*Enigma* Skrevet 3. mai 2010 #981 Del Skrevet 3. mai 2010 Hehehe, litt klar for å føde nå, Kara W? Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #982 Del Skrevet 3. mai 2010 Begynner nok å bli litt klar for å føde nå, ja Men ikke idag, for mannen er ute på Nesodden, og da tar det litt tid hvis han plutselig må skyndte seg hjem. Nå er jeg hjemme etter et veldig koselig besøk hos Nótt. Vi har bare sittet og skravlet og beundret vesla. Hun er så søt og flink, atte. Planen var egentlig å gå en liten tur, men før vi kom så langt var det på tide for meg å dra. Bekkenet var ikke særlig glad for den lange kjøreturen, så nå ligger jeg på sofaen mens plutten ser på barne-tv. Tror han skal få lov til å legge seg tidelig ikveld, så jeg får slappet av litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #983 Del Skrevet 5. mai 2010 Igår hadde jeg en lang og barnefri dag. Deilig! Mamma hentet oss om morgenen og kjørte oss til barnehagen. Etterpå dro jeg og mamma på Ikea og handlet en del småting og koste oss. Så kjørte hun meg til jobben til en venninne, hvor jeg fikk ligget og slappet av en stund, før vi dro inn til byen og møtte noen flere venner. Var og god og sliten da, og fikk masse kynnere, men det var det verdt. Måtte jo til slutt vagge meg til toget, men hadde mest lyst til å bare bli sittende, så sliten var jeg. Da jeg kom hjem var plutten allerede i seng, men hadde ikke sovnet enda, så jeg gikk inn for å gi nattakos. Han begynte å hyle da jeg gikk ut igjen, og uansett hva jeg gjorde roet han seg ikke. Da gikk mannen inn, og det ble straks stille, og like etterpå sov han. Flinke pappaen. Endte opp med å legge meg kl 21, og sov i over 8 timer sammenhengende. Deilig! Magen har helt roet seg nå, og ingen tegn til at det skjer noe etter gårsdagen. Planen er å ligge på sofaen frem til fødselen starter, og samle energi, og bli kvitt forkjølelsen. Bare tre dager til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #984 Del Skrevet 5. mai 2010 Nå har jeg vært en tur ut i det fine været. Først til fysioterapauten, så handlet mat og til slutt stått og skravlet litt med naboen. Til tross for kynnere og påstander om å bare ligge på sofaen, så var det faktisk deilig å være ute litt også. Nå tenker jeg at jeg setter meg ut på balkongen med litt mat og en god bok. Og et varmt pledd. Skal ikke bli sykere enn jeg allerede er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #985 Del Skrevet 6. mai 2010 Forkjølelsen holder på å gi seg, er bare nesa som renner nå. Sov godt i natt også, men følte meg ikke uthvilt da jeg sto opp. Ble utslitt av bare å ta morgenstell på guttungen. Hadde ganske kraftige kynnere og hadde ikke lyst til å sette meg i bilen og kjøre til barnehagen. Men man gjør jo det man må. Og det er så koselig der, atte. Ettersom jeg har god tid om morgenen så har jeg som regel en liten "samlingstund" med barna. Setter meg på gulvet eller i sofaen, og så kommer de løpende og vi leser bok eller synger litt. Kjempekoselig! Også er den ene jenta som jobber der veldig klar for å få barn selv, merker jeg Spør masse om graviditeten og hvor mange barn vi ønsker oss slikt. Idag sa hun at om neste barn ble like flott som han vi hadde så regnet hun med at vi kom til å ønske oss ti stykker! :rødme: Etter å ha ligget og spist frokost på sofaen er jeg nå tilbake i sengen. Kjenner et generelt ubehag i kroppen, men tror ikke noe er på gang. Skal til legen i ettermiddag, så får vi se om hun tror at det hele starter snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. mai 2010 #986 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg håper at ting snart skjer slik at du slipper å gå og ha vondt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #987 Del Skrevet 6. mai 2010 Har ikke så mye vondt, mest ømt og ubehagelig. Har vært hos legen nå og alt var klart til fødsel (hun sjekket ikke modning, da). Hun mente at dersom det var noe som jeg fikk kynnere av, så var det bare å gjøre masse mer av det Hun var så sikker på at barnet kom iløpet av den neste uken at hun ikke en gang satte meg opp på overtidskontroll neste uke (men lovet at jeg skulle få time på dagen dersom jeg fortsatt skulle være gravid om en uke). Ble litt engstelig da hun klarte å finne TO hjertelyder Men hun mente at jenta bare hadde så kraftig hjertelyd at det gav skikkelig ekko der inne. Får håpe hun har rett. Skulle tatt se ut om det plutselig ble tvillinger. Fikk også en drøss med brev fra NAV idag. Det klarer virkelig ikke å se meg som et helt menneske, men bare mange små enkelt-saker. De mener f.eks at jeg har mistet retten til sykepenger ettersom jeg har vært sykemeldt i over 8 uker uten å ha et møte med arbeidsgiver. At jeg er gått over på permisjonspenger og derfor ikke trenger noen tilrettelegging fra arbeidsgiver, nei det er det jo en helt annen saksbehandler som styrer med Så nå har jeg vært innom der og snakket med en saksbehandler, og alt skulle være i orden. Så da gjenstår det bare å se om jeg får noen penger etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. mai 2010 #988 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei Kate W Satser på at det ordner seg med NAV. Men skjønner absolutt ikke hvorfor de ikke kan snakke sammen der slik at du hadde sluppet unna den ekstra turen inn for å passe på at ting blir gjort slik som det skulle vært gjort i første omgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #989 Del Skrevet 7. mai 2010 Småkjekset Får på følelsen av at jo bedre jeg sover, jo dårligere blir dagen. De nettene jeg sover skikkelig godt og våkner uthvilt blir gjerne skikkelig dårlige dager. I natt sov jeg derimot skikkelig dårlig. Vred rundt og stønnet så mye at mannen måtte spørre om det var noe på gang. Men dagen har blitt skikkelig fin. Var veldig lite trafikk, så kjørte til barnehagen på et kvarter (pleier å ta det dobbelte), og hitil idag har jeg ryddet kjøkkenet, sydd viking-bukser til mannen, tatt et langt bad og lest masse. Vurderte å gå ut en tur i det fine været, men det ville ikke bekkenet være med på. I kveld kommer svigermor innom, så da er det mulig at vi sniker oss ut på kino en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #990 Del Skrevet 8. mai 2010 Da var vi kommet til termin, og ligger nå fortsatt på sofaen og slapper av. Vi var på kino igår, og siste timen var det mye aktivitet i livmoren. Dessverre gav denne seg når vi reiste oss opp og gikk hjemover. Hadde litt aktivitet igjen i morges, men også den gav seg når jeg reiste meg opp og gikk rundt Men det er nok ikke mange dagene før det skjer noe nå! Plutten våknet kl 5 idag! Heldigvis var han helt fornøyd med å ligge i sengen sin og lese, så jeg trengte ikke å stå opp før 8. Da gikk jeg og la meg i sengen hans hvor vi leste og koste i nesten en time til :rødme: Da jeg endelig fikk stått opp og kledd på alle sammen hadde jeg skikkelig mye energi, så før frokost ryddet jeg det ene rotehjørnet på kjøkkenet, mens guttungen feide gulvet og mannen støvsugde. Nå er guttungen lagt, mens de voksne slapper av med hver sin PC. Mannen skal ut og shoppe litt senere, og jeg vurderer å bli med. Er pent vær, og jeg kunne tenke meg en tur ut, men tror ikke jeg egentlig orker Storsenteret på en lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #991 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg har en søt gutt! Mammaen min kom innom en tur, og så dro hun, mannen og plutten ut for å handle litt. Jeg sa at jeg ikke skulle være med ut, men ble selvfølgelig med ut i gangen for å prate. Men guttungen hadde fått med seg at jeg ikke skulle være med, så han dyttet meg inn i huset igjen, sa bestemt "hadet mamman" og lukket døren. Utrolig hvor mye glede det er i en to-åring som prøver å forstå verden! Men du verden så støl jeg er idag! Klarer knapt å bevege meg, kjenner jeg. Har kynnere/maserier/modningsrier som kommer og går, og et bekken som knapt nok takler at jeg sitter oppreist. Nå tenker jeg at jeg setter meg ut og nyter det fine været litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. mai 2010 #992 Del Skrevet 9. mai 2010 Her har jeg knapt vært innom på hundre år, har så vidt fått skrevet i min egen bok denne uka. :dåne: Spennende dager framover nå, skjønner jeg må følge nøye med framover! Hold ut, kjære du, snart er hun her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. mai 2010 #993 Del Skrevet 9. mai 2010 I morgen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. mai 2010 #994 Del Skrevet 9. mai 2010 Er spent nå, må jo kikke innom ofte for å se om noe har skjedd nå. Krysser fingre for at noe skjer snart så du slipper å gå lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #995 Del Skrevet 9. mai 2010 Så koselig at folk følger med Jeg har dessverre ikke overskudd til å følge noe særlig med i andres bøker om dagen. Våknet tidelig i morges og fikk en fin morgen, først for meg selv, og så sammen med guttungen. Må passe på å få til like fine morgener også etter at lillesøster er født, hvor vi sitter i sengen og koser og leser bok :rødme: Tenkte jeg skulle prøve meg på noen av disse kjærringrådene for å få i gang fødsel, så vi gikk tur til toppen av åsen idag. Var godt å komme seg ut og bevege seg litt, men jeg kjenner at jenten ligger godt nede i bekkenet for hvert skritt jeg tar. Men det hadde ingen effekt på livmoren. Magen var mye roligere etter turen enn før Har vasket 3 omganger tøy idag, og det satte litt mer fart på det, men ikke noe som kan betegnes som en begynnende fødsel. Jeg har vel en 15-20 "rier" spredt utover dagen. Har nettopp sovet en times tid, og nå skal vi sette oss og se på TV sammen. Har funnet frem litt sytøy, så kan jeg sy kostymer til laiven i sommer mens vi ser på. Er deilig å ha noe å gjøre med hendene igjen. Snart har guttene ferdige kostymer, så da er det jentene som står for tur. Hvis jeg ikke drar på sykehuset imorgen tenkte jeg å ta en tur i garnbutikken og kjøpe litt garn til diverse prosjekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mai 2010 #996 Del Skrevet 10. mai 2010 Så tickeren din i dag, og tenkte at jeg bare måtte innom for å ønske deg lykke til med den forestående fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #997 Del Skrevet 10. mai 2010 Velkommen Saeria Takk for lykkeønskninger. Nå har jeg slitt meg totalt ut, uten at det har resultert i en eneste ri Var først på kjøpesenteret med mamma og gikk rundt og så i butikker i et par timer. Kjøpte smokker og garn, samt spiste lunch. Handlet mat på veien hjem, og da vi kom hjem ryddet vi i skapene på vaskerommet. Det er tre skap der, og nå er alle vaskeproduktene i et skap, et skap er til bleier og stellesaker og slikt, og det siste skapet skal jeg har babytøy i, slik at det er lett tilgjengelig når vi må skifte på babyen. Er så upraktisk å ha alle klærne i et annet rom, egentlig. Nå har jeg kolappset på sofaen. Jeg burde egentlig ha spart opp litt energi, og så laget middag til guttene kommer hjem, men det har jeg rett og slett ikke orket. De kommer vel inn døren når som helst nå, så det blir vel noe rester eller ferdigmat tenker jeg. Har mer lyst til å sove enn å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. mai 2010 #998 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Må ikke slite deg helt ut heller, men skjønner godt at du vil gjøre ting for å se om det fører til at noe starter. Kose deg videre i kveld Endret 10. mai 2010 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #999 Del Skrevet 11. mai 2010 Idag har magen oppført seg merkelig. Den har vært helt hard nesten siden jeg sto opp, og har kjent et par skikkelig tak som minner om rier. Men for det meste er den bare hard uten smerter, eller så er det en langvarig "krampefølelse", som ikke egentlig minner om rier i det hele tatt (ihvertfall ikke de jeg hadde sist). I morges trodde jeg helt klart at noe var på gang, men nå er jeg ikke så sikker lenger Er usikker på om jeg skal si noe til mannen. Vil ikke stresse ham unødvendig. Venninnen min sulle egentlig komme innom idag, men hun måte visst male et nytt strøk i gangen, så da blir ikke det noe av. De skal ha visning snart, skjønner at hun prioriterer det. Men vi har skravlet i telefonen i over en time, så har ikke sittet her og kjedet meg. Har funnet frem skoleoppgaven min igjen og løst 2 av 4 oppgaver. Skal få til minst en til idag, og kanskje sy litt mer. Var så deilig å drive med håndarbeid mens vi så på TV igår. Vurderer også å sette på en klesvask, men er litt redd for at jeg kommer til å glemme å henge den opp hvis vi plutselig må på sykehuset, og så kommer jeg hjem til mugne klær. Litt kreativ unnskyldning for å la være å gjøre husarbeid må jeg jo ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. mai 2010 #1000 Del Skrevet 11. mai 2010 Altså... nå kom aldri min graviditet så langt som din, men er ikke hard mage t tegn på at det er i ferd med og skje ting? Herregud... kjenner jeg gleder meg! Kjenner deg ikke in RL engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå