Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Oi, 13 dager på overtid må være slitsomt (selv om de sikkert er glad til i forhold til broren din sin operasjon), men da blir de vel satt i gang ganske snart hvis det ikke skjer noe av seg selv da?

Håper du får en fin helg, noen store planer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 dager :overrasket: Vel, Nótt gikk vel nesten så lenge hun også :klø:

Håper du får en kjempefin helg vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt broren min og fått den daglige oppdatering. De var på sykehuset, og livmorhalsen har så vidt begyntå åpne seg, men det var ikke noen fortgang i sakene akkurat. De ville vente enda en uke før de evt. satte igang :sjokkert:

Handleturen min var særdeles vellykket. Jeg fant to fine bursdagsgaver (den ene på 50% salg :) ), samt en genser til plutten og fikk tittet på barnevogner. Det er godt mulig at vi ender opp med en Brio-vogn, men vil gjerne titte litt til.

* Dusje :Nikke:

* Spise god mat og drikke te :Nikke:

* Lese

* Handle bursdagsgaver :Nikke:

* Se på barnevogner (hvis jeg orker å gå så langt...) :Nikke:

* Sove :Nikke:

* Oppdatere meg på dagbøker på KG :Nikke:

Da var det bare en ting igjen på listen min, så nå tenker jeg at jeg setter meg og leser litt. Resten av kvelden skal brukes til å leke med plutt og slappe av. Og kanskje gjøre noe husarbeidsaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 10 dager over og det var lenge nok. Men å vente en hel uke til før de evt settes igang er lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 10 dager over og det var lenge nok. Men å vente en hel uke til før de evt settes igang er lenge...

Ja,jeg misunner dem ikke. Men vi får satse på at det skjer noe snart. Tror de sa det var 1,5 cm åpning, så da kan det jo begynne når som helst. De får ihvertfall jevn og god oppfølging av sykehuset.

Nå er jeg ferdig med alt på gjørelisten min, og mannen ringte nettop og var på vei hjem. Han tar med seg en plutt fra barnehagen, så slipper jeg å dra ut igjen. Da går jeg heller og rydder kjøkkenet og setter igang med middag.

Planen for helgen er å slappe av så mye som mulig, men også å komme oss litt ut. På lørdag skal veninnen min feire bursdag, og da er det mulig at vi drar alle tre (er på tidelig ettermiddag), og på søndag planlegger vi en liten skitur. Må jo få kommet meg ut ihvertfall en gang denne vinteren. Men mannen får ta pulken, for den er tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt fikk jeg 5,5 timers søvn :Gjesp: Først satt vi oppe sent og så på True Blood (bare en episode igjen av sesong to. Åååå så spennende! :hoppe: ) Mannen er blitt skikkelig syk, og lå og kastet på seg og snorket, og plutten mistet flere ganger smokken så jeg måtte inn til ham. Og på toppen av det hele fant han ut at morgenen begynte kl 6:30!

Men da fikk jeg med meg det nydelige lyset som var i morges. Skulle ønske jeg var flink til å ta bilder, for det var utrolig pent. Tykk tåke, med solen som skinte igjennom på steder, og frosthvite trær :)

Nå har hele familien sovet en times tid, og om en time skal jeg og plutten dra i bursdag. Må bare få pakket inn gavene først. Og skiftet på oss begge. Og kanskje spise litt. Og, og , og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da fikk jeg med meg det nydelige lyset som var i morges. Skulle ønske jeg var flink til å ta bilder, for det var utrolig pent. Tykk tåke, med solen som skinte igjennom på steder, og frosthvite trær :)

:hjerte:

Høres kjempe fint ut!!

Var det koselig i bursdag?

Da Vesla ble bedt i sin første barnebursdag snufset jeg litt et par ganger.

Syntes det var SÅ rørende.

Det er forresten bare 3 mnd siden, så du skal ikke se bort i fra at det ikke har gått over når neste invitasjon kommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen gikk veldig bra. Vi koste oss masse og proppet oss fulle av god mat. Guttungen spiste nesten like mye som mammam sin (som spiste mest av alle :sjenert: ) Desverre endte den med et lite skrikeanfall, men det er vel bare sånn det er å ha en liten en på snart to år :sukk:

Jeg er utrolig slapp og sliten om dagen. Føler at jeg ikke klarer noen ting. Hjelper jo ikke at mannen er syk og klarer cirka like lite. Huset ser virkelig ikke ut :( Og nå idag klarte jeg å få utrolig vondt i magen. Hadde gått en del på dagen, da vi hadde eksternt møte på jobben, så hadde allerede vondt i bekkenet. Da jeg skulle løfte på plutten fikk jeg skikkelig vondt i magen, litt som om jeg fikk hold i hele magen. Veldig rar følelse. Det går bra nå så lenge jeg sitter/ligger helt stille, men noen bevegelser gjør mye mer vondt enn andre. Blir nok til at jeg legger meg tidelig, for bekkenet har begynt å klage på bare den korte tiden det har tatt meg å skrive denne posten :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det endelig ut til at det skjer noe for broren min og samboeren hans. Vannet hadde visst gått på søndag (og dette mente han han ikke trengte å rapportere da jeg spurte om det hadde skjedd noe!). Siden har de vært inn og ut av sykehuset mange ganger. Hun har rier, men de er ikke regelmessige. Vi bare håper på at hun får lov til å bli der over natten nå, for hun blir jo ganske sliten av all reisingen også.

Så kanskje jeg er tante når jeg våkner imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt tante :strix: Kl 11 kom det en liten jente til verden, men vet ikke noe mer enn det enda. Gleder meg veldig til å reise ned og hilse på det lille mirakelet.

Og nå som alle andre har fått sine små jenter, kanskje jeg kan begynne å glede meg til min kommer :fnise: Har jo vært så opptatt av alle andres graviditet og fødsler at jeg ikke har hatt tid til å tenke på min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt tante :strix: Kl 11 kom det en liten jente til verden, men vet ikke noe mer enn det enda. Gleder meg veldig til å reise ned og hilse på det lille mirakelet.

Og nå som alle andre har fått sine små jenter, kanskje jeg kan begynne å glede meg til min kommer :fnise: Har jo vært så opptatt av alle andres graviditet og fødsler at jeg ikke har hatt tid til å tenke på min egen.

Så koselig, gratulerer! Deilig for dem å endelig få det overstått tenker jeg, siden hun har gått såpass lenge over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg ikke vell idag :( Er sliten, slapp og svimmel og har mye kynnere hver gang jeg rører på meg. I tillegg er jeg plaget av tunge tanker. Føler meg tykk og ubrukelig. Klarer ikke å være ordentlig til nytte på jobben, og har ikke gjort husarbeid på flere uker.

Skal til legen om en time for ny kontroll og fornyelse av sykemelding. Må ha minst like mye som jeg har hatt hittill, for klarer ikke å jobbe en time mer enn det jeg gjør. Samtidig er jeg redd for hva de vil synes på jobben om jeg blir ytterligere sykemeldt. Har litt lyst til å bli 100% sykemeldt og bare gjemme meg under dynen til hele fødselen er over, men vet at ikke løser noen ting. Og samtidig driver jeg og tenker at jeg egentlig bare er pysete. Jeg burde ta meg sammen og komme meg på jobb og tåle å være litt sliten og ha det litt vondt, det er jo ikke sååååå ille. Æsj, jeg som liksom skal kose meg å slappe av på hjemmedagene mine :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen gikk veldig bra. Vi koste oss masse og proppet oss fulle av god mat. Guttungen spiste nesten like mye som mammam sin (som spiste mest av alle :sjenert: ) Desverre endte den med et lite skrikeanfall, men det er vel bare sånn det er å ha en liten en på snart to år :sukk:

Du... jeg kan trøste deg med at det ikke blir bedre....

Sorry! :ler:

Hvorfor skal du ta deg sammen for jobben?

Er det ikke bedre og ta en 100% sykmelding og bruke tida på og slappe av og ta litt etter litt det som skulle vært tatt hjemme?

Bruker du en time på å rydde stua pga pauser, javel, hva så?

Det er INGEN som tar skade av det!

Nei, drit i hva noen måtte mene og TENK PÅ DEG SELV!!!

Og hva bekken angår; Vann trening!

Snakk med fastlegen og få henvisning til fysioterapaut som driver med slikt.

Det redda meg.

Også får du belter som holder bekkenet sammen slik at det ikke glir så lett fra hverandre.

Også:

GRATULERER SOM TANTE!!

:nigo:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil kan du låne bekkenbeltet jeg kjøpte og brukte. Det hjalp veldig synes jeg.

Og jeg sier som MarianneE: Det er bedre å sykmelde seg 100% enn å kjempe deg gjennom dagene bare fordi du må. Du skal tross alt leve ved siden av jobben og ha overskudd til mannen og plutten. Synes ikke du er feig om du får 100% sykmelding jeg altså.

Og gratulerer som tante til en liten jente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jenter :klemmer: Jeg endte opp med 50% sykemelding frem til påske, og så 100% frem til permisjonen starter. Føler mag ganske fornøyd med det. Det er mye å gjøre uken før påske, så da kan jeg være med og avlaste på det, og så får de bare klare seg uten meg etter det.

Mannen hadde glemt å si ifra at det var spilling idag, så nå har jeg stuen full av mannfolk. Har slappet av en del idag, så det er vel greit nok, men hadde gledet meg til en rolig kveld med mannen. På den positive siden så slapp jeg å lage middag, for det går på rundgang mellom dem.

Plutten var så søt når han skulle legges. Tok runden rundt bordet og sto og vurderte ved hver person om de skulle få nattakos eller ikke. Var halvparten som fikk. Var lett å se hvem som har lekt med ham når de er her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har ordnet det slik med sykmelding. Tror det var lurt av deg jeg. Og da er det lettere for oss å treffes også. :lur: For det må vi få til før fødselen din.

Moro at plutten faktisk tenker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Gratulerer!

Gidder du sende meg PM eller e-post med addressen deres? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, er så lei av å være gravid :sur: Prøvde å forklare for mannen noen av tankene mine igår, og selv om jeg kan høre at de er ulogiske, så klarer jeg ikke la være å tenke dem.

Jeg føler meg jo ganske stor og klumpete, og hver gang vi prøver å ha sex blir jeg bare minnet på dette, og på hvor mye mindre sprek jeg er enn vanlig. Så da tenker jeg at når jeg ikke kan gi mannen min opptimal nytelse så er det like greit å la være, for det er jo helt innlysende at han ikke kan nyte så kjedelig sex. Da hjelper det lite hvor mye han både sier og viser at han setter pris på det, for jeg har bestemt at han ikke nyter det, og da har han vær så god å høre på meg :ler:

Som et eksempel på en av de teitere tingen jeg tenker for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...