Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inatt var den værste natten jeg kan huske å ha hatt. Begynte med at jeg dro ut for å lese, og mannen skulle få alene tid med barna. Hadde egentlig tenkt til å være ute sent, men ble veldig kvalm og svimmel og måtte hjem. Gikk rett og la meg, og tilbrakte natten med å kaste opp, ha høy feber så jeg lå og skalv og hakket tenner, og dessuten gjorde tannen min helt grusomt vondt. Prøvde å ta smertestillende, uten at det hjalp. Plutteline er mye våken om natten, og når jeg ikke var oppe og trøstet som vanlig begynte hun å gråte masse :sukk: Feberen har gått ned og jeg sitter i sengen og spiser litt (tørt brød og vann). Har time hos tannlegen kl 14. så håper å være litt mer oppegående til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jenter. Var litt oppe fredag kveld, og på lørdag klarte jeg å spise skikkelig igjen. Kom meg også en tur til tannlegen på fredag, så jeg slipper å ha vondt mere.

Vi fant også ut at nå var det virkelig på tide å gjøre noe med PLuttelines søvnmønster. Så nå får hun kun mat kl 3, og planen er å kutte det ut etterhvert også. Første natten våknet hun kl 22:30, som vanlig. Var jo forberedt på at hun ikke kom til å like det, men var ikke foreberedt på to timer hyling. Var flere ganger jeg lurte på om vi hadde gjort feil og hadde lyst til å gi henne mat allikevell. Men er glad vi lot være! I natt var andre natten. Hun våknet et par ganger, men sovnet raskt da hun fikk smokken. Fikk mat kl 4, og hun sover fortsatt. Nyter en stille stund med KG og te :jepp:

Planen idag:

* skifte sengetøy

* vaske klær

* bake julekaker

* lage julepynt med plutten

* gå på date med mannen min :strix;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dere gjør det rette med Plutteline ang mat og søvnmønster, selvom det nok er tungt de første nettene så blir det jo helt klart bedre.

Kose deg på date med mannen i dag da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dere gjør det rette med Plutteline ang mat og søvnmønster, selvom det nok er tungt de første nettene så blir det jo helt klart bedre.

Kose deg på date med mannen i dag da. :klem:

I natt gikk som sagt veldig bra, så er ganske sikker på at vi valgte riktig. Verre er det kanskje at vi har begynt å "tvangsfore" gutten vår. Men det er eneste måten vi får i ham mat, og kan jo ikke leve på bare karbohydrater.

Dagen idag har vært nydelig :biggrin: Begynte med å bake med Plutten. Så lagde vi julepynt sammen, og så har vi bakt en omgang til. Ekte julestemning, og akkurat sånne stunder jeg har drømt om. Har også vasket tøy, men ikke skiftet sengetøy enda. Er rimelig utslitt nå. Både jeg og mannen er ganske forkjølet, så vi får se hvor romantisk denne daten egentlig blir. Er lei av å være forkjølet nå. Har vart i over 3 uker :sur:

Nå venter vi på at svigermor skal komme så vi kan gå ut. Hun klarte ikke å gi noe tidspunkt, men gav klart inntrykk av at hun ville at vi skulle gå på 16:30-kinoen slik at hun ikke måtte være her sent. Men da burde hun ha vært her for en stund siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor kom kl 16:40. Hun trodde at kinoen begynte kl 17. Men uansett syntes jeg det hadde blitt for kort tid, for ettersom hun aldri har passet Plutteline, og det er lenge siden hun har passet Plutten (bortsett fra noen timers lek), var det greit å få gått igjennom alle rutiner og hvor ting var og slikt. Men begge barna sov da vi kom hjem, så jeg tror det gikk veldig bra. Hun hadde med seg kjæresten sin, så da hadde hun også et par ekstra armer.

Vi så Trolljegeren på kino, en film jeg helt klart anbefaler :jepp: Utrolig bra og morsom film, med mye flott natur.

Idag har jeg vært nyttig. I går kveld begynte det å lekke fra hybelen oppe og ned i stuen vår :redd: Jeg kontakten rørlegger, men han klarte ikke å finne feilen, så nå må vi mest sannsynlig rive opp gulvet/taket. Forsikringsselskapet sender noen imorgen. Ellers har jeg handlet masse julegaver, vært på posten, polet, handlet mat og jobbet litt mer med julegavene jeg skal lage.

Prosjektet om å få i Plutten mer mat ser ut til å gå riktig vei. Idag spiste han nesten det vi anser som en passe barneporsjon (vell vitende at vi ikke egentlig vet hvor mye mat ham trenger), og han var en helt annen gutt. Istedenfor å være slapp og grinete slik han pleier var han nå glad og aktiv, og vi har lekt masse. Barna sover nå godt i hver sin seng, og planen for kvelden er å begynne å pakke inn gavene til pakkekalenderen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med den lekkasjen fra hybelen over dere. Håper det går å ordne uten for mye tull.

Så godt at det ser ut til å gå rette veien med mat og Plutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag bar jeg begge barna til barnehagen igjen. Har lånt en ny meitai, denne gangen i camo-stoff. Mannen lyste opp da han så den og ville ha den med på jakt :ler: Etter å ha tenkt seg om litt, så fant han ut at han ikke ville dra på jakt med barn på ryggen, men jeg tror ihvertfall vi har funnet et bæretøy han kunne tenke seg å bruke.

Nå er jeg godt igang med å lage julekalender til Plutten. Fant ut at jeg hadde kjøpt så mange gaver at jeg kunne ha laget to kalendere :dåne: Så da har vi en del gaver liggende til hvis vi trenger det en gang. Mannen skal være alene med Plutten i 5 dager, så da lot jeg ham velge ut hvilke gaver det skal være de dagene, og han var som en liten unge. Bordet var fylt med leker, og han fikk lov til å velge 5 stykker! Tror nesten han må få pakkekalender neste år han også :fnise:

Men nå skal Plutteline vekkes og mates. Hun har sovet alt for lenge allerede. Skal snart på barseltreff, og i kveld skal vi på Ikea og et par andre butikker. Det kommer noen og skal se på lekasjen idag, men jeg vet ikke når han kommer. Håper det blir i ettermiddag så jeg får vært litt på barseltreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte aldri noe fra han som skulle sjekke lekkasjen. Prøvde å ringe, men han svarte ikke, så da krysser vi fingrene for at han ringer imorgen.

Middag i dag var en stor suksess! Plutten begynte å spise på kjøttet sitt med en gang uten å klage, og for aller første gang har vi fått ham til å smake på grønnsakene :bolledeig: Han innrømmet til og med at gulrot var godt, men paprika var det verre med. Skal servere mer gulrot imorgen :Nikke:

Etter middag dro vi først på Babyshop og etterpå på Ikea. Vell hjemme lagde jeg ferdig pakkekalender, mens mannen satte sammen Tripp-Trapp stolen. Nå har vi kollapset foran hver vår PC. Skal se om jeg orker å få ferdig en ting eller to til i kveld, men ellers sier jeg meg veldig fornøyd med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermamma er du!

Tenkte og drøye pakkekalender til neste år vi, men etter og lest om Plutten nå ble jeg i tvil om det var riktig...

Jaja, man går vel ikke glipp av noe man ikke vet om.

:sjenert:

:hug: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermamma er du!

Tenkte og drøye pakkekalender til neste år vi, men etter og lest om Plutten nå ble jeg i tvil om det var riktig...

Jaja, man går vel ikke glipp av noe man ikke vet om.

:sjenert:

:hug: til deg.

Takk :hug: Han hadde absolutt ikke savnet en kalender hvis han ikke fikk. Lagde den helt for min egen gledes skyld. "Julenissen ha til meg!" sa han da han fikk øye på den i morges, og ville straks åpne alle pakkene. Var vanskelig å skjønne at det bare er en pakke hver dag, og den åpner man etter barnehagen. :ler:

Nå er jeg helt utslitt! Plutten var dårlig i magen, så han har vært hjemme idag. Men bortsett fra litt ekstra bleieskift, så er han i topform, og har krevd (og fått) oppmerksomhet hele dagen. Vi har lekt, løpt, bygget med lego, spilt spill, bakt julekaker og pakket inn julegaver, så huset ser ut som om det har vært en tornado på besøk. Nå trengte jeg en pause og har satt ham foran TVen, og krysser fingrene for at Plutteline sover litt til. Han ville se en DVD, men mannen har gjort noe så jeg får ikke lyd på den. Total stillhet. Ahhhhh!

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...