Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Neida, du husket det. Det er jeg som har glemt å takke! Tusen takk for lyset og kaninen. Har du laget kaninen selv? Begge barna syntes den var veldig spennende :fnise:

I går var jeg ute og løp hele dagen. Først jobbintervju, så møte en venninne til lunch. Hun er syk og uten bil, så jeg kjørte henne også på butikken. Hjem og servere barna mat, for mannen hadde en krise på jobben (han skulle egentlig tatt barna på ettermiddagen), og så ut og spise. Var en veldig hyggelig dag, men var helt utslitt da jeg kom hjem kl 23.

Angående jobb, jeg har nå fått tre tilbud (ihvertfall 2,5).

Jobb 1: Lærerik jobb og OK reisevei, men dårlige betingelser og lønn. Denne har jeg allerede takket ja til :sjenert:

Jobb 2: Spennende oppgaver, god reisevei og stabilt firma. Lønnen ligger midt imellom de to andre. Frist til kl 12 idag.

Jobb 3: OK oppgaver, men med stort potensiale til utvikling. Spennende firma og har tilbudt høyest lønn. Lang reisevei, hvor jeg må ta bilen hver dag. Men de skal ha en til inn på intervju og kan ikke komme med tilbud før kl 16. Dessuten er det da ikke 100% sikkert at det blir meg.

Jobb 3 frister mest, men jobb 2 er det fornuftige valget. Vi trenger stabilitet i økonomien, og kort reisevei er verdt veldig mye. Jeg har sagt til jobb 2 at hvis de matcher lønnen til jobb 3 så takker jeg ja uten å vente på tilbudet fra jobb 3. Sitter her med sommerfugler i magen! Dessuten må jeg få sagt opp jobb 1, og det blir flaut!

Ja jeg har luksusproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg hadde de problemene der jeg. Egentlig heldig som har sånne problemer. :)

Ja jeg har laget den kaninen selv. Det er faktisk ganske lett, men nå har jeg laget ca 6 stykker da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt nummer to. Ikke bare fordi det er fornuftsvalget, men kort reisevei gir mer tid med familien, og så lenge oppgavene er fine, så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jobb 2 økte lønnen, så da takket jeg ja til den. Jobb 1 ble skikkelig paff da jeg ringte og sa jeg ville si opp før jeg hadde begynt. Jeg skjønner at det sikkert kom som en overraskelse på henne, men at hun aldri hadde opplevd noe lignende syntes jeg var litt rart.

Jobb 3 var raske med å ringe tilbake og spørre hva som skulle til for å få meg til å velge dem, men jeg valgte å bare takke nei rett ut. Jeg går for reisevei og stabilitet denne gangen, og så kan jeg velge spenning senere i livet. Jobb 2 har jo spennende oppgaver de også, og mer i tråd med hva jeg egentlig ønsker å jobbe med.

Så 1. februar kl 9 starer jeg i ny jobb, og med en lønn jeg er fornøyd med. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner! Er ganske spent selv. Etter at jeg hadde takket ja til jobb 2 begynte jobb 3 å ringe og spørre hva som skulle til for at jeg valgte dem isteden for. Til slutt tilbød de meg en sign-on fee :dåne: Jeg har aldri vært med om noe lignende. Og alt bare fordi de venter til siste liten. Jobb 3 søkte jeg på i midten av november, og jobb 2 på i begynnelsen av desember.

Og du...

Takk for støtten i boka mi de siste dagene!

:hug:

Det var så lite så. Skulle ønske det var mer jeg kunne gjøre :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var nydelig. Lørdag var barna litt snufsete, så vi holdt oss inne og lekte, leste og spilte dataspill. På kvelden var vi på middag hos bestevenninnen min. Barna oppførte seg veldig bra, og vi ble helt til kl 21, to timer over barnas leggetid.

Og dessuten :sengekos: 3 ganger. Det er mer enn vi pleier å ha på en måned :dåne:

Søndag var vi på skitur med barna i pulk. Jeg og barna koste oss, men mannen, som dro pulken, syntes det ble for tungt. Hele turen ble vel på under 3 km :ler: På kvelden kom noen venner av oss og vi spilte brettspill.

I dag var manen syk, så han var hjemme, og jeg har gjort masse husarbeid. Idag har jeg:

* Postet brev og pakker

* Ringt ang oppvaskmaskinen

* Vasket kjøkkenet

* Laget leseliste

* Kjøpt lyspære og byttet lys på kjøkkenet

* Handlet mat

* Ryddet bort leker som ikke brukes og funnet frem nye

* Invitert til bæretreff

* Ryddet soverommet

* Vasket en omgangulltøy

Og alt sammen før jeg hentet Plutten i barnehagen :dåne: Det eneste som gjenstår på listen min er å stille litt på Trip-Trap stolene, men det lovet mannen å hjelpe meg med. Resten av kvelden skal jeg lese og spille dataspill, og muligens se en episode True Blood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for :humpe: !

OG jeg ble faktisk litt lettet når du sa at det ikke er mer enn hva dere bruker ha på en måned. Slik er det hos oss og for tiden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for :humpe: !

OG jeg ble faktisk litt lettet når du sa at det ikke er mer enn hva dere bruker ha på en måned. Slik er det hos oss og for tiden. :sjenert:

Er ikke mye av :humpe: hos oss heller for tiden. :rodme: Så dere er faktisk ikke de eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser:

Jeg har lest at gjennomsnittlig antall :humpe: for par med småbarn ligger på 2-4 ganger pr mnd.

Det leste jeg i Magasinet (til Dagbladet) og med i artikkelen var det et par som hadde småbarn men hadde sex 2-4 ganger i uka.

Jeg vet ikke om jeg hadde stilt meg opp i avisa smilende og liksom sagt "se så mye sex vi har"

Noe sier meg at de nok har hushjelp, barnepike og ingen av dem jobber 100%

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det ikke bare er oss. Var i en diskusjon for noen år siden, der en klarte å slenge fra seg at "har man ikke sex minimum 2 ganger i uken så er det noe galt med forholdet, og man burde ihvertfall ikke vurdere å få barn!" Må innrømme at den kommentaren stakk ganske dypt :sukk:

For en syk familie jeg har. Mannen hadde høy feber igår, Plutteline fikk høy feber etter at vi la henne, og gutten er slapp og mangler matlyst. Selv hoster jeg litt, og skal trekke en tann idag. Og mannen er bortreist med jobben, så jeg blir alene i kveld. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig greit å fjerne tannen. Merket ikke noe til det i det hele tatt. Men bedøvelsen satte seg i øyet, så nå får jeg ikke blunket og er helt skjev:(

Mamma har tatt med seg Plutteline hjem, så jeg skal straks krype til sengs og prøve og sove litt. Etter å ha hentet Plutten drar vi bort dit og spiser middag (for min del blir det vel suppe), og mamma har tilbudt seg å bli med meg hjem og hjelpe til å legge barna hvis jeg trenger det. Jeg har verdens beste mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en utrolig flink tannlege! Jeg har ikke hatt noe vondt etter at jeg trakk tannen. Litt ømt å tygge harde ting, men det er det. Etter første gang jeg trakk en visdomstann blødde det i en uke og det tok en måned før det var helt bra.

Nå står oppvasksmaskinen og går igjen. Den har vært død i over en uke, og jeg har bare ikke somlet meg til å ringe en reperatør. Men mens han holdt på kom han borti noen andre rør under vasken, så da jeg kjørte søppelkvernen fosset alt ut i skapet og på gulvet i stedenfor. Matrester, vann og babymat, det lignet på :spy: Heldigvis var ikke reperatøren kommet langt, så han kom tilbake og fikset det, og vi vet nå at rørene våre ikke er festet ordentlig. Også fikk jeg vasket og ryddet under vasken, selv om det ikke var det jeg hadde mest lyst til idag :sukk:

Kl 12 kommer barselgruppen min på besøk, og innen da må jeg rydde kjøkkenet, vaske badet og gjøre i stand til lunch. Lager bare rundstykker, så det er ikke mye styr, men må dekke på og sette frem og slikt.

Skulle trene ikveld, men er ganske forkjølet, så tror jeg dropper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...