Gå til innhold

Skjønner ingen ting jeg, gjør dere?


Gjest Gjest_Janne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Janne_*

Har møtt en kar på nett. Vi har skrevet med hverandre en liten stund (ca 3 uker).

Vi har skrevet ganske mye og føler at vi er like og så veldig frem til å treffes.

Dette skjedde i helgen, vi tok det uformellt og gikk en liten tur og pratet i et par timer!! :) Og det var virkelig vellyket.

Kjemien var der, vi har samme humor og hadde "den" kjemien som jeg trenger for at jeg ble enda mer nysgjerrig.

Det tok ikke mer enn ti min, fra vi gikk fra hverandre at jeg fikk en koselig melding om at han syns det var veldig koselig å treffe meg og at han håpet vi ville se mer til hverandre.

Etter det har vi skrevet en av kveldene på msn.. der han bla. nevnte at han ble glad over at jeg også likte han.

Alt burde jo være på topp.. men, jeg hørte ingen ting i går, selv om han sa til meg at jeg nok ville få et par mld fra han i løpet av dagen og at vi sikkert snakket på msn. Så hørte jeg ingen ting. . SYns dette er litt rart?!

Vet han har mye å gjøre etter jobb, han er midt i flytting og skal pusse opp i den nye leiligheten. Men en liten mld tar vel ikke lang tid, hvertfall når han sa han muligens ville sende meg en?!

Blir litt forvirret av dette jeg.. Så jeg sendte en kort og hyggelig mld til han på dagen i dag, med ønske om en fin dag og at jeg håpet alt var bra. Han skrev tilbake med en gang at han hadde hatt det stress på jobben, og avsluttet med klem til deg vennen..

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Janne_*

Ja, det kan nok virke sånn. Men jeg har vært litt uheldig med den siste daten, så jeg er litt redd for at han skal backe ut, jeg blir redd for det når jeg virkelig liker en kar.

DU mener jeg bare skal la det "flyte" og la det være opp til han å kontakte meg nå?

SKal prøve å ikke tenke så mye på det, la det som er meningen skje. Men er ikke så lett når tankene spinner fritt... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tenker at kjæresten hans har snoket på telefonen hans, og oppdaget dine meldinger...sorry. Litt for mange opptatte menn der ute som flørter på nettet uten å være ærlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Janne_*
Jeg tenker at kjæresten hans har snoket på telefonen hans, og oppdaget dine meldinger...sorry. Litt for mange opptatte menn der ute som flørter på nettet uten å være ærlige.

Han sier jo at jeg må komme og se leiligheten hans da.. (som han skal flytte inn i)Han har sendt meg bilder av leiligheten også, så det er jo rart om han er i et forhold. Har ikke inntrykk av det?!

...men man vet jo aldri! Er derfor jeg er skeptisk og "redd".. er så lei av useriøse karer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Slapp av du, du fikk jo svar på den meldingen du skrev til ham. Jenter har det med å overanalysere alt. Han tar sikkert kontakt når han er litt mindre stresset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle som orker å svare på meldinger når de har hatt en lang og hektisk dag. Helt grreit å melde han å høre hvordan det går ol. men for alt i verden ikke send mange meld når han ikke svarer. Virker veldig desperat da og det kan fort bli ganske masete. Slikt kan skremme vekk hvem som helst. Bare et lite tips =)

Så da det med ro men vis at du tenker på han så svarer han når han selv føler for det, og hvis ikke så bør du ta et hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men herregud damen, hvis han er useriøs, så hjelper det så lite om han sender 10 eller 0 meldinger om dagen! La ham ta kontakt, hvis han har sagt at han skal gjøre det.

Og ikke brenn alle broer! Hvis du har flere menn som du har kontakt med på nettet, fortsett med det. Da har du noen å bruke tid på og ikke begynne å tenke hus, hage og barn med han du har gått en tur sammen med.

Beklager hvis jeg er for hardt mot deg, men sånn er livet og. Du kan ikke begynne å overanalysere allerede nå, du kommer til å slite deg helt ut til dere kommer til tredje date...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Janne_*
Er ikke alle som orker å svare på meldinger når de har hatt en lang og hektisk dag. Helt grreit å melde han å høre hvordan det går ol. men for alt i verden ikke send mange meld når han ikke svarer. Virker veldig desperat da og det kan fort bli ganske masete. Slikt kan skremme vekk hvem som helst. Bare et lite tips =)

Så da det med ro men vis at du tenker på han så svarer han når han selv føler for det, og hvis ikke så bør du ta et hint.

Hei,

er enig med deg, og jeg skjønner at jeg ikke skal sende flere mld når jeg ikke får svar. Det er noe jeg aldri ville gjort, for jeg syns det er masete selv om en kar hadde gjort det til meg.

Det som jeg stiller spm.tegn til er at han ble så stille, han sendte jo flere mld i helgen og var så keen.. selv etter vi møttes. Så har jeg ikke hørt noe i går eller i dag, bortsett fra svaret på mld jeg sendte.

Kanskje det er det "spillet", ikke vet jeg..

Men jeg får prøve å ikke tenke så mye på det. Bare litt leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Janne_*
Men herregud damen, hvis han er useriøs, så hjelper det så lite om han sender 10 eller 0 meldinger om dagen! La ham ta kontakt, hvis han har sagt at han skal gjøre det.

Og ikke brenn alle broer! Hvis du har flere menn som du har kontakt med på nettet, fortsett med det. Da har du noen å bruke tid på og ikke begynne å tenke hus, hage og barn med han du har gått en tur sammen med.

Beklager hvis jeg er for hardt mot deg, men sånn er livet og. Du kan ikke begynne å overanalysere allerede nå, du kommer til å slite deg helt ut til dere kommer til tredje date...

Takk, sier jeg. Syns ikke du er hard. Liker konstruktive tilbakemld. også :)

Ja, jeg får fortsette å skrive med de andre jeg har litt kontakt med.. (selv om han jeg møtte er mest lik meg). Litt tidsfordriv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tenker at kjæresten hans har snoket på telefonen hans, og oppdaget dine meldinger...sorry. Litt for mange opptatte menn der ute som flørter på nettet uten å være ærlige.

Bare sånn at vi ikke setter en gruppe mennesker i bås:

"Litt for mange opptatte jenter der ute som flørter på nettet uten å være ærlige."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Takk, sier jeg. Syns ikke du er hard. Liker konstruktive tilbakemld. også :)

Ja, jeg får fortsette å skrive med de andre jeg har litt kontakt med.. (selv om han jeg møtte er mest lik meg). Litt tidsfordriv.. :fnise:

Hvis du liker han her så godt, syns jeg du skal legge de andre på is og satse. Ikke la det at han har hatt en stressende dag (eller to) ødelegge noe som kan bli til noe bra og ikke få panikk eller kast deg over andre mulige kandidater! Hva hadde du tenkt om han hadde gjort det samme hvis du av en eller annen grunn ikke hadde mulighet til å være aktiv på msn eller meldinger en dag?

Det er alltids en mulighet for at han er en useriøs slask som bare leker med deg, men i forhold til det du skriver her blinker det i allefall ingen varsellampe hos meg. Han skriver "vennen min" og det er ingen ting som tyder på at han pluttselig har mistet interessen for deg nå, selv om han ikke er kjempe tilgjengelig konstant!

For meg høres det ut som du er litt desperat etter en kjæreste, og at hvis du ikke er hundre prosent sikker på han du liker, så vil du holde andre muligheter åpne. Jeg tror det er en dum strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi jenter har det nok med å overanalysere ja. Men samtidig så tenker jeg at har man nettopp truffet noen, og er i nyforelsket-fasen (eller på vei til å bli det) så surrer det i hodet hele tiden, stresset eller ikke. Sånn sett så hadde vel jeg også reagert litt hvis jeg ikke hørte noe denne dagen (etter den kontakten dere har hatt). Men jeg tror ikke at det absolutt trenger å være noe galt.

Er han kanskje litt beskjeden? At han er redd for å være for pågående, eller mase for mye?

La han styre dette, uten å mase på han, så får du nok svar. Men ikke bli helt taus du heller, da kan han oppfatte det som at du ikke er interessert lenger. Og hvis han er av den beskjedne typen, så gir han kanskje opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_eva_*
Vi jenter har det nok med å overanalysere ja. Men samtidig så tenker jeg at har man nettopp truffet noen, og er i nyforelsket-fasen (eller på vei til å bli det) så surrer det i hodet hele tiden, stresset eller ikke. Sånn sett så hadde vel jeg også reagert litt hvis jeg ikke hørte noe denne dagen (etter den kontakten dere har hatt). Men jeg tror ikke at det absolutt trenger å være noe galt.

Er han kanskje litt beskjeden? At han er redd for å være for pågående, eller mase for mye?

La han styre dette, uten å mase på han, så får du nok svar. Men ikke bli helt taus du heller, da kan han oppfatte det som at du ikke er interessert lenger. Og hvis han er av den beskjedne typen, så gir han kanskje opp da.

Enig i denne. Ta det helt med ro, men ikke bli helt taus. Har nemlig gjort den tabben selv, og så viste det seg at fyren er beskjeden, vil ta det med ro og hadde egentlig sendt en søt mail til meg som jeg av flere grunner ikke fikk lest. (ikke nettdekning der jeg oppholder meg nå.)

Argh, heldigvis oppsøkte jeg han ved første anledning to uker etterpå.

Men vi tar det enda med ro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjønner deg godt jeg... Da jeg og samboeren min pratet på msn og via sms før vi møttes, ble jeg også litt skeptisk hvis jeg ikke hørte noe fra ham en dag... Da var jeg redd jeg ikke kom til å høre fra ham igjen, kansje var han til og med opptatt... Men heldigvis satsa jeg, og etter 2-3 måneder flytta jeg inn hos ham, og vi kjøpte hund... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår din redsel for at han skal backe ut, fordi man har blitt såret så mange ganger før. Men vær forsiktig at han ikke backer ut nettopp pga din oppførsel. Jeg har selv gått i denne fella. Bit deg i smstommelen, gå deg en tur, treff venner, finn på noe annet. Mange menn hater sms, liker mest å ringe, selv om det tar kort tid å sende sms så er det mange menn som foretrekker å kommunisere på andre vis.

Han er jo helt tydelig interessert i deg, og viser dette klart. La han få litt tid på seg, som du selv sier han har hatt det travelt. Når det har gått 4-7 dager uten at du har hørt noe kan du begynne å bekymre deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Har møtt en kar på nett. Vi har skrevet med hverandre en liten stund (ca 3 uker).

Vi har skrevet ganske mye og føler at vi er like og så veldig frem til å treffes.

Dette skjedde i helgen, vi tok det uformellt og gikk en liten tur og pratet i et par timer!! :) Og det var virkelig vellyket.

Kjemien var der, vi har samme humor og hadde "den" kjemien som jeg trenger for at jeg ble enda mer nysgjerrig.

Det tok ikke mer enn ti min, fra vi gikk fra hverandre at jeg fikk en koselig melding om at han syns det var veldig koselig å treffe meg og at han håpet vi ville se mer til hverandre.

Etter det har vi skrevet en av kveldene på msn.. der han bla. nevnte at han ble glad over at jeg også likte han.

Alt burde jo være på topp.. men, jeg hørte ingen ting i går, selv om han sa til meg at jeg nok ville få et par mld fra han i løpet av dagen og at vi sikkert snakket på msn. Så hørte jeg ingen ting. . SYns dette er litt rart?!

Vet han har mye å gjøre etter jobb, han er midt i flytting og skal pusse opp i den nye leiligheten. Men en liten mld tar vel ikke lang tid, hvertfall når han sa han muligens ville sende meg en?!

Blir litt forvirret av dette jeg.. Så jeg sendte en kort og hyggelig mld til han på dagen i dag, med ønske om en fin dag og at jeg håpet alt var bra. Han skrev tilbake med en gang at han hadde hatt det stress på jobben, og avsluttet med klem til deg vennen..

Hva tenker dere?

Jeg tenker at jeg skulle ønske slike som deg kom med en varsel-lampe i panna, slik at menn som meg kan unngå dere når vi dater på nettet. Jeg dater også på nettet og får av og til (fra de jeg har møtt) noen dramatiske episoder hvor jeg må forklare hvorfor jeg ikke skrev noe den dagen og/eller hvorfor jeg var så kort i tlf den andre dagen eller "hvor står vi" - prat etter 2 dater. Jeg er riktignok ganske voksen (= gammel = over 30) så jeg forventer nok at de jeg dater også forholder seg voksent til prosessen. De har vært godt under 30 og jeg tar meg i å tenke at det kanskje har noe med det å gjøre. Satt på spissen var jo 14-års alderen med tilhørende dating en eneste stor dramaqueen-utdanning.

Men jeg skulle allikevel gjerne forstått/visst hva som skjer inni hodet på dere kvinner (=jenter) når dere tenker slik. Hvorfor kan du ikke forholde deg til en normal måte å bygge en relasjon på? Hvorfor tror du automatisk at andre føler det samme som deg på samme tidspunkt? Eller er i samme tankebaner som deg akkurat på samme tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overanalysering.

Ja.

Syns du allerede har en tendens til å gå i den fella hvor man tenker i hjel et potensielt forhold (for deg riktig nok).

Jeg ville begynt å tenke slike tanker om kanskje en uke, men ikke etter en dag. Spesielt ikke med tanke på omstendighetene.

Ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...