Gå til innhold

Skjønner ingen ting jeg, gjør dere?


Gjest Gjest_Janne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Janne_*

Hei, og takk for svar.

Det som er så rart, er at han skrev så mye og har vist interesse tiden før vi møttes, og like etter at vi hadde møtt hverandre.

Hadde han alltid vist meg at han er litt beskjeden så hadde jeg jo skjønt at han var sånn. Men tidligere har han sendt godmorgen mld, sendt mld midt på dagen og spurt hvordan jeg har det osv...

Stusser litt når han ble så stille..

Savner å høre fra han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kryss fingrene for at han er opptatt av flytting.

Ikke kontakt han du nå. Det har du allerede gjort en gang, hvis jeg forstår rett?

ofte når man chatter på nett, har jeg selv erfart at når man møter menneskene i det virkelige liv, så blir man ofte skuffet uansett hvordan personen ser ut.

har datet via nettet før, og problemet mitt var ofte at forventningene mine til måten personen skulle være på (f.eks, jeg dannet et bilde i hodet mitt av personen - hva slags nykker han hadde, bevegelser, snakkemåte, osv) ikke innfridde.

Kna ha vært noe sånt som har skjedd. det er veldig vanlig.

Ikke for å være negativ, men du spør jo om tips/råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg skulle ønske slike som deg kom med en varsel-lampe i panna, slik at menn som meg kan unngå dere når vi dater på nettet. Jeg dater også på nettet og får av og til (fra de jeg har møtt) noen dramatiske episoder hvor jeg må forklare hvorfor jeg ikke skrev noe den dagen og/eller hvorfor jeg var så kort i tlf den andre dagen eller "hvor står vi" - prat etter 2 dater. Jeg er riktignok ganske voksen (= gammel = over 30) så jeg forventer nok at de jeg dater også forholder seg voksent til prosessen. De har vært godt under 30 og jeg tar meg i å tenke at det kanskje har noe med det å gjøre. Satt på spissen var jo 14-års alderen med tilhørende dating en eneste stor dramaqueen-utdanning.

Men jeg skulle allikevel gjerne forstått/visst hva som skjer inni hodet på dere kvinner (=jenter) når dere tenker slik. Hvorfor kan du ikke forholde deg til en normal måte å bygge en relasjon på? Hvorfor tror du automatisk at andre føler det samme som deg på samme tidspunkt? Eller er i samme tankebaner som deg akkurat på samme tidspunkt?

Når noen spør "hvor står vi", så er det jo nettopp fordi dem ikke vet hva du tenker og føler.

Jenter har det med å overanalysere og være usikre på seg selv, sånn er det bare, og det er vanskelig å gjøre noe med. Det er nok mindretallet som er skikkelig avslappet.

Jeg var avslappet med min nåværende kjæreste i ca. to uker, hvor han var den som tok initiativ til å sende sms, møtes osv. men så ble jeg mer og mer betatt. Det var ikke få ganger jeg satt der og tvang meg selv til å ikke sende melding. I dag så sender jeg han melding når jeg vil det, men med tanke på at vi så og si bor sammen, så er det som regel praktiske årsaker til at jeg sender sms. Men når han er bortreist, så sender jeg ikke meldinger til han, og det er helt bevist. Dette er fordi han skal få tid til å savne meg og tenke på meg, og jeg blir alltid glad når jeg endelig får melding, men jeg venter heldigvis ikke i spenning konstant lenger, jeg lever mitt eget liv.

Poenget mitt er at selv om mange jenter er sånn i startfasen (les; fordi de er usikre og overanalyserendee), så er det ikke nødvendigvis sånn at de er sånn resten av forholdet. Så fort de ikke er usikre på det lenger, så slapper de nok av, så hvorfor ta sånn på vei at jentene av og til er på dette viset? Det er jo en forbigående fase, så hvis du er smart, så sier du bare det som trengs for å berolige henne, og i tillegg si at av og til kan det ta tid før jeg svarer, men da er det alltid fordi jeg er opptatt eller noe sånt, så bare ta det rolig, slapp av, så skal du nok se at det blir svar.

Da tror jeg jenta vil godta stillheten bedre. :)

Jeg har faktsik blitt sjarmert hver gang kjæresten min har sendt "jeg har ikke fått melding hos deg i dag pus :(", eller "hvorfor svarer du ikke?:(". Synes det er søtt at han er utålmodig. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Poenget mitt er at selv om mange jenter er sånn i startfasen (les; fordi de er usikre og overanalyserendee), så er det ikke nødvendigvis sånn at de er sånn resten av forholdet. Så fort de ikke er usikre på det lenger, så slapper de nok av, så hvorfor ta sånn på vei at jentene av og til er på dette viset? Det er jo en forbigående fase, så hvis du er smart, så sier du bare det som trengs for å berolige henne, og i tillegg si at av og til kan det ta tid før jeg svarer, men da er det alltid fordi jeg er opptatt eller noe sånt, så bare ta det rolig, slapp av, så skal du nok se at det blir svar.

Da tror jeg jenta vil godta stillheten bedre. :)

Jeg har faktsik blitt sjarmert hver gang kjæresten min har sendt "jeg har ikke fått melding hos deg i dag pus :(", eller "hvorfor svarer du ikke?:(". Synes det er søtt at han er utålmodig. :)

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver her. Er så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja.

Syns du allerede har en tendens til å gå i den fella hvor man tenker i hjel et potensielt forhold (for deg riktig nok).

Jeg ville begynt å tenke slike tanker om kanskje en uke, men ikke etter en dag. Spesielt ikke med tanke på omstendighetene.

Ta det med ro :)

Hvorfor kan dere ikke ta ting som kommer. Jeg vedder på at han bare sendte en melding for å være hyggelig, og etter det gadd ikke mase mer. At han la ballen hos jenta, og det er hennes tur. Men som en ekte feminist, venter med at han igjen skal ta det neste steget. Ta initativ da vel,,, og ikke tro alle er født for å varte deg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke ta ting som kommer. Jeg vedder på at han bare sendte en melding for å være hyggelig, og etter det gadd ikke mase mer. At han la ballen hos jenta, og det er hennes tur. Men som en ekte feminist, venter med at han igjen skal ta det neste steget. Ta initativ da vel,,, og ikke tro alle er født for å varte deg opp

jeg prøver ofte å ta ting som de kommer, jeg, men jeg har som så mange andre kvinner litt "problemer" (det er vel å overdrive litt men) med sånt selv (overanalysere hvis jeg er forelsket, osv). Siden det sa "klikk" hos henne så fort, er det ikke rart hun tripper, og venter litt når han har sagt han skal kontakte henne?

Hadde dette vært meg hadde jeg kanskje prøvd å kontakte han en gang til. Om en ukes tid kanskje. Etter det hadde jeg sett på det hele som en enkel nettdate, og kanskje jeg hadde hørt fra han igjen, men hadde ikke sett lyst på det, men nattesøvnen min hadde jeg nok beholdt for det om.

Feminist? Hvordan i det huleste passer det inn med å la han ta initiativ?

Tror jeg at alle er født for å varte meg opp? :fnise: Hvordan da i såfall?

Har du sitert riktig person?

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

jeg holdt på som deg, overanalyserte meg i hjel hvorfor han ikke svarte meg og ikke tok kontakt, jeg ble så lei av det tullet, og det var bortkastet tid å vente fant jeg ut, at jeg sluttet å kontakte han, og han viste seg å ikke være særlig interessert.Jeg synes du skal gi blanke i han, eller send han en melding oh spør om han er en flørt, du har ingenting å tape.

Vær tøff og gjør det, det gjorde jeg, jeg orket ikke å lure mere, følte at jeg ble sprø av det, hør på magefølelsen din også.

Er han interessert, vil han ikke gi slipp på deg, det lover jeg deg, og hvis han blir skremt av en melding fra deg, er han i hvertfall ikke noe til mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei,

er enig med deg, og jeg skjønner at jeg ikke skal sende flere mld når jeg ikke får svar. Det er noe jeg aldri ville gjort, for jeg syns det er masete selv om en kar hadde gjort det til meg.

Det som jeg stiller spm.tegn til er at han ble så stille, han sendte jo flere mld i helgen og var så keen.. selv etter vi møttes. Så har jeg ikke hørt noe i går eller i dag, bortsett fra svaret på mld jeg sendte.

Kanskje det er det "spillet", ikke vet jeg..

Men jeg får prøve å ikke tenke så mye på det. Bare litt leit.

Fyren sier jo at han har stress på jobben, du sier han holder på med oppussing og flytting. Han har det med andre ord t-r-a-v-e-l-t.

Har man det travelt, blir man lettere irritert over mas, enten det er pr sms eller hva. Så lugna ner til fyren får roligere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fyren sier jo at han har stress på jobben, du sier han holder på med oppussing og flytting. Han har det med andre ord t-r-a-v-e-l-t.

Har man det travelt, blir man lettere irritert over mas, enten det er pr sms eller hva. Så lugna ner til fyren får roligere dager.

Hvis han mener en eller to sms fra henne daglig er mas kan han ikke like henne så godt. Hvis man er i en bli-kjent-fase og liker noen godt, tenker man mye på den personen selv om man pusser opp og har det travelt på jobb. Jeg hadde fått mer energi i en travel hverdag hvis jeg fikk sms fra en jeg likte godt. Da jeg og min kjære var i denne fasen sendte vi sikkert minst 10 sms hver dag. Vi hadde det også travelt, men det tar bare et par sekunder å sende en sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Janne_*
Hvis han mener en eller to sms fra henne daglig er mas kan han ikke like henne så godt. Hvis man er i en bli-kjent-fase og liker noen godt, tenker man mye på den personen selv om man pusser opp og har det travelt på jobb. Jeg hadde fått mer energi i en travel hverdag hvis jeg fikk sms fra en jeg likte godt. Da jeg og min kjære var i denne fasen sendte vi sikkert minst 10 sms hver dag. Vi hadde det også travelt, men det tar bare et par sekunder å sende en sms.

