Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Idag er en skikkelig drittdag :sur: Jeg hadde gledet meg til den ene helgen hvor det bare skulle være familien vår. Vi hadde avlyst alle andre planer, og skulle bare slappe av og kose oss sammen. Men siden broren min ble syk forrige helg kommer de denne helgen i stedenfor. Så da blir det fullt av forpliktelser. Og mannen syntes at når det først ikke ble en stille hjemmehelg kunne han dra ut alikevell. Jeg er bare så ufattelig lei av å ikke ha noen kontroll over mitt eget liv. Ting bare skjer uten at jeg har noen som helt innvirkning på dem. Folk dukker opp. Det blir planlagt middager og andre aktiviteter. Jeg kan jo ikke en gang selv bestemme hvor og når jeg skal jobbe, jeg bare sitter og venter på at noen skal ha lyst til å ansette meg, og kommer til å takke ja til det første tilbudet jeg får. Hver dag er helt lik. Levere i barnehagen, stelle baby, rydde hus, hente i barnehagen, lage middag, legge barn og kollapse. Jeg er så møkk lei!!! :kjefte:

Skulle egentlig ut og trene idag, men har mest lyst til å legge meg under dynen å gråte :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff vennen, jeg kjenner så godt til den følelsen av å ikke ha kontroll selv, og den er utrolig vond! :klemmer: Er enig med Enigma, tror du har godt av å komme deg ut, selv om på sånne dager er dørstokkmila ekstremt lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble til at jeg la meg i sengen og hulket. Følet meg ikke akkurat stor da. Jeg som liksom har det perfekte livet. Jeg som alltid har hatt full kontroll. Jeg skal ikke ligge og gråte, jeg skal ut og erobre verden og få igjennom viljen min :sukk:

Det er litt bedre nå. Har ligget på gulvet med laptop og en pose godteri mens Plutteline har kravlet rundt og over meg. Kunne kanskje ha trent nå, men barnepassen er stengt midt på dagen. Vurderer å spørre mannen om han tar barna en times tid ikveld, så jeg kan gå og trene da. Har ikke vært på en måned, så burde virkelig kommet meg avsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre, men det kanskje mest fordi jeg har sørget for å være opptatt, og hatt svært liten tid til å være alene med tankene mine.

I går var mannen på vennemiddag, og jeg satt hjemme og strikket ferdig de siste julegavene. La meg vel ca 1:30. Mannen kom hjem 5:30 og la seg til å snorke. Han snorker kun når han er full, og jeg har aldri hørt ham snorke så mye som i natt! Så da ble det ikke noe mer søvn på meg :sukk:

Etter planen skal jeg på julemarked med mamma om en time. Hadde håpet å slippe å ta med meg barna, men ettersom jeg enda ikke har hørt noe fra mannen tviler jeg på at det skjer. Skulle også veldig gjerne ha sovet en times tid.

Men det har vært en koselig morgen. Jeg og Plutten har laget julepynt, pyntet juletre og drukket kakao. I kveld foreldrene mine, samt broren min med familie, og så skal vi ha julemiddag og pakkeåpning. Det blir veldig koselig, men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde fått mer søvn. Kjenner at jeg ikke har den vanlig julefølelsen idag. Men Plutten gleder seg. Han har klemt på de fleste av pakkene, og bestemt at det er bare han som har vært snill, så da er alle pakkene til ham :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, de har sine egene varianter de små.

Det har kommet litt pakker her i huset også og jentungen peker og sier at de alle er til henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middag på søndag ble veldig koselig, selv om det ikke føltes som en julemiddag. Men pakkeåpningen etterpå var den koseligste jeg har vært med på! Plutten hadde ansvar for pakkeutdelingen. Han hentet en pakke og jeg leste til/fra-lappen. Så tok han med seg pakken bort til den som skulle ha den, satte seg på fanget hans/hennes og "hjalp" dem med å åpne pakken. Han var så søt atte! :rødme:

Dessverre merket jeg godt at jeg ikke hadde sovet kvelden før. Kl 20 passet det veldig godt at alle dro hjem (De sa de gjerne kunne bli litt til, men jeg syntes det var veldig fint at de hadde en baby som ville hjem og sove). Kollapset i sengen med en gang de var ute av døren, for så å få over 39 i feber :syk: Lå og frøs og svettet om hverandre hele natten, og da morgenen kom var det ikke snakk om å stå opp. Mannen var også dårlig, men han klarte heldigvis å hente og levere i barnehagen for meg. Plutteline var storfornøyd med å krabbe rundt i sengen og klatre på meg hele dagen, men litt skuffet over at det bare var flaske og ikke noe grøt før på kvelden.

Idag er jeg fortsatt slapp, men har ihvertfall ikke feber. Var en tur innom NAV, men fant ut at de som jobber med foreldrepermisjoner bare jobber 9-12. Er vel ikke akkurat alle med baby som kommer seg ut av huset så tidelig. Tror dette er nok et ledd i forsøket deres på å passe på at flest mulig går glipp av pengene de skulle hatt.

Svigerfar og svigersøster har nettop vært innom på en kopp kaffe og gaveutveksling. Ikveld kommer svigermor med sine gaver. Det betyr at jeg burde skyndte meg litt med rydding og vasking, før jeg setter igang med middag. Dessuten burde jeg snart dra og hente Plutten i barnehagen. Nok å gjøre, og liten tid til å skrive oppdateringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg "bare" forkjølet, så da kan jeg stresse rundt igjen :sukk: Det er mye sykdom blandt de ansatte i barnehagen, så jeg gir Plutten en veldig kort dag idag. Har ham hjemme nå, mens jeg rydder litt og vasker tøy. Skal straks dra og levere ham, og så handle mat og en siste julegave (jeg drar ikke med to barn i butikkene nå!). Hjem igjen og sette sammen den siste julegaven (skal brenne en CD til en venninne), og kl 14 skal jeg hente Plutt og dra og levere gaver til venninnen med barn. Kl 15 skal jeg hente mannen, og kl 15:30 møter vi arkitekten (med to barn på slep). På kvelden får vi middagsbesøk. Han er kokk, så han står for middagen, heldigvis, men det betyr at jeg må rydde og vaske kjøkkenet, som ikke ser ut akkurat nå.

Planen har egentlig vært å reise på hytten i julen. Mannen må jobbe den 23, så da får vi ikke reist før på ettermiddagen. Uten trafikk tar turen 3-4 timer, men man kan jo ikke akkurat regne med at det er tomt på veiene. Vi lurer litt på om det blir veldig mye stress for bare to dager, men vi hadde gledet oss til et par dager helt isolert fra verden. Vi får se hvordan vi føler oss ikveld. Jeg har ihvertfall nettopp vasket alt ulltøyet så barna slipper å fryse om vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere dra på hytta, må dere kjøre veldig forsiktig for det er et helt jævlig føre ute nå. Jeg vil ikke anbefale noen å kjøre langt nå om de ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere dra på hytta, må dere kjøre veldig forsiktig for det er et helt jævlig føre ute nå. Jeg vil ikke anbefale noen å kjøre langt nå om de ikke må.

Ja, enig i den!

Hvis dere ikke må- så la være.

Det er nok av andre idioter der ute på veiene som bare SKAL først og driter i andre.

God bedring med forkjølelsen, og

:nisselue: GOOOD JUUUL :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bekymringene. Det blir nok ikke til at vi drar. Vi har begge veldig lyst til å være der nede, men tror at turen ned kan bli litt mye stress for bare to dager :sukk:

Jeg er syk igjen. Jeg er veldig forkjølet, men det er noe mer også. Klarer ikke helt å beskrive det, men er svimmel og slapp. mFøler at jeg ødelegger hele julen her jeg sitter :sur:

Får heller prøve å fokusere på de litt hyggeligere tingene. Plutteline begynte å krabbe ordentlig for to dager siden. Og idag har hun lært å reise seg opp :rødme: Dette er selvfølgelig ikke bare positivt, da hun bare reiste seg opp når hun skulle sove, og ikke klarer å legge seg ned igjen. Men hun er blitt så stoooor!

Jeg har endelig fått et jobbtilbud. Firmaet virker som et veldig bra sted å jobbe, og jeg likte selskapet, og de teknologiske løsningene deres, men er mer usikker på selve oppgavene. Men den aller største nedsiden er at det er 50.000 ned i lønn, og det er ganske mye. Jeg har fått med i kontrakten at jeg skal opp 20.000,- etter 6 mnd, men da blir det ingen nye lønnsforhandling på ett år. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men det blir vel til at jeg tar den. Kan ikke bare sitte og vente på at drømmejobben skal dukke opp. Jeg trenger å begynne å jobbe, og mannen gleder seg til å være hjemme i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok jul allikevel. Mamma komme innom med ferskt brød fra bakeren, og etter en god lunch følte jeg meg mye bedre. Mannen kom hjem kl 14, og siden har vi bare kost oss. Vi har byttet litt på å sitte og slappe av, siden begge fortsatt er syke, men innimellom har vi ryddet huset, vasket litt, lekt med barna, lagt alle gavene under treet, spist en god middag og sett litt juleTV. Nå skal jeg lage marzipangriser til grøten imorgen, og mannen skal støvsuge. Tenker så det blir en tidelig kveld på oss.

God jul til alle sammen! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble visst jul i år også. Siden vi begge har vært veldig syke og slappe har vi bare vært inne og ikke gjort noen ting.

Plutten fikk en Timmy-DVD i kalenderen sin, så han har sett den nesten 3 hele ganger i dag. Vi har spist risengrynsgrøt (jeg fikk mandelen!). Etter å ha sett Donald på TV så sovnet jeg. Hadde egentlig tenkt til å lage stek til middag, men det ble taco isteden. Veldig godt det også. Ettersom vi voksne var syke, og guttungen grinete utsetter vi pakkeåpning til imorgen. Han fikk lov til å åpne en gave i kveld, et Ole Brum-spill, så den har vi spilt et par ganger. Det er veldig koselig å spille med ham, men han har ikke noe konsept om vinne og tape. Man bare tar hver sin tur, og så er spillet slutt.

Har egentlig håp om en aketur iløpet av julehelgen, men så dårlige som vi er nå er det tvilsomt om det blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere runder er endelig alle pakkene åpnet. Årets helt klart største gave var et lekekjøkken til barna. Plutten har løpt og laget mat til oss i hele kveld. Ellers har barna fått klær, leker, bøker og spill, alt sammen fine ting.

Min favoritt i år var nok nye slalomski, selv om jeg også satte pris på konfekt :spise: Har ellers fått noen fine bøker, en flaske whisky, et bakeplatestativ til når jeg baker kaker og 2 paraplyer (hvorfor trengte jeg de :klø: ) I år vi fikk vi bare to kalendere. Folk har visst fått med seg at vi ikke trenger 5, slik vi pleide å få.

Skal straks samle energi nok til å gå og rydde stuen, og så skal jeg bare slappe av resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var mannen på skitur med Plutten i Meitai. Det er første gang han brukte den, men det hadde visst gått veldig bra. Etter å ha bare vært inne med oss i 5 dager var Plutten overfyllt med energi, og jeg er sikker på at han hadde klatret oppover veggene hadde han bare kommet på idéen. Skal sørge for å ta ham med ut en tur imorgen også.

Både mann og barn har badet i kveld, og nå fylles badekaret igjen. Denne gangen er det jeg som skal synke ned i det varme vannet og bli borte en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose deg i karet!

Vi har også hatt en veldig energisk gutt som har gått masse alene i dag. Små stabbende skritt her og der, før han faller ned på knærne og smiler stort! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser litt.

Kjedelig med et sykt hus i jula, men det er tydelig at dere har gjort det beste ut av situasjonen, og det er jo det viktigste uansett.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...