Auri Skrevet 31. oktober 2010 #1281 Del Skrevet 31. oktober 2010 Auu, nei kjøre med korsett tror jeg aldri jeg kommer til å prøve meg på! Synes det er ille nok å bare sitte på en buss med korsettet på på vei hjem fra fest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #1282 Del Skrevet 31. oktober 2010 Auu, nei kjøre med korsett tror jeg aldri jeg kommer til å prøve meg på! Synes det er ille nok å bare sitte på en buss med korsettet på på vei hjem fra fest Jeg burde jo ha skjønt det når jeg klagde over hvor ubehagelig det var å sitte i bilen på vei til festen, men neida Er jo sjelden jeg tar bilen til fest, men de andre gangene har jeg vært smart nok til å løsne korsettet før jeg setter meg inn. Husket ihvertfall å ta med meg andre sko slik at jeg slapp å kjøre med stilettheler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 31. oktober 2010 #1283 Del Skrevet 31. oktober 2010 Har jeg vist deg det nye korsettet jeg kjøpte meg i London forresten? http://www.fairygothmother.co.uk/newimages3/fgm-roses.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #1284 Del Skrevet 31. oktober 2010 Ooooo, så nydelig! Vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. oktober 2010 #1285 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg burde jo ha skjønt det når jeg klagde over hvor ubehagelig det var å sitte i bilen på vei til festen, men neida Er jo sjelden jeg tar bilen til fest, men de andre gangene har jeg vært smart nok til å løsne korsettet før jeg setter meg inn. Husket ihvertfall å ta med meg andre sko slik at jeg slapp å kjøre med stilettheler. Det burde kanskje ringt en bjelle hos deg ja, men fort gjort å glemme sånt. Høres uansett ut som en koselig og morsom fest. Kjekt at foreldrene dine ikke ble avskrekket, men de har veel også vært gjennom sånt før. Har jeg vist deg det nye korsettet jeg kjøpte meg i London forresten? http://www.fairygothmother.co.uk/newimages3/fgm-roses.jpg Wow! Det korsettet var helt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 31. oktober 2010 #1286 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvor har du fått tak i ugleformer??? Kjøre bil med korsett er ikke veldig behaglig nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. november 2010 Forfatter #1287 Del Skrevet 1. november 2010 Ugleformen fant jeg på Storsenteret. Husker ikke hvilken butikk det var. Jeg tror Plutten koste seg på besøk. Det første han sier når han ser oss komme for å hente ham er "Skal ikke hjem nå" Plutteline har begynt å dra seg fremover over gulvet. Sitter og ser på henne nå, og det er blitt god fart på henne siden hun så vidt begynte på lørdag. På tide med mer barnesikring ser jeg! Jeg håper virkelig spisebordet forsvinner på tirsdag så vi får satt opp lekegrinden. Ellers er det nok slutt på ammingen nå. I natt måtte jeg opp og lage en flaske til henne, og det tar jeg som et tegn på at det er på tide å kutte helt ut. Har ikke så mye i mot det. Hun er tross alt snart 6 mnd, og det synes jeg er en passende alder å kutte ut uansett. Også betyr det at jeg kan få mannen til å ta nattevåk en gang i blant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. november 2010 Forfatter #1288 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg tror vi nettopp har hatt tidenes mest misslykkede middag. Skulle lage hjemmelagede kjøttboller, for det er både koselig og godt. Kokte istykker potetene. Glemte å ha mel i sausen, så den var helt flytende, og kjøttbollene bar falt fra hverandre og smakte ikke noe særlig. I det vi setter oss begynner begge barna å krangle. Ender opp med at jeg går i stuen og vugger Plutteline, mens mannen bruker en halvtime på å få i Plutten én kjøttbolle. Og dette som i utgangspunktet var en god dag Mannen er litt helt og har tatt nattestell på begge barna. Kjøkkenet ser helt bombet ut, og støvsugeren står midt i stuen og minner meg på at jeg burde støvsugd. Men jeg har krøllet meg sammen på sofaen under et pledd og med en stor kopp kakao. Kjenner at alt bare er dumt og teit akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2010 #1289 Del Skrevet 1. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. november 2010 Forfatter #1290 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg har aldri hatt tannlegeskrekk før, men idag var annerledes. I det jeg skulle gå kjente jeg at halsen snøret seg sammen, magen var en stor klump, og jeg kjente meg kvalm og småskjelven. Da jeg sto utenfor døren til tannlegen hadde jeg mest lyst til å snu og løpe, og da jeg til slut satt i stolen kjente at tårene presset på. Heldigvis klarte jeg å roe meg, og det gikk ganske bra, men utrolig merkelig at jeg skulle bli så redd plutselig. Håper jeg slipper å oppleve det samme når jeg skal tilbake imorgen. Mannen har hjulpet en venn å flytte, så nå er vi endelig kvitt en del ekstra møbler. Blant annet forsvant det ene spisebordet, så nå får barna eget lekerom. Bare synd at det var det bordet jeg brukte til å sy på. Pappa har vært innom med et par bukser som trengtes å legges opp og tas inn, så da brukte jeg kvelden på det, heller enn å rydde Får forhåpentligvis til litt rydding imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. november 2010 Forfatter #1291 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg gruer meg masse til jeg finner penger til å dra til tannlegen... Vi snakker 2 tenner som må trekkes antagelig og erstattes med bro, og en 15-16 hull... Tannlegeskrekk er helt jævlig. Har du forresten søkt NAV om å få dekket behandlingen? Kjenner en som fikk det. Han fant en tannlege med erfaring med NAV, og tannlegen skrev søknaden for ham. Det var en privat tannlege, så trenger ikke å være kommunalt heller. Hør med tannlegen din om han kan hjelpe deg. Evt. kan jeg høre med vennen min hva han måtte gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 2. november 2010 #1292 Del Skrevet 2. november 2010 Hadde vært supert om du kunne høre med ham! Jeg må først finne motet til å gå til en tannlege... Nå er jo mye av hullene mine selvforskyldt ved at jeg ikke har vært hos tannlege på noen år... Men deler er også dårlig arbeid fra tannleger jeg har vært hos (hvem begynner å borre en tann, så når pasienten får angstanfall, sender pasienten hjem uten å legge en fylling på en gang?! Har gått rundt med en åpen tann i to år nå, jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1293 Del Skrevet 3. november 2010 Hadde vært supert om du kunne høre med ham! Jeg må først finne motet til å gå til en tannlege... Nå er jo mye av hullene mine selvforskyldt ved at jeg ikke har vært hos tannlege på noen år... Men deler er også dårlig arbeid fra tannleger jeg har vært hos (hvem begynner å borre en tann, så når pasienten får angstanfall, sender pasienten hjem uten å legge en fylling på en gang?! Har gått rundt med en åpen tann i to år nå, jeg). Da skal jeg spørre ham om hvordan han fikk det til, så håper vi du slipper å vente for lenge med å fikse tennene dine Høres ut som om du har vært skikkelig uheldig med tannleger! Håper du finner en flinkere en neste gang Dersom du har veldig skrekk så burde det gå ann for Sondre å ta seg fri for å følge deg. Men nå er det blitt mye tannlege-snakk her, og alt for lite om de fantastiske barna mine Jeg har helt sluttet å amme nå. I to netter har Plutteline fått bare flaske. Første natten våknet hun tre ganger, og spiste tilsammen 100 ml Ikke mye sulten baby. I natt spiste hun litt mer, men spiste bare 23:30 og kl 5, så jeg føler meg ordentlig uthvilt. Plutteline er blitt veldig flink til å dra seg fremover på gulvet, så idag skal lekegrinden settes opp! Hun er absolutt ikke like forsiktig som broren sin Etter mange netter uten smokk, ville Plutten ha den tilbake i natt. Han kom inn til oss noe sånt som 5 ganger i natt fordi han hadde mistet den Idag fik jeg ham endelig til å sitte på do igjen. Lenge siden sist, men denne gangen virket han ikke redd i det hele tatt. Er ikke helt morsomt å sitte der, men det er veldig morsomt å sette klistremerke på kalenderen etterpå Ellers fant vi en stor våt flekk på spisebordet igår. Flekken var rett under der hvor hybelen har vasken sin, men taket var helt tørt. Var oppe og tittet også, men kunne ikke se noen lekkasjer der heller. Vi har tørket opp og håper at det ikke dukker opp igjen. Han flytter ut om en måneds tid, så da skal vi få en rørlegger til å se på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1294 Del Skrevet 4. november 2010 Dagen idag startet med det verste trassanfallet hittil Plutten spiste stor frokost helt greit, men skulle så ikke kle på seg. Jeg holdt ham fast mens jeg kledde på ham, og prøvde så å sende ham ut i stuen for å leke. Han satt bare ved bena mine og gråt/sutret hele tiden mens jeg stelte Plutteline. Hver gang jeg prøvde å ta på ham yttertøy bare kastet han det rundt i gangen, og han har aldri kastet ting før. Endte opp med å bære ham ned til bilen i T-skjorte og sokkelessen, mens jeg tok yttertøyet i en pose. Mens jeg spant fast Plutteline tok han alle tingene ut av posen og kastet rundt i garasjen. Og der sto det selvfølgelig en reperatør som skulle fikse noe for naboen Tideligere har han alltid roet seg når vi kommet til barnehagen, men ikke idag. Måtte være der en halvtime, og han begynte å gråte igjen når jeg gikk. Jeg ba dem ringe meg om han ikke roet seg, men håper at det går bra. Det er turdag idag, og det pleier han å like veldig godt. Sitter her med dårlig følelse i magen. Er ganske sikker på at man skal være streng med barna når de trasser, men det føles ikke godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1295 Del Skrevet 4. november 2010 Nå har jeg endelig klart å drikke opp tekoppen min Jeg begynte med å skulle lage meg en kopp rett etter forrige innlegg. Satte frem koppen, satte på vannkokeren, lagde mat, og satte meg for å spise maten. En stund senere fikk jeg øye på koppen og prøvde på nytt. Satte på vannkokeren, hadde teblader i koppen, og gikk ut av kjøkkenet. På tredje forsøk klarte jeg også å få vann oppi koppen. Litt senere fant jeg en kopp med lunken te på benken Varmet den opp i microen, fikk tatt to slurker, før jeg igjen ble distrahert. Til slutt brydde jeg meg ikke om at den var lunken, men bare drakk den opp! Nå skal jeg straks hente en Plutt. Tenkte det var best å hente litt tidelig etter den morgenen vi hadde. Selv om jeg da risikerer at han nå vil være i barnehagen og blir sur fordi jeg kommer tidelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 4. november 2010 #1296 Del Skrevet 4. november 2010 Håper Plutten var i bedre humør da du hentet han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1297 Del Skrevet 4. november 2010 Det hadde gått veldig bra etter at jeg dro fra barnehagen, så da var det ihvertfall ikke noe som var galt. Passet på å ha en litt ekstra hyggelig stemning hjemme, så gikk ettermiddagen bra også. Prøvde en ny taktikk for å få gutten til å spise, ved å ha all maten i små skåler, og la ham forsyne både seg selv og oss voksne. Det hjalp litt, men ikke så bra som jeg hadde håpet. Litt morsomt var det at vi bare fikk en skje av hver ting. Så mannen endte opp med en baconbit og tre osteflak til en stor skål med pasta. Spurte om han kunne få mer og fikk beskjed om at han måtte spise opp det han hadde fått først Etter middag tok jeg meg en liten tur ut. Var innom Panduro og fikk masse idéer. Følte meg sååå flink som ikke kjøpte noe. For så å handle masse i andre butikker Rapport kommer i hobbyboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. november 2010 Forfatter #1298 Del Skrevet 5. november 2010 Idag har jeg vært på jobbintervju. Det gikk veldig bra, tror jeg. De hadde hatt en del omorganisering, så han måtte bare sjekke at det faktisk var behov for en til, men hvis det var det så kunne jeg få jobben. Så da må jeg bare tenke på om jeg vil ha den. Det er jo dumt å takke nei til en jobb. Det virket som et veldig bra sted å jobbe, godt faglig miljø og veldig seriøse. I dette firmaet begynner alle på bunnen, så det er gode muligheter for å klatre oppover også. Men så er det altså ikke drømmejobben. Man har jeg råd til å sitte og vente på drømmejobben? Mannen kommer sent hjem idag, så jeg har stekt en frossenpizza til meg og barna. Men Plutten har sovnet foran barne-TV, så tenkte å la ham ligge litt. Plutteline kaver rundt på gulvet. Nå kommer hun seg opp i krabbestilling, så er nok ikke lenge til hun krabber ordentlig. Har endelig funnet frem lekegrinden, så nå mangler bare å sette den sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. november 2010 #1299 Del Skrevet 5. november 2010 Det er jo dumt å takke nei til en jobb. Det virket som et veldig bra sted å jobbe, godt faglig miljø og veldig seriøse. I dette firmaet begynner alle på bunnen, så det er gode muligheter for å klatre oppover også. Men så er det altså ikke drømmejobben. Man har jeg råd til å sitte og vente på drømmejobben? Det høres jo ut som et bra sted å være mens man venter på at man finner drømmejobben, evt. en mulighet til å kunne jobbe seg opp til drømmejobben. Det er bedre å jobbe og få erfaring å vise til, enn å gå ledig som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. november 2010 Forfatter #1300 Del Skrevet 5. november 2010 Nei, ledighet er ikke bra. Men jeg tenker litt slik at jeg har mulighet til å gå i permisjon frem til midten av februar, så jeg har litt tid på meg for å lete. Men samtidig vet jeg at mannen har lyst på permisjon, så jeg håper på å finne noe som starter 1. januar. Er jo også mulig å takke ja, og så ombestemme seg, selv om det ikke er særlig snilt Nå har jeg badet og lagt begge barna. Det pleier å være mye styr rundt bading av barn, så vi pleier å være to voksne og ett barn når det skjer, men idag prøvde jeg meg altså på det motsatte, og det gikk kjempebra! Plutten klaget som vanlig voldsomt helt til han var faktisk nedi badekaret, og så var han superfornøyd, helt til jeg sa han måtte opp Men bortsett fra det var det bare kos. Plutteline storkoste seg da hun fikk et par badeleker oppi baljen sin, og da hun var ferdig fikk hun krabbe rundt naken på gulvet frem til storebror var ferdig. Jeg fant ut at når jeg først måtte være på badet og se på barna, kunne jeg like gjerne bruke noen av alle disse kremene og flaskene som står og samler støv i skapet mitt. Så da fikk alle tre stelt seg Eneste negative med kvelden er at jeg må ut og flytte bilen. Har allerede kommet inn i kose-modus her på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå