Kara W Skrevet 6. november 2010 Forfatter #1301 Del Skrevet 6. november 2010 Det har vært en bra dag, fylt med glade barn. Allikevel endte jeg opp med å føle meg helt tom. Føler at jeg har mistet meg selv på veien et sted. Har ikke motivasjon eller ork til å gjøre noe utenom stell av barn. Har ingen mål eller planer for livet som jeg jobber mot. På denne tiden av året pleier jeg å være i full gang med juleforberedelser og glede meg som en liten unge, men akkurat nå kan det være det samme om det blir jul eller ikke. Kjenner at det liksom ikke er noe som gleder meg, og at jeg ikke har noe som jeg ser frem imot. Jeg vet jo at jeg egentlig har det utrolig godt, mye bedre enn jeg egentlig fortjener. Vi har god økonomi. familie og venner som støtter oss og er glad i oss. To barn som bare er snille og gode og søte. Og jeg er gift med verdens beste mann. Men akkurat idag klarer jeg ikke å glede meg over det. Akkurat idag ønsker jeg meg litt bort. Ikke at jeg har noe jeg heller vil drive med. Jeg er bare lei av å ikke føle at jeg gjør noe konstruktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. november 2010 #1302 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg skjønner litt hvordan du har det, føler meg også tom til tider. Akkurat som om jeg ikke lenger vet hvem jeg eller hva jeg vil. Ikke lett det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. november 2010 #1303 Del Skrevet 6. november 2010 Noen ganger vil man bare grave seg langt ned under dyna, og ikke forholde seg til noen. Det er lov det også, selv om man egentlig har det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. november 2010 Forfatter #1304 Del Skrevet 9. november 2010 til Nótt og Saeria Godt å vite at andre også føler seg slik, selv om man ikke vil at andre skal ha det kjipt, selvfølgelig. Det går litt bedre nå, selv om jeg kjenner at jeg ikke er motivert til noe særlig. Hadde en litt dårlig morgen idag, men kom meg på trening. Trente meg ordentlig god og sliten, og gikk i badstuen etterpå. Det tok en stund, men til slutt kjente jeg at jeg slappet helt av. Tok så med meg Plutteline på café hvor jeg koooooste meg med en stor kanelbolle, og vi lekte og koste masse sammen. Kjente endelig at jeg hadde jeg overskudd. Om to timer skal jeg til barnehagen og bli underholdt av de små. Gleder meg til å se hva de har funnet på. Men før det skal det vaskes tøy! Kleskurven flommer over igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. november 2010 #1305 Del Skrevet 9. november 2010 Hørtes ut som en koselig cafètur! Jeg tror... Når man er hjemme med barn skjer det ulike ting, men dagene er stort sett like allikevel. Da tror jeg man fort føler at man går i samme sporet om du skjønner og bruker opp energien sin på det. Tror jeg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. november 2010 #1306 Del Skrevet 10. november 2010 Det var veldig hyggelig å se deg, selvom omstendighetene ikke var de beste. Når kom dere inn til legen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. november 2010 Forfatter #1307 Del Skrevet 10. november 2010 Veldig hyggelig å se deg også, Nótt Plutten har fått betennelse i øyet. Han kom tassende inn i morges og sa "Mamma, jeg kan ikke se noe". Stakar hadde fått øyet helt igjenklistret og jeg måtte hjelpe ham å åpne det Pakker ham og Plutteline avgårde til legen, og der er det 2 timers ventetid! Jeg som har vært så fornøyd med korte ventetider der før. Hadde jo ikke pakket for å være ute så lenge, men det gikk heldigvis bra. Han gledet seg veldig til å komme inn til legen, men likte seg ikke når vi først var der inne. Heldigvis ble øyet hans bedre med en gang jeg fikk dryppet det. Legen mente at han kunne dra i barnehagen imorgen etter lunch, men da holder jeg ham heller hjemme hele dagen, og tar ham med på bæretreff. Håper jeg kan lære å bære ham også. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra styremøte i barnehagen. Det tok 3 timer! Men det var en hyggelig gjeng og vi lo masse. Blir mye jobb fremover med budsjett som skal lages osv. men jeg håper det blir verdt det. Satser på at denne stillingen garanterer meg en plass til Plutteline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. november 2010 Forfatter #1308 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg holdt Plutten hjemme idag, selv om legen mente at det nok skulle gå bra å sende ham i barnehagen. Bedre å være på den sikre siden når jeg først har muligheten. Var først på helsestasjonen og målte og veide begge barna. De hadde lagt på seg en halv kilo hver, så da var det en fornøyd mamma. Etterpå skulle vi gå på lekeplassen, men da gikk Plutten i en annen rettning, og vi endte opp på lekeplassen utenfor biblioteket. Er fortsatt usikker på om han husket veien, eller om det var helt tilfeldig. Etter en halvtime der, så dro vi på Småsenteret for bæretreff. Der lekte han i over tre timer! Så var det å skyndte seg hjem for å overlevere ham til svigermor, som tok ham med ut og spise og på mer leking. Hjemme hadde han selv bedt om å få gå og legge seg, så jeg tror han har hatt en god dag! Vi var og møtte en arkitekt ang. huset til svigermormor. Han kom opp med løsninger vi ikke hadde tenkt på før, og resultatet av det korte møtet så veldig bra ut! Dersom dette ikke blir for dyrt tror jeg vi kan ende opp med et drømmehus Ute har snøen lagt seg, og julestemningen kommer krypende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. november 2010 #1309 Del Skrevet 11. november 2010 Fortsatt god bedring til Plutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 #1310 Del Skrevet 11. november 2010 Høres veldig fornuftig ut, Kara. Akkurat øyebetennelse er så plagsomt, og så smittsomt, at det er bedre å holde ungen borte fra barnehagen. Virker som en veldig god dag i dag. Sånt blir man glad av å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 12. november 2010 #1311 Del Skrevet 12. november 2010 Høres ut som om dere har hatt en flott torsdag. Selvom øyebetennelse er veldig smittsomt, så smitter det ikke når man først har begynt med behandlingen, men skjønner at du holdt han hjemme bare for å være helt sikker. Håper du får en flott fredag og helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 12. november 2010 Forfatter #1312 Del Skrevet 12. november 2010 Idag var det mye sludd og snø på veien til barnehagen. Etter å ha vurdert saken litt tok jeg Plutteline på ryggen og Plutten i paraplytrille. Det var utrolig tungt, og mer enn en gang holdt jeg på å havne i grøften. Strevet meg avgårde, med glade tilrop av "morsomt å kjøre i snøen!". Bra at en av oss var fornøyd ihvertfall. Jeg har hatt skikkelig vondt i tannen de siste par dagene, så idag ringte jeg tannlegen og spurte om han hadde noe ledig. Fikk time kl 10 og ringte mannen så han kunne komme og ta seg av Plutteline. Nå er jeg en visdomstann fattigere. Det skal bli godt å ha mannen hjemme idag, for jeg har mest lyst til å krølle meg sammen på sofaen og bli borte akkurat nå. Også er alle smileysene borte igjen, så jeg får ikke en gang vist hvor synd det er på meg akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 12. november 2010 #1313 Del Skrevet 12. november 2010 Å fjerne en visdomstann er ikke bare godt. Håper mannen tar godt vare på deg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. november 2010 Forfatter #1314 Del Skrevet 13. november 2010 Mannen tok godt vare på meg igår. Jeg fikk boller til lunch og suppe til middag. Tannen er fortsatt veldig øm, men har ikke hatt behov for noe smertestillende hittil idag. Mannen har dratt på sin første jakttur. Blir spennende å se om de kommer hjem med noe. Plutten har blitt utrolig sutrete i det siste. Når jeg blir lei av å høre på ham, og han ikke vil noe annet enn å sutre bærer jeg ham inn på rommet sitt og lukker døren. Jeg gikk inn med en gang det ble stille, men fikk beskjed om å gå bort. Etter 15 min prøvde jeg igjen, for da hørte jeg at han satt og lekte, men fikk igjen beskjed om å gå ut. Han kommer vel ut selv etterhvert Når han kommer ut tenkte jeg å vandre bort til foreldrene mine og spise lunch. Mamma ser barna ganske ofte, men pappa får ikke sett dem så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. november 2010 Forfatter #1315 Del Skrevet 13. november 2010 Jeg er ufattelig sliten Mannen er ute med venner igjen. Jeg har nettopp lagt begge barna, og Plutteline ligger og skriker. Hun er plutselig blitt veldig vanskelig å legge, i tillegg til at hun er mye våken om natten. Og akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke vil mer. Er helt tom. Jeg har lyst til å flytte henne ut av soverommet vårt, men da må hun dele med Plutten, og jeg er redd for at det kan bli enda mere bråk. Drømmer om en helg helt uten barn, der jeg bare kan slappe av og gjøre som jeg selv vil. Jeg har bestilt tur til Whitby i mars, så det gleder jeg meg masse til. Mer fest og moro enn søvn og avslapping, men det blir ihvertfall noe annet enn å passe barn hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. november 2010 #1316 Del Skrevet 13. november 2010 Synes mannen din svikter litt jeg da... Først er du alene med barna hele dagen hver eneste dag, så skal du i tillegg være det kveldene i helga?! Å være foreldre er en topersonsjobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. november 2010 Forfatter #1317 Del Skrevet 13. november 2010 Synes mannen din svikter litt jeg da... Først er du alene med barna hele dagen hver eneste dag, så skal du i tillegg være det kveldene i helga?! Å være foreldre er en topersonsjobb! Takk. Føler det litt selv også, selv om jeg er delvis skyld i det selv. Jeg sier jo ikke ifra. Jeg liker ikke å være den som ikke lar ham å gå ut med venner og å ha det gøy. Det hadde vært lettere hvis han spurte meg om det var greit først, men når først avtalen er gjort har jeg ikke særlig lyst til at han skal ringe tilbake og avlyse fordi "kona nekter" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 13. november 2010 #1318 Del Skrevet 13. november 2010 Hadde Mannen gjort noe sånt her, så hadde jeg nok ikke sagt noe den første eller andre gangen det skjedde. MEN om det gjentok seg stadig vekk så hadde jeg nok sagt ganske så klart i fra at jeg ikke hadde satte særlig pris på at han lot meg være alene hjemme i helgene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. november 2010 #1319 Del Skrevet 13. november 2010 Må si meg enig med de andre her, Kara. Det er heller ikke du som er kjip kone som nekter, men han som er utrolig lite hensynsfull! Synes du skal ta en alvorsprat med ham om dette, sånn oppførsel går da ikke an av en småbarnspappa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. november 2010 #1320 Del Skrevet 13. november 2010 Signerer de andre helhjertet! Skjønner godt at du ikke synes noe om dette, og at du er sliten! Man har jo ikke lyst å omtrent føle seg som en alenemor når man faktisk ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå