Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Vil bare komme inn med noen oppmuntrende ord. Det er håp for alle.

Og du blir gravid når du minst aner det.

Jeg har prøvd å bli gravid siden 1998.. 11 år, men ikke vert i nærheten. Sykehuset har ikke funnet årsaken til problemet..Har vert igjennom alt mulig slags tester...Prøvd prøverør...negativt..fikk ut en del fryseegg...Men noen døde under opptining.

Idag var det ny graviditetstest, har hatt menssmerter i en dag - så va sikker på mens skulle komme idag, men istede viste testen posetivt for første gang.. Jeg tror det enda ikke, men det er en skummel periode nå da...Går på progynova og progestan.

Ikke mist håpet - det er muligheter for oss alle..Jeg hadde mistet alt håp, men det kom tilbake idag:-)

Klem pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle dere. Har fulgt med dere en stund, men ikke lagt inn spor.

Gratulerer så mye til Pia31! :)

Jeg har et spørsmål: jeg er fryktelig redd for alt av medisiner, og skal nå igang med fryseforøk. Har vært gjennom 2 IVF og et fryseforsøk i naturlig syklus uten resultat. Nå skal jeg begynne med Progynova, og det har jeg ikke gjort før. Må si jeg har blitt litt skremt av bivirkningene, og ja, noe har jeg plukket opp her. Blant annet med hjertebank og svimmelhet........ er dette vanlige bivirkninger? Hvor mange av dere har merket det i forhold til Progynova? Og "Sunny" - (jeg har lest at du var plaget) hvor lang tid tok det før bivirkningene ga seg da du sluttet på medisinene?

Jeg vurderer og trekke meg fra hele fryseforsøket, og det er jo litt dumt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta27: Jeg har vært gjennom to fryseforsøk, og jeg gjør det gjerne igjen opptil flere ganger på tross av at Progynovaen kan gi bivirkninger. Resultatet av det siste forsøket ligger nå og spreller i magen min. :) Jeg fikk bivirkninger som trøtthet, uro, hodepine og småkvalme. Men ettersom jeg har skjønt ved å ha lest på ulike forum, så er det mange som ikke får bivirkninger av disse pillene i det hele tatt. Mange sier jo at dette er mye lettere enn ordinært forsøk. Og det synes jeg også, for jeg var ikke særlig glad i sprayen... Husker ikke om jeg fikk særlig hjertebank, men jeg skal love deg at hjertebank og svimmelhet er noe som kommer hos de fleste gravide.. Så det kommer før eller siden uansett. ;) Hos meg gav bivirkningene seg etter 10-12 dager, og da jeg ble gravid brukte jeg Progynova til uke 12.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit med et par positive historier om fryseforsøk her nå. Slilter litt med motivasjonen for at det skal gå bra, og dette hjalp! *ruger intenst videre*

Jenta27 - Progynova ga meg en forferdelig hodepine, men da jeg begynte på progestan ble det nærmest borte. Ikke sikkert du kommer til å merke noe til tablettene - ikke gi deg, bruk de mulighetene du har til forsøk! Mye bedre med progynova-hodepine i 2 uker enn å gjennomgå et uttak synes nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Jeg kjenner absolutt ingenting i dag, jeg.

Skulle jeg ikke kjent noe stikninger, eller ømmme bryster eller noe som helst?

Satt inn egg mandag.

Jeg kjenner jeg blir så utrolig lei meg. Burde jo få noe symtom på at noe skjer der? Eller hva? :frown:

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det endelig min tur å bli ruger...

Dette blir en skikkelig påskekrim da det blev satt inn to... Begge av middels kvalitet men jeg har troa på disse... :rødme:

Krysser fingrer å tær og ber till Allan og Gudrun

Fikk beskjed at jeg ikke skulle teste meg på 3 uker men misstenker at jeg kommer til å teste etter 2...

S - er det ikke litt tidlig å forvente at du skal kjenne noe allerede etter noen dager, tror det er best hvis du prøver å slappe av så godt du kan 10 dager til.

Gleder meg til påsken og håper at det er våres tur denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg hadde ikke hatt noen bivirkninger på progynova og progestan.

Progestan tok jeg denne gang 6 stk pr dag, og 3 stk progynova pr dag, det fortsetter jeg nå med frem til evt uke 12.

Har 2 venninner så også har prøvd progestan og progynova, heller ikke bivirkninger der - så ville ikke vert bekymret. er verdt å forsøke.

Jeg ventet også på disse "murringene" mange dager før test skulle tas, men som sagt kom det kun vanlig mensvondt dagen før test - så jeg var sikker på at det var negativt denne gang oxo - til testen viste det motsatte.

Jeg har følgt med dere i lang tid, men vert så lei meg pga alle negative tester - så ikke skrevet på en stund. Men har funnet "trøst" i mange oppmuntrende meldinger her inne, spesielt fra

Sunny som er så posetiv og har mange gode ord å komme med - til tross av mange vonde negative opplevelser iht disse forsøkene.

Klem pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti

Mitt forsøk som var negativt var helt likt i alle symptomene som det som var positivt.. Var helt sikker på at det ikke gikk denne gangen heller.. Men så begynte det å bli litt annerledes 4+0 og 4+2 var jeg nesten sikker på at det var noe på gang... Har alltid masse mensmurringer fra 7 dpo til mens, og i forsøk begynte murringene på tilsvarende dager. Tror alle opplever det forskjellig jeg. Har snakket med så mange, noen kjenner ingenting, noen har det helt likt som når de skal ha mensen og noen synes alt blir annerledes.. Jeg fikk stikkninger og mensmurringene forsvant fra 4+0 dvs 12 rugedag, har ikke opplevd det før.. (nå gikk det ikke så bra med meg da, men nå vet jeg jo at noe kan feste seg der inne..)

Pia31, blir så glad når jeg hører om slike som deg, takk for at du deler med oss.:) Og enig, er helt imponert over Sunny, du er virkelig en ressurs her inne..

Det ordner seg jo for de aller aller fleste, tror det kommer til å ordne seg for meg også, men nr 2 skal adopteres (søren at det tar så lang tid altså)!:)

Lykke til alle rugere, forsøk å slappe av. Jeg beviste for meg selv sist at man hverken trengte å ha trua eller måtte være positiv for at det skal bli en positiv test. Jobbet hektisk og trente gjorde jeg også. Gjorde alt som normalt, spiste sundt og sov godt...:) Synes det var lettere å slappe av når jeg tenkte at det ikke funket jeg.. Men det er min taktikk, den er jo en smule negativ da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå er det lenge siden jeg har vært innom her ...

Hei jenter.

Da har jeg vært og satt inn egg. To egg ble satt inn. Kvaliteten var desverre bare middels, men jeg håper alikevel.

Det gjorde ikke så vondt som fryktet. Fikk steosolid inn i blodåren først for at jeg skulle få slappe av. Er så redd for ukjent smerte, vet dere.

Det var fort gjort. 5 minutter og legen var ferdig.

Nå er det bare å vente.

Skal ta Albyl-E i ni uker, samt Crionone eller hva det nå het, den kremen i 7 uker, tror jeg det var. Hvis jeg er gravid da. vis ikke, slutter jeg med det.

Nå teller jeg ned til testing. Kan nok hende jeg tyvtester før det er gått 14 dager. Klarer nok ikke å la være.

Lykke til til deg også Prada. Skal krysse fingrene for deg.

S

Det var bra at det ikke var så ille som du fryktet :) Jeg skjønner godt hvsi du ikke klarer å vente 14 dager med testingen, de er jo ren tortur å gå å vente !!

*krysser fingrene*

Jeg fikk inn egget mitt i dag! Dette MÅ være gullegget, og det skal vokse og bli et stooort påskeegg!

Så da er det "bare" 12 dager til testing...

Kjøpte inn mengder med progestan i dag, så jeg bare lykkes, hehe... Skal jo ikke tilbake til Riksen før på ul i uke 8, så jeg handlet inn ;) (jeg ha prøvd å kjøpe progestan på mitt lokale apotek, det gikk ikke...)

S - vi skal blir gravide begge to, så det så!

:duskedame: JA !!!! Det skal dere !!! :duskedame:

Og siden sist har jeg vært gravid og mistet..

Eller det vil si ikke mistet ennå, men hcg nivået har sunket og jeg kjenner at mensen er på vei. Var helt sikker på at forsøket ikke ville funke denne gangen heller for hadde akkurat de samme symptomene fra innsetting og 12 dager fremover som på siste forsøk som var negativt.. Men på rugedag 12 var alle mensenmurringer borte og det stakk på de rareste steder "der nede".. Så nå vet jeg hvordan det er i alle fall.. Skjønner ikke hvorfor dette må være så j... vanskelig. Er veldig trist jeg...

Men uansett, lykke til alle rugere (anbefaler virkelig å droppe symptomjakten før 4+0, dette forsøket hadde jeg det faktisk bedre med meg selv fordi jeg ikke hadde trua, og ble jo veldig gledelig overrasket)

uffda Gjesti :( Det var trist å høre.. Men... er det virkelig over da ? Fått mensen nå ? Masse klemmer til deg :klemmer:

Hei alle dere. Har fulgt med dere en stund, men ikke lagt inn spor.

Gratulerer så mye til Pia31! :)

Jeg har et spørsmål: jeg er fryktelig redd for alt av medisiner, og skal nå igang med fryseforøk. Har vært gjennom 2 IVF og et fryseforsøk i naturlig syklus uten resultat. Nå skal jeg begynne med Progynova, og det har jeg ikke gjort før. Må si jeg har blitt litt skremt av bivirkningene, og ja, noe har jeg plukket opp her. Blant annet med hjertebank og svimmelhet........ er dette vanlige bivirkninger? Hvor mange av dere har merket det i forhold til Progynova? Og "Sunny" - (jeg har lest at du var plaget) hvor lang tid tok det før bivirkningene ga seg da du sluttet på medisinene?

Jeg vurderer og trekke meg fra hele fryseforsøket, og det er jo litt dumt da...

Uff, trist at jeg har laget skikkelig "skremsel" her inne... Jeg hadde absolutt begynt med progynova hvis jeg var deg Pia31. Det er ikke alle som får slike plagsomme bivirkninger..

Nå var det ikke "vanlig" hjertebank jeg fikk, og jeg gikk på bricanyl lenge forrige svangerskap - så jeg vet hva hjertebank er ..

Jeg hadde rett og slett uregelmessig hjerterytme, og ja .. det var ekkelt. Men det er jo ikke mange som opplever dette..

Tror det går helt fint hos deg jeg :jepp:

I dag var det endelig min tur å bli ruger...

Dette blir en skikkelig påskekrim da det blev satt inn to... Begge av middels kvalitet men jeg har troa på disse... :rødme:

Krysser fingrer å tær og ber till Allan og Gudrun

Fikk beskjed at jeg ikke skulle teste meg på 3 uker men misstenker at jeg kommer til å teste etter 2...

S - er det ikke litt tidlig å forvente at du skal kjenne noe allerede etter noen dager, tror det er best hvis du prøver å slappe av så godt du kan 10 dager til.

Gleder meg til påsken og håper at det er våres tur denne gangen.

Må bare :hoppe: litt for påske-eggene dine !!! Påskekrim liker vi ;) hehe..

Hei

Jeg hadde ikke hatt noen bivirkninger på progynova og progestan.

Progestan tok jeg denne gang 6 stk pr dag, og 3 stk progynova pr dag, det fortsetter jeg nå med frem til evt uke 12.

Har 2 venninner så også har prøvd progestan og progynova, heller ikke bivirkninger der - så ville ikke vert bekymret. er verdt å forsøke.

Jeg ventet også på disse "murringene" mange dager før test skulle tas, men som sagt kom det kun vanlig mensvondt dagen før test - så jeg var sikker på at det var negativt denne gang oxo - til testen viste det motsatte.

Jeg har følgt med dere i lang tid, men vert så lei meg pga alle negative tester - så ikke skrevet på en stund. Men har funnet "trøst" i mange oppmuntrende meldinger her inne, spesielt fra

Sunny som er så posetiv og har mange gode ord å komme med - til tross av mange vonde negative opplevelser iht disse forsøkene.

Klem pia

Der ser du , jenta27 :) Det går så fint at !!

Ååå, Så glad for at du lykktes Pia !!! Og tusen takk for fine ord :klem:

Mitt forsøk som var negativt var helt likt i alle symptomene som det som var positivt.. Var helt sikker på at det ikke gikk denne gangen heller.. Men så begynte det å bli litt annerledes 4+0 og 4+2 var jeg nesten sikker på at det var noe på gang... Har alltid masse mensmurringer fra 7 dpo til mens, og i forsøk begynte murringene på tilsvarende dager. Tror alle opplever det forskjellig jeg. Har snakket med så mange, noen kjenner ingenting, noen har det helt likt som når de skal ha mensen og noen synes alt blir annerledes.. Jeg fikk stikkninger og mensmurringene forsvant fra 4+0 dvs 12 rugedag, har ikke opplevd det før.. (nå gikk det ikke så bra med meg da, men nå vet jeg jo at noe kan feste seg der inne..)

Pia31, blir så glad når jeg hører om slike som deg, takk for at du deler med oss.:) Og enig, er helt imponert over Sunny, du er virkelig en ressurs her inne..

Det ordner seg jo for de aller aller fleste, tror det kommer til å ordne seg for meg også, men nr 2 skal adopteres (søren at det tar så lang tid altså)!:)

Lykke til alle rugere, forsøk å slappe av. Jeg beviste for meg selv sist at man hverken trengte å ha trua eller måtte være positiv for at det skal bli en positiv test. Jobbet hektisk og trente gjorde jeg også. Gjorde alt som normalt, spiste sundt og sov godt...:) Synes det var lettere å slappe av når jeg tenkte at det ikke funket jeg.. Men det er min taktikk, den er jo en smule negativ da..:)

Det skal nok ordne seg for oss også Gjesti .. Snart er det vår tur til å :gravid:

Jeg bare går å teller ned jeg nå.. Dagene kan ikke gå fort nok :sjenert: Venter på blødning jeg nå, men synarela kan vel utsette blødningen litt tror jeg ..

Jeg må bare si at jeg har funnet så utrolig stor trøst her inne på KG jenter !! Dere er supre !!! :hug:

Endret av ^^Sunny^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Rugedag 3 for meg.

Fortsatt ingen symtomer. Kjøpte meg en haug graviditetstester på nettet som jeg spent venter på. 15 stykker til 180 kr.

Når jeg får dem, har jeg bestemt meg for å fyre dem av en hver dag. Klarer ikke å la være.

Håpe, håpe....

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok den første flaska med spray slutt, og selv om det står 60 doser på flasken så har jeg fått ut 70... Men, de har vel et lite ekstravolum tenker jeg!

Nå teller jeg dager frem til stikkinga begynner :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti

Nei, det er ikke helt over ennå, Sunny... Er 5+0 i dag, men fikk vite i ettermiddag at hcg er sunket og at jeg burde få rødt besøk om 3-4 dager (rart å plutselig bli glad for det).. Kjennes ikke ut som den er på vei lenger, men må jo bare stole på det..

Det har vært skikkelig tøft å først få vite at hcg var lavt, men at det kunne gå begge veier, deretter håpe noe voldsomt i noen dager før jeg fikk tatt en ny prøve og det dessverre viste seg at stigningen var for lav til at det kunne være liv laga..

Vil ha tilbake min normale kropp(kroppen er fortsatt gravid den) og se frem til neste forsøk.. For på klinikken sier de at dette ser de hele tiden (ca 25 % ender i sa/ma), og at jeg ikke skulle engang vurdere å ikke fortsette med nye forsøk nå.. Sånn sett er jeg ved rimelig godt mot!

Tenker på de som ikke får målt hcg, det må være mye verre, da får man jo sjokk når man mister...(ikke at hcg alltid kan predikere det da..)

Tøff verden, men det ordner seg!:)

Klem til alle her inne, det tror jeg vi trenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De av dere som har brukt Puregon...

Går det greit for dere å tørrtrene med pennen?

Jeg satt og "tukla" litt med den i går, men etter innstilt dose går det ikke å trykke ned "stempelet". Syns å huske at sykepleieren gjorde dette utallige ganger da hun viste meg pennen, uten at det var noe ampulle i...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 3 for meg.

Fortsatt ingen symtomer. Kjøpte meg en haug graviditetstester på nettet som jeg spent venter på. 15 stykker til 180 kr.

Når jeg får dem, har jeg bestemt meg for å fyre dem av en hver dag. Klarer ikke å la være.

Håpe, håpe....

S

Hmmm... tror ikke jeg hadde gjort det om jeg var deg. Eggløsningssprøyten inneholder hcg, så om du tester nå så får du positivt utslag pga el-spøyta og ikke fordi du er gravid eller ikke. Vet ikke når el-sprøyta er helt ute av kroppen, men vent lengst mulig, hvertfall en ukes tid om du klarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jg mener du må vri den helt opp, før du kan vri den ned igjen. men jeg er ikke helt sikker

Det går bare å vri den en veg, den er grei. Etter at jeg har vridd til korrekt dose så må jeg vri den videre for å komme til null.

Men jeg mener at hun på sykehuset som viste meg dette bare vridde til ønsket dose, trykket ned stempelet(som om hun skulle gi en dose) og så gikk pennen til null, klar til neste omgang.

Men dette får ikke jeg til. Godt mulig jeg husker feil, det er snart 4mnd siden!

Så det er jo mulig det bare går å trykke ned stempelet når det faktisk er en ampull i den...

Ringer nok sykehuset senere, utrolig kjipt å stå der i påsken med en ødelagt penn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Hei jenter.

Klarte ikke å la være, og fyrte av en test i dag tidlig. 110% negativ.

F..n, jeg er skuffa. Da er nok løpet kjørt for meg.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Klarte ikke å la være, og fyrte av en test i dag tidlig. 110% negativ.

F..n, jeg er skuffa. Da er nok løpet kjørt for meg.

S

Er ikke du på rugedag 4?? Er det mulig å teste positivt så tidlig?? Egget må vel rekke å feste seg og skille ut litt hcg så det går å måles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Vet ikke jeg, Strix. Satt inn egg på mandag Blir vel rugedag 5, gjør det ikke det? Jeg drømte at jeg fikk et blått kryss, og sto opp spent og testet, og så kom den flate streken lysende mot meg.

Jeg følte meg litt kvalm i går kveld og i dag tidlig, og det tolka jeg selvsagt positivt. Jeg ønsket ikke å sette det i sammenheng med sjokoladen og pottisgullposen jeg spiste i går.

Jeg kjenner bare på magefølelsen at dette gikk rett vest, og det gjør meg så inderlig skuffet og deppa.

S :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...