barnesangen Skrevet 22. september 2009 #1201 Del Skrevet 22. september 2009 Gratulrer IrmaAdele!!!!!!! Håper det sitter i 9 mnd hso deg også. Selv er jeg engstelig for at det skal gå galt enda, men jeg får håpe det beste. har jo fått satt inn et bra embryo, og siden det er valgt ut blandt 10, satser je gpå at det blir sittende. har helt siden gonal-f injeksjonene følt mer ømhet på en side an eggstokkene enn den andre. Gjør det fremdeles. kan det være at embryoet nå har festet seg på denne siden, så det blir mer aktivitetet der? bare lurer. Formen ellers er greit. LItt mer sliten enn ellers, men sover ikke etter jobb eller middag foreløpig. Prøver å legge med tidligere på kvelden. jeg jobber i barnehage. Noen som har erfaring med hva jeb ikke burde gjøre så tildig i svangerskapet? Tenker på jobbsituasjonen...løfting, bæring, påkledning, etc......... Lurer også på når je gmå søke NAV om svangersakapspenger (80 eller 100%) og hvor tidlig je gmå søk eom fødeplass. Mulig fastlegan min kan svare på alt dette, men jeg har ikke ringt han enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 22. september 2009 #1202 Del Skrevet 22. september 2009 jeg jobber i barnehage. Noen som har erfaring med hva jeb ikke burde gjøre så tildig i svangerskapet? Tenker på jobbsituasjonen...løfting, bæring, påkledning, etc......... Hei, og gratulerer med graviditeten!! Du kan gjøre alt som du pleier så lenge du ikke har vondt. Man kan ikke løfte på seg en SA. Da jeg ble gravid fikk jeg tidlig vondt i bekkenet, så da måtte jeg fritas fra de tyngste løftene, vogntrilling o.l. Men når man har prøvd så lenge å bli gravid så kan det være godt å bremse ned litt for egen psykes skyld. Jeg var 50% sykmeldt til uke 10 fordi jeg var så engstelig. Det var godt å kunne slappe av litt innimellom de hektiske dagene i barnehagen. Om man skulle miste så er det så utrolig lett å bebreide seg selv, selv om det ikke er noe man kunne gjort selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. september 2009 #1203 Del Skrevet 22. september 2009 Gratulerer til IrmaAdele og barnesangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 23. september 2009 #1204 Del Skrevet 23. september 2009 Et lite spm: Har fått beskjed om å ta med passfoto. Hva er dette til? Må man ha passfoto eller er det greit nok med pass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 23. september 2009 #1205 Del Skrevet 23. september 2009 Et lite spm: Har fått beskjed om å ta med passfoto. Hva er dette til? Må man ha passfoto eller er det greit nok med pass? Det er for at de skal kunne ha noe å gjenkjenne dere med på klinikken. Er jo mange par innom. Jeg tok bare å klipte ut mindre bilder av noen store, å det var bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 23. september 2009 #1206 Del Skrevet 23. september 2009 Da så. Trodde vi måtte ut og ta passgodkjente bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlady Skrevet 23. september 2009 #1207 Del Skrevet 23. september 2009 Kjempegratulerer til begge som har blitt gravide! Det er jo fantastisk! Vi skal begynne med prøverør nå og jeg kjente at jeg ble veldig glad da jeg leste at det hadde gått så bra med dere. Selv har vi vært prøvere nå i snart halvannet år delt på to omganger (6 måneder tidligere, 11 nå). Vi har fått henvisning til Ullevål og mannen har sjekket seg (det er han de tror det er noe galt med), mens jeg visst ikke skal sjekke meg mer. Svaret fra Ullevål om veien videre og ventetid var heller kryptisk. Behandlingstid på 4-6 måneder og så skal jeg ringe inn menstruasjon og høre om de har kapasitet den måneden, hvis ikke må jeg forsøke igjen neste måned. Er det noen som vet om de sjelden har kapasitet? Blir det mange ventemåneder? Jeg merket at jeg også kunne tenkt meg et privat forsøk mens vi venter på det offentlige og ettersom vi ble undersøkt hos Aleris har de nok alt de trenger. Jeg er en litt utålmodig sjel, så lurer litt på hvor lang tid et privat forsøk tar. Hvor lenge må jeg gå på medisiner før eggene kan tas ut og så hvor lang tid tar det før de settes inn igjen? I utgangspunktet var jeg enormt skeptisk til prøverør og det er fortsatt sårt å ikke klare det på egen hånd, men med så oppmuntrende lesning, så gleder jeg meg nesten og kan ikke komme i gang raskt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 24. september 2009 #1208 Del Skrevet 24. september 2009 Gratulerer med spirer! Bra det er en positiv bølge her inne nå, for jeg starter på spray igjen i morgen, og denne gangen MÅ det da klaffe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 24. september 2009 #1209 Del Skrevet 24. september 2009 Blir det mange ventemåneder? Jeg merket at jeg også kunne tenkt meg et privat forsøk mens vi venter på det offentlige og ettersom vi ble undersøkt hos Aleris har de nok alt de trenger. Jeg er en litt utålmodig sjel, så lurer litt på hvor lang tid et privat forsøk tar. Hvor lenge må jeg gå på medisiner før eggene kan tas ut og så hvor lang tid tar det før de settes inn igjen? Om dere har muligheten til det anbefaler jeg absolutt et forsøk privat i mens. For ja, det blir en god stund å vente. Om dere går til Aleris tipper jeg dere kommer igang innen kort tid, om alt av utredning er ferdig, om ikke kan de også utrede hos Aleris. Jeg startet på spray den 10.Aug. Sprøyter den 27.Aug. Uttak 7.Sep og innsett igjen 9.sep. Anbefaler deg å lese infoheftet til Aleris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 24. september 2009 #1210 Del Skrevet 24. september 2009 Da er vel forsøket vårt nesten over for å regne. Fikk blødning i går, og den har forsatt i natt og utover dagen i dag. Ringte riksen, men som ventetn var det vanskleig å si om det har gårr galt . eneste måten å sjekke på er å ta ny blodprøve på mandag(så da blir det nok en nervepirrende dag) og ringe etter kl 13. har et bittelite håp, siden jeg ble fortalt at de hadde pasienter som blødde, men likevel var gravide, men håpet er bitte bitte lite. har grått mange tårer idag, og håper det klaffer bedre neste gang.skjønner at embyoet ikke var levedyktig, men jeg syns det burde blit støtt ut FØR jeg testet pos og ikke etter. Er skuffet, lei meg, sint og frustert på en gang. har en fantastisk ektemann som prøver å støtte så godt han ken . Vi er to som er skuffet, men likevel gjrø han sitt ytterste fro å trøste meg. Er så utrolig glad i han. skulle jeg mot formodning få pos nyheter på mandag, blir de lagt inn her .Hvis ikke kommer jeg tilbka enår alt dette er tilbakelagt. God ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 24. september 2009 #1211 Del Skrevet 24. september 2009 huff barnesangen... så trist å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlady Skrevet 24. september 2009 #1212 Del Skrevet 24. september 2009 Barnesangen, jeg håper det går bra og krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 24. september 2009 #1213 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Sender gode tanker til deg Barnesangen og håper det går bra med deg... Endret 24. september 2009 av Lotta123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 24. september 2009 #1214 Del Skrevet 24. september 2009 Da er vel forsøket vårt nesten over for å regne. Fikk blødning i går, og den har forsatt i natt og utover dagen i dag. Ringte riksen, men som ventetn var det vanskleig å si om det har gårr galt . eneste måten å sjekke på er å ta ny blodprøve på mandag(så da blir det nok en nervepirrende dag) og ringe etter kl 13. har et bittelite håp, siden jeg ble fortalt at de hadde pasienter som blødde, men likevel var gravide, men håpet er bitte bitte lite. har grått mange tårer idag, og håper det klaffer bedre neste gang.skjønner at embyoet ikke var levedyktig, men jeg syns det burde blit støtt ut FØR jeg testet pos og ikke etter. Er skuffet, lei meg, sint og frustert på en gang. har en fantastisk ektemann som prøver å støtte så godt han ken . Vi er to som er skuffet, men likevel gjrø han sitt ytterste fro å trøste meg. Er så utrolig glad i han. skulle jeg mot formodning få pos nyheter på mandag, blir de lagt inn her .Hvis ikke kommer jeg tilbka enår alt dette er tilbakelagt. God ettermiddag. Huffa barnesangen Trist å lese, det samme skjedde med meg.... testet pos og så gikk det dritt noen dager etterpå.... Ikke så lett å tenke positivt da, men det går. Gikk i alle fall bra med meg. Godt du har en støttende ektemann som gjør alt for å trøste, hva skulle vi gjort uten de fantastiske mennene våre? tenk positivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 24. september 2009 #1215 Del Skrevet 24. september 2009 Dette var veldig trist å høre barnesangen. Håper at alt er bra alikevel. Man hører jo relativt ofte om de som har blødninger tidlig i svangerskapet. Selv skal jeg ta ny blodprøve i morgen får å skjekke om HCGen stiger som den skal. Kjenner at jeg bekymrer meg veldig for dette, selv om det ikke er noe tegn til at den ikke skulle det. Har testet med hjemmetest hver gang siden Tirsdag for å forsikre meg om at den fortsatt er positiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 26. september 2009 #1216 Del Skrevet 26. september 2009 Noen her inne som vet hvor tidlig det er anbefalt å prøve å bli gravid på nytt etter en SA i uke 4? Jeg ser litt lettere på tingene nå, men er fremdeles skuffet. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 27. september 2009 #1217 Del Skrevet 27. september 2009 Noen her inne som vet hvordan prossessen ved å bruke frosne embryo foregår? Er det like mye hormoner, sprøyter og ubehag som ved IVF-beh? Lurer også på om det er normalt å blø mer og i flere dager ved en SA enn ved en venlig mens. TRodde en SA ville gi en vanlig mens siden egget på begge måter kommer ut igjen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 27. september 2009 #1218 Del Skrevet 27. september 2009 Ang. fryseforsøk: jeg skal igang med dette i disse dager. Først må en få mensen. Så går en på progynova for å gjøre livmors-slimhinnen tykk og klar for embryoet. Så er det ultralydkontroll etter 9-11 dager for å se om alt er "klart". Så begynner man på progestan (eller annet progesteron-tilskudd) og så settes embryoet inn. Sånn er i hvertfall min "oppskrift". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 29. september 2009 #1219 Del Skrevet 29. september 2009 HEi igjen. Blodprøven viste stor senkning av HCG, men je gmå ta en ny blodprøve neste uke for å se at det fortsatt går ned. Venter på info om frys/tin i disse dager Bruker de alle eggene ved et slikt forsøk, eller bare noen? Vi har valget mellom frys nå, når vi bestemmer selv eller prøve naturmetoden først. har ikke bestemt oss enda. Når det gjelder hvordan jeg ha rdet, går det bedre. har fått masse støtteerklæringer både her inne og blandt venner og familie. Er visst ikke så uvanlig å miste tidlig. Er det større % som mister første gang ved IVF enn ved naturmetoden tro? ha en fin kveld. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 29. september 2009 #1220 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Hmm, jeg er stadig overrasket over hvor lite informasjon det virker som om de ulike klinikkene gir. Ved frys, der jeg holder til, så tiner de først ett "strå", og så kommer det an på om det er 1 eller 2 egg på det "strået". Det kommer vel også an på kvinnens alder og/eller parets ønske om antall egg. Eks. tiner de opp 1 egg, overlever det tiner de ingen flere. Eks. tiner de opp 1 som dør, så 1 nytt g så overlever gjerne det. Eks. tiner de opp 1 som viser seg å være av dårlig kvalitet/ikke deler seg optimalt og så tiner de opp 1 til og setter inn 2 Eks. tiner de opp 2 og setter inn 2, eller 1 om bare 1 overlever. Om en er veldig uheldig er det ingen som overlever opptiningen og en må ha nytt uttak. Er en heldig så overlever det første og en har fortsatt flere på frys til en evt. neste gang om en skulle trenge det. Jeg vet ikke hvordan prosenten for å miste er ved ivf. Men det heter seg at 25% av alle graviditeter ender i en sa i løpet av de 12 første ukene. Det sies at det er flere som ikke vet om at de mister(som regel de som ikke holder på som oss og har så stålkontroll på hver eneste dag) fordi mensen bare blir 1-3 dager for sen, men at om en hadde målt hcg hadde en sett at det såvidt hadde festet seg. Lykke til! Endret 29. september 2009 av Strix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå