Kara W Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #1361 Del Skrevet 3. desember 2010 Dagen bare forsvinner. Det er 3. desember alt. Imorgen er det julebord, og på søndag reiser jeg til Göteborg. Jeg burde hatt alt klart innen det, for vi skal feire jul helgen etter. Får prøve å fokusere litt på det idag. I går var vi på juleølsmaking. Var utrolig koselig å være ute med mannen, og selv om det er litt flaut å si, så var det veldig deilig å bli brisen igjen Ble akkurat passe brisen, nok til at jeg ble godt humør, men ikke til at ting begynte å snurre (noe som skjer lenge før jeg blir full). Kurset i seg selv var dessverre ikke så veldig mye å skryte av. 350,- og så fikk vi bare smake på 5 forskjellige øl. Plutteline våknet ved midnatt, og det tok to timer før hun sovnet igjen. Da hun endelig sov begynte Plutten å stå opp. Er litt sliten idag, kan man si. Kan ikke disse barna bare lære seg å sove i sengen sin hele natten (jeg tror forøvrig at de snart gjør det, men man kan jo ikke være like heldig hver natt) Plutteline har begynt å utforske verden. I går krøp hun fra kjøkkenet og ut i stuen, og nå er hun rundt omkring i stuen og utforsker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 3. desember 2010 #1362 Del Skrevet 3. desember 2010 Synes det hørtes dyrt ut med 350,- for et kurs hvor man bare fikk smake 5 øl.... Så moro med en liten jente som har begynt å utforske verden på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #1363 Del Skrevet 4. desember 2010 Hadde forventet litt flere øltyper, ja. Men det var ihvertfall koselig å komme seg ut en tur, så helt bortkastet var ikke kvelden. Plutteline er blitt så stor denne uken! Vi har fått satt sammen stolen hennes, og nå sitter hun sammen med oss og spiser middag. Hun kryper rundt på gulvet og utforsker verden på egen hånd. I natt sov hun i sprinkelsengen sin, og sov hele natten! (hun sov på stuen, da vi ville være sikre på at det gikk bra før vi flyttet henne inn på barnerommet.) I morges satte jeg barna ved siden av hverandre ved frokostbordet, og de begynte å leke og "prate" sammen. Utrolig herlig og koselig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 4. desember 2010 #1364 Del Skrevet 4. desember 2010 Så deilig at det gikk så bra med soving i sprinkelseng i natt. Og den frokosten hørtes bare herlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #1365 Del Skrevet 4. desember 2010 Stunder som den frokosten er grunnen til at jeg fikk barn :rødme: I dag var vi på julemarked. Koselig, men kaldt. Fikk smakt god mat og kjøpt et par julegaver til. Nå har det utrolige skjedd at jeg skal dra om en halvtime, og jeg er helt klar Jeg er påkledd, sminket og har til og med pakket til imorgen. Også har smileysene kommet tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. desember 2010 #1366 Del Skrevet 5. desember 2010 Takk for i går det var utrolig koselig. Håper vi kan treffes igjen om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #1367 Del Skrevet 5. desember 2010 Takk for i går det var utrolig koselig. Håper vi kan treffes igjen om ikke så altfor lenge. Takk selv. Koste meg masse, og rakk akkurat toget mitt. Sov lenge idag, og stresset litt med at jeg ikke var ferdigpakket, og at jeg hadde vondt i hodet. Men så ringte broren min og fortalte at dette snødde og var litt kaos på veiene, så da utsatte vi å reise til imorgen. veldig deilig å ha en ordentlig slapp dag hjemme Nå har vi endelig helt mjøden vår over på ny beholder. Den så klar og fin ut, men er litt usikker på hvor mye den har gjæret. Den lukter alkohol, men den slo ikke ut på alkometeren. Blir spennende å se når vi skal flaske den om noen uker. Barna sover nå på samme rom. Vi har ikke helt funnet riktig rutine rund selve leggingen, men ellers går det veldig bra. Storebror ville selv flytte sengen hennes inn, og har ikke sagt noen ting om at det er hans rom. Han er tålmodigheten selv noen ganger, samtidig som han er insisterende på å få viljen. Han ligner svært på oldemoren sin, i grunnen. Men nå er det straks leggetid. Det kommer en rørlegger hit kl 7 imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #1368 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har hatt noen veldig fine dager i Göteborg. Plutteline syntes kusinen sin var litt skummel. Hun er bare 2 mnd eldre, men er superaktiv. Hun krabber superfort og er høyt og lavt og overalt på en gang. Dessuten er hun veldig glad i å stjele smokker. Første dagen turte ikke Plutteline å være på gulvet samtidig som henne, men mot slutten av oppholdet begynte det å gå seg til. Turen fikk dessverre en litt dum slutt. Svigerinnen min hadde vært kvalm hele onsdagen, og på kvelden ble niesen min skikkelig syk, og vi konstaterte omgangssyken. En liten baby som hyler og brekker seg er ikke et hyggelig syn. Planen var å reise hjem torsdag morgen, men jeg bestemte meg for å avvente litt og se hvordan det gikk. På morgenen var svigerinnen min syk, og litt utpå dagen var broren min blitt syk også. Så da bare pakket vi og dro uten dem (planen var at de skulle bli med oss hjem i bilen). Det ble en lang biltur. Måtte kjøre litt sakte for det var ganske glatt på veiene, og dessuten ble det mørkt etterhvert. Tok en pause i Svinesund og spiste middag og handlet litt, og var hjemme litt over kl 20. Deilig å være hjemme, og jeg tror vi unnslapp alle basillene. Hadde håpet å rekke hjem før Plutten la seg, men får heller se ham imorgen. Vurderer litt å holde ham hjemme så vi bare kan kose oss hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. desember 2010 #1369 Del Skrevet 10. desember 2010 Så synd at Gøteborg turen fikk en sånn avslutning. Håper du får kost deg maks med Plutten i dag. Gi meg en beskjed om og evt når du vil låne ergo-selen, så vi får ordnet noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1370 Del Skrevet 10. desember 2010 Så synd at Gøteborg turen fikk en sånn avslutning. Håper du får kost deg maks med Plutten i dag. Gi meg en beskjed om og evt når du vil låne ergo-selen, så vi får ordnet noe der. Skal si ifra om jeg trenger den, men akkurat nå ser det ikke ut til at de kommer denne helgen i det hele tatt. Apropos avsluttning på turen: Det hadde snødd ganske mye, så jeg måtte grave frem bilen før jeg skulle dra. Mens jeg sto der var det en fyr fra en av studentblokkene som ivrig drev og banket på vinduet og vinket og sendte meg slengkyss. Han holdt på hele tiden mens jeg sto der, selv om jeg ignorerte ham Dagen idag begynte med lek, kos og frokost, før vi begynte å gå ærender. Første stopp var passbilder til barna. Han som tok dem var ung og uerfaren og bare rotet. Bildene ble skikkelig blasse og dårlige, det skulle han ha 179,- pr barn for Men nå er ihvertfall pass bestilt, og masse god drikke til julen kjøpt inn (men den ligger fortsatt i barnevognen i kjelleren, for jeg har ikke giddet å bære dem opp enda). Mannen er på julebord i kveld, og hverken jeg er moren følte for å lage mat, så da bestilte vi take-out sammen. Barna synes alltid det er koselig med besteforeldre på besøk, og jeg tror besteforeldrene koser seg på besøk. Barna sovnet ihvertfall veldig raskt da jeg la dem. Det har kommet nytt Nemi-album idag, så planen for kvelden involverer Nemi, te, kaker og strikketøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. desember 2010 #1371 Del Skrevet 10. desember 2010 Du er alene i kveld du også. Her er Mannen på fest med folk fra jobben, og jeg koser meg alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1372 Del Skrevet 10. desember 2010 Det ble ikke så mye kosing på meg. Vell sovnet barna raskt, men Plutteline våknet igjen etter ca en time, og nektet å sovne igjen. Hun roet seg når jeg gikk inn i rommet, men begynte å skrike igjen før jeg var kommet til døren. Etter 1,5 time virker det endelig som om det har blitt stille der inne Burde sikkert gå og legge meg, men tror jeg setter meg ned med litt te og kaker først. Er rimelig sliten, og trenger litt egentid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. desember 2010 #1373 Del Skrevet 10. desember 2010 Er litt sånn her også, siden jeg la vesla har jeg måttet gå inn flere ganger for å roe henne. Utrolig slitsomt når det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #1374 Del Skrevet 10. desember 2010 Ble sittende og lese og strikke i en times tid, mens jeg drakk te og spiste godteri, men nå er det sovetid! Håper både Vesla og Plutteline sover godt inatt. Jeg fikk ihvertfall bekreftet at Plutten sover igjennom skrikingen, så da er jeg ikke like bekymret for hans nattesøvn. Første natten de delte rom ble han vekket kl 4:30, og sovnet trolig ikke igjen etterpå. Endte med at han sovnet ved matbordet i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #1375 Del Skrevet 11. desember 2010 Var oppe en gang iløpet av natten for å gi mat, og så våknet Plutteline kl 6:45. Hun lå og pludret i en halvtime før jeg tok henne opp, og da var Plutten våknet også. Etter frokost bakte vi julekaker, alltid like koselig, selv om PLutten ble litt grinete mot slutten. Da mannen sto opp kjente jeg at jeg var litt sliten, og sa jeg ville legge meg nedpå i en halvtimes tid. Sovnet nesten før hodet var på puten, og sov i tre timer! Jeg har visst litt underskudd på søvn... Ingen andre planer for dagen. Tenker vi tar litt julerengjøring, og kanskje går på julemarkedet i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. desember 2010 #1376 Del Skrevet 12. desember 2010 Stunder som den frokosten er grunnen til at jeg fikk barn :rødme: Virkelig? Vi hadde fikk barn fordi vi hadde sex... (OK... dårlig spøk!) Må si jeg beundrer dere som har to (eller flere) barn! Når jeg er utkjørt og har ETT barn... skjønner ikke hvordan folk orker og ha flere! Julemarked høres så koselig ut, forresten. Det er slike jeg savner fordi jeg bor i en mindre by. Julebaking, julemarked, førjulskos... Nyt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #1377 Del Skrevet 12. desember 2010 Virkelig? Vi hadde fikk barn fordi vi hadde sex... (OK... dårlig spøk!) Noen av oss er bedre til å planlegge enn andre, vet du :gjeiper: Må si jeg beundrer dere som har to (eller flere) barn! Når jeg er utkjørt og har ETT barn... skjønner ikke hvordan folk orker og ha flere! Det er dager hvor jeg lurer fælt på hvorfor jeg valgt å få barn i det hele tatt, men jeg er ganske sikker på at det er verdt det. Etterhvert som de blir eldre og litt mer selvgående håper jeg de får mye glede av hverandre. Også var det dette med å bli ferdig med småbarnsperioden fortest mulig. De som velger å få atpåklatter er de jeg virkelig ikke skjønner. Pratet litt med svigerinnen min om dette, og hun fortalte at i Sverige så mister man barnehageplassen når man er hjemme i permisjon. Da skjønner jeg hellerl ikke hvordan noen kan orker å få flere barn. Idag har vært en nydelig familiedag, selv om broren min med familie ikke kunne komme. Mamma kom i 11-tiden og vi begynte å lage kalkunen og alt tilbehør. Koste oss masse med barn og matlaging, og etterhvert kom pappa også. Plutten har vært helt hyper i hele dag, og løpt rundt som bare det. Tror han har veldig godt av å komme i barnehagen og bruke opp litt energi imorgen! Vi satte oss til bords kl 16, og siden har vi spist, lekt og spist litt til. Det har vært full kalkunmiddag, pai, 7 sorters kaker, eggnog og mer. Fikk så julestemning at jeg nesten ble litt skuffet over at jeg ikke fikk åpne pakker etterpå Mannen har tilgang til en firmahytte, så han inviterte like gjerne med foreldrene mine på tur. Hvor mange menn finner på å invitere svigerforeldre på tur! Føler meg så heldig som har ham :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #1378 Del Skrevet 13. desember 2010 Dagens gjøreliste er laaaang! * Kjøpe mme * bytte en pysj (håper jeg finner kvitteringen) * Forberede styremøte i barnehagen * Lage kalkunsuppe (denne er påbegynt) * Pakke inn gaver * Levere gave til svigermormor * Rydde kjøkken (bare litt oppvask som står igjen nå) * Poste kontrakt * Bake lussekatter * Legge ut nye bilder i hobbyboken * Sette ut papir og plast (glemte dette forrige måned, så nå er det mye der nede) Aner ikke hvordan jeg skal få tid til alt, for jeg skal være i barnehagen kl 15 for å feire Lucia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. desember 2010 #1379 Del Skrevet 13. desember 2010 Skal heie på deg! :duskedame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #1380 Del Skrevet 13. desember 2010 Takk for heiingen, Ashelia. Det hjalp masse * Kjøpe mme * bytte en pysj * Forberede styremøte i barnehagen * Lage kalkunsuppe * Pakke inn gaver (har bare gjort den til svigermormor) * Levere gave til svigermormor (mannen er der nå) * Rydde kjøkken * Poste kontrakt * Bake lussekatter * Legge ut nye bilder i hobbyboken * Sette ut papir og plast (naboen tok seg av det) Det var luciafeiring i barnehagen idag, men jeg hadde ikke fått mail med informasjonen. Så først kom jeg en halvtime for tidelig. Dernest hadde jeg ikke med skjorte og glitter til ham. Er ikke morsomt med en lei seg unge som ser opp på deg med store øyne og sier "Jeg vil også ha kjole, mamma". Men de var så søte der de gikk! Ved middagsbordet satte han en bit kjøtt i halsen. Det skjedde mens han trasset, og da hender det at han holder pusten lenge, så jeg oppdaget det ikke til å begynne med, men så ble han bare blåere og blåere. Veldig skummelt! Jeg fikk banket løs biten, og etter litt trøst satte han seg opp og spiste videre, så jeg syntes nok det var værre enn han gjorde Mannen er ute, og barna sover, så nå skal jeg kose meg med te og lussekatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå