Kvist Skrevet 5. oktober 2008 #281 Del Skrevet 5. oktober 2008 I dag har mensen kommet hos meg. På spraydag 13. Så da er jeg spent på videre fremdrift her, skal ringe riksen i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeppsa Skrevet 6. oktober 2008 #282 Del Skrevet 6. oktober 2008 I dag har mensen kommet hos meg. På spraydag 13. Så da er jeg spent på videre fremdrift her, skal ringe riksen i morra Heisan:-) Jeg fikk også mensen i går på spraydag 13! Skal begynne med sprøyter på torsdag, gruer meg litt til det, vil gjerne høre fra noen som har erfaring fra det? Fast klokkeslett el? ønsker alle en fin dag. klem:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 6. oktober 2008 #283 Del Skrevet 6. oktober 2008 Sprøytene er ingenting å være redd for - det går mye bedre enn man tror. Iallfall var det min erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Defekten Skrevet 6. oktober 2008 #284 Del Skrevet 6. oktober 2008 Her kommer en liten oppdatering fra meg. Etter mye venting på mensen kom den endelig. Som skrevet tidligere i tråden skal vi i gang med IVM. Slipper hormonene, men har det inntrykk at det ellers er mer eller mindre samme framgangsmåte som ved IVF. Gledet meg helt vanvittig til å komme i gang, og alt så veldig bra ut. Men så dannet de dumme eggstokkene mine en stor cyste, så da måtte vi avbryte og utsette NOK en gang . Merker jeg begynner å miste motet, og nedturen denne gang var stor og lang. Det er jo alltid noe galt som gjør at vi ikke får satt i gang . Men det blir vel vår tur en gang og. Håpet er det ihvertfall ikke noe i veien med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #285 Del Skrevet 6. oktober 2008 Her kommer en liten oppdatering fra meg. Etter mye venting på mensen kom den endelig. Som skrevet tidligere i tråden skal vi i gang med IVM. Slipper hormonene, men har det inntrykk at det ellers er mer eller mindre samme framgangsmåte som ved IVF. Gledet meg helt vanvittig til å komme i gang, og alt så veldig bra ut. Men så dannet de dumme eggstokkene mine en stor cyste, så da måtte vi avbryte og utsette NOK en gang . Merker jeg begynner å miste motet, og nedturen denne gang var stor og lang. Det er jo alltid noe galt som gjør at vi ikke får satt i gang . Men det blir vel vår tur en gang og. Håpet er det ihvertfall ikke noe i veien med Føler med deg Defekten Trist dere måtte avbryte !! IVM ? Den var ny for meg ? Hva innebærer det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Defekten Skrevet 6. oktober 2008 #286 Del Skrevet 6. oktober 2008 Føler med deg Defekten Trist dere måtte avbryte !! IVM ? Den var ny for meg ? Hva innebærer det ? Så søt du er, Ann78! Tusen takk IVM er mer eller mindre det samme som IVF, men uten det meste av hormonene. Det er ikke så veldig utbredt, men brukes på de av oss som garantert vil overstimuleres av hormonene som brukes ved IVF og hvor legene derfor ikke tørr å la oss ta hormonene. Det går utpå at eggene tas ut før de er modne, og modnes i laboratoriet heller enn i kroppen. Det er en ganske ny metode. Men jeg er villig til å prøve alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnockedUp Skrevet 6. oktober 2008 #287 Del Skrevet 6. oktober 2008 Heisan:-) Jeg fikk også mensen i går på spraydag 13! Skal begynne med sprøyter på torsdag, gruer meg litt til det, vil gjerne høre fra noen som har erfaring fra det? Fast klokkeslett el? ønsker alle en fin dag. klem:-) Tror de fleste gruer seg litt til sprøytene, men det pleier å gå veldig fint. Ikke vondt eller vanskelig eller noe, bare litt ekkelt når du skal sette den første Mener den skal taes på det samme kl.slettet, eller iallfall innenfor en time? Jeg har erfaring med puregon da, vet ikke om det er likt med andre medikament. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 6. oktober 2008 #288 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det samme gjelder for Menopur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #289 Del Skrevet 6. oktober 2008 Så søt du er, Ann78! Tusen takk IVM er mer eller mindre det samme som IVF, men uten det meste av hormonene. Det er ikke så veldig utbredt, men brukes på de av oss som garantert vil overstimuleres av hormonene som brukes ved IVF og hvor legene derfor ikke tørr å la oss ta hormonene. Det går utpå at eggene tas ut før de er modne, og modnes i laboratoriet heller enn i kroppen. Det er en ganske ny metode. Men jeg er villig til å prøve alt Helt utrolig hva dem får til i dag Men så fantastisk at det går an !! Villig til å prøve alt vi også etterhvert Håper dere lykkes snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia31 Skrevet 6. oktober 2008 #290 Del Skrevet 6. oktober 2008 Heisann jenter Nå har jeg brukt noen timer på å lese igjennom det meste dere har skrevet. Har vert mye positivt og oppmuntrende ord, men også veldig leit å lese om dere som ikke har fått det til enda. Jeg er selv igang med første 1.IVF , er på 13 spraydag med Synarel, planen er å starte med sprøyte 14 okt. Jeg håper jeg kan få bli med dere her... føler jeg famler litt i blinde, ikke så mange å snakke med som har peiling på det vi går igjennom. Men eg skjønner ikke helt hvorfor jeg har fått en helt annen sprøyte enn det dere har nevnt her - Gonal F? Veldig lyst å gi Ann 78 en goe klem, . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #291 Del Skrevet 7. oktober 2008 Heisann jenter Nå har jeg brukt noen timer på å lese igjennom det meste dere har skrevet. Har vert mye positivt og oppmuntrende ord, men også veldig leit å lese om dere som ikke har fått det til enda. Jeg er selv igang med første 1.IVF , er på 13 spraydag med Synarel, planen er å starte med sprøyte 14 okt. Jeg håper jeg kan få bli med dere her... føler jeg famler litt i blinde, ikke så mange å snakke med som har peiling på det vi går igjennom. Men eg skjønner ikke helt hvorfor jeg har fått en helt annen sprøyte enn det dere har nevnt her - Gonal F? Veldig lyst å gi Ann 78 en goe klem, . Først jeg litt tilbake.. Så kjekt at du er i gang !!! Klinikkene bruker forskjellige typer follikkelstimulerende hormoner i behandlingene sine.. Det er vel alt ettersom; ser i felleskatalogen at Gonal-F brukes mer i tilfeller der en ikke har stabil mens. : bruker i tilfeller med oligomenore` eller amenore`. Oligomenore`er når menstruasjons-syklusen er mer en 35 dager.. Amenore (sekundær) er i tilfeller der menstruasjonen har uteblitt i mer enn 6 mnd. Så jeg vil tro at du ikke har en stabil syklus ? Manglende LH og/eller FSH ? I mitt tilfelle har jeg ganske stabil syklus, produserer egg selv og har også eggløsning (som oftest).. Er vel derfor jeg har gått på puregon. De varierer også på på type behandling i lutealfasen.. (etter EL). Jeg har brukt 2 forskjellige typer vagitorier etter ivf forsøkene mine, og ser i papirene at jeg skal over på enda en ny type ved neste forsøk.. Men det er jo for å prøve å få egget til å feste seg, så det er en annen sak.. Men poenget.. Forskjellige typer medikamenter ; alt etter hvordan DIN kropp fungerer.. Masse lykke til :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_bebis80_* Skrevet 7. oktober 2008 #292 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei igjen jenter.. har ikke vært her inne og sett på noen dager jeg nå.. Det var leit å høre at ting "skjærte seg" for dere Ann. Det samme har skjedd her - negativ test på fredag og mensen kom idag. Ingen av de to egga ville sette seg, og denne gangen følte jeg meg faktisk gravid, noe hjeg ikke har gjort ved de andre forsøkene. Kanskje det ikke er meningen at jeg skal bli mor? En ting som jeg synes er bemerkelsesverdig, er hvor mange kjente vi har møtt på klinikken, folk vi ikke ante noe om at hadde felles problem med oss selv. Det er nok mange som oss, som velger å ikke fortelle til dem rundt rundt seg, eller i hvertfall til bare et begrenset antall. Lykke til til dere andre, tvi tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 7. oktober 2008 #293 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det var trist, bebis80 Håper det går bra med dere, og at dere ikke har mistet motet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #294 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei igjen jenter.. har ikke vært her inne og sett på noen dager jeg nå.. Det var leit å høre at ting "skjærte seg" for dere Ann. Det samme har skjedd her - negativ test på fredag og mensen kom idag. Ingen av de to egga ville sette seg, og denne gangen følte jeg meg faktisk gravid, noe hjeg ikke har gjort ved de andre forsøkene. Kanskje det ikke er meningen at jeg skal bli mor? En ting som jeg synes er bemerkelsesverdig, er hvor mange kjente vi har møtt på klinikken, folk vi ikke ante noe om at hadde felles problem med oss selv. Det er nok mange som oss, som velger å ikke fortelle til dem rundt rundt seg, eller i hvertfall til bare et begrenset antall. Lykke til til dere andre, tvi tvi det var trist bebis_80_ Jeg kan i perioder ha lignende tanker.. kanskje det ikke er meningen Jeg ANER ikke hvorfor eggene ikke vil feste seg !!!! Håper du ikke helt har mistet motet !!! Har dere noen egg på frys ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia31 Skrevet 7. oktober 2008 #295 Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk Ann. Jeg må virkelig undersøke da hvorfor jeg kan ha fått GonalF, syklusen min er i rute, går nøyaktig 28 dager mellom hver gang...merkeligt.Men de har nok sine årsaker, skal til Haugesund sykehus vi. Trist å høre at testen vr negativ bebis80, håper du ikke har mistet motet.Sender deg ein varm klem Er sant som Harlekin sier - er veldig mange "kjente" som har vert igjennom det samme. Hva har igrunnen skjedd med livet på jorda de siste tiåra.Hvorfor får ikke vi barn når vi ønsker, når alle fikk barn før i tida uten hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #296 Del Skrevet 7. oktober 2008 Oi! Så mye som skjer! Så trist med avbrudd, Defekten! Det er mange motbakker man skal være nødt til å forsere skjønner jeg... til deg.... Hei Pia31 Kjenner igjen den fomlete følelsen du beskriver Det er ikke så mange som prater så åpent om temaet, dermed har vi ikke så mange å snakke med. Da er det godt å kunne komme hit for erfaringsdeling Masse lykke til! Jeg er også førstegangs...Bruker andre medisiner enn deg, men de vurderer sikkert forkjellig tenker jeg Så trist med negativ test da Gjest_Bebis_80! Håper du ikke mister motet helt, jeg tror den evige symptomjakten ikke har så mye for seg egentlig. Selv om jeg VET at det er umulig å ikke kjenne etter da Jeg er også overrasket over hvor mange med samme "problem" som dukker opp.... Mange kjenninger av oss har vi funnet ut. Selv har vi valgt å være relativt åpne. Jeg kjenner at jeg både er glad for det, og at jeg angrer meg litt for det. Men jeg hadde ikke klart å leve helt som vanlig i denne perioden... Lykke til videre Hvordan går det ellers med deg Ann78? Og med deg Harlekin? Har ikke vært inne på dagbøkene deres. Mulig dere har utbrodert der Her er jeg klar for uttak i morgen tidlig Grugleder meg nå. Og er lettet over at jeg ikke gruer meg så voldsomt lenger. Hadde masse fine eggposer og de var veldig opptimistiske selv om de sa de nok ikke fikk ut egg av alle. Men det forstår jeg jo. Var så mange poser at de ikke klarte å telle, og sa jeg responderte veldig bra på medisinene. Derfor måtte jeg være litt obs i dag med symptomer på overstimulering. men kjenner ingenting unormalt annet enn litt murringer og at jeg er litt oppblåst. Men tenker at det er normalt... Kommer meg nok ikke på nett i morgen da.... Det er litt synd siden jeg gjerne ville oppdatert dere her inne. Men vi kommer til å være i huset fra nå av, og der har vi ikke fått nett enda. SÅ jeg skal komme inn med oppdatering så fort jeg er et sted med nett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #297 Del Skrevet 7. oktober 2008 Gjestivitas over her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 7. oktober 2008 #298 Del Skrevet 7. oktober 2008 Lykke til med uttak i morgen, Gjestivitas! Så flott at du reagerer som du skal på medisinene. Jeg gjorde også det, de sa de hadde klart å sette helt riktig dose på første forsøk. Jeg fikk ut 15 egg, men bare 5 ble befruktet og 2 var brukandes. Får håpe du ikke har så mye "svinn" (ikke at jeg er misfornøyd, altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_bebis80_* Skrevet 8. oktober 2008 #299 Del Skrevet 8. oktober 2008 Takkk til dere alle for gode klemmer og oppmuntringer! Det hjelper faktisk litt å vite at det er flere av oss der ute Joda, vi har flere egg på frys, bra kvalitet som klinikken uttrykte det. Har sagt fra at vi må ha en liten pause nå, kroppen og hodet trenger å hente seg litt inn igjen, men vi skal prøve igjen. Så bra at du responderer så godt på medisinene Harlekin! jeg håper heller ikke du er overstimulert, jeg var i hvertfall ikke i tvil om at jeg var blitt det, gikk rundt med flere liter væske i buken som måtte tappes ut. Nei, tror det er vanlig å kjenne seg litt oppblåst, spesielt når man responderer så bra. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_bebis80_* Skrevet 8. oktober 2008 #300 Del Skrevet 8. oktober 2008 Takkk til dere alle for gode klemmer og oppmuntringer! Det hjelper faktisk litt å vite at det er flere av oss der ute Joda, vi har flere egg på frys, bra kvalitet som klinikken uttrykte det. Har sagt fra at vi må ha en liten pause nå, kroppen og hodet trenger å hente seg litt inn igjen, men vi skal prøve igjen. Så bra at du responderer så godt på medisinene Harlekin! jeg håper heller ikke du er overstimulert, jeg var i hvertfall ikke i tvil om at jeg var blitt det, gikk rundt med flere liter væske i buken som måtte tappes ut. Nei, tror det er vanlig å kjenne seg litt oppblåst, spesielt når man responderer så bra. Masse lykke til Hmm..jeg mente Gjestivitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå