Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Den lille har fått urinveisinfeksjon :tristbla: Har fått medisin, så håper hun blir bedre nå.

Ikveld har jeg og mannen ryddet i boden. Føler at det ikke var så lenge siden sist, men det så ut som om en bombe hadde eksplodert der nede igjen :sukk: Planen er alltid å først rydde slik at vi vet hvor alt er, og så begynne å gå igjennom eskene og begynne å kvitte oss med ting vi ikke lenger trenger. Men vi kommer liksom aldri til steg to :sukk:

Men nå er det sovetid! Nok en lang dag på jobben imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plutteline er blitt mye bedre! Hun er helt feberfri, og idag har hun lekt og hatt appetitt igjen.

Denne uken ble veldig full. Mandag ryddet vi boden. I går var jeg med på inspirasjonskveld for en designkonkurranse jeg skal være med i. I dag har jeg vært hos tannlegen, og så forberedt morgendagen. Imorgen skal jeg først på møte i kommunen ang. barnehageøkonomi, og etterpå skal jeg møte noen venner for middag (håper bare jeg ikke går glipp av for mye av møtet). Fredag skal jeg ta igjen alle tingene jeg ikke har rukket å gjøre resten av uken, som å lese pensum, stelle hus og leke med barna :sukk:

Men nå skal vi se en film og kose oss. Men ikke for mye, for jeg har fått mensen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud... Vi fikk mensen samtidig! :lol:

Litt av en uke forresten, ble helt svett jeg!

Nesten samtidig med meg også. :fnise: Vi er i synk faktisk.

Det sies at jenter som henger mye sammen får mensen samtidig, men jeg trodde ikke det også gjalt de som var sammen elektronisk :klø:

En hektisk uke begynner å nærme seg slutten. Møtet med kommunen ang. barnehagereformen var ikke akkurat oppløftende. De spekulerer faktisk i at noen av de private barnehagene ikke klarer det økonomisk og legger ned :kjefte: På torsdag er det styremøte hvor vi skal blandt annet gjennomgå budsjettet. Vi klarer oss nok, men det blir et mye dårligere tilbud.

Fredag skaffet mannen pluttselig barnevakt. Vi hadde ingen planer, og etter å ha diskutert mange planer endte vi opp med å åpne en flaske vin og spille brettspill :ler: Men vi hadde det veldig fint sammen, og på lørdag gikk vi en veldig fin skitur bare oss to :yvonne:

Nå venter vi naboen og en venninne på besøk med hver sin 3-åring, så her blir det fullt hus. Nå skal jeg leke tornado og rydde og vaske hele huset på 30 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som sagt hatt to 3-åringer og diverse voksne på besøk i hele dag. Jeg og venninnen min bakte masse, og mamma kom innom med en kake også. Da siste besøket dro kl 17:30 var jeg temmelig skutt, men Plutten var fortsatt i gang. Vi prøvde å roe ham ned med barne-TV, men han bare klatret og hoppet i stolen, og satt ikke stille, selv om han sa han var sliten. I det jeg skulle ut for å hente pizza var det plutselig slutt, og da jeg kom inn igjen sov han godt, uten hverken middag eller nattestell. Jeg tror han hadde en god dag. Blandt annet sendte jeg barna på badet for å vaske hendene, og de kom tilbake en time senere, klissvåte og lykkelige :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Du er savnet....

Er det virkelig så lenge siden jeg skrev noe her :dåne: Koselig å høre at jeg har vært savnet :klemmer:

Livet har virkelig flydd forbi de siste par ukene, og det ville tatt lang tid å skrive om alt som har skjedd. Så vi tar kortversjonen: Jobb, trening, familie, tannlege, studier, hyttetur, Sverige-tur, whisky-smaking, skitur, barnehagebudsjetter, fest, strikking, sying (merk fravær av husarbeid...) Barna er fortsatt søte, og livet er fortsatt herlig :rodmer:

Håper ting roer seg litt nå, og at jeg har mer tid til å følge med her. Skal ihvertfall klare å oppdatere meg i alle dagbøkene iløpet av uken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig vært savnet ja, tenkte på det her forrige dagen. Skulle ønske vi kunne gå tur sammen en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har virkelig vært savnet ja, tenkte på det her forrige dagen. Skulle ønske vi kunne gå tur sammen en dag. :)

Har tenkt på det samme selv, men det har ikke vært mange minutter ledig til turgåing. Akkurat nå er det kanskje ikke så fint i skogen heller, men tar gjerne en tur når det tørker opp :Nikke:

I dag tok jeg opp med sjefen min at jeg synes det hoper seg opp med oppgaver på jobben og at det er vanskelig å prioritere dem. Vi ble enig om en grov arbeidsfordeling og ellers at det er min oppgave å prioritere, og at hun kom til å si ifra når ting hastet og hvis hun syntes jeg priotiterte feil. Godt å høre at stillingen er såpass fri og at hun er såpass forståelsesfull, selv om jeg fortsatt føler meg litt udugelig hver gang hun spør om jeg er ferdig med noe og jeg må svare nei :sjenert:

Planen etter jobb idag var å dra til tannlegen, og siden jeg ikke kunne spise middag skulle jeg dra på biblioteket og lese, for så å trene på kvelden. Det ble ikke noe av. Først syntes ikke tannlegen at tannen hadde leget seg skikkelig, så vi utsatte timen til neste mandag. Når jeg kom hjem hadde mannen invitert en kokkevenn til middag, så da ville jeg ihvertfall ikke dra ut :spise: og endte opp alt for mett til å trene.

Men jeg har faktisk skrevet to sider på skoleoppgaven min, og ryddet stuen! Nå skal jeg slappe av med TV og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ringte nettopp. Hun har falt og brukket armen :tristbla: Det var heldigvis ikke et ille brudd, men timingen er jo ganske dårlig (som om det er noen god tid å brekke armen på). Hun er og besøker en venninne i Sverige, og var på vei til å dra da det skjedde. Niesen min blir ett år imorgen, og hun hadde lovet å hjelpe til med selskap, men det blir jo ikke noe av. Og hun orker neppe å ta bussen hjem, så pappa må kjøre ned i helgen og hente henne. Og så reiser de jo til Sveits om en måned, og hun har vel ikke fått av seg gipsen til det.

Jeg får planlegge en fin middag til de kommer hjem ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var verdens beste familiedag! Jeg fikk sove lenge, før jeg sto opp til en koselig frokost. Etterpå ryddet vi i barnetøy, noe mannen har mast lenge om at vi skal gjøre, for han finner aldri noe. En eske med for små klær ble satt i boden, mens to bæreposer havnet til Fretex. Og nå er det mulig å lukke skuffene igjen!

Etterpå dro vi på lang skitur med begge barna i pulk. Det var sol og varmt, og Plutten sang og skravlet hele veien, mens Plutteline sov :rodmer:

Vi orket ikke å lage middag da vi kom hjem, så det ble frossenpizza, mens Plutteline prøvde å spise grøt selv for første gang. Da ble det å bade begge barna etterpå. Etter at barna var lagt la jeg meg i badekaret, og da jeg sto opp hadde mannen funnet frem Ben&Jerrys og en flaske champagne, bare fordi vi hadde lyst. Så da satt vi og så film, før vi :sengekos: En perfekt dag!

I går kom vi innpå dette med fastelaven, og det eneste jeg egentlig synes jeg trenger å kutte ut er tiden på internett, så fremover blir det maks en halvtime om dagen! Blir ikke lett, men betyr forhåpentligvis at jeg får gjort alle andre tingene jeg savner i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke helt den jeg heller... :lol:

Jeg har og funnet ut det med redusere tid på nettet.

Jeg føler at jeg aldri får tid til alt jeg burde, også begynte jeg og se på hvor mye tid jeg bruker på nettet på en dag og... It was not pretty!!

KG må for meg, begynne og bli det privilegiet det i utgangspunketet var.

En gode til meg selv når det ikke er noe annet jeg burde gjort istedet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvfølgelig å skrive fasten! Selv om jeg ikke er katolsk tror jeg det er sundt å gi opp noe for en periode. Så nå blir det minimalt med KG og annen internettdilling frem til påske (ihvertfall er det teorien).

Nok en god familiedag. Fikk ryddet litt i morges, og så slang jeg sammen en kake og inviterte foreldrene mine over på kaffe og kake. Vi fant tilfeldigvis to hus på Jar vi hadde lyst til å se på, så da passet mamma Plutten mens vi tok en tur ut. Ingen av husene var noe å kjøpe, men vi fant ut at området var veldig fint. Hadde ikke helt vurdert der før, så nå skal jeg utvide søket mitt når jeg ser etter hus.

Vi har kuttet ut ettermiddagsluren til Plutteline, og hun er ikke helt fornøyd med det, men med en storebror som hjelper til og synger for henne om kvelden, så tror jeg dette skal bli bra. De er så søte sammen! Imorges vill han mate henne, og det syntes begge var stor stas (selv om ble litt frustrert etterhvert) :rodmer:

Og der er straks den tilmålte halvtimen min slutt allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte mannen og ba meg hente i barnehagen. Ettersom mannen har bursdag neste uke tenkte jeg at jeg skulle benytte sjansen til å kjøpe en gave til ham fra barna. Gutten virret mye rundt på Storsenteret, og endte opp med et tannbørstelokk med smilefjes på :ler: Jeg fikk etterhvert overtalt ham til at pappa nok også ønsket seg et spill. Ellers var vi innom leketøysbutikken og lekte lenge og bare tuslet rundt og koste oss. Glemte helt tiden, og kom hjem like før leggetid. Jeg hadde forklart at vi måtte gjemme gavene når vi kom hjem, så da gikk vi rett på rommet hans og fant et fint gjemmested. Deretter gikk han til pappaen sin og sa at nå hadde vi gjemt posen så han ikke skulle finne den :ler: Fikk i ham en rask middag (som gikk ned helt uten klaging!) før det var rett i seng, så sliten som han var. Det har vært en fantastisk dag :rodmer:

Jobben går tregt om dagen. Det er mye nytt å sette seg inn i, og systemet er ukjent og innviklet. Det går jo forover, men jeg føler at jeg jobber utrolig tregt. Det er liksom vanskelig å fokusere og hjernen blir til sirup utover ettermiddagen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...