Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Hei hei :goodbye:

Morsomt å følge med på dere jenter her inne :) Er inne å ser hver dag hvordan det går med dere.

Selv har vi ikke begynt med IVF enda, men jeg skal ringe inn mensen neste gang jeg får den.(om 3 uker) Gleder meg utrolig mye til å komme i gang! Har ventet lenge på å få barn så jeg håper det resulterer i en liten baby :jepp:

Det er første IVF forsøket vårt så det er mye nytt å sette seg inn i, men blir spennende. Og så holder vi til på St.Olavs i trondheim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ann: Ikke gi opp håpet da! Selv om jeg forstår tankene dine godt selvfølgelig.... Men håp er et sterkt virkemiddel..... Jeg håper enda for dere i alle fall! :)

Edea: skjønner utålmodigheten din. Jeg syns det er veldig godt å være i gang ja. Nå sprayer ikke jeg, men går rett på sprøyter, så jeg vet ikke hvilken dag sprayen begynner på. Men det er helt sikkert noen som vet. Lykke til! :)

Smusse: Velkommen i gjengen :)

Jeg holder til hos Medicus i Trondheim, så da er vi nær hverandre da ;) Masse å sette seg inn i ja! Jeg lærer noe nytt hver dag.

Jeg holder til inne på Onskebarn.no. Der syns jeg jeg har lært masse av mange erfarne prøvere. Kan anbefale det forumet på det sterkeste!

Ellers er jeg på stikkedag 2 i dag :)

Gikk greit å stikke, følte meg nesten dreven allerede i dag, og stakk nåla rett inn uten å nøle ;) Kjenner ikke stikket engang faktisk! UL på onsdag, eller har jeg sagt det allerede?

Innsetting vet jeg ikke helt enda, får vel vite mer på onsdag da. Men i uke 42 tenker jeg, siden vi går inn i uke 40 nå... Så det er ikke lenge til... :danse:

Gjestivitas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestivitas...
Velkommen, Vision! :hallo: Her kan du så absolutt få være med. Vi har også første forsøk nå (ICSI), og har innsetting på mandag. Vi hører til Haukeland, så jeg vet dessverre ikke noe om Nordica. Men kanskje andre her har?

Oj, Gjestivitas, sprøytestart i morgen? Da er det ikke lenge til det begynner å skje ting hos deg! Skal du gå på Puregon? Det gjorde jeg, og det var veldig greit og lettvint. Så hyggelig sjef du har! Jeg har ikke fortalt noe om forsøket på jobben (eller noen steder), for vi vil helst holde det for oss selv. Men jobben er veldig grei, så jeg tror nok de ville ha vært positiv om jeg hadde fortalt det. Lykke til med første stikking! :klemmer:

Jeg går på Puregon ja. Syns også det går greit :)

Hvordan føles det hos deg nå da? Spennende dager!!! Du må oppdatere oss her inne kontunierlig. Har kikket litt i dagboken din også, det er spennende lesning ja!

Ellers må jeg si jeg er glad jeg har fortalt det til jobben, jeg regner med de kommer til å merke at noe er på ferde uansett, og jeg syns det er lettere å snakke om det i stedet for å måtte komme med disse små hvite løgnene.... Jeg er ikke noe god på det...

Lykke , lykke til!!!

Gjestivitas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med rugerne våre, Lillie, Ann og bebis80 (velkommen til deg, forresten! :kghjerte: ) Og Håpet, lenge siden du har vært her inne? Håper alt er bra med deg.

Snart testing, Ann! Spennende :danser:

Edea: Jeg tipper det blir ett egg. Dette er jo vårt første forsøk, og vi er relativt unge i IVF-sammenheng (hyggelig å være ung i i hvert fall én sammenheng!). Man begynner vanligvis å spraye på syklusdag 21. Jeg begynte på dag 18, fordi jeg har så korte sykluser. Skjønner godt at du gleder deg til å komme igang! Du skal vel spraye en god stund, ettersom UL ikke blir før i midten av november? Jeg sprayet i mer enn tre uker før jeg begynte med sprøyter. Til sammen har jeg faktisk sprayet i nesten fem uker!! Så rart å ikke spraye tre ganger daglig lenger, det blir jo en del av rutinen.

Velkommen, Smusse! Det er kjekt å snakke med likesinnede her inne. Lykke til med første forsøk!

Gjestivitas: Jeg er også av og til inne på ønskebarn, og på snartgravid. Det er gode sider, og man kan spørre om alt, for det er så mange erfarne og kunnskapsrike jenter der som har vært i samme situasjon som en selv.

Hvorfor skal du forresten ikke spraye, har du kortregime? Er det en spesiell grunn til det? *nysgjerrig* Heldige du som har UL så tidlig. Jeg hadde jo vært i forsøk i mer enn en måned (med spraying og stikking) før jeg kom til UL. Har fikset aaaalt selv! :ler:

Jeg satte eggløsningssprøyten i går (det gikk fint det også. Det er jo kjempelett å sette sprøyter! ;) ), og har medisinfri dag i dag. Herlig! Jeg er ganske nervøs, og gruer meg til i morgen. Jeg håper alt står bra til, og at det blir noen befruktede egg. Det er liksom så mye som kan gå galt. Men det er mye som kan gå riktig også!!

Jeg er blitt ganske god på de små, hvite løgnene. Liker det ikke akkurat, men mannen og jeg har bestemt oss for at vi ikke vil dele dette med omverdenen ennå. Så da må det bare bli slik. Blir det flere forsøk, kommer vi nok til å fortelle det, for det er allerede nå en ganske stor påkjenning, og jeg kan bare tenke meg til hvordan det vil ble med flere forsøk.

Bare kikk innom dagboken min, det er bare koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestivitas...
Gjestivitas: Jeg er også av og til inne på ønskebarn, og på snartgravid. Det er gode sider, og man kan spørre om alt, for det er så mange erfarne og kunnskapsrike jenter der som har vært i samme situasjon som en selv.

Hvorfor skal du forresten ikke spraye, har du kortregime? Er det en spesiell grunn til det? *nysgjerrig* Heldige du som har UL så tidlig. Jeg hadde jo vært i forsøk i mer enn en måned (med spraying og stikking) før jeg kom til UL. Har fikset aaaalt selv! :ler:

Jeg satte eggløsningssprøyten i går (det gikk fint det også. Det er jo kjempelett å sette sprøyter! ;) ), og har medisinfri dag i dag. Herlig! Jeg er ganske nervøs, og gruer meg til i morgen. Jeg håper alt står bra til, og at det blir noen befruktede egg. Det er liksom så mye som kan gå galt. Men det er mye som kan gå riktig også!!

Jeg er blitt ganske god på de små, hvite løgnene. Liker det ikke akkurat, men mannen og jeg har bestemt oss for at vi ikke vil dele dette med omverdenen ennå. Så da må det bare bli slik. Blir det flere forsøk, kommer vi nok til å fortelle det, for det er allerede nå en ganske stor påkjenning, og jeg kan bare tenke meg til hvordan det vil ble med flere forsøk.

Bare kikk innom dagboken min, det er bare koselig!

Jeg har ikke sprayet nei. Grunnen er at de ikke pleier det på Medicus ettersom jeg har forstått.... Det er visst ikke så mange klinikker som gjør det slik tror jeg.

De har like gode resultater, og det er mindre påkjenning for kroppen å slippe å gå så lenge på hormoner. Det kjenner du kanskje til nå etter så mange uker med medisiner... Da skjønner jeg det er godt med en fridag!! :)

Så hadde det viss noe med at det ikke er like flleksibelt i forhold til hvilken dag uttak og innsetting kommer på, men det spillte ingen rolle på medicus for de kommer på jobb enten det er lørdag eller søndag om vi havner ut på en av de dagene. Og det syns jeg er genialt!

Litt utenfor topic da men de har også vakttelefon hele helgen så om jeg lurer på noe er det bare å ringe når som helst.

Er det rart man blir glad i de folkene der sier jeg bare! De er helt fantastiske. :)

Jeg skal tenke på deg i morgen. Det går sikkert kjempefint!!! Gleder meg til å høre. Jeg forstår at du er nervøs da, det er jeg selv også for uttakingen. Men mest redd er jeg foreløpig for smertene..... Pyse jeg...

Syns det virker som at du har en veldig fin holdning til det hele jeg, så dette kommer til å gå veldig bra!

Kikker nok innom dagboka i morgen ja ;)

Gjestivitas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Smusse! :velkommen:

Ønsker deg masse lykke til med det forestående forsøket.:)

Gjestivitas - det høres jo helt supert ut å slippe sprayinga. Hvis dette forsøket går til hel... er det mulig jeg hører med sykehuset om jeg får prøve det regimet du nå har. Sprayen var ganske "heavy" denne gangen, hodepinen er rimelig heftig...

Harlekin - så i morgen er dagen du skal " i ilden".:) Masse lykke til, jeg skal krysse armer og bein for deg!!! Og så tar jeg selvsagt eggløsningsdansen.;)

:danser::danser::danser::danser::danser::danser::danser::danser::danser::danser:

Ellers går ruginga helt fint. Er tilbake på jobb igjen, det er ganske deilig egentlig. Håper at tida går fort til testing, men husker sist at den verste tida var rugetida...den snegler seg avgårde.

Endret av Lillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare titter innom jeg jenter :hallo:

Alt vel her, bortsett fra at jeg er grusomt utålmodig :sukk:

Kjekt at dere jenter Håper "FOR" meg når jeg føler på meg at det har gått i dass, :sukk: MEN .. jeg vet jo ikke... Har selvfølgelig et lite håp selv også..

Bare 2 dager igjen å vente nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nora_*

Må bare fortelle deg Ann, at da jeg ble gravid gikk mine pupper far å være ømme til å bli stikk motsatt da mensen nærmet seg. Slik var de en ukes tid før de igjen ble ømme...... Så ikke mist motet :)

Lykke til jenter. Jeg beundrer dere i dette forumet :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønskedrøm

Kjekt at dere jenter Håper "FOR" meg når jeg føler på meg at det har gått i dass, :sukk: MEN .. jeg vet jo ikke... Har selvfølgelig et lite håp selv også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønskedrøm

Hei Ann. :hallo: Har fulgt spennt med på deg og ditt forsøk.Krysser alt jeg har for deg og din familie.

Er blitt 4 og 1/2 måned på vei snart,men mistet den ene før uke 12 :tristbla:

Var på ultralyd på tirsdag og det ar så godt å se han sparke og kose seg :hjerter: ,men man går liksom og holder pusten ennå,tror liksom ikke det er sant.Lykke til og tenk bare gode tanker.

mange klemmer fra ønskedrøm :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle deg Ann, at da jeg ble gravid gikk mine pupper far å være ømme til å bli stikk motsatt da mensen nærmet seg. Slik var de en ukes tid før de igjen ble ømme...... Så ikke mist motet :)

Lykke til jenter. Jeg beundrer dere i dette forumet :goodbye:

Åh, det var godt å høre :) Alt er vel mulig i denne fasen tenker jeg.. Masse symptomer/ingen symptomer. Hadde INGEN symptomer forrige svangerskap, bortsett fra murringer (som gjorde at jeg ventet med å teste-trodde tanta kom)..

Hei Ann. :hallo: Har fulgt spennt med på deg og ditt forsøk.Krysser alt jeg har for deg og din familie.

Er blitt 4 og 1/2 måned på vei snart,men mistet den ene før uke 12 :tristbla:

Var på ultralyd på tirsdag og det ar så godt å se han sparke og kose seg :hjerter: ,men man går liksom og holder pusten ennå,tror liksom ikke det er sant.Lykke til og tenk bare gode tanker.

mange klemmer fra ønskedrøm :klemmer:

Uff det var trist at du mistet den ene :troest: Kan tenke meg det er vanskelig å slappe av etterpå ja :sukk: Men så deilig for deg å se at den lille hadde det bra der inne :rødme:

TUSEN TAKK for at du krysser fingre for oss !!! Setter så stor pris på det jenter !!!! :hug:

*tenker nok testen blir tatt grytidlig i morgen, før mannen går på jobb.. dersom jeg ikke ser antydning til blod, og det vil vi ikke ha noe av denne gang :fy_fy:

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bebis80_*

Så trøtt jeg blir av disse medisinene gitt, tror jeg skal gå og :natti: litt snart.. Utrolig spennende dag for deg i morgen da Ann, skal krysse fingre og tær for deg! Håper virkelig ting ordner seg for dere nå. Måtte le litt når jeg fikk se navnet (nicket) mitt på trykk istad, bebis ble faktisk ikke valgt fordi vi så sårt ønsker oss en liten en, men fordi det er navnet på den ene katten vår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt jeg blir av disse medisinene gitt, tror jeg skal gå og :natti: litt snart.. Utrolig spennende dag for deg i morgen da Ann, skal krysse fingre og tær for deg! Håper virkelig ting ordner seg for dere nå. Måtte le litt når jeg fikk se navnet (nicket) mitt på trykk istad, bebis ble faktisk ikke valgt fordi vi så sårt ønsker oss en liten en, men fordi det er navnet på den ene katten vår :fnise:

Takk for lykkeønskninger :klemmer:

Du er ikke alene om å være trøtt, føler jeg går rundt sånn hele dagen jeg :natti: hehe..

:ler: jaja, en liten bebis-pusekatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW, 13 egg!!! Det var jo skikkelig bra. Jeg krysser fingrene for at de går godt overens med mannens bidrag!!! Lykke til i morgen Harlekin! :duskedame:

Og Ann. Jeg er sååå spent!! No pressure!!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gratulerer med 13 egg Harlekin :) Det er jo kjempebra !!

Løpet er nok kjørt for meg, negativ test i morges :sukk:

Så utrolig leit Ann :tristbla: Krysset virkelig fingrene for dere denne gangen, måtte inn i dagboka di å se med en gang jeg sto opp i dag. Også var det negativt :( Dere har jo i det minste egg på frys denne gang så du slipper å gå gjennom samme hormonhelvete igjen, men jeg vet ikke om det hjelper så mye akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...