Nótt Skrevet 14. oktober 2010 #1241 Del Skrevet 14. oktober 2010 Flink du er som har trent denne uken. Føler meg skikkelig dvask som ikke får trent siden vesla er syk. Håper du får i deg varmen under pleddet og med den varme drikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. oktober 2010 #1242 Del Skrevet 14. oktober 2010 Sorel kjøpte jeg på Trendsko, men vet de har på Skoringen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1243 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg ble varm til slutt, og fikk en ganske koselige dag. Vasket masse tøy, men ellers ingen ting nyttig. I dag har jeg vært og trent. De kom gående med vesla halvveis gjennom styrkekurset, for hun ville ikke sove. Sovnet i det jeg triller inn i garderoben for å skifte Er vel bare jeg som triller i akkurat riktig tempo, eller noe. Nå koser jeg meg med tzatziki og håper at Plutteline har tenkt til å sovne snart. Hun var tett i nesen i natt og var veldig urolig. Hun roet seg da hun fikk sove i armene mine. Det er veldig koselig, men jeg sover jo ikke like godt da. Og snart er det på tide å hente i barnehagen igjen, og nok en uke er gått. Jeg klarer ikke å fatte at det kan gå så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1244 Del Skrevet 15. oktober 2010 Begge barna er lagt, jeg har sydd et par småting og ryddet litt hus. Nå slapper jeg av med en stor kopp te Plutteline var litt urolig idag, så jeg brukte bæresjalet til og fra barnehagen. Er så utrolig glad for at jeg har den muligheten Merket for første gang at hun begynner å bli litt tung på magen, så det er godt å kunne variere mellom mage, rygg og hofte for lengre turer. Plutten har vært bare god idag. Vi gikk en omvei gjennom parken på veien hjem, og hjemme ryddet han både ut og inn av oppvaskmaskinen. Vi har spilt spill, sett på bilder og spist rosiner. En flott kveld :rødme: Mannen er som sagt ute ikveld, så jeg sitter her og lurer på hva jeg skal bruke resten av kvelden til. Det ser ikke ut til at det er noe bra på TV, ellers hadde jeg nok sittet der og strikket. Kanskje jeg skal sy litt til? Eller lese? Eller rett og slett legge meg tidelig? :klø: Jeg har ihvertfall bestemt meg for at jeg ikke skal kaste bort hele kvelden på internett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. oktober 2010 #1245 Del Skrevet 15. oktober 2010 Da er vi to som sitter i hver vår leilighet med sovende barn. Jeg sitter og ser på tv og strikker, og tar små turer innom KG sånn innimellom. Skal legge meg relativt tidlig idag har jeg tenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1246 Del Skrevet 16. oktober 2010 Da er vi to som sitter i hver vår leilighet med sovende barn. Jeg sitter og ser på tv og strikker, og tar små turer innom KG sånn innimellom. Skal legge meg relativt tidlig idag har jeg tenkt. Fikk du lagt deg i anstendig tid? Mannen kom hjem like etter at jeg skrev det forrige innlegget mitt. Vi endte opp med å se en utrolig dårlig film. Vi fikk ihvertfall ledd litt, og jeg fikk strikket. La oss vel rundt kl 23. Begge barna er forkjølet, så det har vært en ganske lat morgen. Selv fikk jeg sove til 9:30, mens mannen tok barna. Deilig! Nå skal vi snart ut en tur i det fine været. Hvis det ikke er for mange mennesker i butikken skal vi også prøve å få kjøpt vinterstøvler til gutten. Hvis ikke tar jeg det mandag morgen. Mannen skal visst ut ikveld igjen Han mente bestemt at han hadde sagt ifra og skrevet det på kalenderen, men det har han ikke. Jeg som hadde gledet meg til en hel helg sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1247 Del Skrevet 16. oktober 2010 Vi gikk lang, fin tur i det fine høstværet. Vi kjøpte et par støvler til Plutten, men det var så mye folk der at vi bare tok det første paret vi fant. Er ikke helt fornøyd, så tror jeg drar tilbake og bytter på mandag. Fant ut at XXL hadde Sorel-støvler til en billig penge. Da vi kom hjem begynte vi å lage mjød (rapport kommer i hobbyboken), men vi var nok slitne begge to, for vi begynte å krangle masse Var så sliten at jeg endte opp med en frossenpizza til middag. I det den er ferdig begynner Plutteline å gråte. Hun har sovet veldig lite idag, så var både trøtt og sulten. Selvfølgelig hadde vi helt glemt å forberede vann til flasken hennes, så jeg måtte koke nytt vann, og flasken tok en evighet å avkjøle. Har aldri hørt henne skrike så mye Mannen ble hjemme og tok seg av Plutt så jeg kunne fokusere på babyen. Herlige mannen Da babyen endelig sovnet var jeg så utslitt at jeg måtte gråte litt. Til da hadde også pizzaen blitt kald og brusen blitt lunken, og jeg hadde helt mistet appetitten Men nå sover begge barna, og mannen er dratt på fest. Han var såpass forsinket at han tok bilen, så nå slipper jeg å få en full mann hjem midt på natten. Har helt opp kald brus til meg selv, og skal varme opp pizzaen igjen. Kjøpte inn sjokolade og øl tidligere idag, så jeg skal nok klare å få en fin kveld alikevell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. oktober 2010 #1248 Del Skrevet 17. oktober 2010 håper du fikk kost deg litt ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1249 Del Skrevet 18. oktober 2010 Lørdagskvelden ble fin, men jeg ble sittende og se en film og kom meg ikke i seng før kl 1. Mannen var ikke hjemme før 3:30, så skal ikke ha alt for dårlig samvittighet. Søndag var vi bare inne og koste oss det meste av dagen. Jeg har en perfekt familie :rødme: På kvelden levert vi Plutten til mormoren sin, mens vi dro for å diskutere hus med svigermor og svigermormor. Det var greit å endelig få gjort, men man merker jo at ikke alle er helt ærlige. Resultatet ble ihvertfall at vi skal kontakte en arkitekt og finne ut hva som kan gjøres med huset og hvor mye det vil koste. Vi har en prisramme, og dersom det havner innenfor den (og banken er villig til å gi oss lån), så kjøper vi huset. Hvis ikke så blir huset solgt. Mannen og jeg fikk også pratet litt om særeie. Ikke særlig gøy det heller, men vi er stort sett enig i slik vi tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. oktober 2010 #1250 Del Skrevet 18. oktober 2010 Vi har og prata om særeie, og det temaet dukket opp igjen da jeg hadde jentebesøk her på fredagen. Vi leier, og jeg fant ut at det jeg hadde med av verdier her var klærne mine, CDer og en sofa vi har kvittet oss med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1251 Del Skrevet 18. oktober 2010 Vi har og prata om særeie, og det temaet dukket opp igjen da jeg hadde jentebesøk her på fredagen. Vi leier, og jeg fant ut at det jeg hadde med av verdier her var klærne mine, CDer og en sofa vi har kvittet oss med. Da får du gi klar beskjed om at dersom han har tenkt til å forlate deg så skylder han deg en sofa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #1252 Del Skrevet 20. oktober 2010 Var på helstasjonen med Plutteline idag. Hun legger fortsatt ikke på seg like mye som helsesøster ønsker, selv om jeg synes hun er god og rund. Vi har begynt med grøt nå, så får vi se hvordan det ser ut neste veiing. Er nok ikke så lenge til at jeg ammer henne heller, melkemengden går så veldig opp og ned. På mandag fullammet jeg nesten, mens tirsdag måtte hun få flaske hele dagen. Idag var det litt mer melk, men langt fra nok. Kjenner at jeg blir litt sliten av variasjonen Det ser ihvertfall ut til at grøt om kvelden hjelper på nattesøvnen. Ellers går livet sin vante gang. Jeg henter og leverer i barnehagen, steller baby og trener. Var på jobbintervju igår, men ringt idag og sa ifra at jeg ikke var interessert allikevel. Burde søke flere jobber, men føler meg lite motivert om dagen. Vi får igjen masse penger på skatten, da. Det er jo en god nyhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. oktober 2010 #1253 Del Skrevet 20. oktober 2010 Søster slet også med vekten på si tøtte. Men her var det snakk om veldig lite oppgang, type 20-50 gram på to uker. det var mye stress med å prøve ut ulike typer erstatning, spesialgrøt, you name it. Jenta er rett og slett bare en som legger på seg veldig i rykk og napp. I perioder lå hun utenfor skjemaet hva vekt angikk (hun vokste hele tiden bra, var blid og fornøyd til tross), så plutselig spratt hun opp 150 gram, for så å gå tilbake til normalen. Jenta er lang og slank, og har alltid vært det. Konklsujonen var at det ikke er noe galt i det hele tatt. Så om du synes lillejenta er rundt og fin, er det gjerne bare helsesøster som stresser over noe som gjerne ikke er så farlig. Skjønner at det er kjipt