Hei,

Jeg er så enig med deg. Liker man en person godt blir man glad for å få en melding og høre fra personen, men da må man like personen godt.

Jeg har ikke hørt noe bortsett fra svaret på mld jeg sendte tirsdagen. Syns virkelig dette er dårlig. Hadde han likt meg så hadde han sendt mer og tatt kontakt. Han sendte meg mld, hvertfall et par ganger daglig før jeg møtte han.

Jeg kan absolutt ta den, at han ikke likte meg i real life.. det gjør meg ingen ting, for det har vært et par jeg har møtt tidligere som ikke har samsvart med profilen de har på nett. Det at jeg er forvirret grunner i hans respons etter vi møtte hverandre, han sa han håpet på flere treff, at han likte meg og synd det var kjempe koselig å møte meg - at dette var en bra start..

Han sa også at han ville sende meg en mld ell. to dagen etter.. men jeg hørte ingen ting.

Det er det som gjør at jeg blir forvirret!!

Han sier at han liker meg, men viser noe annet. Selv om han har mye å gjøre så har han tid til å sende meg en mld!!

Nå er det torsdag, og jeg har ikke hørt noen ting bortsett fra svaret jeg fikk tirsdag på dagen.

Jeg sendte en mld i kveld. SKrev bare at jeg håpet alt var bra osv..

En kamerat av meg sa jeg fint kunne sende den, gutter trenger også tilbake mld. og han ment jeg IKKE hadde maset på han.. har gått to dager uten kommunikasjon.

Jeg fikk svar, han svarte bare på det jeg hadde skrevet uten noe mer ell. mindre.

Kjente jeg ble litt lei, og ikke orker mer tull. Er han interessert så får han ta kontakt neste gang, derfor har jeg nå slettet nr. og alle spor på tlf som kan ledes til hans nr..hehe.. orker bare ikke å senge mld.. nå er det opp til han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes du gjode det rette. Du har vist at du gjerne vil ha kontakt. Han vet hvor du står. Når han velger å forbli taus er han nok ikke interessert. Nå slipper du i hvertfall å gruble mer på det. Du har gjort det du kan gjøre. Lurt å slette nummeret hans. Jeg ville ikke brukt mer tid på han. Snart treffer du en som sender deg sms flere ganger hver dag og som blir glad hver gang det tikker inn en sms fra deg. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Janne_*

Hei igjen..

Nå har jeg fått kontakt med han igjen. Han skrev mail til meg i går, der han unskyldte seg for at han ikke har tatt kontakt. Han skrev at han har hatt det vanskelig og ikke hatt det bra i en periode.

Jeg skrev mail tilbake på kvelden der jeg skrev at jeg visste at han hadde mye om dagen, at jeg ikke forventa noen ting, men at de var leit siden jeg likte han.

Han svarte igjen, det kom frem at han mistet faren sin for et år siden. Og at han til tider får sorgen over seg. At han hadde hatt en periode nå der han ikke hadde orket å gi så mye til meg. Hadde ikke ordnet i leiligheten på en uke heller..

Vi skrev frem og tilbake.

Han avsluttet der han skrev at "vi kan jo snakkes?"

Jeg lurer jeg.. FØler at han kanskje har datet flere, og at det ikke har blitt noe med de.. så kontakter han meg " som er igjen".. hehe.. eller bør jeg tro på han?

Tror dere han vil ha kontakt eller bare ville unskylde seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Janne_*

Vi bor i Stavanger, så ingen vil kjenne oss igjen..

Jeg er frustrert over situasjonen.. syns det er vanskelig. Har opplevd gutter som har jugd om det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i Stavanger, så ingen vil kjenne oss igjen..

Jeg er frustrert over situasjonen.. syns det er vanskelig. Har opplevd gutter som har jugd om det ene og det andre.

Ikke bry deg. Gjest over her kommer med sånne kommentarer hele tiden. Mannsjåvinistisk norsk kvinnehater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du skal ha noe som helst håp om at det skal kunne bli noe - så for all del: IKKE TVIL PÅ HANS SORG!!! Herregud, tenk om det var du som hadde mistet en av dine nære og kjære - skulle sorgen liksom legges i en skuff etter et par tre måneders passende sorg?

Hvis du virkelig liker han, så la mannen få tid og rom. Vær tålmodig, lytt til alt han vil fortelle deg om faren og annet -og hold det han forteller for deg selv heretter! Menn er enkelt skrudd sammen, og inntill videre har du vel ikke noen grunn til å tvile på det han har sagt? Evt får du bedrive litt research for å finne litt mer ut om han og hans sosiale profil - om du fortsatt ikke har tillit til han.

Mitt råd er: ikke mas, men hvis du er oppriktig interessert i han er det naturlig å være tilstede for han og det han måtte tenke på. Og har han noen dager der han har behov for luft, gi han det - og send heller en og annen hyggelig sms med noen positive ord så han vet at du fortstt liker han og er der selv om han har tunge dager også!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...