom tilbake fra Marokko.. Men jeg har ikke vært på folkeregisteret og registrert noe som helst etter at vi kom hjem.

Han andre her er en jeg kjenner godt og har kjent lenge. Så den feilen vil jeg ikke gjøre igjen.

Forrige gang ble jeg mer eller mindre presset. Og det er jeg ikke nå..

Hvordan kommuniserte dere om dere ikke har et felles spraak?

Snakk med en advokat du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommuniserte dere om dere ikke har et felles spraak?

Snakk med en advokat du.

Jeg fikk litt hjelp til spansk. Ellers "snakket" gjennom broren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lovlig gift er du uansett, så lenge du hadde papirer fr Norge. Jeg tviler på at du får annulert noe, du er godt over myndighetsalderen og ble ikke tvunget til noe. Du må nok søke om skilsmisse så snart som mulig.

Det er uansett lurt å skffe seg advokathjelp.

Hvor lenge hadde dere kjent hverandre før dere giftet dere? Og hva tenkte du på i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovlig gift er du uansett, så lenge du hadde papirer fr Norge. Jeg tviler på at du får annulert noe, du er godt over myndighetsalderen og ble ikke tvunget til noe. Du må nok søke om skilsmisse så snart som mulig.

Det er uansett lurt å skffe seg advokathjelp.

Hvor lenge hadde dere kjent hverandre før dere giftet dere? Og hva tenkte du på i utgangspunktet?

TS skriver jo at hun ble presset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
TS skriver jo at hun ble presset...

Press er noe annet enn tvang. ;) Hun må jo ha vært aktiv selv også, for å få papirene fra Norge. Man kan ikke gifte seg over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovlig gift er du uansett, så lenge du hadde papirer fr Norge. Jeg tviler på at du får annulert noe, du er godt over myndighetsalderen og ble ikke tvunget til noe. Du må nok søke om skilsmisse så snart som mulig.

Det er uansett lurt å skffe seg advokathjelp.

Hvor lenge hadde dere kjent hverandre før dere giftet dere? Og hva tenkte du på i utgangspunktet?

siden september. det vil si 4 mnd. Det ble printet inn i huet mitt hvor fint vi alle 4 ville få det da vi fikk han hit til norge osv. Jeg vet selv ikke hvordan jeg tenkte. Alt virket bare som en drøm. Og som sagt, jeg turte ikke annet da jeg var der. De kunne jo bare kastet meg på gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Fire? Hvem er de to andre???

Ville ringt til advokat, sosialkontoret, hvem som helst, egentlig som driver med vielser, for de kan også si hva som er gyldig, vil jeg regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hvordan havnet du i en så absurd situasjon i utgangspunktet?? Boende hos en mann og hans bror og dennes kjæreste i Marokko, og så plutselig bli gift med denne mannen som du tydeligvis ikke har komunisert noe særlig med i det hele tatt? :klø: Det høres nesten for utrolig ut til å være sant.

Hvorfor dro du ikke bare hjem til Norge liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville gått til en advokat jeg og sagt at du ble presset og truet til dette. Og at du ikke turte annet enn å gjøre som de sa. Og at du ikke har turt å gjøre noe med saken før nå.

Jeg vil tro myndighetene vil hjelpe deg å komme ut av dette.

Men bare for å ha sagt det så ville jeg nok ventet en god stund før jeg hadde giftet meg igjen. For det høres ut som du har tenkt å gifte deg ganske snart?

Er du klar over hva det vil si å være gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To ekteskap på et år... Kanskje du bør gi det nye forholdet litt mer tid slik at du vet du ikke begår enda en feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

I første innlegg skrev du at dere giftet dere i januar og et annet så var det i september! Hva stemmer?? Og hvorfor i alle dager dro du i utgangspunktet til Maraokko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_AnnePanne_*

Hvorfor sier du at du ble lurt trill rundt?

Hva besto lureriet i?

For min del virker det som om du har planlagt og gjennomført et giftermål med en mann som du hverken kjente eller kommuniserte med - og dette angrer du nå på. Stå for det du har gjort i stedet for å si at du ble lurt og presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første innlegg skrev du at dere giftet dere i januar og et annet så var det i september! Hva stemmer??

De møttes i september og giftet seg i desember. Men ihvertfall: Kan det være du kan få hjelp av fri rettshjelp? Jeg har egentlig ikke peiling, men det kan jo være verdt å undersøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...