med så varierende melkemengde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #1254 Del Skrevet 21. oktober 2010 Takk for svar, Saeria Plutten la på seg enda mindre, og han har det veldig fint nå, så jeg prøver å ikke tenke på det for mye. Det er jo fint at helsesøster følger med, men det føles ikke alltid like bra å måtte komme inn på ekstra vektkontroller. Hittil idag har jeg: * Levert i barnehagen * Skiftet dekk på bilen * Handlet (8 pakker bleier for 100,- !) * Hengt opp gårsdagens vask * Satt på en ny klesvask Og klokke er bare 9:40 :dåne: Plutteline sover, så nå skal jeg slappe av med en kopp te. Svigermormor kommer på besøk senere, så jeg skal prøve å få ryddet og bakt en kake innen det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. oktober 2010 #1255 Del Skrevet 21. oktober 2010 :dåne: Er mildt sagt imponert! Du har virkelig fått utnytta tida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #1256 Del Skrevet 21. oktober 2010 :dåne: Er mildt sagt imponert! Du har virkelig fått utnytta tida! Sånn går det når det kommer en gråtende gutt inn kl 7:15 og forteller at brannbilen har trillet under sengen Da kan man like gjerne stå opp og begynne morgenstellet. Nå har jeg hengt opp klesvasken, sydd litt på kjolen min, og det står en kake i ovnen. Fatter ikke hvor denne energien kommer fra! Den neste tiden skal brukes til en god blanding av rydding og avslapping frem til svigermormor kommer. I det jeg parkerte bilen i sted hørte jeg telefonen ringte. Siden jeg drev å rygget tenkte jeg at jeg skulle vente med å ta den, men glemte hele greie før jeg var kommet inn. Viste seg at det var mamma som var på vei til Sverige og lurte på om jeg hadde mulighet til å kjøre henne til stasjonen da bussen ikke gikk Følte meg skikkelig teit som ikke tok den, for det hadde jo passet kjempefint da jeg satt i bilen. Hun kom seg heldigvis avgårde på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #1257 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det snør, det snør... Vi har hatt en veldig hyggelig dag og kveld sammen. Svigermormor kom til lunch, og etterpå dro vi og hentet Plutten i barnehagen. Han var veldig stolt over å kunne vise frem barnehagen sin, og syntes det var stas med oldemor på besøk. Hun fikk både spille spill og leke med biler mens jeg ordnet med middag og baby. Etter at barna var lagt fikk vi pratet mer om huset. Det var lettere å være åpne og ærlige uten svigermor tilstede. Jeg tror vi fikk overbrakt synspunktet vårt på dette, og at hun er mer klar på at huset kanskje må selges. Selv føler jeg meg ganske klar til å takke nei, men det er mannens arv, og det er han som må ta den endelige avgjørelsen. Planen for imorgen er å trene og rydde hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #1258 Del Skrevet 22. oktober 2010 Fikk skikkelig julestemning idag Det var snø og kaldt og friskt ute. Selv om jeg jukset litt og tok bilen til barnehagen Skal straks dra og trene, og kjenner at jeg ikke har lyst. Trening tar liksom hele dagen, føler jeg, selv om det egentlig bare er et par timer. Kommer ikke hjem igjen før nærmere kl 13 (fordi jeg shopper og diller på hjemveien), og da er et bare et par timer til jeg skal ut og hente i barnehagen igjen. Barna var så søte i barnehagen idag! Hadde ikke lyst til å dra hjem. Men jeg kan jo ikke bli der og leke med dem halve dagen heller Men jeg har ihvertfall vært flink mamma og gutten har vinterdress, vinterstøvler og votter. Ullundertøy i hans størrelse er utsolgt overalt, så der går det i flere lag med bomull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #1259 Del Skrevet 22. oktober 2010 Idag ble en skikkelig slapp og lat dag. Etter på ha trent satte jeg meg på sofaen med te og kake frem til jeg skulle hente Plutten. Tok bilen igjen, selv om det var fint vær. Varmet noe ferdigmat til middag, og nå sitter jeg her på sofaen igjen. Har ikke gjort noe fornuftig idag, og spist skikkelig usunt. Føler meg bare uggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 22. oktober 2010 #1260 Del Skrevet 22. oktober 2010 Man kan ikke være supermenneske hver dag! Det er lov å slappe av og kose seg også Tro meg, jeg er verdensmester i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå