Kara W Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #1221 Del Skrevet 6. oktober 2010 Kjedelige greier med huset. Hva syntes svigermormor da? Den første tanken som slo meg, var at svigermor vel var litt tidlig ute med å jobbe med arven "sin". Svigermormor er utrolig flink til å ikke å høre det hun ikke vil høre. Men jeg tror hun har skjønt litt om hva vi tenker, og det går nok bra om vi ender opp med å selge. Hun ringte meg igår for å høre hva jeg syntes om saken, men synes det er vanskelig. Siden jeg ikke er direkte familie så føler jeg at dette er noe de må ordne opp i selv. Da vi pratet om arv sa jo svigermor rett ut at hun ikke syntes jeg skulle arve noe av huset i det hele tatt, at det skulle være mannens særeie. Vi har ikke pratet noe med svigermor om dette nå, så vet ikke helt hva hun tenker. Blir glad når det hele er over I går prøvde vi gråt igjen. Plutteline var veldig likegyldig. Hun kunne godt spise det som var i munnen hennes, men skulle ikke gjøre noe for å få den dit, f,eks snu på hodet eller åpne munnen Ammingen går det plutselig veldig greit med. Jeg hadde egentlig tenkt å gå mer og mer over mot flaske nå, men uten at jeg har merket det har det gått andre veien. Hun spiser nå hver 2.-4. time, og får bare en flaske om dagen. Jeg prøver å tenke tilbake, men klarer ikke å huske når det ble sånn. Eneste vi har funnet ut er at hun må ha flaske før hun legger seg for kvelden. Hvis ikke våkner hun etter 1-2 timer og er sulten igjen. Litt synd, for det er veldig kos at hun sovner på meg :rødme: Idag skulle jeg egentlig på barseltreff, men det er blitt avlyst. Lurer på hva jeg skal gjøre istedenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. oktober 2010 #1222 Del Skrevet 6. oktober 2010 En særdeles ærlig svigermor altså. Tror ikke jeg hadde blitt så veldig glad for hverken å uttale meg om hva jeg synes direkte til henne, uten å ha kommet til en enighet med mannen først, og jeg hadde vel blitt litt lei meg om det var min svigermor som mente mannen burde særeie. Det er jo ikke som om vi giftet oss for å skilles. Så jeg skjønner det ikke er noe moro for deg, og at du gleder deg til det hele er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #1223 Del Skrevet 6. oktober 2010 Svigermor er ganske sær (hvem sin svigermor er ikke det?). Hun har aldri vært gift, og er ekstremt egenrådig. "Først meg selv, og så meg selv, og så familien et eller annet sted langt nede på listen". Hun har fortsatt ikke kommet over at vi byttet navn da vi giftet oss. Hun skriver barnas navn med hennes (og mannens gamle) etternavn, i tillegg til det nye. Og hun har gitt kosedyret sitt sitt etternavn (hun behandler kosedyret sitt som et barn, og tror hun gjerne skulle sett at han kunne arve. Hun har satt ham som deleier av hytten! ) Apropos hytten, så er alle endringer vi prøver å gjøre der feil Huff, dette ble mye klaging. Hun er veldig grei og hyggelig, altså, det er bare det at hun alltid setter seg selv først i alle sammenhenger. Mannen ringte nettopp og sa han kom hjem alikevell. Egentlig skulle han hjelpe en venn med å flytte. Det betyr at jeg burde dra på biblioteket og lese, ettersom jeg ikke gjorde det igår, men jeg har mye mer lyst på en koselig hjemmekveld med familien min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. oktober 2010 #1224 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hehe...såpass, ja. Jeg har verdens søteste svigermor. Hun har noen litt rare nykker hun også da, men svigerbarna er fullt ut akseptert og hun er egentlig bare god. Samme gjelder forsåvidt mamma også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #1225 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg fikk gjort begge deler. Etter å ha hentet i barnehagen tok jeg med meg barna til biblioteket. Plutten elsker seg der, men jeg synes det er litt flaut at ha pratet konstant og HØYT hele tiden. Etterhvert kom mannen og tok med seg barna hjem, og så fikk jeg lest en times tid. Rakk akkurat hjem til nattestell. Nå skal jeg og mannen finne på et eller annet koselig sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #1226 Del Skrevet 7. oktober 2010 I dag er det Skal på trilletur med Nótt etterpå. Ettersom det regnet så fælt igår tenkte jeg at vi ble nødt til å ta bilen, så har styrt litt med å få tak i ekstra bilsete til vesla. Nesten så jeg ble skuffet over at det var så fint vær slik at det var bortkastet jobb Idag sto jeg opp kl 7. Alikevell kom vi oss ikke ut av døren før kl 9 Skjønner ikke at det går an å bruke så mye tid om morgenen. Var jo bare så vidt jeg rakk å levere i barnehagen før de skulle ut på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. oktober 2010 #1227 Del Skrevet 7. oktober 2010 Takk for en fin tur i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1228 Del Skrevet 8. oktober 2010 Takk for en fin tur i dag. Takk selv. Den var både fin og lang, og bød på mye hyggelig selskap. Men du, ble ikke vi enige om å slutte å bruke så mye penger? Hvorfor er jeg da 200,- fattigere nå enn da jeg gikk ut imorges :klø: Jeg har vært flink og trent masse! Først 40 min. sykling, og så 30 min styrektrening. Er helt utslitt nå Jeg har bestemt at dersom jeg trener to ganger i uken i 10 uker skal jeg bestille time for massasje. Idag var jeg ferdig med uke 4 Nå har jeg ryddet og vasket i en times tid, så planen er å sitte heeeelt stille en stund. Håper bare Plutteline er enig i det, I går begynte jeg på en liste over det jeg har lyst til å strikke i julegaver. Tenker jeg setter meg ned i kveld og finner mønster, skriver opp hvilke garn jeg evt. trenger, og lager en prioriteringsliste. Mannen skal ut ikveld, så etter at barna er lagt tenker jeg at jeg setter på en DVD og strikker, og kanskje tar en tidelig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. oktober 2010 #1229 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jo vi ble for så vidt enige om det, men jeg er faktisk nesten 500 kroner fattigere i dag og aner ikke hvordan. eller jo det vet jeg: garn og jakke til vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1230 Del Skrevet 8. oktober 2010 Og på vei til barnehagen klarte jeg å gå innom garnbutikken for andre gang i dag og legge igjen 150,- til. Er det mulig! :dåne: Jeg eier jo ikke selvkontroll i det hele tatt. Forøvrig så glemte jeg å fortelle om den koselige morgenen vi hadde i barnehagen idag. Plutten var litt suttrete og ville legge puslespill, så jeg tenkte jeg skulle sitte hos ham og hjelpe ham. En av de andre guttene kom bort og ville være med. Jeg har tidligere opplevd denne gutten som bråkete, fysisk og veldig lite flink til å dele leker og vente på tur. Men nå satt de to guttene sammen og la annenhver bit, helt rolige til puslespillet var ferdig. Da snudde den andre gutten seg til meg og sa: '"Plutten" og jeg er bestevenner' Koselig å se de bra sidene av de andre barna også, og å høre at de andre liker å leke med Plutten. (dette var sikker bare forståelig for de med barn, så jeg beklager kjedelige innlegg til alle barnløse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. oktober 2010 #1231 Del Skrevet 8. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1232 Del Skrevet 10. oktober 2010 Igår var jeg ute med noen KG-venner. Det var veldig koselig. Vi var på Kolonihagen. Det var god mat og koselige lokaler, men de som jobbet der var utrolig lite effektive. Det var to stykker som bare sto og lagde kaffen, og alikvell måtte man vente lenge på den. Men ikke like lenge som på bestikk. Tror vi satt og så på maten i 10 minutter før vi fikk spise den. Plutteline har begynt å tulle masse om natten. I går sluknet jeg kl 21, og sto ikke opp før kl 10. Hadde vært ganske mye våken i tiden imellom. Vet ikke helt hva som er grunnen, så vi får se hva vi gjør med det. Orker jo ikke å holde på sånn. Plutten sier: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnbbbbbbbb8888888888oooooooøøøøøøøøøøbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbeeeqqqqqquuuuuuuuuukkkkkppppppppooooooo5555555wwwwqqwqqhhhhbggggggfffffgggg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. oktober 2010 #1233 Del Skrevet 10. oktober 2010 Takk for i går, koselig å se deg igjen! Håper du får muligheten til å komme på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #1234 Del Skrevet 10. oktober 2010 Nå har vi gått tur i over 3 timer. Veldig deilig med fint vært og mange gode samtaler. Dessverre ble Plutten veldig sutrete på slutten, og nå ligger han og sover litt. Mannen gir Plutteline grøt, og det ser ut til å gå mye bedre enn når jeg gir. Med meg så prøver hun hele tiden å snu seg for å få tak i puppen min. Nå skal det slappes av med kakao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. oktober 2010 #1235 Del Skrevet 11. oktober 2010 Svigermor er ganske sær (hvem sin svigermor er ikke det?). Hun har aldri vært gift, og er ekstremt egenrådig. "Først meg selv, og så meg selv, og så familien et eller annet sted langt nede på listen". sikker på at din svigermor ikke egentlig er min mamma? Hehe...såpass, ja. Jeg har verdens søteste svigermor. Hun har noen litt rare nykker hun også da, men svigerbarna er fullt ut akseptert og hun er egentlig bare god. en slik svigermor har jeg og. så får det heller være og ha en mamma som står for det som vanligvis regnes som "svigermor-egenskaper" Jeg fikk gjort begge deler. Etter å ha hentet i barnehagen tok jeg med meg barna til biblioteket. Plutten elsker seg der, men jeg synes det er litt flaut at ha pratet konstant og HØYT hele tiden. Det der lurer jeg på. Er det en regel om at man skal være stille på biblioteket? Jeg skal ha med meg jentungen dit idag, og kommer da til og hysje på henne som bare det. Men hvorfor er det slik at må være stille der? Bare lurer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1236 Del Skrevet 11. oktober 2010 sikker på at din svigermor ikke egentlig er min mamma? Tror ikke det. Men man vet jo aldri. Så egenrådig som den damen er klarer jeg ikke helt å se for meg at hun ville taklet mer enn ett barn. Barn er jo bare i veien for karriere og egenutvikling. Det der lurer jeg på. Er det en regel om at man skal være stille på biblioteket? Jeg skal ha med meg jentungen dit idag, og kommer da til og hysje på henne som bare det. Men hvorfor er det slik at må være stille der? Bare lurer.... Vi har holdt oss til barneavdelingen, og der er det aldri noen som hysjer. På vårt bibliotek er det ihvertfall en del leker og sånn, og da må man nesten regne med at det blir litt bråk. Men begynner barna å løpe rundt og hyle regner jeg med at man kanskje blir hysjet litt på. Når vi beveger oss utenfor barneavdelingen har jeg prøvd å be ham om å være stille. Mange bruker biblioteket til å studere, og da må de få lesero. Derfor skal man helst være stille der. Idag klarte jeg å levere i barnehagen før 9! (8:55 ) Plutteling sov litt roligere i natt, så jeg føler meg en del bedre nå. Skal bare være hjemme idag, så håper å få gjort litt husarbeid, og sydd videre på diverse prosjekter. Mannen klarte helt fint å få i Plutteling grøt igår, så da prøver jeg meg på en skål idag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1237 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har vært flink og støvsugd. For så å sette meg og spise knekkebrød i stuen Nå prøver jeg å skrive en jobbforespørsel til en noen jeg har jobbet for før. Synes det er vanskelig! "Hei. Det var kult å jobbe for dere. Har dere mer jobb til meg, eller?" føles liksom ikke helt riktig Mannen sa nettopp ifra at han noen jobbgreier i kveld. Det betyr at vi ikke spiser middag sammen hjemme en eneste dag denne uken. Mandag: mannen skal ut Tirsdag: Middag hos svigermor Onsdag: Dugnad i barnehagen Torsdag: Min lesedag Fredag: Mannen skal ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1238 Del Skrevet 11. oktober 2010 Nå har jeg vært flink og skrevet to søknader Men jeg tørr ikke sende dem før mannen har lest igjennom. Han er mye flinkere til å skrive enn meg. Har litt lyst til å sitte oppe og vente på ham, men aner ikke når han kommer hjem. Jeg burde vel gå og legge meg og få den søvnen jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. oktober 2010 #1239 Del Skrevet 12. oktober 2010 fikk du lagt deg, eller sitter du oppe og venter enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #1240 Del Skrevet 14. oktober 2010 fikk du lagt deg, eller sitter du oppe og venter enda? Fikk gått og lagt meg til slutt Nå har jeg hatt er par skikkelig hektiske dager. Tirsdag var jeg og trente etter å ha levert i barnehagen (litt sent som vanlig). Var ikke hjemme før 12:15, og skulle på bæretreff kl 13. Kom selvfølgelig kjempesent til det. Men treffet var bra, og jeg lærte meg endelig å knyte skikkelig på ryggen. Etter treffet var det å hente i barnehagen igjen og så dra inn til svigermor. Vi regnet med at hun hadde lyst til å prate om huset, men det ble ikke nevnt med et ord. Var en koselig kveld, men passet litt dårlig. Hun hadde kjøpt en utrolig bra gave til Plutten: et ryddespill! Plutten er veldig flink til å rydde opp etter seg, og vi elsker jo å spille brettspill. Vi har ikke lest reglene enda, men koser oss med å rulle terningen og legge brikkene på riktig plass i huset :rødme: I går sto vi opp sent. Jeg skulle på barseltraff i nærheten av barnehagen kl 11, så da drøyet jeg like gjerne med å levere frem til kl 10:45 Det er veldig koselig å leke hjemme på morgenen, men jeg merker at han blir mye mer sutrete av det, så jeg bør nok kutte det ut. Etter barseltreffet var det dugnad i barnehagen. Med baby på ryggen så vasket og ryddet vi masse. Fikk vite etter at vi kom at ettersom jeg sitter i styret så er vi fritatt fra dugnadsplikten. Fint med alle beskjeder som blir gitt i god tid Etter dugnaden dro vi og så på et hus som er til salgs. Det var stort og flott, og traff egentlig alle kriteriene våre, men veldig dyrt, og og det føles liksom ikke helt riktig. Kanskje fordi jeg ikke føler meg klar til å flytte enda. Jeg elsker jo huset vi bor i nå, og selv om jeg vet vi må flytte herfra, så vil jeg drøye det så lenge som mulig. I dag skal jeg bare være hjemme. Har ikke så mange planer, bortsett fra å vaske tøy. Har ikke gjort det på en uke, og det merkes! Det er veldig kaldt i huset idag, så nå skal jeg lage meg noe varmt å drikke og krølle meg sammen under et pledd Håper det blir litt varmere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå