Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Gjest gjestivitas...

Gratulere så masse Harlekin!!!

Så fantastisk det må føles! :klemmer:

Gratulere til Lillie igså! :)

Krysser fingrene for deg!!

Jeg har ikke skrevet på noen dager nå, fordi jeg ble så dårlig etter innsettingen på fredag.. :(

Jeg er ruger da :) på 6. dagen nå, og opptimistisk.

Ligger nå på St. olav med overstimulering, men føler meg i fin form i dag bortsett fra den oppblåste magen... :gjeiper: Jeg har den fordelen nå da at jeg vet hvordan jeg bli seende ut som gravid... LOL!

Om jeg ikke blir gravid denne gangen har jeg jo 16 på frys å prøve med, så jeg er ikke bekymret for det, men om jeg blir gravid denne syklusen kan denne overstimuleringen vedvare noen uker og jeg må ligge innlagt. Det blir skikkelig kjedelig siden jeg er utålmodig allerede her jeg ligger etter 2,5 dager.... Men samtidig ønsker jeg jo å bli gravid...

Legen jeg var hos da vi kom inn hit sa at hun trodde det var store sjanser for å bli gravid på denne syklusen siden jeg tydeligvis hadde sterke egg ;)

Jepp, så her ligger jeg. KOmmer nok til å være litt her inne og kikke mens jeg ligger her nå som jeg er i så god form.

De som ligger rundt meg er så dårlige, så jeg sitter alene på kjøkkenet og spiser.. Det er litt kjedelig ja....

Klemmer til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei IVF-jenter. Jeg må jo bare oppdatere her: Jeg tok en CB Digital i dag morges, og den viste Gravid! Jeg er helt overgitt. Jeg skal på sykehuset i morgen og ta blodprøve for å se hcg-nivået, litt spent på det.

Lykke til videre med forsøkene deres! Hvordan går det med rugingen, Gjestivitas? 16 på frys er jo ett fantastisk resultat.

Gratulerer så mye, Harlekin! :hoppe:

Jeg må jo innrømme at jeg også har testet positivt da, for nesten en uke siden... :sjenert:

Jeg klarer ikke helt å slippe gleden løs, siden jeg spotter/småblør en del, så her tar jeg ingenting for gitt. Regner med jeg ringer legen i morgen, for er inne i min 6. uke nå, så håper snart jeg kan dra på ul.

Ser det er kommet noen nye her inne, vil bare ønske alle sammen lykke til i prosessen! :)

Gratulerer så masse til dere Lillie og Harlekin !!!

:duskedame: :duskedame:

Nå blir det :babysmokk: på dere !!! JUHU !!!! :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet på noen dager nå, fordi jeg ble så dårlig etter innsettingen på fredag.. :(

Ligger nå på St. olav med overstimulering, men føler meg i fin form i dag bortsett fra den oppblåste magen... :gjeiper: Jeg har den fordelen nå da at jeg vet hvordan jeg bli seende ut som gravid... LOL!

Om jeg ikke blir gravid denne gangen har jeg jo 16 på frys å prøve med, så jeg er ikke bekymret for det, men om jeg blir gravid denne syklusen kan denne overstimuleringen vedvare noen uker og jeg må ligge innlagt. Det blir skikkelig kjedelig siden jeg er utålmodig allerede her jeg ligger etter 2,5 dager.... Men samtidig ønsker jeg jo å bli gravid...

Legen jeg var hos da vi kom inn hit sa at hun trodde det var store sjanser for å bli gravid på denne syklusen siden jeg tydeligvis hadde sterke egg ;)

Jepp, så her ligger jeg. KOmmer nok til å være litt her inne og kikke mens jeg ligger her nå som jeg er i så god form.

De som ligger rundt meg er så dårlige, så jeg sitter alene på kjøkkenet og spiser.. Det er litt kjedelig ja....

Så trist med overstimuleringen gjestivitas :sukk: Men dersom det er store muligheter for befruktning nå så holder du vel ut :lur:

Pyton å ligge inne slik altså, men KG er nå her da :) :)

Krysser fingrene for deg nå !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjestivitas: Da jeg leste at du hadde fått ut så mange egg så tenkte jeg faktisk på at det ikke var umulig at du var overstimulert. Var gjennom det samme i vår. Ut med 27 egg, og 16 var perfekt befruktet. Fikk 15 på frys. Og et par dager etter innsett bar det rett på sykehus med overstimulering. La på meg 6 kg i væske på tre dager, men jeg ble gradvis bedre av meg selv, så jeg slapp å tappe ut væsken av buken. Må du tappes? Har hørt det er smertefullt.. :sukk: Sykepleierne sa til meg at sjansen for graviditet var større når man er overstimulert, og "alle" trodde jeg skulle bli gravid. Skuffelsen var derfor stor da testen var negativ. Synes det er dumt at helsepersonell sier slike ting jeg, for forhåpningene blir jo skrudd i taket.

Håper det går bedre for deg enn det gjorde for meg! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endret av Pia31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse til Harlekin og Lillie.

Må si det er veldig spennende å følge med dere her.

til deg Gjestivitas. Krysser fingrenne for at alt ordner seg .

Hvordan blir man egentli overstimulert? Har det med "for mye" medisin å gjøre, eller er det forskjell fra kropp til kropp hvordan vi reagerer?

Jeg starter med Gonal F ikveld, har fått mange videosnutter fra nettet hvordan den skal tas, så gruer meg ikke lengre..alt er vel litt uvant første gangene.

Har absolutt ingen reaksjoner på nesesprayen, ingen humørsvingninger, hetetokter eller noen ting...Nesten slik at jeg skulle ha ønsket at noe hadde skjedd da, for da ser man at nesesprayen fungerer :gjeiper:

Har hendt jeg har tatt "dobbel" dose spray..for har følt jeg ikke har fått no i meg...huff, håper ikke det har no innvirkning på no...Har da lest at det er bedre med for mye enn for lite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok også en ekstra spray av og til med Synarelaen, Pia31. Av og til kom det rett og slett nesten ikke noe ut, selv om det stod i pakningsvedlegget at man bare trengte å "pumpe den klar" én gang. Det gikk helt fint for meg i hvert fall, så du trenger nok ikke å bekymre deg.

Takk for gratulasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ruger jeg igjen. Fikk satt inn et perfekt 4-delt embryo i dag.

Siden det er først fryseforsøket vårt lurer jeg litt ang Progestan, noen her som har brukt det? Forslag til praktisk løsning på hvordan sette 2 kapsler midt på dagen og ligge en halv time etterpå? De to siste dagene har jeg dratt tidligere hjem fra jobb, men kan jo ikke akkurat gjøre det i mange uker framover...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eirene_*

Har fulgt litt med på deg siden du er ICSI jente som meg (skal til forsamtale om få dager jeg, privat klinikk)...og jeg må si at jeg faktisk ble helt rørt av at du testet positivt!! Gratulerer så mye!!!:)

og gratulerer så mye til deg også Lillie!!:)

Gleder meg til det er min tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jade_*

..Artig å høre at mange lykkes med innsetting. Får bedre tro på at det skal fungere på en selv også.

Jeg er med i studiet metformin, og må ta det noen uker før egguthenting, men januar/februar er det vel aktuelt å sette inn egg hvis alt klaffer vel og merke. Tiden går jo veldig sakte, men må jo prøve å ikke tenke så alt for mye..

Noen her inne som har vært med på studiet v/ st.Olavs hospital.? Metforminstudiet?

Hvilke bivirkninger har dere evnt. opplevd med bruk av nesespray/sprøyter? ..og hvis dere ble sykemeldt en uke underveis, har dere da forklart arbeidsgiver hvorfor? Der jeg jobber er det IKKE aktuelt å fortelle noe før jeg blir gravid.

Håper på svar fra dere mer erfarne:)

God helg til alle.

Jade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å oppdaterer litt,. Vi har bestemt oss for å vente med fryseforsøk. Har vært hos homeopat/akupunktør som anbefaler oss å vente.. Nå skal jeg ta litt tilskudd av den ene og det andre, unngå andre ting.. Så mener homeopaten at det skal løse seg for oss :klø:

Aner ikke jeg, men det er verdt et forsøk det også.. Har ikke lyst å "kaste bort" de befruktede eggene våre ettersom han mener kroppen min IKKE er i balanse.

Så vi gir dette et par måneder tenker jeg,. Har egentlig lyst å hoppe rett på fryseforsøk, men må være litt realistisk også. Det er vel en grunn til at de 4 eggene vi har satt inn hittil, ikke har festet seg :klø:

Uansett ønsker jeg alle dere Ivf-jenter masse lykke til !!! Jeg følger nok med her inne for det da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å oppdaterer litt,. Vi har bestemt oss for å vente med fryseforsøk. Har vært hos homeopat/akupunktør som anbefaler oss å vente.. Nå skal jeg ta litt tilskudd av den ene og det andre, unngå andre ting.. Så mener homeopaten at det skal løse seg for oss :klø:

Aner ikke jeg, men det er verdt et forsøk det også.. Har ikke lyst å "kaste bort" de befruktede eggene våre ettersom han mener kroppen min IKKE er i balanse.

Så vi gir dette et par måneder tenker jeg,. Har egentlig lyst å hoppe rett på fryseforsøk, men må være litt realistisk også. Det er vel en grunn til at de 4 eggene vi har satt inn hittil, ikke har festet seg :klø:

Uansett ønsker jeg alle dere Ivf-jenter masse lykke til !!! Jeg følger nok med her inne for det da :lur:

Ønsker deg masse lykke til videre, Ann, og tusen takk for følge her inne. :klem:

Det er sikkert lurt å vente litt med neste forsøk. Pause er alltid godt, både mentalt og kroppslig sett. Jeg har stor tro på alternativ behandling, så håper og tror at du kommer sterkere tilbake om noen måneder.:)

Selv har jeg fått blodprøvesvaret i dag (sent , men godt). Positiv prøve, med fin hcg-verdi (husker ikke eksakt tallet nå, skal ringe tilbake litt senere). Trekker meg litt stille ut herfra jeg og, men titter innom av og til for å heie på dere andre ivf-damer! Ønsker dere masse lykke til, og håper det blir en liten :babysmokk: på dere etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestivitas...

Hei :)

Lykke til Ann! Det er sikkert ikke så dumt å ta en liten pause for å prøve andre muligheter ;)

Det er jo mange som lykkes med litt hjelp fra alternativ medisin!

Gratulere så masse til Harlekin og Lillie! Tror faktisk ikke jeg har fått sagt det...

Så utrolig fantastisk at dere har klart det! Nå må dere bare kose dere med tanken på det som spirer og gror, og ta godt vare på dere selv!

Selv ble jeg utskrevet noen timer etter at jeg skrev inlegget her på KG, tisset masse i to dager så var alt greit. Føler meg helt fin nå, men må være obs en stund fremover pga POSITIV TEST I DAG!!!!!

Er så fantastisk lykkelig akkurat nå, og kan ike tro vei greide det på første forsøk! Det eneste negative er visst at overstimuleringen kan komme tilbake, men det skal jeg klare....

Var moderat overstimulert og trengte ikke tappes. Sjekket bukhule og eggstokker i dag og ting hadde gått fint tilbake. Må ta blodfortynnende noen dager til da. Ser seriøst mishandlet ut av de sprøytene! Blir skikkelig gul og blå...

Mannen sa forøvrig da vi kom ut fra sykehuset at, ja, nå skal du bli tjukk og feit ;)

Vet ikke hva mer jeg skal skrive jeg, annet enn at dere som ikke har testet positivt i forsøkene deres enda må ikke miste håpet! Det kan skje! Og kommer til å skje! Dere må bare ha tålmodighet....

Masse klemmer fra Gjestivitas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så mye Gjestvitas..tenk at nå skal du bli tjukk og feit :gjeiper: ..hihi..måtte le da ja, har ein mann som håper på det samme her :jepp:

Vet du årsaken til at noen blir overstimulert? Svigerinna mi ble såpass mye overstimulert etter 1. forsøk ( negativ test :sukk: ), at hun har fått beskjed om å ikke sette igang med flere forsøk - eneste håpert hennes er 1 egg på frys.

Må virkeli si jeg ble skremt v hennes tilfelle - da jeg selv skulle igjennom dette 2 mnd etterpå.Hun gikk som ei "ku" som hun selv sa i 2 uker etter ei stund med sprøyter..Hun tåler rett og slett ikke hormonene sa de på sykehuset.

Noen som vet om alternativer til henne i Danmark? Kan det være en måte å gjøre dette på med mye mindre hormonkur?

Heldigvis har ikke jeg reagert noe - verken på nesespray eller sprøyter.

Begynner å kjenne godt nå da at det skjer ting inni der - på begge sider, skal på UL på fredag, blir spennende.

Men at jeg skulle være så pysette med å ta sprøytene, hadde jeg aldri trodd..mannen min har nærmest tvingt meg 2 ganger til å ta den selv - men da har jeg brukt et kvatter :lur: så best å la andre sette stikket ..alt det andra klare eg fint selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gjestivas :hoppe:

Da er vi også endelig i gang. Eller jeg har i allefall ringt inn mens i dag. Spennende å være i gang :) Men litt skummelt må jeg vel innrømme at det er. Er så redd for at vi ikke skal lykkes til slutt. Og for hvordan jeg reagerer på alle medisinene. Men satser på at alt går greit. Må vel prøve å tenke positivt framover:)

Endret av Smusse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Gjestivitas !!!! :hoppe: :hoppe:

Masse gode resultater her inne :) :) Det gir håp til oss som ikke har klart å få TO BLÅ enda..

Jeg skal også bli tjukk og feit til slutt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse gjestivitas. 2 blå ruler!!! :tommelsmil:

Velkommen Smusse. det blir en spennede tid fremover, det er sikkert og visst. :vinke:

Selv forsøker jeg å holde forventningene nede, de rundt meg jeg har fortalt om IVF'en til virker å være så sinnsykt optimistiske. Jeg må stadig minne dem på at det fortsatt ikke er 100% sjangs for å bli gravid.

Ellers er jeg helt utslått av synarelaen, er på spraydag 12, og har egentlig nattevaktsuke. Men jeg har tatt ut egenmeldingsdager de neste 2 dagene, for i dag er jeg HELT ødelagt. Ikke får jeg sove heller, har sånn sinnsyk hjertebank (ikke fort, men hardt). Skal forsøke å jobbe som vanlig når jeg har dagjobbing i neste uke, og uka etter har jeg uansett fri. Satser på at det gåt bra uten sykemelding!!

Forresten, dere andre som har vært igjennom noen forsøk tidligere; den sykemeldingen vi får fra KK, når fikk dere den? Og hva sa dere til jobben om hvor lenge dere blir borte osv? Vet jo ikke helt hvor lang den sykemeldingen er... Jeg har ikke fortalt arb.giver om forsøket.

Lykke til til alle dere andre IVF'ere her inne!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sykemeldingen den dagen jeg satte inn egg , og legen skrev den tilbake 2 dager.. Ringte bare jobben og sa jeg var sykemeldt FØR jeg fikk sykemeldingen (det var avtalt at jeg skulle få s.melding). Det ble ikke spurt om hvorfor jeg var sykemeldt, så det sa jeg ikke noe om.. Men nå jobber jo jeg i kommunen og det er mange ansatte, så på en mindre arbeidsplass så vil det gjerne bli mer spørsmål ? .. Uansett så har dem ikke krav på å få vite hvorfor du er sykemeldt...

Skal krysse fingrene for forsøket ditt Edea !!!!

Håper spiren klorer seg fast !!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...